Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of iron 2 çıktı


behran

Öne çıkan mesajlar

emule sağolsun 1 günde indirdim.

indirir indirmez hevesle tutorial a daldım, çok birşey beklemiyordum ancak oyun beni tamamiyle şaşırttı.çok iyi düşünülmüş, tasarlanmış.tutorial da çok iyi öğretiyor, yeniliklere kısa sürece alıştım + unuttuklarımı hatırladım.

oyunun muazzam bir arayüzü var, daha önce herhangi bi paradox oyununda bu kadar rahat ettiğimi hatırlamıyorum.süper yapmışlar.mümkünse windows a da böyle bi arayüz yapsınlar boş zamanlarında hehe.deli gibi şey bulunmasına rağmen kendim yapmışım gibi kolayca ulaşabiliyorum istediğim şeye, o kadar karambole rağmen göze batan birşey yok yani güzel gözüküyor, kullanım kolaylığı da hat safhada.imgeyi birşeyin üstüne götürünce çıkan boxlar süper bi olay ve bu adamlar bunu kullanmayı iyi biliyor.

oyunda ilkine göre birçok farklılık var.her yenilik vay be neleri düşünmüşler helal olsun dedirtti.resource olayının anlam kazanması, region ve area larda üniteleri otomasyona bağlamak, yeni tech. sistemi, IC kullanım alanları, diplomasi.. say say bitmez.

bu oyun, zevkle oynanır..[signature][hline]Fight fire with fire - Ending is near
Fight fire with fire - Bursting with fear
You all shall die!
*bangs*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dün gözlerim kanayana kadar oynadım, (lafın gelişi ama cidden his öyleydi :-p ) muhteşem. arkanumon da sağolsun bahşetmiş lütüflerini.. :-)

paradox'un çıkardığı en iyi cilaya sahip oyun, en iyisi olup olmadığını anlam kiçin biraz daha oynamak gerek ama victoria'daki gibi prov'ların yaşayan insanlarla dolu olan yerler olduğu hissini veren başka oyun görmedim.. hoi serisi combat ağırlıklı olduğundan tabii kıyaslamıyorum, flamerlara duyurulur.. :-o

ekleme: bu arada o yukarıda söylediğim leader death date olayını değiştirmek içime sinmedi, çiitliyormuşum gibi hissetiğimden sıfırdan baştan başladım oyuna eski haline getirip.. :-p sonra birileri çıkar "vay hileci" der diye belirteyim dedim.. :-)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.


[Bu mesaj Sam tarafından 14 Ocak 2005 09:55 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmn. ai sux. multi dicem ama ben abd ye dönüyorum :(

bu arada. acayip acayip buglar var. italya olarak oynarken accayip resource sıkıntısı çekiyodum, birdenbire her gün +400 enerji +300 metal +300 rare material gelmeye başladı. ahahahah. ya da, sovyetler olarak almanya istilası altındaki belçika veya hollandaya girersen (onlar event ile annexlenmiyolar danimarka, lüxemburg ve fransanın tersine), giren bütün ünitelerin moskovaya strategic redeploy oluyor, ayrıca ele geçirdiğin province de hangi ülkeninse ona veriliyor. tabii 2 saniye sonra almanlar geri alıyor oraları :)

asıl eğlence operation barbarossa filan. onları oynayın eventler filan çok hoş. ve de winter war ı stratejik olarak kazanmayı beceren varsa (ussr olarak) nası yaptınız söleyin beceremedim :)[signature][hline]Borbag, 25 Eylül 2004 21:55 tarihinde hakli olarak demiş ki:
yeteri kadar seksi ve/veya güzel bir kız her adama her istediğini yaptırır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hep rusya ile oynardım, bi baktım 187 province mi ne var ehe.. caydım tabii.

türkiye oldum.11 IC, batıya gitsen deniz bilmemne kasmak lazım, rakipler güçlü.doğuya desem rusya var, yemez.güneye gideyim desem sömürge hepsi, büyük abileri gelio.isveçi kestirdim gözüme, henüz denemedim.

kısacası bana oynayacak bi ülke lazım.mümkünse almanya civarı olmasın eheu.naval da kastırmasın.IC si de 11 olmasın insaf be ehe.ne olsam ne olsam :hmm:[signature][hline]Fight fire with fire - Ending is near
Fight fire with fire - Bursting with fear
You all shall die!
*bangs*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hoi'de oynayacak ülkeler şunlardır, gerisi yalan:

almanya, japonya, sovyetler, ingiltere, amerika, italya veya hadi bilemedin fransa.. 3-5 tane daha var sürünmeyecek ama yani esprisi nedir ben bilmiyorum. öyle eu2'deki gibi tibet'i alıp dünya fatihi olunmuyor heh

sovyetler ve kuzey afrika'da bazı yerleri milyar tane prov'a bölmüşler onu beğenmedim. koca türkiye 3-5 parçayken beyaz rusya bile daha fazla prov içeriyor be yuh.. 1-2 nokta daha var esasen hoşuma gitmeyen ama core modunda değiştireceklerini söylüyorlar bu beğenmediklerimi..

mesela bütün birimlerin aynı olması hiç hoşuma gitmedi, ille ki bir rus piyade taburu bir alman piyade taburuna bütün statlarıyla denk oluyor. upgrade dedin mi hooop herşeyi birden değişiyor filan, ar-ge'nin yapılış şekli süper ama uygulanış şekli kötü bu sefer de. iki ileri bir geri gitmişler.. varsın daha karışık olsaydı, her araştırmadaki 5 parçayı ayrı ayrı yapmamız gerekseydi ama fark olsaydı. yani polonya'yı işgal edeyim dedim, hemen fransaızlar saldırıp yenebildi beni çünkü ikimizde de 39 piyadesi var. (önceki oyunda herifin önüne geçiyordum teknolojiye abanıp) falancaya saldırayım ama dur onda da aynı piyadeden var, e kardeşim ben daha ufak ama etkili bir güç kullanmak istiyorum şansı yok..

yani bir önceki oyunda mesela almanlar olarak ilk asault rifle'ı geliştirip bunu herkesten önce sen kullanabiliyordun, burada moğolistan'daki adam bile aynı anda alabilir neredeyse. nefret ettim yani, tamam tarihinden önce alınması zor olsun, eşşek gibi penalty var hayhay ama herkes aynı anda birebir aynı statlara sahip birimlere kavuşuyor. yani ben en esaslı tankı geliştirip kullanamıyorum zira adam da birebir aynı tankı geliştiriyor ve kullanıyor aynı anda, sadece adı değişik!

oyun diğer herşeyiyle güzel ama bu soğuttu beni cidden, ar-ge'deki mikroyu azaltalım derken batırmışlar işi..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paradox forumlarında yeni tech sistemine getirdiğim eleştiriler..

ekleme: peter ebbesen filan oturup uzunca cevaplar yazdı yani, üfürükten bir başlık değil.. :-o[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.


[Bu mesaj Sam tarafından 16 Ocak 2005 16:11 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bayağı hararetli tartışma sürüyor başlıkta, beklerim.. ;)

yok valla ben oyuna bayılmışken beğenmez hale geldim. öyle ki hatta uninstall edip eskisini yükleyecek hale getirdi. sherman = panther, 1 kızılordu taburu = 1 wehrmacht taburu diyor oyun ya. ulan research sistemini kaldırsaymışsınız toptan bari, herkes neredeyse aynı andan itibaren aynı birimleri kullanmaya başlıyor oha be. hiçbir değişiklik yapamıyorsun birimler için şunu bunu geliştireyim, şuna buna öncelik vereyim diye. kimde fazla adam varsa o daha avantajlı, bütün olay bu olmuş yani ohalar ohası..

bütün tech sistemini değiştiren bir mod çıkana kadar oynamayacak kadar yıldım yani. ulan nasıl herkeste 3 yıl boyunca birbirinin aynı ekipmanda ve aynı eğitimde birim olur?! eu2 gibi olmuş ki iğreniyordum ondan her birim birbirinin aynı diye, bunda da olay o olmuş. world market ve tech group'ları eski oyuna taşıma şansı olsa hemen taşıyıp buna bakmayacağım bile o denli nefret ettim..

yok yani, sende 200 infantry var adamda 300 varsa nasıl yenersin ki, aynı ulan üniteleriniz! nasıl bir mantık! savaş alanındaki etkisini görene kadar şüphemi korudum ama iğrenç ki ne iğrenç olmuş yeni sistem. teknolojilerin araştırılma şekline lafım yok, tech group'lar, IC yerine para harcanması, tarih limiti filan çok iyi de zart diye tek infantry'i araştırıp düşmanla birebir aynı hale gelmek nasıl bir mantık ya..

oyun muhteşem diyordum ama şimdilik geri çekiyorum o sözlerimi, savaşa girmemiştim henüz o vakit..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır ic kullanmıyor yeni sistem, consumer goods para kazandırıyor, o parayla yapıyorsun. yeni sistem mantık olarak daha iyi ama uygulanış felaket çünkü mesela infantry tree var, 5-6 tane upgrade var. 2 yılda bir infantry upgrade ediyorsun ve hepsi bu. moğolistan'ı bile alıp hiçbir halt yemeden almanya'ya denk taburlar geliştirebilirsin çünkü sadece bir tane tech var geliştirmen gereken! her tech'in 5 ayrı component'i var, bunlar ilk hoi'de ayrı ayrıydı ama burada beşi bir yerde şeklinde koymuşlar daha basit olsun diye. basit yapalım derken ..kunu çıkarmışlar, işin strateji tarafı kalmamış..

off of iğrenç ya.. baştan görünce "dedim bu sistem işleyiş olarak güzel ama teknolojileri customize edemiyorsun gibi, bir sakatlık var" ama iyice oynamadan bişi demedim.. majinot hattını yarıp geçiyor fransızlar filan çünkü ne halt yersen ye tıpatıp aynı birimler!

off eu2 gibi olmuş iğrenç ya.. hoi ar-ge sistemi bakımından en iyi paradox oyunuyken ..çıp batırmışlar oyunu basitleştireceğiz diye, tebrik ediyorum kim tasarlamışsa. vicky, ck ve en çok hoi'de kendin ayarlayabiliyordun birimlerin neleri geliştirilecek ihtiyacına göre, burada civilization gibi bişi olmuş. tank geliştirme rotası 5-6 tane, işte o kadar. uçak geliştirme rotaları 3 tane hepsi o kadar. hepsi birbirinin aynı, yok efendim almanya ruslardan teknik açıdan üstünde diye kat kat büyük orduları perişan etti diye bir olay yok yani, kimin çok adamı var onun kazanmasından ibaret oyun..

ulan bu kadar bekledik bu mu olacaktı, ne bekliyorsam inadına kötü çıkıyor ya inanılmaz bişi. pişman oldum beklediğime, beklemsem bişiye benzerdi herhalde.. oyunun başka eleştireceğim kısmı yok ama en önemli kısmını batırmışlar, boşverip geçemiyorsun da zira savaşı kazanıp kaybetmek doğru öncelikleri belirleyip onlarda düşmandan daha ileri olmaktan geçiyor sonuçta..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır oynayın tabii, ben hoi'yi görmüş biri olarak eleştiriyorum. siz farkı zaten hissedemezsiniz.. :-)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence o kadar da kotu olmamıs research sistemi, esas tarihi zamanından once biseyi research edememe cok sacma kılmıs olayı ki bundan dolayı herkes aynı tarihte aynı seyleri research eder olmus. Oyuna 36da almanya ile basladım bi motorize bolukleri kesfedeyim avantajım olsun dedim tarihi de 40 yazıyo hee iyi detay koymuslar diyip gectim ki ne goriyim. İki sene surdu ya, diger teamlerin her biri 4-5 teknoloji kesfetti en az.

Genel olarak bi tarih yerine her ulkenin bi kesfi bulması icin bi tarih verselerdi daha iyi olurdu mesela almanya improved infantry'i 39da yapabilirken sovyetler anca 40da yapabilsin gibi. Bi de tanklar fln cok tekduze olmus ona +1de HoI'de gibi bug kombinnasyonları kaldırmıslar en azından artık artillery abanıp 12 tane mechanized+artillery ve yanına 12 antitank+ tankla dunyayı fethedemiyoruz =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

verdiğim linkte ayrıntılı olarak tartışması yapılıyor, 60'dan fazla mesaj aldı şimdiden bayağı hararetli hale geldi açtığım başlık.. :)

iğreeeeenç şu anki tech'ler, sisteme iğrenç demiyorum ama tech'lerin neden olduğu çeşitsizlik iğreeeenççç. herkesde aynı infantry, aynı tank, aynı gemi, aynı uçak, herşey aynı. şu anki halde eu2 ile beraber en kötü sistem hoi2'de maalesef, oradaki gibi burada da daha fazla adam basabilmekten ibaret halde combat. ayrıca afganistan bile 47'de amerikan ya da alman ya da rus piyadesi ne haldeyse ondan çıkabilir..

oyunu uninstall etmiyorum ama hoi'yi yeniden yüklüyorum core ile beraber, o kadar nefret ettim yani.. ulan paradox, her çıkardığın oyunda iki ileri bir geri gitmesen böyle. her çıkardıkları oyunda eskisinden daha iyi hale getirirken bir yandan ders alınmamışçasına eski hatalar tekrarlanıyor. hayretler içerisindeyim oyundaki herşey geliştirilmişken bu alanda geriye gidildiği için..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne diyim hoi 1 in tech sistemi bence daha iyiydi çok fazla seçenek ve özelleşme sunuyordu burda sadece 5 tane geliştirebiliosun ve zaman olayı kötü.Mesela eski oyunda artillery nin bonusu vardı veya sen seçiyodun mm lerini bana daha hoş geliyordu.burda basic med improved pek sarmadı beni....[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konuyla ilgilenenler verdiğim linke baksın, 93 mesajla rekor kırdı sanırım ilk başlığım hoi2 forumunda, sizin şu eu2 mp modlarını hazırlayan peter ebbesen ile tartışıyorum harıl harıl.. 8-)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehe johan cevap vermeye başladı zira başlık 230 mesaja ulaştı, paradox'çular baksın mutlaka linke.. ;)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar aynı anda her ülkenin aynı birimlere sahip olma sorununa bazı çözümler buldum, db'deki tech dosyaları üzerinde bazı oynamalar yapmayı planlıyorum. eğer istediğim gibi birşeye benzetebilirsem sizlerle de paylaşırım.. ;)

ulan paradox, bizi de modcu yapacaksın heh[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam ben de ilk basta senin gibi dusunuyodum ama biraz daha oynayınca ulkeler arasındaki farklar gercekten ortaya cıkıyor. Su anda 41de almanlarla oynuyorum ve butun infantry/tank unitelerim adamlarınkinden daha iyi. Mesela ordumun nerdeyse tamamı inf 41 ve tigerlara gecmis durumda ama sovyetler garibim hala medium tanklarla ve 39 infantry ile savunmaya calısıyolar bi yere kadar tabii =)[signature][hline]Delanoresse, 08 Kasım 2004 20:08 tarihinde demiş ki:
hmm o zaman gorillere epilasyon yaparsak dunyayi domine edebiliriz

fizban, 08 Kasım 2004 20:52 tarihinde demiş ki:
ideal kız arkadaş ideal gaz gibin bişeydir. Z = 1 dir ideal kız arkadaş için. 1 atm de oda sıcaklığında muhteşem bir insandır o kız arkadaş.
Member of AAL'05
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben polonya'ya girerken adamların infantry'si ekipmanına, eğitimine kadar benimle aynıysa orada bir saçmalık vardır. öyle diyorsun ama sovyetler 41 infantry'e geçer daha sen ne olduğunu anlamadan. acayip kolay geliştrimesi ve en önemli şey de o, tartışmaya bakarsanız zaten sadece ben değil başkaları da deneylerle gösterdi. sayı olarak üstün gelemezsen mümkün değil aynı haldeki adamı yenmek ve adamın aynı hale gelmesi de çok kolay..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...