Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

A3 1.6 FSI vs Focus 1.6 TDCI


MADOrcun

Öne çıkan mesajlar

Aylardır araştırıyorum kafayı çizmek üzereyim ama yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim. Bizimkiler artik sabahla bu gece seç arabayı ve bitir bu işi önümüzdeki günlerde diyolarlar.

Elimde 2 seçenek kaldı :
1-Ford Focus 1.6 TDCI CVT (yada manuel) Ghia + GP + Sunroof
2-Audi A3 1.6 FSI Coupe S-line

Bu ikisi arasında seçim yapıcam. Ama CVT olayı kafamı kurcalıyor.
Hesapladım günde 60 km'den yılda 18000 km yol gidiyorum. Dizelmi Benzinlimi bilemiyorum.

Fikirleirnizi söylerseniz çok sevinirim.
Şimdiden teşekürler. (Ek bir araba öneriziniz varsa oda çok makbule geçer)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yılda 18000 se benzinli tabiki[signature][hline]Absolut, 27 Eylül 2005 00:59 tarihinde demiş ki:
Daha fazla paticik söyle idi, böyle oldu, ancak şöyle kurtarılır, yok şunları, atalım bunları büyütelim, ilerde işe yararlar tipi yazılara son verelim artık. Paticik şu an ne ise odur. Sıkıntı bastı kaç gündür x ayrılmış y kurtarma operasyonu yapıcakmış c ağlamış. Adam gibi konu açın, insan gibi yazı yazın. Dedikoducu teyzeler gibi 1 lafı 50 kere döndürüyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Focus daha pahalı 48 mil.
A3 46 milyar.
Yani dizel bir araba almalımıyım ?

Ek olarak ilk seçimim A3'dü ama 1.6 fsi motor hakkında kimse iyi bi yorum yapmamış çok yakıyor ve performansı çok üdşük diyorlar. Focus 1.6 tdci için ise çok iyi yorumlar yapmışlar. Buda çok kafamı kurcalıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
MADOrcun, 29 Ekim 2005 02:46 tarihinde demiş ki:
Focus daha pahalı 48 mil.
A3 46 milyar.
Yani dizel bir araba almalımıyım ?

Ek olarak ilk seçimim A3'dü ama 1.6 fsi motor hakkında kimse iyi bi yorum yapmamış çok yakıyor ve performansı çok üdşük diyorlar. Focus 1.6 tdci için ise çok iyi yorumlar yapmışlar. Buda çok kafamı kurcalıyor.


ben FSI'dan memnunum
performansından hiç bir şikayetim yok gayet tatmin edici bence, 90 km sabit hızda şehirlerarası yolda 960 km yaptım full depo ile, sanırım bu da yakıt tüketimi için fikir verir

ek olarak, evet, ayrı dünyaların araçları :D
auidinin her şeyi geçtim tasarımını karizmasını değişmem ben focusla ;)[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj BlackRose tarafından 29 Ekim 2005 07:44 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Audi performansı,karizması,geniş yanak 5 kol jantları bile tartışılmaz..
Yakıt tüketimine gelince.Bilmeden hiç bişey konuşmak istemem ama bence Audi üzerine yoğunlaşman gerekiyor.En olmadı test sürüşü yapabiliceğin birileri veya bir bayi yokmu?Bence Audi...[signature][hline]Kalbinizle yaptiginiz hersey size geri donucektir...
who is genor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kardeş ben bu konu uzerine çok detaylı bir araştırma yaptım Kasko(ki bu konuda onemsiz (araç fiyatları denk olduğu için)) bakım masrafları vergi ve bunun gibi masrafları göz önune alınca eğer yılda 40000km ve uzeri yapıyorsan dizel avantajlı... Aynı şeyi intercity de yıllık şirket kiralamalarında müşterilerine söyluyor(42500km) Tabi yinede sen bilirsin...[signature][hline] Bugün yürüyebilmen için dün emeklemen gerekirdi. Tıpkı bugün yürüdüğün için yarın koşacağın gibi... aLp
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşalr evet iki araçta çok farklı ama ben aselen nasıl bir araç alacağıma karar veriblmiş değilim.
Günde 60 km yapıyorum dizel cazip. Ama ben güzel görünümlü yada sportif bir araçta cazip geliyor.
Alfa romeo 147'de beğendim ama seçemiyorum aralarından.

Hepsinin fiyatları birbirine yakın. Audi 43 mil, Focus 45 mil, Alfa-romeo 39 mil.

[Bu mesaj MADOrcun tarafından 29 Ekim 2005 21:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de o civara almıştım biraz da ekstraları vardı gerçi 3k euro kadar

euro 1.830 idi ben alırken (geçen sene aralık ayında), şimdi bir de indirim mi ne yapmışlar birkaç bin euro kadar, yanmamak elde değil, 10 milyara yakın fark doğuyor nerdeyse :)[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buyrun biri beni zikretmiş?

Ben arabamı satıyorum bayram sonuna da yeni araba hala belirsiz A3 bastırmalarıma rağmen. Dün de düşündüm tutup 407 mi alsam yoksa diye :D Valla aile alıyorsa arabayı işler çığırından çıkıyor...

Ne istediğine bağlı ama yılda 18.000 km için dizel araba kesinlikle değmez. Bakım masrafı + ilk alışta aradaki farkı kurtaramazsın.

A3 al klübe katıl derim.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada konuyu tekrar okudum... Şöyle ki:

46 milyara A3 yalan. 48 milyara alacağın Ford full olacaktır. Fakat 46 milyar A3ün çıplak fiyatı. Ben fiyat aldım, arabanın her şeyini özel seçtim, çok donanıma girmedim sadece spor paket istedim, A3 1.6 FSI Sportback'in Ambition paketli fiyatı indirimi dahil 53 milyara geldi. Yalan yani 46. Ama açık konuşalım, 53 milyarlık A3ün içine bin, Ford Focus sana Şahin taksi gibi gelir. Bilinen gerçektir ki, Ford arabaları iç tasarımlarının şıklığı ve konforu ile meşhur değiller. Ama Audi'de durum tam tersi.

Artı Ford'un spor paketini kullanmadım ama 1.6 Ghiaları falan kullandım, FSI onun yanında köpek gibi gidiyor yolda, yol tutuşu da bana daha hoş geldi. Benden söylemesi.

Ben 306mı satar satmaz ailemle son bir dalaşmaya girip siparişi vereceğim inşallah A3 için. Paranın 15 milyarı benden 38i onlardan gelince onların dediği oluyor ne yazık ki :)

Ne istediğine ve ne kadar para vereceğine karar ver bu arada. Çünkü tüm bunlara ek olarak A3 muhtemel daha fazla yakar ve yedek parça ve servisi (çok) daha pahalıdır. Ayrıca Türkiye'de servis noktası bulman da A3 ile daha sorun (gerçi neredeyolda kalırsanseni gelip yoldan toplama olayları var). Ama A3 sana Ford Focustan fazla karizma da getirir mi... bence getirir. Mesela ben niye A3 Coupe değil Sportback alıyorum? İçine dolduracağım kız sayısı artsın ve kolay inip binsinler diye :D[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bence de audi.

18.000km hiç birşey dizel için. yıllık 100.000km'den aşağsında zararda olursun. mazot filtreleri bakımlarda değişir. hele bir mazot pompasını bozarsan, işte ozaman ayvayı yedin :P

bende 97 a4 1.8TQ var ve devirli kullanımla 0.32 YTL yakıyorum km'de, tabi kasarsam .40 YTL gördüm. eğer üsturuplu kullanırsam, 0.25 YTL değerini yakalamak oldukça kolay. 1.6FSI bence çok daha ekonomiktir.

FSI motor sadece diğerlerine oranla biraz daha gürültülü çalışıyor. kalitesi dersen eğer motorun, LeMans24'leri R8 ile hangi marka üst üste kazanıyor ve ilk 3e kaç aracı giriyor bir bakın derim. tabi ki motorlar FSI ;)

sırf 0'km audinin iç kokusu için bile alınır yaa. malzeme kalitesine değinmiyorum!

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

normal enjeksiyonlu motorlar yakıtı ilk başta yanma odasına enjekte ederler ve ill yanma orada gerçekleşip silindir içindekini tetikler.

dizelde ise piston sıkıştırmayı yaptığı ve tam inişe geçtiği anda silindire diesel püskürtülür ve yanma gerçekleştirilir.

FSI motorlarda ise enjeksiyonlu sistemlerdeki yanma ücresi iptal edilir ve enjeksiyon direkt olarak silindirin içine yapılır. motorun verimi artar, düşük devirlerde biraz daha canlı olur ve bu canlılığın getirdiği bir de ekonomi gerçekleşir.

anlatmışken CDI ile TDI arasındaki farkı da belirteyim;
TDI vw grubu tarafından geliştirilmiştir ve kullanılmaktadır. her silindir için kullanılan mazot enjektörü kendi başına pompa mantığı ile çalışmaktadır. hatta son motorlarda piezo(dielektrik malzeme) teknoloji ile çok daha hassas dozajlama, yüksek basınç(~2200bar) ve hızlı enjeksiyon yapılabilmektedir.

CDI ise comman-rail diesel injection olarak biliniyor ve diğer markalar tarafından kullanılıyor. mercedes, psa grup, ford ve bmw bunlara örnek. burada ise merkesi bir yakıt pompası kullanılıyor ve her enjektörden aynı basınçta yakıt püskürtüyor.

TDI sistemi olası durumlara(enjektörün kurum bağlaması vs) silindirlere gönderdiği yakıt miktarını değiştirebilirken CDI bunu yapamıyor ama CDI motorlar da daha sessiz çalışıyorlar.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok da boş olmayan bir a3 coupe 1.6 triptronic'i 47 milyara bulunabiliyor. ki 1.6fsi 116 bg'lik model düz vites olduğundan 45-46 milyara bulunabilir. tabi 50'ye tamamlamak çocuk oyuncağı. 2 tane aksesuar daha koydun mu 50 fakat ilk araban 0 ve manuel'se dikkat etmeni tavsiye ederim. arabayı yıpratabilirsin çok. çünkü ehliyeti yeni alınca biraz hor ve dikkattsiz kullanabiliorsun arabayı. 1.6fsi motor ise düşük devirlerde çok ekonomik performanslı kullanımda iyi yakıyor fakat 116bg. sonuçta fena gideri yok. a3'ün ama performans arabası olmadığını başta belirtiyim. yol tutuşu süperdir, konforu süperdir fakat a3'ün performanslı modelleri 2.0tdi'yla başlar. coupe sportsback konusunda ise gözüne hangisi hoş geliyorsa onu al bence. aralarında 1.5cm fark var ve iç hacimleri aynı. yani ben fazladan kapıyı beğenmedim coupe aldım fakat aralarında çok bir fark yok. bir de coupe'nin artık önü single frame ızgara o yüzden önden de bi farkı kalmadı sportsback'le.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...