Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

SOE den özür


SethValor

Öne çıkan mesajlar

said:
Gwindon, 27 Ağustos 2005 03:16 tarihinde demiş ki:
said:
Gilean, 26 Ağustos 2005 18:47 tarihinde demiş ki:
oyunu xp ve item için oynuyor herkes.sürekli bir grind var
+1
Jedi olmak istiyorsanız bile işi grind'e dökmeyin.Zevk alın. Jedi olmaya kasanların questleri bile okumadığına iddiaya girerim.
herkez değil


bende kum adama katiliyorum beraber bisi yapabildigim surece o oyunda benim icin sorun yok en basit örnegi ise episode 3 ciktiginda bizim tum sehir beraber izlemek icin filmi bir sinema salonunu kapattik vede doldurduk gerci ben katilamadim ama bir dahaki sefere katilacagim ayrica ondan oncede cesitli toplantilar oldu böyle organizasyonlarda benim oyundan aldigim zevki cok artiriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de Kumadam, Xieon ve Gilean'a katılıyorum.

Oyunda hala yapacak çok şey var, ama yeter ki SWG'yi oyundan zevk alan insanlarla oynayın. Bizde ventrilo var pvp o kadar zevkli oluyor ki. Başka örnek vermek gerekirse bizim guildin jtl'den sorumlu üyesi, haftalık toplantılar düzenliyor. Bu toplantılarda hafta içi görevlerde yüksek başarı gösterenler madalya ile ödüllendiriliyor. Ödül törenleri gayet ciddi yapılıyor. (selamlama vb. aynen askerlik gibi)

Ama ben uber olmam lazım herkesi kesmem lazım mantığı ile oynarsanız. Çabucak oyundan sıkılırsınız.[signature][hline]Alante / Arliyn
SWG - Eclipse
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daoctaki guildler gibi olmuş o dediğin PA sistemi beğendim madalya falan=)yanlız şu ventrilo fikri ciddi süper ve çok rahat olur.aslında SWG bence kendisi eklese öyle birşey süper olur[signature][hline]Gilean's Blog - Life with Gilean
Maedhros, 20 Haziran 2005 01:01 tarihinde demiş ki:
kocakarı mocakarı dene ondan sonra gel konus hehe
nasıl emiyo bi bilsen
cidden arkadaslar deneyin diyorum baskada bişi demiyorum yani...

Zegna, 30 Temmuz 2005 23:11 tarihinde demiş ki:HOLLALEY SEN KIMSIN LAN
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burda tartışmakla biyere varamazsınız sizde benim yaptığımı yapın kendi görüşlerinizi felan yazın belki sallamayacaklardır ama siz yinede yapın...[signature][hline]Shewky Goldbreaker-----m.bh m.rifleman cm 4xxx-----FRF
------Bir süreliğine kapıyız------

Cem_Jedi, 20 Aralık 2004 19:03 tarihinde demiş ki:
beni kızdırmayın siteyi hackletirim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Gwindon, 28 Ağustos 2005 23:33 tarihinde demiş ki:
burda tartışmakla biyere varamazsınız sizde benim yaptığımı yapın kendi görüşlerinizi felan yazın belki sallamayacaklardır ama siz yinede yapın...


forumları uzun zamandır takip edioyrum
benim görüşlerimi kapsama alanı içerisine almış ve çok daha iyi görüşleri olan adamlar 4982398 tane post atmışlar , ben yazsam 1 kişi fazla eksik ne farkede , durum ortada . Bunu görmeleri gerek[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead

Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkse bi jedi olucam hevesinde grind pesinde hic durmadan saatlerce danto da piket&bol kesiolar snra da oyunda zevk yok diolar. kumadam a fln katılıorm. eskiden bnde jedi olcam die kasıodum ama baydı, fakat kopamadım galaksiden ndn cunku seviorm bu evreni, simdi bos bos geziorm denebilir pvp arıorum devamlı ya da quest yapıorum, dier meslekleri deniorum ve gercekten sıkılmıorum, sdc grind yaparak oyunun guzellkilerini goremeyz.. ayrıca ben ilk basladıgımdan beri gelismeler goruyorum, tamam belki hayallerimizdeki gibi yapmadılar oyunu hala, halka daha bi kararsızlık var her publish de yeni nerf ler gelio neyi baltalıcaklarını sasırdılar ama en azından oyun yerinde saymıyor..
peki soe ye kızmıo myum?? bazen hayatları boyunca yemedeikleri kufuru benden yiyolar ozellikle de pvp yaparken. you cannat kd recovery while knocked down nedir yaa?? ama sonuc olarak bunlar bni oyundan sogutmaya yetmio acıkcası cunku oyunu bırakmak icin bi neden pesinde kosmuyorum[signature][hline]Othmobast Orz'wase (Twi'lek)
Master Brawler, Teras kasi master, master fencer, novice pikeman
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bir sene boyunca kimsenin gezmediği Corellia ormanlarında dolandım. Bütün dağlara tırmandım. İlk masterlarımı kendim gunganlarla yalnız dövüşerek aldım. Sonra arkadaşlar buldum. Bir süre daha eğlendik. Sonunda bıraktım sw konsepti ilerde oturur umuduyla...[signature][hline]Eforran of the Eclipse Galaxy
Emekli yakın dövüş üstadı:D...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
nuwanda, 30 Ağustos 2005 13:29 tarihinde demiş ki:
herkse bi jedi olucam hevesinde grind pesinde hic durmadan saatlerce danto da piket&bol kesiolar snra da oyunda zevk yok diolar. kumadam a fln katılıorm. eskiden bnde jedi olcam die kasıodum ama baydı, fakat kopamadım galaksiden ndn cunku seviorm bu evreni, simdi bos bos geziorm denebilir pvp arıorum devamlı ya da quest yapıorum, dier meslekleri deniorum ve gercekten sıkılmıorum, sdc grind yaparak oyunun guzellkilerini goremeyz.. ayrıca ben ilk basladıgımdan beri gelismeler goruyorum, tamam belki hayallerimizdeki gibi yapmadılar oyunu hala, halka daha bi kararsızlık var her publish de yeni nerf ler gelio neyi baltalıcaklarını sasırdılar ama en azından oyun yerinde saymıyor..
peki soe ye kızmıo myum?? bazen hayatları boyunca yemedeikleri kufuru benden yiyolar ozellikle de pvp yaparken. you cannat kd recovery while knocked down nedir yaa?? ama sonuc olarak bunlar bni oyundan sogutmaya yetmio acıkcası cunku oyunu bırakmak icin bi neden pesinde kosmuyorum


Beyler oyunun ilk çıktığı zaman jedi olmak bilinmiyordu , jedi olanlar parmakla gösteriliyordu , MOP a dark jedi knight indiği zaman başına üşüşülüyordu dark jedi vay anasını diye.

Oyundaki jedi hevesini oluşturan ve herkezi jedi yapan SOE , yani bu kadar kolay olmamalı herkezin ortak görüşü. Ayrıca oyunda sürekli dans etmiş yok efendim ticaret yapmış , yok ev dekor kasmış eğlenmiş , role play yapmış adam sıkılıp eninde sonunda pvp ye atıyor kendisini , ondan 1 ay sonrada saçmalıkları görünce kafayı yiyor.

Yani insanları bir kutunun içine koyup hadi sims çilik oynayın usul usul diyemezsin. Oyunda yapılacak pek çok şey var , diğer şeyler güzel olabilir ,o halde oyunun ismi Star Sims Galaxies olmalıydı.

Kumadamın görüşleri çok güzel ama Kumadam gibi takılıp ondan sonra ya ben sıkıldım böyle sakinlikten aksiyona gireyim diyip aksiyonda aradığını bulamayıp oyunu bırakan çok insan var. Ha tamam ila pvp yapmayacağım ben , rifle ımla storm trooper veyahut rebel avlayıpta tribede giriyorum sanane ? diyedebilir in sanlar , ama ondada bilimum saçmalık var. Yani bu oyunda neden bu kadar bug var ya tamam çok büyük evren ama 2 kişi mi bakıyor veznede kuyrukmu var dedirtiyor insana .

Ayrıca Jedi meselesi , yok neden kasıyorsunuz ,yok efendim insanlar kasıyorlar , sen insanların önüne olanağı koymuşsun ve bu kadar basit yapmışsın , ister istemez insanın olası geliyor , ya foruma phase lerin tarihleri yazılmış , sanki jedi ön kaydı yapılıyor. Padawan adayları. Bu ne biçim iş ? SOE kendisi jedi yapacak utanmasa, sonrada jedi nerf jedi nerf , nereye kadar jedi nerf kardeşim sen değiştir şunu ?

Ha değiştirmeye kalksan sistemi , oda ayrı bir kıyamet, yok efendim ben son phase deydim , benim ne günahım vardı , yok efendim ben phase leri bitirmiştim grindingdeydim benim ne günahım vardı ? Haydaaa sora onlara yarıda kalmışlara izin ver , yine arada saçma sapan hatalar olsun ... Yok son phase de olan devam edemez ilk phase de olan devam eder vs vs ..

Soruyorum 2 sene sonra bu oyun bu şekilde devam etse ve bu cicim aylarından sıkılan insanlar birde jedi deniyelim yahu diyip bütün serverlar jedi dan geçilmese oyun ne hal alacak ?

Jedi açmayacak adam sayısı sınırlı , yok değil var , ama % 80 kiminle konuşsam , rifle man kasıyorum böyle oyun daha eğlenceli , ama daha sonra sıkılırsam jedi denerim neden olmasın ? cevapları alıyorum.

Yani olmak o kadar kolayki kantinde dans eden , role play yeteneği süper olan fakat mouse ve karakteri yönetim bakımından kötü olan insanlar bile rahat rahat jedi açıyorlar.

Bunun oynaması zor , eğlenceli olmalı , ama olması da imkansız derecede zor olmalı.[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead

Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acıkcası bu saaten sonra ozur dilesler ne fayda oyun sacma sapan bi hale helmis.3 ayda bi giriorum bakıyorum bi umut, varmı bi guzellik dolsaıyorum butun galaxileri, acountu cancelliorum 1 hafta sonrada sıkılıorum oyuna giresim gelmio
soe swgyi sacma sapan bi yere getirdi bu gun bi hunta girdim 8 kisi grup 5 i jedi.ki yapılan hic bi seyin anlamı yok onunde bi suru ornek var herseyden once ultima online gibi bi ornek var. biraz yaptıkları seyin farkında olsalar.
Sacma sapan bi sistem var tatoin olmus newvbi sehri bole bi sacmalık var mı ya.diil tatoinde yurumek arkana bakmadan dolanaman lazım sacma sapan bi sistem var ozgurluk sıfır.lot die bi sey yok ne pvpnin bi anlamı var ne bir baska seyin su oyun starwars olmasa atıcam cope.tatoinde bardasın birine uyuz oldun git dal.Nerde.once soruosun abi duel yapalım mı die. komik dicek bi sey yok
Yapılacak bi suru sey var cıkar cıkmaz aldım oyunu yaparlar dedik hic 2 senedir hala sacma sapan seylerle ugrasıolar rebel imp savası bounty jedi bu kadarmı koca swg.neden bi tusken olamıyoruz mesela bole bi suru yenilikler yapılsa gidip jabbanın adamı olmak olsa.Hic bi yaratıcılık yok ki oyunda herseyi biz yapıyoruz zaten.Bi questler yapıo adamlar rezalet ya birini al getir ya da git birini vur baska fikirmi yok.
Soe tamamıyle oyalama ustune oyun kurmus zaten questlerden tutun jedilıga kadar herseyden anlasılıo.force u acıosunuz 3 gun yaslı bi adamı bekle.neden?tek amac vakit gecirmek.force questleri var sacma sapan git su adamı buraya getir sunları oldur bekle 3 hafta sanki marifet beklemek.Questleri ayrı komik bi de yeni combat sistemi geldi neymis grup oalcakmısız.Biri bagrıo dantoinda hunta 1 kisi hunta 1 kisi otobuse biner gibi biniyoruz hadi hunta sacma sapan yartıkları vur gel.noldu? swg .evet.Tek zevk aldıgım kısmı gezegenleri dolasmak filan e o da ne kadar dayanılırki su ayda actık acountu artık moe eisleydi barda dazlakları izliyip vakit gecirecem ilk gunden sıkıldım.
Neyse fazla konustum son soz hala yapılabilecek bi suru sey var ancakl bu kafayla ne kadar gider bilemicem.bu arada ecileps de oynyuroum server iice bosalmısmı yok sa banamı ole geldi kimse kalmamıs sanki eskiden adım atamadıgım yerlerde simdi hic takılma bile olmuo bombos heryer neyse kesim burda

[Bu mesaj karareis tarafından 30 Ağustos 2005 22:28 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
tunch, 28 Ağustos 2005 23:49 tarihinde demiş ki:
arkansiZ , wowunda swg nin de kopyaladığı bir kombat sistemi varsa oda city of heroestur :)



swg nin kopyaladigini bilmemde wow daha coh dusunulmemisken baslanmis bir projedir.

Onun disinda hic bir firma oyun yaparken ozelliklede MMPROG gibi oyunlari oyunculari RP yapsin diye tasarlamaz. Ama RP yapanlar icinde bazı eklentiler koyarlar. Mesela RP icin server.

Sony SWG i cikmasi gerekenden cok once cıkardı bu bir gercek. Cıkardıgı her patch yenilik yerine *fix* getirdi bundan dolayı herkez cok sıkıldı. Patch ler fix acisindanda yetersizdi buda tatmin edemedi insani.

Evet oynadigim zamanlarda Grafik detaylari full iken cok zevk aldim Endor da Naboo da dolasmaktan.

Ama daglari taslari asılamayacak yerleri asmaktanda bi okadar baymıstım. Birbiri icine giren NPC leri gormekten bir imperial olarak storm trooper larin Kadaraa Mos Espa da cicek gibi acmalarindan bir rifleman in bir AT-ST i damage bile almadan oldurmesinden.

Naboo daki bir NPC nin AT-ST i 5-6 dmg vurarak 1 gun boyunca oldurmesinden.

Daha sonra CU ciktiktan sonra oyunu active ettirip neler var neler yok diye girdigimde ayni NPC nin AT-ST e attack yapmasini gormek beni cidden guldurmustu artik. Oyuna veridigim arada 5-6 ay kadardi.

Coronet Theed ortasinda yeni jedi olmuslarin Saber acmasindan ortalikta baloncuk baloncuk WTS WTB Buffing macrolarinin dolasmasından gına gelmisti.

Bu tarz islerin oldugu bir oyunda nasıl olurda siz herkezden RP yapmasını kusları bocekleri izleyip zevk almasını beklersinizki.


Cıktıgından beri 2 sene gecmis olan bir oyunda nasıl olurda developer lar ve oyun asama kaydetti dersiniz bunlar halen olurken.

Naboo da Emperor's Retreat e Rebellarin gelip orda ne var ne yoksa herkezi kesmesi mi beni RP e tesvik edecek acaba ?

Ama hala isterimki SOE nin WoW dan yada baska MMPROG oyunlarindan ornek alip Battleground lari acmasini Combat sistemi degistirmesini oyuna yuzlerce quest eklemesini her patch yeni event ler cikarmasini oyunun PvE yonunude aciga cikarmasini.

Ama olacagı yok bundanda adım kadar eminim.

[Bu mesaj Dethatt tarafından 31 Ağustos 2005 21:22 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkese günaydın,

Öncelikle börtü böcek ile uğraşmak değildir role play, eğer zaten bu açıdan konuya yaklaşıyorsak bazı kavramların üzerinde hemfikir olmadan sadece havanda su dövmüş olmaktan öteye geçemeyiz. Teşbih'te hata olmaz derler ama börtü böcek örneği çok uygun bir örnek gibi gelmedi açıkcası.

Gelelim diğer bir yaklaşım olan MMORPG türü yapan firmaların oyunları tasarlarken RP öğesine dikkat etmedikleri konusunda ki görüşe kesinlikle katılmıyorum. 1998'den bu yana sadece 4 adet MMORPG oynadım ve halen daha oynamaya devam ediyorum, belki bir çok oyunu denemedim ama her zaman role play yapan, yani yarattığı karakter ile özdeşleşmiş ve onu yaşatan kişiler ile birarada oynadım bu oyunları ve oyunlara bu açıdan baktığımda yaşanan problemleri anlayışla karşılayabildim.

Gözden kaçırdığımıza inandığım noktanın herşeyi oyundan beklemek olduğunu düşünüyorum hala. Israrla üzerine vurgu yapmak istediğim "role play"i oyunun değil, oyuncunun yapacağı kavramının unutulmamasıdır.

Bu oyunlar bir aksiyon oyunu olmadığı için savaş sistemlerinde her zaman gelişmeye açık yönler olmuştur, bu kural 1995-97 yıllarında başlayan furyadan günümüze kadar devam etmiştir hemen hemen her oyunda. Sadece bu sistem oturmamış demek ile koca bir evreni kapsayan oyunları değerlendirmek bana karanlık bir odada kuyruğundan tutarak fil'i yorumlamaya benzer gözükmektedir.

Genel değerlendirmeye baktığımda hala daha savunduğum fikrin oyunu zevkli yapan oyuncuların kendisidir, sistemleri ne kadar iyileştirsenizde insanoğlu olarak hep bir açığını mutlaka yakalayacağız.

Bir arkadaşımızın yorumunda aksiyon'dan uzak olduğum yazılmış ama malesef ben aksiyondan uzak değilim. Bir kaçakçı olarak, yeri geldiğinde imparatorluk hegomanyasına karşı savaşımı da veriyorum. Oyunda herzaman combatant olarak dolaşıyom.

İş yerinde benimle birlikte SWG evreninde yer alan arkadaşlarımıza düzenli konuşuyor ve o gece için yapacaklarımızı planlıyoruz, oyunun bize sunduğu herşeyi kullanıyor, sunmadıklarını biz yaratıp kullanıyoruz.

Aynı gerçek yaşamda da olduğu gibi hedeflerinizi bilmiyorsanız, bir serseri mayın gibi dolaşmaktan öteye geçemezsiniz. Bu noktada hedefinizin gerçekten bir amaç mı yoksa bir araç mı olduğunuda tanılamış olmanız gerekli ve önemlidir. Eğer kendinize sadece araçlara ulaşmayı hedef edinirseniz sadece SWG'yi değil her oyunu çabuk tüketirsiniz. Gözünüzün önüne bu forumlarda 2001-2002 yıllarında "UO bitti diye açılan" başlıklara bir bakın derim. Yada en yakın örnek olarak "WoW neden böyle" diye açılan bir başlıklara.

Malesef oyunları oynayış şekillerimiz o kadar mekanikleşti ki artık, herşeyin bir oyun olduğunu ve zevk almamız gerektiğini yazılan bu matematiksel kodların aslında bizim için bir evren olduğunu unutuyoruz.

Bir örnek vererek sonlandırmak istiyorum söyleyeceklerimi, eskinden 1998'de OSI/Atlantic de elimizdeki itemların adlarını söylerdik...sword of power..accuracy vanqushing of katana gibi ve ne damage'leri şu derdik, ne de başka bir yorum yapardık, o silahı adı ile özdeşleştirir ve oynardık...sistemler gelişince ! - ki buna gelişme denirse- artık oyuncular ellerindeki silahlar, skill pointleri, vuruş şansları ve benzeri bir çok parametre ile hesap kitap yapar oldular, bu mekanikleşme ile birlikte eskiden oyun içinde buluşup havadan sudan konuşurken, forumlarda şunu yapalım bunu yapalım diye başlıklar açılırken şimdiler de BH şu kadar dmg'i var, dps'i bu kadar bak..gördün mü ben jedi'ım ama bende o savunma ile şu kadar damage yiyorum gibi herşeyin mekanik yönünü görür olduk, burada da matematik mantığımıza aykırı gelen herşeyi oyunun suçu kabul edip yorumladık.

Eski günleri düşündükçe elimzide hiç imkan yokken, oyun sistemleri bu kadar detaylı ve gelişmiş! değilken çok daha zevk alıyorduk.

Bu ayki level dergisinde ki yazıya istinaden, evde kilerden kutusu içindeki amiga 500'ümü açtım, hanımın bilgisayarın ve PS2'in yetmezmiş gibi bir de bunumu çekeceğiz dırdırlarına aldırış etmeden eski günlerdeki oynadığım oyunlara baktım, hepsi ile yeniden çok eğlendim.

Şunu söyleyebilirim ki, eğer oyun oyun yapan bir şey varsa bizleriz, oyun firmasının kattıkları değil.

Hayal gücünüze hitap eden şeylerde bırakın sınırsızlığın tadını yaşayın matematik ve mantığın sınırlarında sıkışıp sıkılmaktan çok zevkli olduğunu göreceğinize inanıyorum.

İyi günler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Kumadam, 01 Eylül 2005 10:40 tarihinde demiş ki:


Bu oyunlar bir aksiyon oyunu olmadığı için savaş sistemlerinde her zaman gelişmeye açık yönler olmuştur, bu kural 1995-97 yıllarında başlayan furyadan günümüze kadar devam etmiştir hemen hemen her oyunda. Sadece bu sistem oturmamış demek ile koca bir evreni kapsayan oyunları değerlendirmek bana karanlık bir odada kuyruğundan tutarak fil'i yorumlamaya benzer gözükmektedir.


Role play hakkında söylediklerin mantıklı ve doğru
gerçi bende bu oyundaki aldığımız eğlenceyi diğer oyuncuların sağladığı sözüne katılıyorum.

CU dan sonra en çok üzüldüğüm arkadaşlarımın oyundan ayrılıyor olmasıydı , çünki oyunun yeni halini sevmemişlerdi haliylen , belki hala arkadaşlarım olsa bir şekil oyunu oynamak için çalışmaya çalışırıdm (gerçekten çok çok kötü). Fakat seninde söylediğin gibi oyundaki eğlence kaynağı , diğer insanlar.

Eğer sistem oturmamış demek ile bu oyunu kastediyorsan , yani SWG de aksiyon olmaz diye söylemişsen bu soruyu , bende farklı bir soru yöneltmek isterim sana.

Star Wars evreninde aksiyon olmayacakta hangi MMO da olacak ? Üstelik en çalkantılı dönemde oynuyoruz ve tek aksiyon theed kantinini stormtrooperların veya rebellerin npc olarak basması , veya arada bir ekrana mesaj gelip , DWB de taşkın var overlord bastı mekanımızı gelin kurtarın olması.

Peki neden SWG nin kendi kendisine birşeyler yapmasını istiyoruz? Oyunda aksiyon ile diğer class lar iç içe , yani oyunda combata girmeyeceğim diyen adamı combata sokamazsın , pvp yaptıramazsın o ondan zevk alıyordur , işte bu yüzden bu oyunda event olmuyor , bu oyun can sıkıyor diye bık bıkımıza devam edeceğiz.

Aslında oyunun zaman dilimine baktığımız zaman savaş halinde olan topraklar üzerindeyiz , imparatorluk sağı solu basıyor , direniş de kendinis savunuyor ani baskınlar yapıyor , fakat ben bir citizen olarak rahat rahat gezebiliyorum emperors retreat in önünde bu nası iş ?

Ayrıca oyunun combat sistemi gerçekten çok çok eksik. 2 senedir oynuyorum ve bu 2 senenin içerisinde günde 7 saat ortalama pvp yaptım , gördüğüm aksiliğin gördüğüm saçmalıkların haddi hesabı yok.

Zaten bu kadar aksilik üzerine genelde pvp yapmak için orada burada adam arıyorduk , nasıl Star Wars evreniyse , bir tane imparatorun askeri olmuyordu ortalıkta zaman zaman , veya direniş saklanmışmı ne ? sokaklar bom boş ...[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead

Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Kumadam, 01 Eylül 2005 10:40 tarihinde demiş ki:

Bir arkadaşımızın yorumunda aksiyon'dan uzak olduğum yazılmış ama malesef ben aksiyondan uzak değilim. Bir kaçakçı olarak, yeri geldiğinde imparatorluk hegomanyasına karşı savaşımı da veriyorum. Oyunda herzaman combatant olarak dolaşıyom.



işte esas sorunda burada
Neden online bir oyunda NPC lere karşı role play yapasın? Neden kendi kendine eğlenemeye çalışasın ? Niye bu oyuna bu kadar para veriyoruz ? Bizi bu büyük ortamda buluşturup , birbirimize muhtaç etmesi için.

Sence mos eisley kantinde içkini yudumlarken ekranında birşeylerin ters gittiği ve bazı kişilerin masalarından kalktığı 1 kişininde arada sizi süzdüğü yazsa ve arka kapıdan çıktıktan sonra bir kelle avcısı senden para almak için üzerine atlasa , bu aksiyon olmazmı ? Veya kelle avcısı episode IV deki gibi seninle önce pazarlık yapar gibi saldırmadan konuşsa . Asıl role play bu değilmidir ?

Niçin kendi kendimizi boş bir sahada sanki kale varmış gibi topu delikten geçirmeye çalışalım ?

Yokluk içinde varlık yaratmaya çalışıyoruz.[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead

Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Merhaba Arkansis,

Belki doğru cümleler ile ifade edemedim. Aksiyon demek illa combat demek değildir görüşümce. Bir kaçakcı olarak en iyi kaynaklarını kullanarak yapacağım "spice" lara da odakalanmak ve bunlar için uğraşmak yada geçen gün yaptığım gibi gemim için en uygun ekipmanları toplamaya çalışmak da benim için bir uğraş hatta o ekipmanları yapan kişiler ile sıkı pazarlıklar da yapmak benim için aksiyon. Hatta sadece arkadaşlarımı görüp hal hatırlarını sormak da bir aksiyondur bana göre.

SWG evreninde devam eden bir savaş olduğuna katılıyorum ama herşeyin sadece filmlerde yada kitaplarında gördüğümüz gibi herkesin bu savaşta yer almadığını da biliyorum. Sadece filmlere bakacak olursak bile bir çok yan karakterin bu savaş ortamında hayatlarını devam ettirmeye ve savaştan uzak kalmaya çalıştıklarını görebiliyoruz.

İşte bu nokta da karşımıza "hayatlarını devam ettirme" yani bana göre yarattığın karakteri yaşatma yaklaşımı çıkıyor. Ki RPG oyunlarında odaklanılması gereken asıl noktanın bu olduğunu düşünüyorum.

----------------

İkinci yazındaki konuya gelince ise,

Ben NPC'lere karşı role play yapmıyorum zaten, ben oyunda belirlediğim hedefler doğrultusunda karakterimi yaşatmaya çalışıyorum. Verdiğin örneği çok önceleri belirtmiştim bir başka topic'de, şu an için bu örnek yok diye ben kendimi karakterimle özdeşleşmemezlik yapmıyorum.

------------

Oyunu oynayış tarzımda çoğu zaman arkadaşlarımla birlikteyim, daha önce de belirttiğim gibi oyuna çok zaman ayıramayan kişiler olarak bu süreyi hakkıyla değerlendirmek için iş yerinde öğlen yemeklerinde planlarımızı konuşuyor ve tartışıyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kumadamın yazdıkların cok dogru ancak su anda oyunu eglenceli bi hale getirmek adına herseyi playerlar yapıo.soe bu konuda hic bi atılımda bulunmuo.suanda oyunu yapan kisilerin starwars hakkında bilgi sahibi oldugundan bile supheliyim.Tabiki bu tarz oyunlar her zaman arkadaslarla zevkli olur ancak bi yere kadar.


Oyunun sistemi daha en basından yanlıstı zaten ancak duzelir gelisir die kabul etmistik.ben ne cok rp apan biriyim nede action action die tuturan biriyim ancak bu tarz bi oyunun amacı en temelinde beni baska playerlarla etkilesime sokmasıdır malesef bu oyunda bole bi durum yok yane dedigin gibi öneceden planlamak gerekio napıp ne edicegini.questler tamamen basıt bi tek duzeylik ustune kurulu.


bu tarz bi oyunda en basta arıcagım sey ozgurluk olur tıpkı ultimadaki gibi orda bi ozgurluk vardı naparsan yap her sekilde bi etkileisime girebiliyordun herseyi yapabilirdin tabiki bi bedeli vardı ancak yapabiliridin.Bu ancak senin hayal gucunle sınırlıydı.Burda istegidin kadar hayal kur bi yere kadar idare edio.


daha onceki mesajımda demistim mesela jabanın adamı olmak isterim die.yani su anda sadece jaba var hic bi islevi yok var mı var.neden bu konuda daha yaratıcı olunamıo neden jabanın factionına girip baska factionlarla kapısamıyorumz cok basit ama gusel bi artı olurdu.



neden tusken olamıyoruz mesela ben tusken gibi davranmaya calsıtım maskesini giydim tufegini aldım robunu giydim basladım da tas dolasmaya ancak nereye kadarki.ne zaman oyun bu ozgurlukleri bizlere saglıcak.ne zaman player tuskınlar yol kesip harac toplıcak yada smuglerlıga gelelim neden daha detaylı eglenceli questler yapılmo.sadece slice spice bu kadarmı smuglerlık.mesela gididbjabadan kacakcılık gorevi alsak gorevi yaparken bounty hunterlar takılsa action olsa yolda serserinin biri bana silah cekse ama yok iste biz bunu oynamaya kaltık arkadaslarla ancak sistem izin vermioki sen istedigin kadar rol yap hayal kur ouun tamamen kıstlama ustune kurulu.


Malesef player olarak elinizden geleni yapsanızda oyun tek duzeylikten kurtarmıo tek hosuma giden swg dunyasında olmak tatoinde olmak(ki tatoinde oldugunu hissedemiosun bile bi sure sonra cunku tatoinin tatoinle alaksı yok)o da bu kadar iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazımı okuyunca kabul ediyorum bazı hatalrım olmus yani biraz ucmusum yok tuskenlıkltı filan 2 senedir jedilıkla milleti oyalamktan baska bi sey yapmayan soeden bole seyler beklemek tabiki hayal olur.Ancak en azından oyunu daha gusel bi noktaya getirilebilirdi.


Yani her kose basıknda bi jediyla karsılasmasaydık yada ne bilim biraz daha ufakta olsa soeden yaratıcı bi seyler gorseydik.
cocuklugumdan beri starwars hayranıyım ve bu konseptin bu sekilde harcanması beni uzdu.yani tamam cok buyuk bi fanı dilim ancak cok severim ve bilmem beni bile sıktı oyun.starwars fanı arkadaslarım var oleki al bak obiwanın kursun kalemi desen
milyonları dokerler almak icin ve ben bu adamlara bu oyunu tavsiye edemiyorum malesef ne diyimki bu kadar

[Bu mesaj karareis tarafından 01 Eylül 2005 15:02 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tuskenlik falan güzel fikirler ve inanır mısın ben masa başına bir saat oturduğumda sayfalarca orjinal ve sw ruhuna cuk oturan fikir çıkartıyorum. Forumlarda konuşuldu jedilar bu kadar fazlaysa ve uber bir class'sa neden onu dengeleyecek yeni sınıflar çıkmıyor diye. Mandolorian olabilmek(onursal olarak tabi) olabilir dendi. Jedi olma gibi uzun ve yorucu olsun dendi. Sonra Teras Kasilerin sw evrenindeki işlevleri oyuna yansıtılsın dendi. Sırf rebel ve imp üst factionları yerine başkalarıda gelsin dendi. PvP savaş alanları açılsın dendi. Smugglerlar gerçekten işlevli hale gelsin dendi. Event sayısı artsın. Ortamın savaş dönemi olduğu yansıtılsın dendi. Tatooine newbie haritası olmaktan çıksın dendi. Warren gibi çok sayıda değişik güzel mekan hazırlansa ve tek ödülü badge olmasa müthiş olur dendi.
Dediler ve geldikleri gibi gittiler.[signature][hline]Eforran of the Eclipse Galaxy
Emekli yakın dövüş üstadı:D...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1998'den bu yana devam eden MMORPG maceramda sadece Ultima Online OSI/Atlantic'de kısmi olarak NPC'ler ile etkileşim kurabildim o da oyunun yapımcısı Richard Garriott ve arkadaşlarının da oyunda karakterleri ile oyuncu olarak oynamalarıydı.

Keza oyuna pre-test döneminde başlamış ve kurulmuş bir çok guild'de kendi hayal güçlerini kattılar ve Richard Garriott'da bunu destekledi.

Ne zamanki Electronics Arts Origin System'i satın aldı bunlarda bitti.

Dediklerinizin bir çok noktasına bende katılıyorum, SOE'nin yaptığı bir çok yanlış var yine de şu anda piyasadaki MMORPG'lere baktığımda daha elde tutulur geliyor.

Oyunları içerikleri açısından kıyaslamdan bile bu farkı görebiliyorsunuz. En basit bir yağmur efekti bile yok bazı oyunlarda.

Mesela bir server'da sadece bir karakter yaklaşımı bile bence başlıbaşına bir devrim. Ne UO'da, Ne EQ1 ve 2'de, ne de WoW'da bunu yapamadılar.

Neden önemli diyecek olursanız? oyunda tanıştığım kişilerin o evrende tek olduklarını eğer jedi karakterleri yoksa alt üst karakterleri olmadığını bilmek, aradan yıllarda geçse konuştuğum kişinin aynı kişi olduğunu bilmek bence çok güzel.

Oyuncu şehirleri kurabilmemiz için gerekli alt yapıyı tamamladılar, gelişmeye açık yönleri olsa da başka oyunlarda böyle bu imkan olmadı en azından benim oynadığım.

Bana göre UO ve SWG şu anda bir oyuncuya en çok özgürlük tanıyan oyunlar.

Benim gibi oyun zamanı kıt olan kişiler için EQ1 ve 2, WoW gbi oyunlar tamamı ile bir hüsran. Oyuna birlikte başladığım arkadaşlarımla şubat 2005- Eylül 2005 arasında WOW da sadece bir kez o da başlangıçta görüşebildim. Şu anda level'ım yetersiz olduğu için onlarla başbaşa su bile içemiyorum. Herşey ve herkes sürekli bir koşuşturmacada, adında multiplayer olan bir oyunda sadece quest'ler için biraraya gelip ayrılıyorsunuz, nereli kimdir, neyin nesidir bilmeden.

Bu kadar yazı içinde benim SWG'de hoşlanmadığım şeyler yok mu var, mesela 1997'de piayasa çıkmış bir UO'da bile türkçe karakter kullanmada sorun yaşamazken, SWG'deki türkçe karakter olmamasına anlam veremiyorum.

OSI/Atlantic'de oyuna başladığımızda sadece Felluca facet varken, şehirlerden dışarı adım atmaktan korkardık, şehir içinde dolaşırken sürekli çantamızdakileri kontrol eder bir hırsızın ellerinden uzaktalarmı diye kollardık. Bu bile başlıbaşına bir heyecandı benim açımdan. Hiç bir madenci arkadaşımız bizim desteğimiz olmadan maden kazmaya gidemezdi, her an bir PK saldırısına karşı. Ve en önemlisi öldüğünüzde reputation haricinde de değerleri şeylerinizi kaybederdiniz. Bence UO'dan sonra çıkan oyunların hepsinde bu bir problem. Hoş UO'da insurance sistemi ile yeni yetme oyunlara ayak uydurdu ya malesef.

Eğer dikkat ederseniz piyasada ki tüm oyunların forumlarında bütün oyuncular bir şeyler için şikayetlerde, daha önce de belirtiğim gibi bunu mekanikleşmenin bir tezahürü olarak görüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haklısın tabi. Ama benim derdim daha bencilce. Ben sw evrenine hakkının verilmesini istiyorum. Şu oyunda rp yapacam diye görev aldığı npc ile konuşan insanlarda gördüm. Bende kendi adıma Liea'ya Han Solo'ya selam verdim. İnsanlar ellerinden geldiğince o havayı yaşamaya çalışıyor ama Soe kesinlikle bu konuda birşey yapmıyor. İnsan bir rp serverı koyar yahu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kumadamın dediklerine katılıyorum swg ve uo su anda piyasadaki en guzel mmorpgler dogrdudur ancak swgnin su anda gittigi yol pek ic acıcı degil.



mmorpglerde bence en onemli nokta oyuncuyu özgur bırakması redeagleında dedigi gibi oyuncuların aklında pek cok gusel fikir var ancak nedense soenin aklına bunlar bi turlu gelmio. oyunculara daha cok ozgurlukler vermelilerki bu ozgurlukler verilirse zaten oyuncular oyunu eglenceli bi hale getirecektir. bu oyunları guzel yapan oyunculardır ancak oyununda buna imkan tanıması lazım.Zaten yenilikler yapıldıkca oyunun kurulu oldugu sistemde buna uyarak degisecektir


kumadamın dedigi gib uo da ne kadar guzel yapılmıstı zamanında bunlar.gidip madencileri korumak aniden yapılan pk baskınları hırsızlar hersey gelebilirdi basınıza ister rp yapın ister,oyunu oynayın.oyun sizi suruklerdi.baska oyuncularla etkilesime girmek zorundaydınız.buydu oyunu keyifli hale getiren.heran basınıza bi sey gelebilirdi cok guvendiginiz biri bile size saldırabılırdı.swgde ole bi sey olması icin adamın duel teklif etmesi lazım ki, komik.


malesef yapımcıların starwars evreninde cok uzak olmasıda baska bi eksisi tatoinin guvenli bi sehir oldugu,bahsi gecen zaman diliminde her kose basından jedi cıkması ve bi ton ornek var.gittikce starwarsla alakasınıda koparıyolar oyunun.

beklemdekten baska yapıcak biseyimiz yok ama pek umudumda yok.su anda piyasadaki dier mmorpglerle karsılastırdıgımzdı cok fazla artısının olması dogru ancak elestirlerimizi dogrulayan en buyuk gostergede coronetin bos sokaklarıdır.bilemiyorum ben bu kadar bos hic gormemistim.

[Bu mesaj karareis tarafından 01 Eylül 2005 18:47 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...