Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Az önce ünideki hocama danışmak için bir mail attımda buraya da c/p yapayım aynısını. Belki ilgilenen/fikir veren olur. -------------------- Az öncede konustuk gerci ama ben tekrar anlatayim; Hani kalksak desek ki hadi ucalim. Nasil yapariz nasil ederiz diye bir dusunduk pek birsey bulamadik. Dedik ki dusunurken; helikopter benzeri bir alet olsa, yine ayni tip pervaneleri olsa tepesinde. Kanat acikligi toplam X metre olan iki kanat(pervanenin kanatlari iste) ekledik once. Sonra bu kanatlari dondurmek icin t zamanda n devir yaptiracak bir motor ekledik. Birde icine oturacak deli bi adam bulduk. Hersey tamam : ) Simdi merak ettigimiz olay su: Biz bu aleti havalandirmak icin aletin toplam m agirligina karsilik hangi kanat acikligina+kanat genisligine ve hangi t zamaninda kac devir yaptirmaya ihtiyacimiz var ? Nasil hesaplarim ben bunu?[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... [Bu mesaj Zopik tarafından 01 Temmuz 2005 23:00 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 3 bilinmeyenli bir denklem olmuş. Yani 80kglık delimizi 2 metrelik kanatlarla uçurmak istiyorum devir nedir veya 800devirde 2 metrelik kantlar ile kaç kglık deli uçurulur diye sorman lazım.[signature][hline]Kalplerdeki Kaymak Kızımız Duru Yeni Yılınız kutlu olsun PATİ abilerim ablalarım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Messor Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 kanatların açısıda önemli değil mi?[signature][hline] In a soil thick with snails and rich grease I've longed to dig myself a good deep grave There to stretch my old bones at ease And sleep in oblivion... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Peki o zaman 5 bilinmeyenli bir denklem olmuş. Kısacası sen bazı değerleri vereceksinki hesaplanabilsin.[signature][hline]Kalplerdeki Kaymak Kızımız Duru Yeni Yılınız kutlu olsun PATİ abilerim ablalarım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Hm pek değil aslında. Şöyle ki, m ağırlığına önce kafadan bir değer verip sonra ona göre gereken kuvveti hesaplamak lazım. Ama o kuvveti nasıl hesaplayacağımı bilmiyorum. Sonuçta ağırlık yerine m desem bile birinci formül çıkacak. İkinci olarak o kuvveti yaratacak kanat açıklığını ve devir sayısını bulmak lazım. Eh burayada ilk formülden m gelecek zaten. Son olarak o uzunluktaki kanat için kaç devir dönerse ikinci basamaktaki kuvveti yaratabileceğimizi hesaplamak kalıyor. Böylece her aşama en fazla 2 bilinmeyenli olduğu için kolayca formül hesaplanabilir diye düşünüyorum ben.[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 açıdan ziyade şekli önemli[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malcolm Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Kuyruk motorunu filan de koydunuz mu yoksa gercekten de cok deli bir adam bulmaniz lazim. Kaldirma kuvvetini hesaplamaniz icin pervanelerle ilgili daha cok bilgi olmali. Pervanelerin acisi, sekli filan cok onemlli bu tur seyler bilgisayarla hesaplaniyor onu bilmeden birsey soylemek olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 evet o da var işin içinde. Aklıma gelmedi değil aslında ama direk helikopter tipinde bir model geldiği için gözümün önüne standart bir şekil ve açı olarak düşünmüştüm. O yüzden hesaba katmadım pek ama haklısınız. Onuda düşünmek lazım. Bu arada şekil standart olacağı için sadece açı kalıyor geriye : )[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 said: malcolm, 01 Temmuz 2005 23:10 tarihinde demiş ki: Kuyruk motorunu filan de koydunuz mu yoksa gercekten de cok deli bir adam bulmaniz lazim. Kaldirma kuvvetini hesaplamaniz icin pervanelerle ilgili daha cok bilgi olmali. Pervanelerin acisi, sekli filan cok onemlli bu tur seyler bilgisayarla hesaplaniyor onu bilmeden birsey soylemek olmaz. kuyruk motoru aklımda ama eklemedim buraya. sadece bu kısmını hesaplamak istiyorum çünkü. kuyruk motoru bu kısımdan sonra oldukça basit gelecektir :)[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 3 bilinmeyen 5 bilinmeyen degil bu işin olayı birkere lineer bir sistem değil o nedenle sen sistemin her birimini lineer hale getirmek için uğraşıcaksın ilk etapta bunları bir denklem gibi yazıcaksın ama sıra ile her unsur için bir denklem olucak havanın sürtünmesinden tut ucagın yer cekimi etkisi ile yapacagı agırlıgın kuvvet olarak karsılıgına kadar her unsur için denklem kurucaksın mesela bu denklemler 10 tane mi etti içlerinden lineer olmayan denklemleri cıkarıcaksın bu denklemleri otomatik kontrolde lineerleştirmek için kullanılan bir yöntem vardı bak adınu unuttum şimdi :) onunla lineer hale getirip en az hatay ıverecek şekilde tekrar düzenleyeceksin sonra senin elinde kabaca 2 unsur olacak birisi senin ucagı kaldırmak için harcayacagın enerji diğeri ise ucagın yere dogru agırlıgından dolayı uygulayacagı kuvvet bu 2 si eşit oldugunda denklemin çözülecek yardımcı ve parazit unsurlar olacak tabi onları hesaplamak feci kasış :P bu soruyu fizik hocan tek basına çözemez :)[signature][hline]G3NK DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411 zitem illede zitem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 dyna bu kadar yazdıktan sonra son satırı yazmak ... bilmiyorum yani. birde bu kadar şey yazılana kadar oturup anlatılırdı da yani ama senden de anca bu kadarı çıkıyor sanırım :-)[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 hayır ben işin nasıl yürümesi gerektigini biliyorum ama matematigim iyi degil birde suan zamanım yok çözmek için şunu söliyim ama sen bunu 1 hafta ugraş çöz yanlış çözeceksin :) illaki yani.. kaçarı yok hehe olaya lise fiziği gözü ile bakarsan patiden birisi 20-30 dk da çözüp koyabilir mesela olay basit f=m.a demi al sana formül direk gidersin burdan motor devir sayısı falan filan kafanı karıştırmasın ne gerek var ki ona motorun gücü bellidir dk da kaç devir döndügü bellidir motor mesela dk da 5000 devir yapıyorsa bunun kaldırma kuvveti newton olarak zaten bilirsin yada sen piyasada bana 20000 newtonluk kaldırma kuvvetine sahip motor gerekiyor diye ararsın motoru sıfırdan yapmıyosun bu soru için.. onu hesaba kattıgında olaya farklı bakıslar olacak motor ucagın kanadına üflemiyor yani kanat açıklıgı ve egimi ucagın ucarken havanın kanatlarına sürtmesi ile ucagın havada kalmasını saglıyor senin motorun ucagı yerde iken belli bir hıza ulastırmalı bunu saglayacak degerleri bulursun buna ek olarak ucagın kanatları mesela 15 derece egimde diyelim ve ucak yerde 400 km hıza ulastı diyelim 400km hızda giderken kanatlara sürten havanın uygulayacagı kuvvet 15 derecenin sinüs ü ile carpılınca ucagın agırlıgından büyük cıkıyorsa ucak havalanacaktır. kabaca böyle çözersin zaten ama işin içine bozucu unsurlarıda katmalısın unide okuyorsun sen lise öğrencisi buraya kadar zaten yapar ki sordugun soru içerdigi detaylar itibari ile daha cok lise fiziğini andırıyor hadi olsun seni mi kırıcam anca uni 1 fiziginin kolay kısmı :) yada ne bilim belki sırf bizim bölümde cok kasış gösteriyorlar dersleri :)[signature][hline]G3NK DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411 zitem illede zitem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 dyna ben sana helikopter olcak diim (uçak tipinde değil) bu kabaca sen motor devri kısmını bi daha düşün :) birde yaptığım şey algoritma mantığı. önce en kaba haliyle düşünürsün, sonra detaylandırırsın istediğin ya da mümkün derece.. şu mısırlar bitsin elimin yağını bi temizleyeyimde daha detaylı anlatırım gerekirse :)[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mave Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Pervane enerjisi > adamı yere bağLı tutan enerji[signature][hline]Arkamda yürüme, ben öncün olmayabilirim. Önümde yürüme, takipçin olmayabilirim. Yanımda yürü, böylece ikimiz eşit oluruz. Kızılderili Atasözü Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malcolm Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Eger pervanenin kac devirde ne kadar itme yaptigini biliyorsan zaten soru cok kolay olur. Pervane kanatinin uzunlugu aslinda cok da onemli degil. Kanat uzadikca zaten hava surtunmesi artacagi icin pervaneyi cevirmek zorlasacaktir ama bu sefer kanat uzun oldugu icin kanata daha cok yuk binecek (kanatin en uc kismi cok hizli donecektir). Kisaca uzun kanat=dusuk devir ama kanata daha cok yuk biner, kisa kanat=yuksek devir ama kanata az yuk biner. [spo1=sonuc]Bunlarin iyi bir dengesini bulman lazim tabi bu benim soyledigim cok teorik oldu ama sonucta bu tur sorulari cozmekte fizikcilerin isi benim degil :)[/spo] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ExhaulteD Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Dikkat et deli oldugu yerde donmesin :)[signature][hline]fastreload, 29 Haziran 2005 00:36 tarihinde demiş ki: metin alkol al Gurbetci Pati]Gurbetci Pati Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Werb Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 cok basit demişinizde o şekil bile inanın bana x teknisyen tarafından t sürede çiziliyor yanii anlatmak istedigim pervanenin şeklini tasarlamadan bunu hesaplaman cok güç ve hata yapmadan da yaparsan inan bana tarihe geçersin :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malcolm Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Zaten benim basit dedigimde pervanenin seklini filan bildigimizi sayiyorum. Yani diyicek ki bu pervane dakikada x devir yaptiginda y kadar bir itme gucu olusur. Bizde buna gore y>m agirligi olmasi icin gereken devir sayisini ve bunun icin gerekli motor gucunu bulucaz. Ama isin icine pervane tasarlamak filan girerse zaten kimse basa cikamaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zopik Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2005 ya bu tip birşeyde aerodinamik fln çokta önemli değil. bu sapmalar olmaz değil olur ama 10 metre gidip 1 metre sağa sola sapma yapan bir araç yapıldıktan sonra bile sorun giderilebilir. zaten büyük ihtimalle iskelet halinde kalacağı için sürtünme katsayısını arttırıp, aerodinamik hesabı yapacak bir olayda olmayacak.[signature][hline]Selçuk Erdem'den önce de zopik'tim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xueshen Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 kasmıycan doğru rüzgarı bulup tüyden yapılmış kanatlarla galatadan havalanıcan...[signature][hline]orochi edit: kanatların 2 metre kullanan adamın 65kg olması gerekir. [Bu mesaj xueshen tarafından 02 Temmuz 2005 04:10 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ceday Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 benim hatırladıgım saglam bi lagrange denklemi yazılıodu bunu çözmek için. ancak zaten bu bilgilerle bi denklem üretmek mümkün degil. bi denklem yazabilmek için helikopterin aerodinamik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. aerodynamikten kasıt şekil şemal degil, helikopterin aslında nasıl uctugu: yani pervanenin dönmesinden dolayı nasıl bir force üretiliyor, hangi yönde. mesela güclü dönen pervane yukarı doru bir cekim gücü olusturur ancak bunun yanında bir de havadan dogan bir +/- güc vardır. Bunlar tam olarak nası etki eder falan filan.. Bunları bildikten sonra cok bilinmeyenli bir lagrange denklemi yazıp çözüosunuz, ama asıl sorun o denklemi yazmakta zaten :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laraken Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2005 içindeki adam deliden ziyade ölü olmasın?[signature][hline]Aslında.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar