Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

SoLid's WorldEditor Tutorial v1.0


SolidSnake

Öne çıkan mesajlar

Solid's Map Editor Tutorial v1.0

Merhaba arkadaşlar bu makalede map editoru daha kolayca tanıyabileceğiz.Çoğu

harita yapımcısı arkadaşımız bu editorün ingilizce olmasından dolayı çok zorluk çekiyormuş.Şimdi işleri biraz daha kolaylaştırmak için bu rehberi yazıyorum.Şimdi başlayalım
NOT:Herhangi bir unlicensed product (We unlimited,yada başlarının yaptığı WorldEditor versiyonları)un içerdiği bilgileri buraya yazmayacağım zaten WorldEditorde ustalaşırsanız bu programlarda gelen extra triggerlarda zorluk çekmezsiniz.
WARCRAFT III WORLD EDITOR
Trigger Guide:Şimdi Triggerlar bir mapın temelidir.Bir RPG mapında yada bir campaing mapının başarılı olması için zengin triggerlara sahip olması gerekir.Ama eğer bi Siege map yada ne biliyim Sniper,Paintball gibi maplar yapacaksanız buraya çok az ihtiyacınız olcaktır.Ama unutmayın he bir map yapmak istiyorsanız mutlaka trigger bilginizin olması gerekir.Hadi başlayalım;Bir triggerın çalışması için 2-3 arası yapı gerekir.3 yapı özel triggerlardır ve bunlar condition kullanırlar.

Event-bir triggerin ne zaman olacağını ayarlar.Mesela mapınız başlayınca bir Mp3 çalmasını istiyorsanız. "Map Initialization" seçmelisiniz.

Condition-Buda hangi koşullarda triggerınızın çalışacağını belirler.Mesela player comprasion-Bir trigger yaptınız ve bu trigger bir üniteyi 100 hp heallemek istiyor."Owner of Triggering unit is equal to Player2" dediginizde ,istediginiz triggerin çalışması sadece player2 için geçerli olacaktır.

Action-Trigger ın sonucunda olmasını istediğiniz şey.



-Bütün event-condition-action ların tek tek ne işe yaradığını ne yazmak için zamanım yeter nede siz okursunuz arkadaşlar bilmediğiniz ögrenmek istediginiz bir event-condition-action varsa bu threade yazın cevaplayayım.

SoundEditor-Import ettiğiniz soundları burdan aktif etçeksiniz.
"baba nasıl sound import etçem ?"
-Kaliteli olmak koşuluyla mp3 şeklindeki bir dosyayı import editorden import edip sound editorden /imported klasörüne gelip aktif ediceksin.
Object Manager-%100 gereksiz bir tuş
Object editor-Hmm işte geldik bir map editin triggerdan sonra en önemli olayına.bir map ypaıyorsanız custom unitleri custom ability leri ve upgradeleri ve hatta skinleri buradan degiştircez.
Seçtigimiz üniteleri editlemek yada yeni bir ünit yaptıktan sonra sagdaki tabloda bir çok özellik görcez.[En önemlileri yazıyorum.]
AbilitiesDefaultActive-heal,slow gibi autocast büyülerine sahip olan bi ünitin hangisinin normalde aktif olacagını ayarlatıyor.
Abilites NormaL:Unite skillerini ekliyor.Slow,Dispel,Abolish gibi.
AbilitiesHero:Hero özelliklerini ekliyor.
Art-Walk-RunSpeed:Yürüyüş hızı bildiginiz gibi.
ArtButtonPosiitionX-Y : Ünitenin çıktıgı binadaki konumu X -sol sag ilişkisi Y alt üst mesela Footman ın X ide sıfırdır Y side 0dır.Çünkü barakada ilk boşluk ona ait.Ama bir Knight 2 X 0 Y kordinatlarına sahiptir.Yani burda dikkat etmeniz gereken X yada Y ye 0 verdiginizde o ilk kareyi belirtir.Mesela 2.ci satirin 3.cü boşluğu için X-1 Y-2vermelisinizdir.
NOT:Burda yanlışlık olursa 2 ünite aynı icona biner.1 bastıgınızda 2 ünite birden çıkar barakadan.Yada altardan.
CasterUpgradeArt:Mesela bir scout towerı arcane tower yapmak istiyorsunuz.O anda upgrade iconunu bu ayarlıyor işte.
DeathTime:ünite ölürken yere yığıldıgında ölme süresi.[MGde çok büyüktür mesela]
ArtIcon-GameInterferance,ScoreScreen:Oyundaki ve skor ekranındaki ünitenin iconunu ayarlamk için.
ArtModelFile-Ünitenin dış görünüşü yani bi footman i rifleman kalıbına sokmak istiyosanız dış görünüşü değiştiriyor.Custom Skin Modellerini burdan Imported seççez yine.



ArtScalingValue:Bir ünitenin yada binanın büyüklüğünü belirler.Mesela MG yi 0.30 yapın we cici minik MG lerle tanışın.
ArtColors,red,blue,green:Ünitenin renk ayarları.[0-255 arası bir sayı]
Combat-AcquisitonRange:Eğer menzilli bir ünite yada binaysa rangesi.Melee bir üniteyse savaşa başlama uzaklıgı mesela footman in 100 yaparsanız.Uzaktaki düşmana saldırmayacaktır.Dibine bi adam sokarsanız saldırır.
CombatAreaofEffect:Saldırının splash damagesi.Small,medium,full armor çeşitlerine göre splash degerleri.World editorde small light armordur mesela bunların ismi degişiklik gösterebilir alışmak lazım fazla kurcalamayın hepsine aynı sayı verin :)
Combat-attacktype:Saldırı türü,heromu piercing mi siege mi olsun kanka ?
Combat-DamageBase:Bir ünitenin MUTLAKA vurabileceği damage.Mesela footman nedir 13-14 demi.Footmanın damage base ı 13tür.
CombatNumberofDice:Damage hesaplanırken atılcak zar sayısı.
CombatDamageSidesPerDice:Zar yüzü

WARCRAFT III DAMAGE SISTEMI :
Her ünitenin random bi damage si wardır mesela Rifleman 18-24 dür.Bu rifleman ın damagesi 16 + [1-4 damage x2 ] = yani 18

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 5 ay sonra ...
Slm ben henüz yeni üye olmuş bir mapperım
Size bir soru sorucam aslında dotanın taklidini yapabilecek kadar yetenekliyimdir.Şimdi dotada item birleştirme sistemi varya.Ben bu sistemi yapıyorum ama itemların birleşmesi için
illa herhangi bir hareket yapman gerekiyor. Yani issued order with no target gibi bu sorunumu çözerseniz size çok teşekkür ediceğim.
SilentWalker[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
Sımdı ben warchasers gibi birşey yapmak istiyorum.Biliyorum acayip zor birşey de.Bu spawn olaylarını nasıl yapıyoruz.Bir ev koyucam o evden 5 sanıyede bir footman cıkacak mesela.O ev yıkılınca artık cıkmıcak.Bu lazım.Sonra arkasındakı normal evi yıkınca bir yaratık cıkacak.Onu gebertince arkasındakı kapı acılcak ?
Bu kolay birşeymi?Eger yapabilirsen resimli yapamazsan işte bir şekilde anlatabılırmısın?
Sağolasın.[signature][hline]Warcraft III - Frozen Thorne
Caglarus Td Creator
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh , resimli anlatmayayımda yön vereyim ben sana :)

Şimdi bak bunu triggerla anlatıcam.

Bir ev koyarsın.Bu ev ile ilgili trigger yapıcan.
TRIGGER NAME: Ev Spawnı
Event map initalizon
Condition -
Action 1/wait 5 seconds
2/Create 1 footman at LocationX(Evin dibine bi region koyacaksın oradan cıkacakya footman)

-------------------------------
Event -
Condition (1 nolu ev patlayınca, yokolunca)
Action Turn off Trigger EvSpawnı 1
----------------------------------

anlayabildinmi daha ayrıntılı mı açıklayayım ?[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...