Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Başka bir forumda söylediğim dnd sux olayını şöyle ifade etmek istiyorum. Bence dnd yetersiz yani çok yüzeysel o yüzden beyenmiyorum karşı değilim sakın yanlış anlamayın türkçeye çevrilmesi de çok hoş en azında masa üstü oynayan kitle daha da artar. Dnd oyunun dan zevk almak istiyorsanız Dm inizin her türlü esnemeyi yapabilmesi gerekiyor. Çünkü oyunun dövüş sistemi kolay oynansın diye tamamen matnıksızlık üzerine kurulmuş. Büyü sistemi de çok saçma. En sevmediğim kısmı ise level sistemidir ( nasıl olurda bir adam 200 hp ye çıkar ve great swordla turnde 5 attack yapar biri bunu bana açıklasın) Hangi insanın hitpointi tecrübesi arttıkça artar ? ? ? ? ? VE bu adama 20 tane ok atsanız ve hepsini yese gene ölmeyebiliyor (boromir bile 3. de düştü be kardeşim :) ) Büyü olayında ise büyücünün günlük büyü hakkı komedi kim o sınırı koydu kardeşim dünya büyücüler konseyi mi ? :) Wizard ezberindeki büyüyü attıktan sonra nasıl unutur? Belki size komik gelecek ama diablonun mana sistemi bile daha mantıklı.[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Magic Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Dövüş sisteminin mantıksızlığını neye bağlıyorsun ? Büyü sisteminin saçmalığı hakkında ki düşüncen nedir ? Level sistemi, tecrübesi artan bir kişinin, ilgilendiği konu üzerindeki ustalaşmasını belgelemek için konulmuştur. HP'yi yanlış bir şekilde değerlendirdiğinden, artmasına anlam verememişsin normal. Şöyle açıklayayım, HP oyunda bir güç barı değil, dayanabilme simgesidir. Darbelerden sakınmayı, yaşadığı tecrübeler yoluyla öğrenmesi olarak açıklayabiliriz artışını. Attack olayına gelince, Fantastik bir kurgu üzerinde oyun oynuyorsun. Mantık çerçevesine sokmaya bu kadar meraklıysan, FRP oynamazsın olur biter :) Adama 20 ok atıp, hepsini "yeme" olayının ardından ölmemesi ise HP'de açıklandı zaten. Okun hasarı, HP'den düşüyor ya hani, sadece düşüyor o! HP'si düşük olan birine, d8 hasar çok gelecektir. Bu okun saplandığı ve gerçekten bir yara bırakacağı anlamına gelir. HP'si yüksek biri ise o oktan sakınmasını bildiğinden, okun hasarını almıştır ama ağır bir yara teşkil etmiyordur onun için. Ok saplanmamıştır yani, sakınmasını bilmiştir karşıdaki kişi. Büyü olayını tartışmıyorum bile, FRP oynuyoruz diyerek geçiştireceğim. Mantık diyip durma lütfen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 açıkliim efenim öncelikle HP sistemi. son aldığın yaraya kadar olan yaralar ölümcül değildir. sen elini yakınca bile reflexle çekersin di mi? işte bi yerden sonra çekemiyorsun. yani kısaca şöyle anlatayım. iki ademoğlu düşün birisi commoner 4 hpsi var. öbürü gözünü kan bürümüş savaşçı. 10. seviye olup 100 küsür hp yapmak için türlü çeşitli ucube dövmüş. sen ilkine sallıyosun kılıcı. adam zaten panik ona salladığın greatswordun görüntüsünden. karamurat filmlerinde katledilen türkler gibi bir efektle kılıcın altında can veriyor ilk vuruşta. sonra sen ikinci adama gidiyosun. sallıyosun kılıcı. vursan bile adam geri kaçıyo bi şekilde. atlıyo zıplıyo, kayıyo bişeyler yapıyo ve o hasarı hafifletiyo. yani evet adamın daha önceki savaş tecrübeleri, karşısındaki adamın hamlesini bir an öncesinde hesaplamasını ve ondan bir şekilde kaçınmasını sağlıyor. sonuçta senin ilk adama vurduğun 10 dmg ile ikinci adama vurduğun 10 dmg bir olmuyo. ve vurduğun her 10 dmg. ile adamın karnına kılıcı dibine kadar saplamış ta olmuyosun. starwarsun vitality sistemi biraz daha başarılı bu nu anlatmak konusunda. ama isterseniz d&d de de aynı sistemi kullanabilirsiniz. sonra efenim büyü olayı. evet bir limit var ve evet bu limit birisi tarafından konuluyor. Karsus isimli bir insan büyücünün mystrayı yokedecek kadar güç elde etmesi ve bu gücü kullanmasının ardından çıkan "cataclysmic" kargaşada mystra kendisini feda edip büyü ağını düzeltiyor, karsus, bir tanrının gücünü kaldıramadığı için patlıyor. sonraki mystra da bir daha hiçbir ölümlü büyücünün bu kadar büyük bir güce ulaşmaması için böyle bir kısıtlama koyuyor. whitewolf sisteminde bile bir ksıtlama var. paradox yiyosun bi yerden sonra. ayrıca büyücüler büyüleri ezberleyip unutmazlar aslında. büyüleri yaparlar kitaplarından. kullanacakları zaman son bir trigger wordu kullanarak içlerinde biriktirdikleri büyü gücünü salarlar. o yüzden büyülerini hazırlamak saatler alırken büyüyü cast etmek birkaç saniye alıyor. ve o yüzden büyücü olmayan birisi aynı anda aynı sözcükleri, el hareketlerini kullanıp tavşan postuna amber çubuk sürse de lightning bolt atamıyor. any questions?[hline]Pain is weakness leaving your body... [Bu mesaj Grudge tarafından 13 June 2003 12:48 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Ad&d nın savas kısmında sacmalıklar yok degıl maalesef ama goz ardı edılebılır bence en buyuk zaafı 1 hp sı kalmıs bır adamın 50 hp lı bı adamla aynı verımlılıkle dovusebılmesı sen olmek uzeresın nasıl sallıyor o great axe ı yada dakkada 2 lıtre kan bosanırken nasıl ıce storm a konsantre olabılıyorsun dimi ama...[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 adrenaline rush. ben o adamı combattan sonra direk yere yıkarım. oyuncularım da öğrendiler zaten. direk yerlere yatıp "MEDİİİİK, MEDİİİK" diye bağırıyolar :)[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 işte olayı sende yazmışsın bahsettiğin şeylerin hepsi yüzeysel hp olayı da, kombat olayı da, büyü olayı da tamamen oyuncuların kolayına gelmesi için yapılmış. Kombata gelince 3rd edition da adamın bir bölgesine saldırabiliyor musun? peki armor class sistemine ne demeli? (bir çok saçmalığı mevcuttur) bu yüzden adamlar bunu da yüzeysel yapmışlar. Ok olayına gelince oktan nasıl daha az etkilenebilirsin. Ok delici bir alet biliyorsun ve direk iç organlarına kadar girer ve en azından iç kanamadan gidersin ki oyunda istediğin yere ok atma olmadığı için dm in insiyatifine kalıyorsun. bence adamlar okçular çok güçlü olmasın diye böyle dengelemişler ve anlattığın hp olayı bana hala çok saçma geliyor :)[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 peki ozaman. evet arkadaşlar açıklıyorum. artık D&D oynamicam... :-p[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Magic Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Oyuncuların kolayına gelmesi için hazırlanmış olması, yüzeysel olmalarını gerektirmez. Bir combat'ın yüzeysel olmasını başta dm sonrasında oyuncular sağlar, sağlarsa. Sistemin bir suçu yok yani. 3rd'de call shot yok, AC sisteminin nesi var ki ? Oktan daha az etkilenmek derken, aldığın yaranın ciddiyetini dm'in belirleme kısmına geliyorum gene. Hasarı, karşıdaki kişiye göre değişebileceğinden, daha az etkilenebileceğini söyledim. Şöyleki ok, sana ulaşmayı başarıp, hasar verdiğinde, her seferinde delinmiş olmazsın :) Üzerinde 135102967 okla kimse dolaşmıyor yani. DM'in insiyatifine kalmak kötü bir durum değil ki ? Zaten hep DM'in insiyatifindesiniz. HP olayını grudge, tam anlatmak istediğim gibi anlatmış. Onuda bir oku istersen. Hala saçma diyorsan, yapabileceğim bir şey yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 100 hp li cengaver 4 hp ye düşünce de mi aynı şekilde savaşabiliyor kolu kopsa da mı savaşacak ya da omzu çıksa ya da bacağı kırılsa ne biliyim great axe'i bir tarafından yiyen adam bence sağ kalmaz ve jedi ın sistemi daha mantıklı dediğin doğru yani orda kılcı yiyen bence kalkmaz :)[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 e abicim onu kullan ozaman D&D nin bi HP sine takıldıysan. sonuçta d20 o da. biraz uğraşır uydurursun yaratıkları falan da. sonra yazarsın buraya biz de faydalanırıs... :)[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 beyler grat sword ve full plate ile 5 attack soruma cevap arıyorum great sword 2 metrelik bir adamın koltuk altına kadar ulaşan bir klıçtır ki bu nu turnde (6sn ) içinde 5 defa sallama olayını bana açıklayın?[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 grudge senin dedğin olayı arkadaşlarla denedik ama bütün sistemi baştan aşağı değiştirmemiz gerekti en başta ac sistemini değiştirdik ve sonra büyü sistemi whitevolfdakine benziyordu (bence oradaki bayağı iyidi) ac sisteminde şöyle diyeyim absorvation diye olay koymak zorundasın o zaman çünü (zırhların gerçek amacı) gerçek kombat damaga almama üzerine kurulu (daha az ahsar alan ayakta kalır) dnd deki kimse birbirinin üzerine deliler gibin saldıramıyor :)[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 bikere kimse 5 atak yapamıyo bi silahla. maximum 4 attack yapabiliyosn epik bile olsan. ancak hastlen falan çıkabiliyosun o sayıya. ikinci olarak adam olmuş 16. seviye. kendi etrafında dönerek aynı anda 8 kişiyi biçiyo (whirlwind attack) ejderha falan doğramış, kılıcı büyüyle dövülmüş. hatta herif weapon master olmuş, yemiş bitirmiş kılıç olayını. e yapsın izninle 6 saniyede 4 atak. bi de berserki izle diyorum ;)[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Simdi great sword la kimin attack turnu 5 mis merak ettim Drizzr bile 2 tane hafif kılıcla 5 attack yapabiliyor Conan hele iki tanesiyle Rage halindeyken cok kasarsa 4 falan yapabilir tahminimce iste bu masaustunde cılk cıkaran Dm lerın urunudur :) Guzel ve mantıklı desteklı bır sıstem ıcın butun sıstemlerı bırlestırmek lazımdır fallout un perk sıstemınden saganın kart sıstemıne D&D nın zar sisteminden bonebartın dune sıstemıne kadar ( o derece yanı) en yararlı kısımları alınıp bırlestırılmelı ve tadına doyulunmamalıdır.Haa bunla kım ugrasır dersen onu bılemem cok gaza gelmem falan lazım benım o bıle 6 aylık hırslı bır calısma gerektırır zaten onuda kıtap yapar satarım :D[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 ben de bi sistem yapmayı denemiştim. detay katmak baabında. ama oyun inanılmaz yavaşladı sonuçta. ve sadece aldığın damage in zırh ve natural armor kadar olan kısmını subdual olarak yazmak üzerine kuruluydu sistem. combatlarda her round 5 dakka sürüyodu. onu da göz önüne almak lazım.[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 peki bana cleave ve great cleave in nasıl çalıştığını açıklayabilir misiniz?[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 cleave attack mı o kolay ya sayet cleavel le vurdugunda oldurursen direk olarak yanındakı dıger elemanada gecırıyorsun bı tane saglam :)....[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 cleav in ne olduğunu biliyorum great cleave i de biliyorum bana hp yi açıkladığınız gibi ona da mantıklı bir açıklama getirin :)[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 e adamı biçip devam ediyosun işte kesmeye. illa ikiye bölmen gerekmiyo adamı. bi de ben custom kural koydum. sadece slashing silahlarla cleavve yapılabiliyo ve power attack açmış olman gerekiyo öncesinde. ayrıca power attack olayını da "up-to" diil "equal to your base attack bonus" diye kullanıyorum. e zaten her DM biraz home rule kullanır. whitewolfda da böyledir bu öbüründe de...[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 burdaki power attack olayı, cleave yapacak şekilde kılıcı sallamış olduğunu gösteriyor adamın. yani yere paralel ya da en azından uygun açılı bir arc şeklinde. yani adam kendi etrafında bir dönme hareketi yapıp ikinci saldırıyı ilk saldırının devamı şeklinde yapıyor.[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 peki bunları kaç turn içinde yapıyor?[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 e abicim zaten sen büyük bi hızla yapmazsan vuramazsın ki kimseye o aleti. 1 saniye bile sürmez o hareket. ciddiyim izle şu berserki. gaza gelir 10 atak bile yaptırırsın great swordla :)[hline]Pain is weakness leaving your body... [Bu mesaj Grudge tarafından 13 June 2003 13:38 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 bir konu daha var o ki exp artınca tecrüben artıyor o zaman ne de insiyatifin de artmıyor ?[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 improved insiyatif alırsın artar blooded alırsın artar tough alırsın artar dexini arttırırsın artar. her bişey bi anda olsa dengesiz olurdu.[hline]Pain is weakness leaving your body... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaan Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 13, 2003 blooded ve tough mu ? onlar ne ya? bir şey daha var thief sin diyelim adama arkadan yaklaşıp backstab yapıyorsun ve adam ölmüyor bunun hp ile ne alakası var ? exp ile ne alakası var ?[hline]icq:108382340 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar