Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

generic v.s. published campaign settings


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bu konuda insanların genel düşüncelerini merak ediyorum.
bir GM neden generic campaign setting hazırlar ya da neden hazır bi setting'i kullanır? bunun iyisi, kötüsü, doğrusu, yanlışı var mıdır? şu ana kadar katıldığınız başarılı campaignlerin kaçı generic kaçı hazırdı? ya da hangileri sizi daha çok tatmin etti?

fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim...
Mesaj tarihi:
Aslına bakıcak olursan generic dünyaların büyük bir çoğunluğu -abi ben FR ın şusunu ve busunu çok beğendim ama bence o su çok saçma,onun yerine whitewolf takine benzer birşeyler olsa daha iyi olurdu... gibi düşünceler sonucu ortaya çıkar.Örnek vermem gerekirse oynattığım gruptaki çoğu oyuncu FR ve dragonlance hakkındaki kitaplardan bulabildiklerimizin çoğunu okumuştur bu sebeple bazı önemli yerlerde metagaming(yani karakterin bilmediği şeyleri oyuncunun bilmesi ve ona göre davranması) olabiliyor ve oyunun berbat edebiliyor. Ayrıca hernekadar FR ın kes-koş-biç olmadı tabana kuvvet kaç kısmı eğlenceli olsada Tanrılar ve Büyü konuları çok zorlama geliyor.
Bu sebeple oyunum yine Fearun kıtası üstünde geçmesine rağmen büyü sistemi olarak WW. oyunlarına benzer bir sistem Tanrılar konusunda ise Darksun vari bir olay var. Ve her nekadar saçma gelsede bilinmezlik ve kuşku oyunu en eylenceli kılan faktörlerin başında gelir.
(Who would belive that a shadow is more dangerous than it's ovner?)
Mesaj tarihi:
said:
cronicler, 06 Şubat 2003 03:15 tarihinde demiş ki:
Örnek vermem gerekirse oynattığım gruptaki çoğu oyuncu FR ve dragonlance hakkındaki kitaplardan bulabildiklerimizin çoğunu okumuştur bu sebeple bazı önemli yerlerde metagaming(yani karakterin bilmediği şeyleri oyuncunun bilmesi ve ona göre davranması) olabiliyor ve oyunun berbat edebiliyor.


peki metagame thinking oyunun bir parçası mıdır yoksa değil midir? ya da şöyle diyim:olmalı mıdır yoksa olmamalı mıdır? yani partinizin karşısına bir rakshasa çıkardığınızda partinizdeki paladin ya da cleric biryerlerinden bir adet "blessed corssbow bolt" çıkarıp fighter'a "al kardeşim bi boltluk işi var" diye verdiğinde tepkiniz ne olur. oyuncuları döver misiniz yoksa paşa paşa rakshasa'nın experienceını verir misiniz? ya da daha ortalıkta hiç magical item yokken ortaya çıkan ve sadece magical silahlarla zarar verilebilen, sırf karizma yapıp partiyi ezmek için orada olan bir yaratık, daha ilk ortaya çıktığı anda, üzrine partideki druid tarafından magic fang ve animal growth cast edilmiş "wizardın kedi familiarı" ile kovalanırsa tepkiniz ne olur? (hepsi başımdan geçti)

[Bu mesaj Grudge tarafından 06 Şubat 2003 03:45 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Rakshasa olayı için oyuncular böyle bi şeye giriştiğinde hişş kardeşim bi saniye nerden biliyo senin karakter blessed olayını ne atıp tutuyon yok öle bişi derim, ne oyuncuyu döver ne exp veririm.Tabii olayı bilebilcek kadar deneyimlilerse (başlarından geçmiş olmasa bile knowledge skilleri vs. var) amenna o zaman takılsınlar.
Familiar olayına gelince biraz mantıksız görünse de nası desem çok orjinal bi fikir:)İyi akıl etmişler yani helal olsun.Tabi eeü büyülü kılıcın işe yaramadı demen ve +1/20 olan creature ı +2/20 yapmam mümkün.Eğer yok mm de o böyle diil bak sen bilmiyosun dur ezberden okuyorum derlerse ben yaptım oldu dersin biter.İtiraz edenlerle oynama zaten fazla bozmuş oluyolar kafayı sayılarla bi süre sonra bayıyolar.[hline]There is a void in my chest where I once had a heart, and from this emptiness springs all the sufferings in the Multiverse . . .
Mesaj tarihi:
Aslında yaratıkların özelliklerini değiştirmek o kadarda kolay değil , ordaki crler 4 kişilik bir gruba göre yapılmış , yani 4 kişilik level 7 bie grup cr 7 yaratık alır diye düşünülmüş ama senin damage reductioni değiştirmen grubu öldürebilir çünkü yaratığın crsi değişir bu ayrı bir konu...

Playerlar metagaming yapmamalı kendisi bilse bile karakterinin bilmediği bişi bilmiyor olarak davranmalı örnek iron goleme nedir özellikleri nedir hemen hemen tüm tecrübeli playerlar bilir MMyi görmüş herkes şuna bir bakim dediği bir yaratıktır....


Ama yeri geldiğinde sen sürekli fireball atan bir magesen o zaman iron golemede fireball atıcaksın atmıyorsa playerın o zaman Xp penalty dediğimiz sistem vardır böle şeyleri ödüllendirmek ve cezalandırmak için...

Ben playerken Dm yanlış yaptığını düşündüğüm birşeyi abi şunu okudun mu diyerek sölerim sadece mesela yaratığı okudun mu gibi ortamda bilmeyenlere nerde hata olduğunu sölemeden sadece Dm bak yanlış olabilir bilerek yapmıyosan bu olayı o zaman düzelt demek içindir sadece çünkü Dmde bir insan ve oda hata yapabilir... Eğer Dm okudum derse yaratığı ya yanlış anlamışımdır derim yada yaratık değişmiştir der dewam ederim... Ama bazen Dm hata yapabiliyor bunu 3-4 kez ölerek yaşadım...


Bir dünyanın dengeleri çok hassas oluyor ve eğer orda birşeyleri çok iyi düşünmeden değiştirirsen o zaman dünya allak bullak oluyor..

O nedenledirki üstünde insanların yıllardır düşündüğü vede bu işi profosyonel olarak yapanların hazırladığı bir dünyada oynamak daha mantıklı geliyor bana..


Şüphe ve gizem dolu bir dünyada oynamak isteyenlere ise ravenloft campaing setting tam size göre ehe bu kadar şüpheci bir player toplumu başka bir setting yaratamamaz { gene gotic settingler haric tabiki yaratamaz kısmı sadece fr vb settingler içindir }

Playerın eğer Dmlik yapmıyorsa okumasını bazı kitapları yasaklarsan ve okuyanlara gerçekten diğerlerinden farklı davranırsan , yada zaten çok iyi arkadaşsanız ve okuma diyince okumıcaklarsa belli başlı kitapları abi okumayın diyerek sorunu çözer bölece dünyanın tamamını bilmelerinide engellersin..

Örnek kitaplar --->

Lord of Darknesss
Deities And Demigods
MM
Monsters of fearun
Magic of fearun [ büyüler haricanlatım kısmı ]
Fr [ Prestij classlar ve büyüler haric anlatım kısımları gibi ]

Bu kitapları playerlara yasaklarsanız veya hiç okumamış bir grupla oynarsanız o zaman generic bir dünyaya gerek yoktur , yada playerlar bilmiyomuş gibi davranabilme yetisine sahiplerse...
Mesaj tarihi:
Metagaming nasıl engellenir, ne yaparak bunun önüne geçilebilir
konusunda en büyük dersi bugünkü (daha doğrusu dün) aldım
Tamam b,raz tembelliğimden kaynaklandı ama oyun hakkında yapış olduğum hazırlık -abi bu adamların radar sistemi havaya uçsun ve patlamada mekaniklerinin %90'ı yaralansın (Fallout evreninde oynuyoruz) bizim grupta yeri bilinen askeri üslere yağma akınları düzenlesin (grup daha öncesinde poseido net'e girmeyi başarıp alakalı-alakasız ne buldularsa download etmişti)
Tipik bi dungeon crawl yaratıp sağa sola iskeletler ve turretler yerleştirdim (Bu arada o kadar şgüzarım ki haritayı bile adamlar
kapıları açmayı başarıp yeni odalara girdikçe (Kanal6 atv... gibin kanallarda izlemiş olduğum abzürd üslerde geçen filmlerden aklımda ne kaldıysa oda olarak sağa sola serpiştirdim.
Üs ile ilgili hazırlamış olduğum tek kesin şey bu adamların karşılaşacak oldukları üssün hangarını kendine ev edinmiş devasa bir sümüklüböcekvari bir yaratıktı...
Grup zekalarının ve şans... Aslında bir daha düşününce sadece şanslarının yardımıyla (bi grup şans zarlarını bukadar mı iyi atar yaa?) hangara ulaşmayı başardılar. Gördükleri manzara onları mest etmeye yetmişti 3 tank 5 halftruck 4 APC ve birton sandık. Daha sonra araçlara yaklaştıklarına araçların ve kutuların tatlı kokan ancak aşındırıcı(asidik) yapış yapış bir salgı ile kaplı olduğunu farkettiler
Ve bu noktada grubun en beklenmeyecek elemanı bir anda yaratığın anotomisini (yada her nesi demek istiyorsanız onu) çözdü: Bu yaratık tatlı ve asidik salgı bırakıyor-asitler yanıcıdır-jel halinde olduğu için yanması daha zor durur.... Abi ben bu yaratığın salgısına bi flare yakıp atıyorum.... Ve sonucu görkemli bir havayi fişek gösterisi ve heba edilen onca malzeme oldu.
Tamam oyuncular'lar hikayeyi biliyorlarsa çok rahat bir şekilde istemediğiniz saçma hareketlerde bulunabiliyorlar ama bu durumda ben yaratığın farkedilen özelliklerini verir vermez pclerimde -en azından birinde- ampul yandı ve ne yazıkki kabul edilebilir bir cevaptı... Sanırım en iyisi hikayenin son dövüşte dahil olmak üzere her parçasına olaya birkaç alternatif hazırlamak (ne yapıcağı belli olmayan kuduz kender oyuncular rulazz :))
Sanırım bu post ile bir önceki yazdıklarımın tam tersini savunuyorum ancak yaşananlar en büyük öğretmendir.
Ha oyunculara mı nooldu? Patlama defansif turretleri gene harekete geçirdi ve bu sefer herşeye sondan başa başlamak zorundalar,teknisyenleri ise havalandırmada baygın ve yaralı halde... Bakalım bundan sonra ne yapıcaklar....
Mesaj tarihi:
Ben Bone un son anlattigi kisma aynen katiliyorum.Yani karaktere int veya wis check attirarak bu olayi cozebilir.Ama bazen de player yaratigin belirli special ozelliklerini bilirse onu bilmiyormus gibi yaparak o yaratiga kadar kombat yapmasi cok zor olabiliyor.Bunu Szass da cok iyi biliyor (Beraber oynadigimiz icin).Tum grup DM lik yapti ve player olarak hic bir sey bilmiyormus gibi oynamak oldukca kastiriyor insani ama bu demek degildir ki yaratiklarin ozelliklerini degistirebilirsin vunku bu oyunun butun dengesini bozar.
×
×
  • Yeni Oluştur...