Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Selamlar, Forum son zamanlarda biraz hareketsiz. Dolayısıyla hem can sıkıntısı, biraz da önümüzdeki dönemde lazım olur diye düşünerek Yaz/Kış lastik önerileriyle ilgili bir konu açmaya karar verdim. Daha önceki konularda marka üzerinden gidilmiş ancak spesifik olarak bir ebat ortaya atayım ve model üzerinden fikirlerinizi alayım isterim. Benim araç MINI Cooper Countryman S ALL4 Orjinalde üzerinde Pirelli Cinturato P7 model 225/45 R18 RFT lastikler var. Aracı aşağı yukarı 3,5 yıldır kullanıyorum ve 41 bin KM'yi geçtim. Sormak istediğim soruları kategoriler halinde yazıyorum. 1. Lastikleri kaç KM'de değiştirmek gerekir? Daha önce ön/arka değişim yaptım. 2. Hem araba zaten sert hem de 18" RFT ile fazlasıyla sert ve konforsuz hale geliyor. Dolayısıyla acaba yeni lastiklere geçerken RFT olmayan daha yumuşak bir lastik seçsem mi diye bir soru var aklımda. Arabada stepne yok. Bu konuda bir kaç yorum aldım daha önce ve başka forumlarda da açılan konuları inceledim. Stepne olmadığı için RFT lastikler zorunlu gibi görünmekle birlikte, köpük veya küçük boy stepne gibi alternatif çözümlerle RFT olmayan lastiklere de geçilebilir diye düşünüyorum. Avantaj/Dezavantajları nedir sizce? 3. Yaz lastiklerinde RFT veya değil fiyat önemli bir şeklide fark ediyor da bir taraftan. Dolayısıyla kararsız olmama rağmen güvenlik ve başımdan çok lastik patlaması geçtiği için yine de RFT'den yanayım sanırım. Pirelli P Zero için 550 TL fiyat veren oldu. Sizce alternatif modeller ve fiyatlar ne olabilir? 4. Kış lastiği de artık şirket aracım olmadığı için zorunluluk olmaya başladı. Şimdiye dek kışları kullanırken de pek bir sıkıntı yaşamadım fakat oturduğum yer Göktürk ve mevsim koşulları İstanbul geneline kıyasla biraz daha zorlu geçebiliyor. Bu yüzden Kış lastiği de almayı düşünüyorum. Reiken diye Michelin'in ikinci segmenti olduğu söylenen bir lastik için (RFT değil) 255 TL gibi bir fiyat verdiler. Ne dersiniz sizce alıp köpük ya da küçük boy stepne formülü ile ilerlenebilir mi? Yoksa kışlığı da RFT mi almalı? 5. Normalde kış lastiklerinde bir küçük inch versiyona geçilmesi önerilir, nedeniyle ilgili görüşleriniz nedir? Ben 17" jant satın alma işine de girmeden ucuza kapatmaktan yanayım. 6. Kış lastiği için RFT veya değil, alternatif ve mümkünse ucuz yollu seçenekler ne olabilir? Petlas, Reiken, vb. Haydi sevgiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Rft araba dunyasinin yuzkarasi. Al bi normal lastik de mini ne kadar yumusuyor gor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
guncel Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 1) 5 yıl ya da 60.000 km Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Selam, Şimdilik ara sıcak tadında şu bilgiyi vereyim ben de: RFT'lerin aynı ölçü ve desendeki "düz" kardeşlerine oranla performansları da daha kötü çıkıyor : O köpüklerin bir çoğu yalan! Continental gibi firmaların ürünleri güzel ama o kimyasalın tüpüne 150TL gibi rakamlar isteniyor. Ben kullandım, süper iş gördü o ayrı :) Genelde kış lastiklerinde jant küçültme değil de hedeflenen taban ölçüsünü küçültmektir. Suda kızaklanma falan azalır, karda ise daha iyi gömülür falan. Ama taban ölçüsü küçülürken jant ölçüsünü de küçültüp daha kalın yanak seçilir ki hem çap aynı kalsın, hem de suyun kapattığı abuk çukurlara düşünce jantı heba etmeyesin :) Ben 205/55R17 olan yazlıklarıma rağmen, kış için 205/55R16+çelik jant kombosu kullanıyorum. CMS'den aracına uygun ucuz takım alıp kışlıkları takabilirsin. Ama saklayacak yerin yoksa aynı ölçüde kışlık alıp, yazlıkları lastikçide stoklatman daha iyi olabilir senin için. ADAC amcanın yeni testlerine bakmak gerek. Benim yazlık ve kışlıklar Continental; üzmediler şimdilik. Eğer 'Petlas alıp geçerim' dersen aha buraya yazıyorum, kış boyunca uzaklaştırma uygulatırım sana :D Summon KHaRoN Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Selam, guncel said: 1) 5 yıl ya da 60.000 km Aslında lastiğin ömrü 10 yıl. Fakat bu süreç içinde atmosfer koşulları yüzünden lastik yapısında değişiklikler olabiliyor. Bazı lastikleri alüminyum folyolu stoklanmış olarak görebilirsiniz. km olarak sınır yok, aşınmaya göre değişim yapıyorsun bitiyor. Ben lastikleri 5 yıl sonunda değiştirmeyi tercih ediyorum. Zaten 25-30bin km/yıl gibi bir ortalamaya sahip olunca aşınma oldukça hızlı oluyor :) Ama bir yandan da yaz/kış set kullandığım için lastiklerin yıl içinde maruz kaldıkları aşınma daha az oluyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
guncel Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 sürekli aynı şartlarda çalışsa 10 yıl olabilir belki ama yaz/kış yağmur, tuz, düzgün asfalt çakıllı yol ve sıcaklık değişimleriyle hamuru bozuluyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 performans lastigi kullandigim ve ayni lastigi yaz kis kullandigim icin 3 yilda cope gidiyor benimkiler. boyut nedeniyle jant kucultmeden kis lastigi bulmam imkansiz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 arabayı alırken ustunde 4 mevsim tekerlekleri vardi. Eski arabada normalde hep yaz kış değiştiriyorum hava şartları da çetin burda ama yenısınde 4 mevsimi kullanıcam kışın da. Kimse tavsiye etmiyor gerçi ama artık 120 yi geçmiycez hız sınırı olmayan otobanda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
guncel Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 birde depo da duran lastikleri de aynı yönde baskı olmayacak şekilde istiflemek lazım en iyisi jantla tutup, hafta da bir yuvarlamak ya da askıya almak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dieevil Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Bu lastık patladığında sıkılan kopuk ler lastık ıcerısınde bısı bırakıyomu kopukdu felan fılan.. Ben motor ıcın aldım koydum koltuk altına yolda patlarsa servıse götürmek ıcın ılla kamyonet gerekiyor .Ondan sıkar devam ederım dıe duşundum ama onu sıkıp lastıgı çöp yapıcaksa kamyonet bulmak daha mantıklı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Selam, Sprey ne marka? İşe yaramama ihtimali büyük : Su ile temizlenince atık bırakmıyor. Ama sibop/sübab/sübop/süpab/... değişiyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Biz ortalama 40k kilometrede bir değiştiriyoruz lastikleri. Optimum değer bizim için böyle. Ortalama 2,5-3 yıla tekabül ediyor. Lastik diş derinliğiniz standartlar içinde olsa bile lastiğin hamuru bikaç yaz-kış döngüsü yaşadığında (4 mevsim lastikler için) işlevini yitiriyor, sertleşiyor. O yüzden lastiğin sunduğu performansı da göz önüne almak lazım. Dönüşlerde ötüyorsa, frenlemede iyi değilse, yol tutuş kötüleşmişse lastik bitmiştir bence. Zaten lastiğin 2 temel görevi, frenlemeye yardımcı olması ve yol tutuş sağlaması. Bu iki işlevde problem varsa işe yaramıyordur. Yaz / Kış için ayrı 2 lastik kullanmanızı tavsiye ederim. Hem lastiklerin ömrü daha uzun oluyor, hem lastik kendinden beklenileni çok daha iyi veriyor. 4 mevsim lastik bence insanın kendini kandırması ve lastikten beklediklerinden ödün vermesi demek. Çünkü hem -20 dereceyi, hem +40 dereceyi görececek ve bu aralıktaki her bir derecede optimum performansı verecek bi hamur yok. 4 mevsim lastik alıyorsan biraz kıştan biraz yazdan ödün veriyosun. Performanstan ödün vermek demek güvenlikten ödün vermek demek elbette. Ama mevsime göre lastik kullandığında, hele ki dünya çapında yapılan test sonuçlarına göre lastik seçmişsen -adac.de tavsiyedir- hem memnun kalırsın, hem güvende olursun. Yepisyeni 4 mevsim lastikler sabah kırağıların donmasıyla oluşan o hafif buzlu asfaltta hiçbir işe yaramaz, ama kış lastiği sahip olduğu diş profiliyle seni kurtarır. Ek: Biz kış için 245/70R16 Continental ContiWinterContact kullanıyoruz. Yaz için de 2 hafta öncesine kadar Bridgestone Dueler kullanıyorduk. Onların hamuru iyice sertleştiği için yaz için de Continental ConticrossContact LX Sport aldık, şu an için ondan da gayet memnunuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Yılda 30 bin km gidiyorum . en azından bir kış gidiyim diyordum 4 mevsimle ama şu yzadıkların biraz kıllatıyor haliyle :) Kimse önermiyor gerçi 4 mevsimle kışta gitmeyi Yazları 4 mevsimi kullansak lastik tükenene kadar kışa kış tekerleği alsam? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Avrupada 4 mevsim kullanilmaz ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Yılda 30k km gidiyorsan diş derinliği önemli ilk olarak. Hamur 1 yılda kötüleşmez hemen lastik çok kötü değilse :) Yazı 4 mevsimle geçirebilirsin genellikle, bizim yaz için aldıklarımız da 4 mevsim, M+S özellikli hatta. Ama kış için özellikle kış lastiği şart. Soğuk havalarda lastik sertleşme eğilimi gösterir. Sertleşen hamur da işlevini yerine getiremez. Kış lastiklerinin hamurları daha yumuşak olur, zaten dokununca anlarsın resmen silgi gibidir kış lastikleri eheh. Soğuk havalarda daha yumuşak kalır ve daha iyi yol tutuş sağlar bu nedenle. Ama bahar ayları gelince de hemen çıkarmak lazım, çünkü onlar da belirli bi sıcaklığın üstünde iş göremez hale gelirler. Aslında continentalin çok güzel test videoları var yutupta, izlerseniz çok daha açıklayıcı olur onlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 O zaman süper bir noob sorusu geliyor benden. Şu anki lastik aluminyum jant üzerine 225/45/ R17 M+S markasını şimdi hatırlamadığım 4 mevsim bir lastik. Araç A3 8v 2.0 TDİ ambition Kış tekeri alırken yine komple set alıyoruz di mi? Bu jantlara sokme takma falan zaten adamı yorar?? Jant R17 veya R16 + lastik almam lazım di mi? bir 1000 euro bayılacaz gibi yine :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Eins bin öyro domalageschenk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 arabaya domaldık zaten 40 bin eurocuk , lastikleri eksik olmasın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Olm trde o para zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 he ya ben sizin kurdan soyledım zaten ben onun yarısına falan aldım 4000 km A3 u Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Yine pahali Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Değil ya, içinde 3 sene bakım var.. Donanımı da fena değil navisiydi vesaire. euro6 yeni motor var. Araç 6 aylık daha. Daha ucuzu burda da yok. Direk AUDI nın kendısınden alıyorsun boyle aracı. siz bana tekerlekten bahsedin kış için :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
guncel Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 neden 8 valf peki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 8valf değil 8v, intern adı aracın 8L 8P 8V die gidiyor A3 A3 8V en son MQB platformunda olan aktuel aracın kod adı. Son kasanın adı yanı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2015 Selam, Bridgestone ER300 kullandım ve bildiğin takoz kıvamında sertleşmişti lastik. Artık o markadan koşarak kaçıyorum : Sen -GEd sana sesleniyorum- servisten/kitapçıktan aracın için uygun kışlık kombinasyonunu öğren. Zincire uygun bir jant+lastik combosu söyleyecekler. Her kombinasyonda zincir kullanman mümkün olmuyor çünkü ;) Ayrıca İstanbul için kışlık lastiğin en güzel avantajı yağmurlu havada ortaya çıkıyor. En azından CWC TS850'nin tasarımı biraz daha bu yönde. Yoğun kar ve buz altında o derece yüksek performans vermeye bilir. Senin kullanacağın yol koşullarına göre seçim yapman gerekli. Ben şu aralar TPMS almak istiyorum. Lastik basıncı kontrol edip durmaktan yoruldum. Hareket halinde patladığında kenara çekene kadar lastik ölüyor, işin yoksa yanındaki lastiği de yenile : Basınç ölçer olarak amazon'dan Accutire MS-4021B almıştım. Süper kullanışlı meret, istasyonlardaki pompalar kalibresizmiş onu gördüm. Sosyal mesaj; lastik basınçlarımızı kontrol edelim :) VW ailesi terbiyesizlik edip endirekt tip olan iTPMS kullanıyor; ayıp! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar