Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yağ Sorunsalı v2


SeaGle

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Sana balata spreyi yasaklanmalı :D

Hortumun ucuna şu bahçe sulama zımbırtısından tak. Hani kısma-açma yapabilen uçlar sayesinde debiyi kısıp basıncı arttırabilirsin ve bu işi kontrollü yapabilirsin. Mümkün mertebe soketlerden uzak dur sen yine de.

Bir de uzun saplı 1,5" veya 2" uzun saplı ucuzundan boya fırçası alıp gözün gördüğü ama elin ulaşmadığı noktaları azcık gıdıkla :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

İyi güzel de onu sıktığın ortamda düşük nem(nem oranı değil bak, nemin kendisi) olması gerekli. Sonra nem ile kontakları başbaşa bırakmış olursun. İlk sıcaklık düşümünde de yoğuşma ve ver elini oksidasyon mazallah.

Dyno ile bence kontrol etmek istenen nokta pek net anlaşılmaz. Senin bakman gereken silindirlerin her birinin kompresyon değerleri. Normal olması gereken değerlerle karşılaştırıp aşınma var mı yok mu anlarsın. Tabi burada valfleri sorunsuz kabul ediyoruz :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

koskoca Bursa'da silindir kompresyonunu ölçen bi yer bulamadım.

Ben de gittim 2 farklı yerde dyno testi yaptırdım. Birinin raporu çok dandik geldi bana sdf.


Diğer testi de dynomoss'da yaptırdım. Performans testinde sıkıntı yok.

Dandik Rapor

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/YeniBelge%2017_2.jpg



Dynomoss Raporu

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/YeniBelge%2017_1.jpg




Dandik rapor dediğim yerdeki eleman yağ çubuğunu tam olarak çıkarıp bakmadı üfleme durumuna. Çubuğu tam oturduğu yerden çıkardı, 2 parmak kadar kaldırdı işte metal çubuk borunun içinde kaldı contalı kısımı dışarıda tuttu sadece. Zaten şu üfürme durumuna nasıl bakılıyor bi çözemedim onu, bi DIN starndardına bağlamak lazım şu işi sdfs. Bide test sırasında da egzoz dumanını takip ediyorlar kamerayla tv'ye yansıtmışlar. Orda da problem görmediler.


Dynomoss'daki adam da belki turbo yatağında büyüme olduysa ordan yağ kaçıyor olabilir, turbo yatağını bi ölçtür fln dedi. Ama problem gözükmüyor dedi. Turbo ölçümü de sanki kumpasla matkap ucu ölçüyoruz, kolay mı lan öyle git ölçtür sdf.


Bu arada, motorun katalog gücü 163 hp, test sonucu 169,2 hp çıktı, o nasıl oldu çözemedim? Hava sıcaklığı olarak 40 derece girdiler ama hava sıcaklığı daha düşüktü, o yüzden bi fark mı oldu acaba?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Havanın soğuk olmasıyla beraber yoğunluk düşüyor ve birim hacimdeki O2 oranı arttığı için yanma ve haliyle diesel çevrim verimi yükseliyor.

Turbo yatağında büyüme olsa sanki bunu ses ve balans ile anlarsın gibime geliyor. 'Dağıttır turboyu, baktır' demek pek gerçekçi gelmedi bana :D

Motor gücünün yüksek çıkması gayet normal. Bütün motorlar elbette aynı gücü vermeyecektir, bakınız intel'in ürettiği cpu'ların oc verimleri. Kompresyon oranları, sensörlerin algılama toleransları falan filan ve aktarma organlarındaki kayıpların tam/net olmaması ayrıca ortam koşulları; eşittir değişen güç. Bence o belirtilen değerler min motor gücünü anlatıyor.

Benim bildiğim kadarıyla sıkıştırma basınçlarını ölçerken motoru ısıtıyorsun ilk önce. Sonra da enjektörleri çıkartıp max basınç saatlerini takıyorsun. Bunların espirisi; ibrenin başka bir ibreyi hareket ettirmesi. Bu hareket eden diğer ibre gittiği noktada sabit kalıyor. Kalite ölçümlerinde kullanılan min-max komperatörü gibi birşey. Sonra kontağı çevirip marş motoru sayesinde 2-3 tur attırıyorsun motora birkaç defa. Sonra da max değerleri kontrol ediyorsun her silindir için. Malum egzoz ve genleşme çevrimlerinde basınç düşecek ve bu sebeple max özellikli bir basınç ölçer en iyisi.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O tarz manometre bulurum ben ya. Çalıştığımız büyük hidrolik-pnömatikçiler var onlara sorarım.

Gerçi ölçüm setleri de 50 tl civarında satılıyor nette.

Birde abi "üfleme" diye tabir edilen olay nedir ya?

Ustanın biri yağ dolum kapağını açıyor, oo üflüyo bu diyor. Abimin 1.2 litre benzinli aracın yağ kapağını açıyorum, aynı şiddette ondan da hava + buhar geliyor. Hadi diyorum bu da 50k kilometrede, aynı aracın 20k kilometreliğini açıyorum aynı şey onda da var.


Biri yağ çubuğunu çekiyor, oo üfürüyor diyor.

Diğeri yağ çubuğunu tam çekmiyor üstte bahsettiğim gibi, bunda bişey yok diyor.

Bi başkası çubuğu çekiyor, buhara bakıyor "bütün vw dizel motorlarda bu normal, olmayanı bulamazsın" diyor.

95 tane usta var, 95 tane farklı yorum var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Ben teker gücünü anlıyorum da motor gücünü nasıl ölçüyorlar onu çözemedim!

Saygılar.


4. viteste eğri boyun bükmeye başladığı ana kadar getiriyor. O noktada debriyaja basıp aracın boşta yavaşlamasını bekliyor. O sırada da alttaki yeşil kayıp çizgisini çiziyor alet.


Sanırım ordaki kayıp değerini motor boştayken ordan güç gelmez, mevcut dönme enerjisini de dönüş tamburundaki kayıplar ve aktarma kayıpları düşürür diyor. O kayıpları ekleyip motor gücüne gidiyor.

Yani tahminim öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Üfleme denen şey şu:
Motorun segmanlar aşındığında, yanma anında oluşan basınçla piston aşağıya inmeye başlarken o aşınan kısımlardan bir miktar egzoz kartere gidiyor. Tabi haliyle yağ çubuğundan da motor çalışırken bu gelen egzoz gazından dolayı üfleme tabir edilen gaz çıkışı oluyor.Bunun miktarı önemli. Yağ kapağından bakan ustanın ben taaa...!

'Diesel motorda olur azcık' denilmesinin sebebi ise sıkıştırma oranının fazla olması. Dieselde illa ki egzoz gazı kaçıyor kartere. Bundan dolayı yağ çok daha siyah çıkıyor diesel motorlarda; kirlenme daha yüksek. 15-20bin km olan yağ değişimleri, diesel motorda bana mantıklı gelmiyor. Yağın kalitesini ne kadar arttırırsan arttır, yağ kimyasal olarak kirleniyor; kalite ve işlev kaybı yaşanacağını düşünüyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hep dizel motorlu araç sahibi olmuş biri olarak benzinli motorlardan çıkan yağın rengine hayran olmuşumdur sdf.

Nasıl koyduysan onun bi ton koyusu çıkıyor.

Dizelde ise yağı koyduğun günden 1 gün sonra yağ al, simsiyah =/


Sıkıştırma oranına da baktım şimdi 16,5 : 1 imiş. Normal bir benzinli motorun ortalama sıkıştırması 10 : 1 civarı olması lazım, 1,65 katı sıkıştırma var. Bu yüzden bi miktar kaçıyor demek ki hmsf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BU arada türkçe kaynaklarda bilgi çıkmaz diye direk yabancı kaynaklara yönelmiştim de, şimdi bir baktım, tdi motorlar için yağ çubuğundan gelen buharın tüm araçlarda bulunduğunu, bunun çok aşırı miktarlarda olmasının problem ifade ettiğini söylemişler.

Ben de uzun periyodlarda kontrol edicem yağ miktarını bakalım.

Bide dün castrol service pointte bi elemanla konuştum, daha önce benim dikkatimi çeken birşeyi o da söyledi. Doğuş otoda fln castrol edge professional 5w30 Longlife III diye bi yağ kullanılıyor.

Piyasada ise sadece edge 5w30 FST bulunuyor ve bu öneriliyor. Longlife III bulmak tr'de imkansız. Piyasada satışı yokmuş zaten, ben de çok aradım ama bulamadım. Almanya'da fln var gördüğüm kadarıyla.

Hatta eleman castrol'ün eğitiminde konuyu açtım ben seminer sırasında, geçiştirdi eğitim veren eleman "kutusu farklı sadece içerik aynı" falan dedi, sonra seminer sonrası tekrar sordum yanına gidip yine geçiştirdi yuvarlak cevaplarla dedi.

FST 5W30

https://oeldepot24.de/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/0/6050_1.jpg



Longlife III

https://c-a.d-cd.net/c238edu-960.jpg



FST 5w30 için şöyle bi ifade var datasheetinde;

said:
Extended oil drain technology for variable service interval vehicles



Longlife III için ise şöyle demiş;

said:
Developed for Longlife service
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Castrol EDGE 5W-30 SN Titanium Fluid Strength TechnologyTM
Castrol EDGE 5W-30 Fluid Strength TechnologyTM
Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30 Titanium Fluid Strength TechnologyTM

Speclere bakarsan eğer, hepsi 5w-30 olmasına rağmen karakterlerindeki farkı görebilirsin.

Başka Castol yağlarla ilgili bilgi almak için tıklayınız.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fark olmasa niye şişe etiketi değiştirmekle uğraşsınlar abi, ya da niye tr piyayasına sunmasınlar da sadece doğuş'a versinler sdf. Var bişey işte.


Bu arada, insider info vereyim biraz. Castrol ve pb madeni yağları aynı fabrikada doluyor gemlikte. bp ve castrolün aynı specleri sağlayan yağları birebir aynı. Fark şişelerde ;) Haberiniz olsun. Eğer özel bi yağ değilse benim aradığım gibi, şişe üzerindeki yazı için fazla para bayılmayın sfdds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Doğuş, her haltı satar parça olarak ama gıcıklıktan yağı satmayabilir :P

Saygılar.


Satıyorlarmış,

Litresi 65 TL. 8 litre, 520 lira.

Yağ değişim servisinin fiyatı da o kadar zaten sdfgd.

Yani kendileri değiştirmedikleri yağa bile işçilik ücretini ekliyorlar sfdg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...