Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Manifold Yalıtımı


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam,

Can sıkıntısının alttan alta dürtmesiyle öyle boş boş bakınırken kaput altına, egzos/egsozt/eksozt/ex/e,, herneyse, manifoldunun emiş hortumuna çok yakın geçtiğini farkettim sdfd.

http://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20130610_0080/5.jpg


Sol tarafta belli oluyor.

Şimdi ben bunu seramik bezle yalıtmaya uğraşayım mı? Performans vs değil amacım, tamamen mühendislik. Herşey olması gerektiği en iyi şekilde olmalı arkadaş :P

1000 santigrad dereceye kadar dayanıklı seramik bezler var. Dizel bi motorda ortalama atık gaz sıcaklığı buraya yaklaşmayacağına göre -yaklaşmaz di mi, bu konuda bilgim yok sdf- seramik beze bişey olmaz muhtemelen. Ama egr ye fln filan bi etkisi olur mu? Yalıtmayayım açık mı kalsın? Yani zararı olur mu, faydası ne kadar olur onu çok gözetmiyorum açıkçası.

Biraz merak biraz kendime iş çıkarma derdi.
Mesaj tarihi:
onu o şekilde dizayn eden mühendisleri bi araştır, kimmiş hangi okulları okumuş falan
sonra kendi yaşadığın ülkeyi ve aldığın eğitimi falan düşün
ardından neyapmak istediğini, nedenini falan tekrar düşün
Mesaj tarihi:
Of kıraathane mantığı da geldi.

BOŞVER ABİ ADAM YAPMIŞSA BİLDİĞİ VARDIR.

Adam elbet hesabını kitabını yapmıştır, sunuyorum dediği gücü sağlayacak şekilde onu ordan geçirmiştir.

O zaman kimse tuning fln da yapmasın. Adam o ecu'yu öyle programladıysa vardır bildiği. Okuduğu okul falan..

Gelişim ruhu, anlayamazsınız..
Mesaj tarihi:
Selam,

Genelde çıkış monifoldunu sarmak yerine, hava emiş borusunu izole etmek çok daha iyi olacaktır. Çünkü çıkış monifoldunu sararsan eğer tüm ısıyı izole edip hapsetmiş olacaksın.

Genelde bu iş için özel alüminyum parçalar vardır. Her motor için özel hazırlanır falan. VW'nin 1.8T motorları için vardı.

Örnek:
http://i179.photobucket.com/albums/w284/Jayson13f/DSC01314.jpg

Bunun daha pro olan çözümünde; 2 alüminyum plaka arasına yanmaz beyaz plakalardan(eğebilirsiniz ama bükünce kırılır) koyup emiş ile çıkış manifoldu arasına termal shield yapıyorlar.

Bu uygulama ağırlıklı olarak turbo kullanan araçlarda yapılıyordu. Atmosferik motorda sana ne kazandırır bilmiyorum ama yapılmasının zararı olmaz; bilakis faydası olacaktır.

Burada da emiş izole edilmiş ama açık tip hava filtresi uygulanmış.
http://image.eurotuner.com/f/featuredvehicles/eurp_1208_2002_audi_a4_avant_18t_quattro/43184268+w620/eurp-1208-12+2002-audi-a4-avant-18t-quattro+air-filter.jpg

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Araç turbo beslemeli, o yüzden aklıma geldi zaten.

Bakayım hazır bişeyler var mı diye. Yoksa hava emişine bişeyler düşüneyim.

DIY ruhum coştu yine sdf.
Mesaj tarihi:
Bu arada göz aldanması var orda biraz, aralarında düşeyde mesafe var bi 25 cm kadar.


Ama manifold altta emiş borusu üstte, ısınan hava direk emiş hattının etrafına gidiyor.
Mesaj tarihi:
Ben seramik örtü ile parlak alüminyum levha alayım :D

Ama ölçüleri ve bağlantı yerlerini tespit etmek lazım.

İyisi mi pazar günü teknik resmini çıkarayım ben sdfgfd
×
×
  • Yeni Oluştur...