Katibim Mesaj tarihi: Aralık 30, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 30, 2013 SeaGle said: Geçen gün act ile ilgili dökümanı da bulamadım, şimdi derste verilen grafik de çıkmadı. Gitmiş okul dökümanları herhalde. Ama şöyle açıklayayım. http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/588471d1312518596-battle-unequals-skoda-yeti-vs-honda-civic-10-000-km-driven-petrol-torque-curve.jpg Bu 160 hp'lik bi tsi motorun karakteristik eğrisi. http://blogs.timeslive.co.za/wheeldeal/files/2010/09/VW-Amarok-Power-Curve.jpg Bu da 163 hp'lik bi tdi motorun karakteristik eğrisi. Biri 400 Nm max torka sahipmiş, diğeri 250 Nm. Dikkat edersen, dizel olan maksimum torkunu 1500-2000 rpm arasında veriyor. TSI motor ise 250 Nm'lik torkunu 1500-4500 rpm arasında veriyor. Bahsettiğim pik alanı tdi motorun grafiğinde gözüküyor işte. Çok dar bir aralıkta. Bu arada fsi motorla tsi motor arasında da çok fark var mesela. http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/10/vw14tsi2.png Bi araç sabit bir torku ne kadar uzun süre verebiliyorsa verimi o kadar yüksektir diyebiliriz. O yüzden tsi motorlar fsi motorlardan daha verimli, grafikten anlayacağın gibi. Ayrıca dizeller için de "2000-2500 arasında kullanmak lazım" vb şeyler söylenir ya, o da bu eğrilerden gelir işte. Max torku verdiği aralıkta kullandığında en iyi verimi alıyorsun. Bu eğriler motordan tekerlek ile yer arasındaki yüzeye kadar tüm aktarma elemanlarından etkilenirler bu arada. eyvallah abi demekki dizeller ilk kalkışta iyi ama benzinli araçlarsa ilk etapta iyi olmasada süreklilikte daha önde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Aralık 30, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 30, 2013 Otomatik alacaksan zaten 2000e gelmeden vites atacak dizel. Boylece surekli torku alarak gideceksin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Aralık 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 31, 2013 lol benim motor 2500devir altında tork vermeyi bırak avans vurmaya başlıyo katır gibi tepiyo hatta, kadranda da 12K redline. çok farklı dünyalar bunlar ya, turbo dizel falan... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
quixef Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 Klimayı kapatmadan yokuş çıkmama olayı benim eski Focus 1.6 TDCI da da vardı, Corsa yı falan düşünemiyorum. (Yokuş derken, düşük devirden başladığın dik yokuş, İzmir'i bilenler Kız Lisesinin yanındaki yokuşu düşünebilir misal) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 Abi 1.6 litre dizel motorun da onu yapması ayıpmış yani. 1.6 az diil ki ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 1, 2014 1.6tdci motorun neredeyse olabilecek her aractaki derivatifini kullandim, motor soguk degilse katii surette pilotaj yuzundendir diyebilirim. Aletler isterseniz icinde 5 barzo olun, motor sicakken klima vs dinlemez duz duvara bile tirmanir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar