Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Çekiş nedir ??


Katibim

Öne çıkan mesajlar

SeaGle said:

Geçen gün act ile ilgili dökümanı da bulamadım, şimdi derste verilen grafik de çıkmadı. Gitmiş okul dökümanları herhalde. Ama şöyle açıklayayım.

http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/588471d1312518596-battle-unequals-skoda-yeti-vs-honda-civic-10-000-km-driven-petrol-torque-curve.jpg

Bu 160 hp'lik bi tsi motorun karakteristik eğrisi.

http://blogs.timeslive.co.za/wheeldeal/files/2010/09/VW-Amarok-Power-Curve.jpg

Bu da 163 hp'lik bi tdi motorun karakteristik eğrisi.


Biri 400 Nm max torka sahipmiş, diğeri 250 Nm.

Dikkat edersen, dizel olan maksimum torkunu 1500-2000 rpm arasında veriyor. TSI motor ise 250 Nm'lik torkunu 1500-4500 rpm arasında veriyor. Bahsettiğim pik alanı tdi motorun grafiğinde gözüküyor işte. Çok dar bir aralıkta.


Bu arada fsi motorla tsi motor arasında da çok fark var mesela.

http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/10/vw14tsi2.png


Bi araç sabit bir torku ne kadar uzun süre verebiliyorsa verimi o kadar yüksektir diyebiliriz. O yüzden tsi motorlar fsi motorlardan daha verimli, grafikten anlayacağın gibi.


Ayrıca dizeller için de "2000-2500 arasında kullanmak lazım" vb şeyler söylenir ya, o da bu eğrilerden gelir işte. Max torku verdiği aralıkta kullandığında en iyi verimi alıyorsun.



Bu eğriler motordan tekerlek ile yer arasındaki yüzeye kadar tüm aktarma elemanlarından etkilenirler bu arada.


eyvallah abi demekki dizeller ilk kalkışta iyi ama benzinli araçlarsa ilk etapta iyi olmasada süreklilikte daha önde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...