Namessar Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Asagıdaki kronik sorunlar bayiler tarafından turkiyede pek tespit edilemiyor. Ancak gercekten varlar. (Isin komplo teorisi boyutune inersek eger: {Turkiye de kronik sorunlar ve kronik üretim hataları kasıtlı olarak garanti sureleri bitene kadar ikna yontemi ile savuşturulup, garanti süresi bitiminde maliyetleri karşılığında onarılır.} Komplo teorisinin sonu.) Neyse konuya donersek eger: Kendim bizzat yasadıklarımı basa yazıyorum ve yanına "deneyimledim" anlamında (D) koyuyorum. Gozlemledigim ama bizzat deneyimlemediklerime (dolaylı D) koyuyorum. kendim hic karsılasmadıklarıma bir sey koymuyorum. neden: Cunku bu kasa yası itibari ile ve makyaj sonrası inen fiyatı ile tam 2. el kıvamına geldi. dolayısı ile basta pahalı bulan ancak bu sınıf araçları seven ve alım gücü olan bir kesim tarafından ikinci elde rahatca alıcı bulmaya basladı. 1- Saga çekme - IAS donanımı ile (D) Oncelikle, arabayı ilk aldığımda bu şikayetle 2 kere kosiflere goturdum. birinde kontrol, digerinde test sürüş ve kontrol yapıldı, bir sorun olmadıgı soylendi ve teslim edildi. o zamandan bu yana artık alıştığım için hissetmedigimden bir daha goturmedim zira servis ikna olmuyor. Durum: Gercekten boyle bir sorun var. Ancak integral aktif direksiyonlu (IAS) olan modellerde kronik olarak var. Bu kasa ilk çıktığında, Turkiye de artık satılmayan en dolu paket olan Dynamic pakette borusan IAS'i standart olarak sunuyordu. diger paketlerde ve sonradan Dynamic paketin yerini alan M-pakette IAS standart olarak yok. Sizin ya da bayinin ekletmiş olması lazım. Bu sorun ozellikle benimki gibi kasanın ilk çıktığında teslim edilen ilk grup siparişlerde daha çok yaşanıyor. Mekanik mudahale (strut rotasyonu) ve yazılım guncellemesi beraber yapılması gerekiyor. Direksiyon sütununun tolerasyon aralıgı yuzunden orada da parca degisimi yapmaları gerekebiliyor, 2010 da uretim sorunu var orada da. Kosifler Oto sorunu tespit edemiyor. borusan ve digerlerini bilmiyorum. Dolayısı ile Almanya ile yazışmanız gerekebilir. BMW global olarak problemi kabul etmiş durumda. Bu donanım yoksa ve saga cekiyorsanız derdiniz baska. Kronik sorundan degil aracınıza ozel bir durumdan. Karşılaşma İhtimali: IAS donanımının Turkiye de pek satılmamasından dolayı düşük. Bu donanım olan bir F10 bulmanız zor, buldugunuzda da belli bir tarihten once satılmış ve dolayısı ile sorunun fabrika çıkış giderilmemiş olması lazım. Dunyanın sonu degil, yaptırmasanız da oluyor. 2- RFT lastik hasarı (balon): (Dolaylı D) 5000-6000 km de bile gerceklesebiliyor. 18 ve 19 inch lerde, ozellikle 19 larda çok sık goruluyor. M paket in 18 inch i ve dynamic paketin turbine 18 inch inde de gorulebiliyor. İlk gruplarla gelen dunlop RFT lerde nadiren goruluyor, ancak goodyear larla gelenlerde cok sık rastlanıyor. Dusuk profil lastiklerden kacınmazsanız (bu jant boyutlarında kaçınmanız biraz zor) yapacak bir sey yok. İkinci El de Karşılaşma İhtimali: Düşük. Cogunlugun kullandıgı 17 inch te görülen bi sorun değil. 3- Kül tablasına bozuk para sıkışması: (D) Kül tablasına bırakılan paralar seyir halinde iken kapak kenarından sıkışarak kül tablasının açılmasına engel oluyor. Kapağın kaplamasını sökseniz bile kapağı sökemiyorsunuz. Normalde yurt dışında basit bir mudahale ile kolayca hallediyorsunuz. burada kosifler butun orta konsolu sökmeye kalkışabiliyor. You tube dan cozum sunan videoları takip edin. Benim gibi sabırsız bir adamsanız başkası yapsın yoksa elinizde kalır. İkinci El de Karşılaşma İhtimali:: Çok Yüksek. Bozuk para koyarsanız oralara neredeyse kesin. Çözümü tray plastiginin bozuk para için olan versiyonunu sipariş etmek. 4- Kamera Arızası: Bu kasada arka kamera standart, yan kameralar opsiyonel. tepe ve yan kamerası olanlarda gorulebilen bir arıza. Kameralardan birisi saçma sapan veriler gondermeye basladıgında bütün sistem off oluyor. yani saglam olan digerlerini de kullanamıyorsunuz. sorun donanımsal. hızlı yıpranan hatalı üretim. parça değişimi ile hallediliyor. Arka kamerada, çoklu kamera donanımının aksine kameranın kendisi gerçekten arızalanmadıkca neredeyse hiç yaşanmıyor. İkinci El de Karşılaşma İhtimali: Çok Düşük. Çevresel kamera donanımı alan araç çok az. Onların da hepsinde olacak diye bir şart yok. Dolayısı ile düşük. Ancak bu donanımın cok satıldığı ülkelerde sık sayılabilecek derecede gorulebiliyor. 5- Aktarım organları arızası (Drivetrain Malfunction): araç arıza veriyor. saga cekip kontagı kapatıyorsunuz. biraz bekliyorsunuz ve hic sorunsuz arızasız calısıp gidiyor. Yakıt sensoru ve yakıt kontrol modulu degisimi ile sorun hallediliyor. İkinci El de Karşılaşma İhtimali: depo dibi suzerek kullananlar, benzin ışığını yaktıktan sonra hemen yakıt almayanlar daha sık karşılaşıyor. çok düşük çünkü onlarda da nadir görülüyor. hatalı üretim. çevremde hic karşılaşmadım. 6- Sol arka sutundan ruzgar sesi: (dolaylı D) Benım aracımda hissedilir olarak yok ama benimkine yakın tarıhlerde bendekini begenip kendi de satın alan arkadasımda bu sorun vardı. yurt dışında da en sık şikayet edilen konulardan birisi. mevcut üretimlerde çözülmüş durumda. yuksek hızda sol omuz hizanızdan ruzgar sesi geliyor. Konforlu kapanış kapı donanımında (turkiye de sanırım tamamı bununla stadart geldi) daha cok goruluyor. Kapının ayarlanması gerekiyor. Buna ek olarak yabancı forumlarda gordugum kadarıyla belli bir bolgenin sokulerek kopuklenmesi ve geri montajlanması da gerekiyor. Kosifler bu şikayetle kendisine başvuran arkadaşıma bu sorun için bu kasada gayet normal demişti. Şu anda benzeri bir sikayetle giderseniz cozuyorlarmı bilmiyorum. Aklınıza gelen KRONIK olan (aracınıza ozel degil, cok kiside gorulecek, üretimden ya da yazılımdan kaynaklanacak) varsa boyle seyler siz de belirtin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Selam, ADAC veri tabanına göre call back sayıları (tarih aralığı belli değil, Almaya'daki call backler): VW 119 Mercedes 105 BMW 104 Nissan 89 Volvo 80 Opel 74 Toyota 71 Peugeot 70 Audi 65 Honda 52 Mazda 42 Seat 30 Kia 18 Skoda 14 Hyundai 12 Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Konusu var sayılır, vw callback açıklamış 2008-2011 arası amarok ve tiguan'lara. Tiguanlarda far problemi, amaroklarda yakıt sızıntısı varmış. 2.6 mio araçtan bahsediyorlar. Bizim araç da model ve yıl olarak uyuyor. Nasıl öğrenicez yapılması gerekeni acaba. Doğuş kesin puştluk yapar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Selam, Genelde forumlarda yapılan işlem ile ilgili bilgi paylaşılıyor. Biraz google :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2013 Namessar said: Asagıdaki kronik sorunlar bayiler tarafından turkiyede pek tespit edilemiyor. Ancak gercekten varlar. (Isin komplo teorisi boyutune inersek eger: {Turkiye de kronik sorunlar ve kronik üretim hataları kasıtlı olarak garanti sureleri bitene kadar ikna yontemi ile savuşturulup, garanti süresi bitiminde maliyetleri karşılığında onarılır.} Komplo teorisinin sonu.) Komple dogrudur. ama savusturmasi da bilincli tuketicinin elinde. Bi recall bulteni varsa o emin olun servise de geliyor. Buna karsin aksiyon alip almamak olayin boyutuna, riskine ve maliyetine bagli. Ufak capta bi olaysa ozellikle sikayet yoksa siz periyodik bakiminiza gittiginizde seslerini cikartmadan size de soylemeden gerekli mudehaleleri yapiyorlar zaten. Eger kullanici hic bir sikayet etmiyorsa, belki olayin farkinda bile degilse bi sekilde ya erteleniyor ya da kullanici hatasina yoruluyor. Adam gibi problemini arastirip, baska ulkelerde recall orneklerini gosterip sonuc alamazsa genelde bolge HQ larina mail atmakla sonuc alinabiliyor. Sikiysa yapmasinlar sonra. Bu arada adac da gozuken recall larda manidar. Recall u az olanin daha kaliteli olacagini dusunuyor insanlar genelde ama listeyi yorumlayacak olurlarsa kalite dustukce recall un azaldigini gorucekler. Marka imaji icin onemli olaylar hep. Yerinde ve guzel reklami yapilmis bi recall un yaratacagi pozitif imaj recall un toplam maliyetinden daha fazla gelir getirebiliyor. Mesela toyotanin dunya capindaki su unlu recall unda markaya soylenmedik sey birakmamislardi, borsada oturmadik kucak birakmamisti. BMW es riskte bi recall u bi reklam kampanyasiyla "biz musterimizi dusunuyoruz" a kadar getirip pozitif imaj saglayabildi. Cok gecmedi ustunden hatirliyorum: "bizim servis bana telefon etti aracimdaki biseyleri ucretsiz degisticeklermis guvenlik icin, iste bmw boyle bisey." falan diye konusuyorlardi. asdfasfadf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LordVithar Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Balon Goodyear Lastik sorunu cok kotu. Mini cooper countryman kullanirken virajda yarildi ön lastik. En son gelen araclara brigdestone takilmis zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 LordVithar said: Balon Goodyear Lastik sorunu cok kotu. Mini cooper countryman kullanirken virajda yarildi ön lastik. En son gelen araclara brigdestone takilmis zaten. Biz 3 veya 4 defa yardık countryman lastiklerini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar