Kharon Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Hakli davalarin kotu savunuldugunda ne hal aldigini kanitlar niteliklerde performanslar izliyoruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Leopar Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 ortada bi dava yok, mazda fanboyu da degilim. OP'nin inceledigi iki arabayla ilgili ilk elden tecrubem oldugu icin paylasmak istedim fakat adam sirf bana ayar vermek icin rayindan cikartti konuyu ha bu arada Ford bakiyorsaniz DCT otomatigini almayin sakin, hayatimda bu kadar kotu bir otomatik kullanmadim. dusuk hizlarda cok fazla bocaliyor, vites secerken cok zorlaniyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GONDARCENGIZ Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=DjUm9VJwC2w Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Leopar said: Leopar said: mazdayla ford ayni araba degil, ayni platformu kullanmalari surucuye yansimiyor. bir yere gittigim yok, hala ayni seyi savunuyorum. salliyorsun dedin, oradan buradan duyduklarini soyluyor dedin, kaynak yok dedin fakat wikipediadan koydugun copy/paste haricinde bi aksiyonunu gormedik henuz. ayrica american spec olsa ne olur, hani platform ayniydi? kendi tezini kendin olduruyorsun resmen. son kez yazayım suraya, adamın topicini iç ettik sayende 1. ford ile mazda arasında HİÇ bir benzerlik yok dedin, onun yanlıs, yalan oldugunu soyledim. 2. mazda amerikada satış yapmak için bi ton motor, donanım değişikliğine gidiyor. (mazda us e bak). avrupa ile amerikada aynı aracı satmıyor 3. 2 dene arabaya binmekle expertiz olunmaz, bu kadar kesin cümleler kurmak için yeterli bir kıstas deil "arabaları 10 dakka test ettim" demek 4. mazda yada ford yada dünyadaki bi ton firma artık tek basına hem motor, hem şase, hem şanzıman zart zurt yapmıyor. neredeyse tüm firmalar ortaklık içinde. (mercedes reno motor, fiatın yaptığı multijetin bi ton firma tarafında kullanılması, psa grubun 1.6 tdci si vs vs). Bir markanın fanboylugunu yapmadan, hele hele "ford kötü ama mazda iyi " demeden önce biraz sorup sorusturmak, wikiye bile olsa bakmak gerek :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 ne olacak ki wikiye bakınca? ford kötü mazda iyi zaten ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Ford kotu cidden. Hem araclari, hem servis hizmetleri berbat. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 navyamps son mesajini ilk basta yazmis olsa hakliydi. Leopar ilk mesajinda "bence" yazmis olsa o da hakliydi. Forumda fact ile fikir in farkinin anlasilmadigi surece boyle karisikliklar omasi normal. Iki araci da sadece iki tur atmak yerine bi surec icinde kullananlarin rahatlikla farkedecegi kadar benzer araclar ikiside. Ayni zamanda bir o kadar da farklilastirilmaya calisilmis araclar. sadece platformlarini paylasmiyorlar, platformlarinin engineering takimlarini da paylasiyorlar, parcalarinin %60 dan fazlasi ortak. Fakat hissettirdiklerindeki fark bir digerine kalite olarak donmuyor. Ayni fabrikadan cikan ayni parca ayni ayarlarda kullaniliyor. en azindan 2 sini de birer defa lift e cikarmis biri olarak rahatlikla soyleyebilirim. suspansiyonlari, amortisorlerinin rebound ayarlari, yay sertlikleri, sasi ve aktarim parcalari, tamamen ayni. Motor secenegine gore farkliliklarin baslamasi dogrudur. Mazda kendi benzinli motorlarini hala kendisi uretiyor (kotuler) ama dizel olan mazda mzcd, ford tdci tamamen ayni. ne farkli? simdilik dizel icin konusayim, tamamen ayni olduklari icin farklarini konusmak icin en guzel secenek. motorun volan buyuklugu farkli, ford daha canli tepki vrsin diye , yakit tuketimini de azaltmak icin volani kucuk tutmus belli ki. Devir sayaci mazdadan cok daha hizli. Fakat bununla birlikte haliyle bazi konfor ve sert hissettirmesi problemi cikiyor acemi manual vites kullanicilarina. Ikiside biraz alismayla ayni karakterde surulebilir. Motor yazilimlari farkli, yazilim tum gaz tepkisini, hangi aralikta nasil ses cikartacagini vs tamamen degistirebilecek ufak ama dev bi fark. Sonradan remapping yapilan araclarin bile karakterleri tamamen degisiyor. Farkli markalarda farkli maplerin farkli hissettirmeyecegini dusunmek hayalperestlik olurdu. sanzimanlara gelirsek volvo p1, ford c1, mazda bk hepsi ayni nane, fakat sanziman boyutlari disinda cok fazla ortak biseyleri yok bu noktada. En iyi sanziman ford da kullanilan sonra 2009 dan sonra volvo nun da kullandigi ford mmi6 idi galiba ismi, odur. Ben 3 arabanin da bir cok versiyonunda farkli sanzimanlar kullandim, sanirim en basarisizi volvo 2006-2009 arasinda kullanilanlar ve mazdaninkilerdi. Farkli, ama mazdaya iyi demek icin baya baya baska bisey tecrube etmemis olmak gerekiyor. Sonra yalitim farkli, bu onemli bisey cunku ayni kalibre edilmis suspansiyon ve motora ragmen daha konforlu bi algi saglatan seylerden biri yalitim. Mazdanin kabin yalitimi ford dakinden cok daha iyi. Emin olmamakla birlikte saniyorum ki mazda farkli motorlariyla birlikte farkli yalitim seviyeleri kullaniyor, cunku her aracindaki titresim ve ses orani farkli. En son olarak US argumanini da soyleyeyim, burada namessar (konuyu okuyor mu bilmiyorum) bir cok ornegini verdi daha once, us de kalite kontrolun avrupaya gore daha basarisiz omasindan dolayi ayni araclar us ve eu da uretildiginde farkli tecrubeler sunabilecegine dair. US deki mazdayi daha iyi zannetmeyin, gordugunuz en iyi mazdalari (motor hacimleri haric) eu da goruyorsunuz. Bir de interior degisik iste en barizi. Kullanilan malzemenin , koltugun , ve en buyuk surus tecrubesinin gerceklestigi yerde farkli hissetmeyi normal karsilamak lazim. Butun bunlari bilerek ben en sonunda mazdayi tercih ederim. (o rezalet benzinli motorlar ve otomatik vitesi uzak durmasi kaidesiyle) Bu secimi aracimi satmak istedigimde ford dan daha zor satacagimi bilerek yaparim. Yuruyen aksam disindaki bir problemde ford dan daha fazla para harcayacagimi bilerek yaparim. Temel sebebi de mazdanin filolar tarafindan kiralanmamasi, yanimdan carpik curpuk beyaz bir sirket arabasi olarak gecmeyecegi, sokakta az gorunecegi icin alirim. Almamin esas sebebi de ford kadar kaliteli bir orta sinif surus tecrubesini biraz daha az fiyata daha guzel bi kasada sunmasidir. Yani ayni arabayi , farkli olarak sunmasi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tyildirim Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Deniyorum ama beceremiyorum... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Leopar Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2013 baydim abi ben, adama laf anlatmak mumkun degil. hala yalan soyledin falan diyor ya lol son bir kere daha yaziyorum, mazda fanboyu degilim. iki araci da test ettim. "e bunlar ayni arabaymis be" demeyi gec, focusla platform paylastigini hissettirecek en ufak bir benzerlik bulamadim. yok ayni platformu kullaniyormus, yok kapi menteseleri fordla ayniymis falan bunlar surucuye yansimadigi surece hicbir onemi yok. @navyamphs: sirf bana ayar vermek icin komikli sakali "he kardes, kullukler degisikmis haha" gibisinden garip mesajlar atarak konunun irzina gecen sensin bu arada, beni karistirma. @Kharon: hah be abi, soyle mesaj at canimi ye. yanliz otomatik sanzimanlar ayni degil, focusta DCT otomatik var, mazdada activematic var. sirf sanziman degisikligi bile ikisi arasinda daglar kadar fark yaratabilirken cikip "ikisi de ayni araba cunku ayni platformu kullaniyorlar" demek yanlis, bunu anlatmaya calisiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 araba dediğin volvo dur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonfire Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Avensis kullandım bütün gün hoşuma gitti. Forduda eledim geriye toyota ve mazda kaldı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2013 Elin değmişken bir de yeni auris kullanır mısın merak ediyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ninlempis Mesaj tarihi: Kasım 20, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 20, 2013 mesajları okudum da abi kafanız mı güzel, yaş mı küçük, insanlarla sohbet ederken kaynak ver, işkembeden sallıyosun içime doğdu, bilim adamı değilsin yorumların inandırıcı değil gibi kelimeler mi kullanıyorsunuz bilemedim. volvo +1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar