Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hangisini tercih edeyim?


AutolycuS

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşlar,
Aşağıdaki arabalardan hangisini alırdınız? Fiyat olarak değil de konfor ve kullanım açısından değerlendirebilir miyiz?



VW Jetta 1.6 Confortline, Manuel, Dizel

Renault Mégane Sport Tourer ICON 1.5 dCi EDC 110 bg, Otomatik, Dizel

Renault Fluence ICON 1.5 dCi EDC 110, Otomatik, Dizel

Citroen C4 1.6 E-HDI Exclusive - MCP, Otomatik, Dizel

Peugeot 3008 ALLURE 1.6 (Metalik) E-HDI 112 HP AUTO 6R SS, Otomatik, Dizel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Konfor vekullanım demiş adam arkadaşlar.
Performans ve ekonomi dememiş.


motor kullanim ve konforda etkili bi unsurdu en son baktigimda.

@autolycus
3008 ve c4 PSA platform 2 uzerindeki araclar, eskice bi sasi ve bagimsiz suspansiyon hala yok. Konfordan hayli uzak bir kullanima sahip. Sanzuman dendigi gibi en guclu yonu degil. Fakat illa bir kiyaslama yapilacak olsaydi 3008 yolu en guzel kompanse eden arac olurdu bunlarin icinden.

Buna ragmen jetta nin izolasyonu daha basarili oldugu icin konfor hissi 3008 den yuksek. Fakat dedigim gibi yeterli motor secenekleriyle gecerli bu sadece. gercekten vw 1.6 motoru alinmaz su donemde ozellikle.

megane sport tourer cok pratik ve guzel dusunulmus bir araba. Yalniz izolasyon ve sasinin bu uzun halini duzgun bir sekilde emecek bir suspansiyon sistemi yok. Gercekten cok sert ve oldguundan buyuk hissettiren bir arac. Oldugundan kucuk hissettirip yine de sert olsaydi sport un hakkini verirdi diyecegim ama o da degil maalesef. passat variant olmaya calisirken clio station kalmis bi arac. Pisman edicek cinsten.

Fluence agir irgat. bahsetmeye gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motor hiç bir zaman konfor unsurlarının/sistemlerinin alt başlığı olarak yer almadı Kharon. Şu "en son baktığımda" olmamış oraya. Isıtma, soğutma, steering, koltuklar, süspansiyonlar, aktif güvenlik istemleri, pasifleri vs.(daha çok kaynak için bkz

Eğer konfordan kastınız burada vites geçişleri ve aracın arazi şartları(ki burda zaten motor yine devreden çıkıp işin içine şasi, süspansiyon, yaylar, elektronik denge ve stabilizasyon sistemler vs giriyor) ve motor sarsıntılarına verdiği tepkiler/ ya da sizin bu durumlarda hissettikleriniz ise evet. Bunu biz öyle adlandırıyoruz. Ama teknik olarak konfor kısmına halen girmiyor.


Soru cevabına gelirsek;

Bence manuelden korkma. Ya da DSG'ye yönelmeye çalış sarsıntı istemiyorsan.
Ha illa passat olmasın diyorsan, deneme sürüşü şansım oldu megane'da. Diğerlerine nispeten çok daha iyi ama evet, Kharonun da belirttiği gibi yansıtmak istediği sınıfı pek temsil edemiyor. Çok arada kalmış. Mesela koltukları bile yatırsan 1500 dm küp yer yapıyor ki bu birçok sedanın koltuk yatık haldeki bagaj hacmine yakın. Ayrıca güvenlik sistemleri çok standart, o SPORT kısmını pek yansıtan şasi yapısı yok gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Motor hiç bir zaman konfor unsurlarının/sistemlerinin alt başlığı olarak yer almadı Kharon. Şu "en son baktığımda" olmamış oraya. Isıtma, soğutma, steering, koltuklar, süspansiyonlar, aktif güvenlik istemleri, pasifleri vs.(daha çok kaynak için bkz

Eğer konfordan kastınız burada vites geçişleri ve aracın arazi şartları(ki burda zaten motor yine devreden çıkıp işin içine şasi, süspansiyon, yaylar, elektronik denge ve stabilizasyon sistemler vs giriyor) ve motor sarsıntılarına verdiği tepkiler/ ya da sizin bu durumlarda hissettikleriniz ise evet. Bunu biz öyle adlandırıyoruz. Ama teknik olarak konfor kısmına halen girmiyor.


Konfor ve kullanimdan kasit tamamen arabaya bindiginde arabanin surucusune verdigi tecrube, ve arabanin yarattigi farkindalik olarak gayet ele alinabilir.

Motor da elbette eslestirildigi diger komponentlerle birlikte bu deneyime en cok katkisi olan faktor. Zira motor degisince cogu zaman sanziman, bazi arabalarda suspansiyon sistemi (bknz golf 1.6 sadece torsion beam ile, diger modeller multilink ile sunuluyor) , aydinlatma sistemi de degisiyor. Trim level in buyuk bir gostergesi oldugu icin motoru buna en buyuk influence lardan biri olarak listelemeyi yanlis gormuyorum. Sadece motoru , direkt olarak kelime manasiyla ve kapladigi 60cm3 luk alan olarak degerlendiriyorsak o cok baska tabii. Ama cumleleri o kadar dekompoze etmeye hic gerek yok. Sonucta anlatilmak istenen anlasiliyor diye dusunuyorum yazarken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben hayatım boyunca manuel kullandım, ve gayet de hakimim manuel vitese, ve motora hakimiyetin en iyi manuelle sağlandığını düşünüyorum.
Ama İstanbul'da trafikte 2 saat geçirince "yerim kontrolünü" diyor insan.

Şekil-şemal olarak ne dersiniz.. 3008 enteresan bir yapıda, ama çok büyük mü görünür sizce?


Bir de Fluence gerçekten o kadar kötü mü :) galiba en çok aksesuarı o sağlıyor, ama uzun bir clio çıkmasın sonucunda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yan komsumda var 3008 e-hdi otomatik, diger araclari 525xd ile birlikte yanima parkediyorlar. Duzgun bi trim seviyesinde ici acikcasi gayet konforlu, ozellikle cocuklu bir aile icin diye parantez acabilirim.

Malzeme kalitesi ve iscilik ortalarda bir yerlerde. Benim gibi pimpirikli arkadaslarim oturdugunda orasini burasini kurcalayip bi yerlerin ne kadar oynadigina, ne kadar ses ciktigina bakmaya basliyor. Kafaya takmayan icin gayet saglam ve yeterinde ic kalite. Renault da gosterilen iki altenatiften de daha iyi diyebilirim rahatlikla. Surus pozisyonu geregi yogun trafikte biraz daha hakimiyet saglayip, otomatik de alinirsa manuel bir jettaya gore daha az sac bas yoldurur, o cok net.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...