Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mutfak [3dsmax]


Sensible

Öne çıkan mesajlar

teknik yorum yapamayacagım aklıma gelen bir iki şeyi karalıyım:

dolap sapları sence biraz "büyük" kaçmamış mı ? Adte bagırıyorum Ben dolap sapıyım diye, vurgulamak mı istedin onları ?

Cekmecelerde o kıvrımlar kararsız duruyor gibi geldi bana

Buzdolabını tam köşeye yerleştirmek ne kadar dogru sence, kocca bir yer kaybı oluyor arkasında ?[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kırmızı renkler ayrı tartışılır uzun konu
bir de hiç yapılmamış olması/yapılmasının yanlış olacagını göstermez. neyse uzuncasına tartışmak gerek de

sensible bişi daha
şimdi lavabo ile
bulaşık makinesi arasınd aki mesafe pek bir uzun değil mi sence de
hani ben durulayacagım sonra makineye kadar tasıyacakmıyım onlar ?[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öhm çok hata bulmuşlar bende bi tane yazıcam ama korkuyorum adam yeter ulan dicek diye :) Ama yok kendide demiş daha ilk diye .. olur kadar :-)

çok detaylı incelemedim ama ilk bakışta iki şeye takıldım.

birincisi o buz dolabının kapağı açıldığında kapağın bombesi dış tarafa doğrı çıkıntı yaratacağı için oraya skışmaz mı ? tam açılır mı ? burdan açılmaz gibi duruyoda :)

ikinciside şu dolaplar. sankim çok yukarda olmuş. bizim evdeki bulaşık makinası yaklaşık olarak belime kadar geliyor. ona göre göz kararı bişeyler ölçüp biçince kafamda sadece dolabı uzanıp açabileceğim fakat kolay kolay birşeyler alıp koyamayacağım kanısına vardım. ama çokta aşşada olmamasında fayda var tabiki çünkü açık bıraktığım kapaklar sebebi ile kafayı az delmedim :D

ehm bu kadar :-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya arkadaşlar şimdi ben bunu gerçek bi mutfak olsun diye düşünmedim :) Bi modelleme çalışması olarak düşündüm aslında. Eve mutfak yapsak,mutfak işlevselliği üzerine kafa yorardım ozaman böyle hatalar olmazdı. Burda önemli olan sahneyi yapabilmişmiyim,modelleme güzel mi falan,birazda o yönlerde yorum yapsanız sevinirim[signature][hline]Zegard 50 Animist/Hibernia - Lancelot
Crosby,Stills,Nash & Young
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkez modelleme sorunlarından bahsetmiş.
Bende biraz ışıklandırma hatalarına değinmek istiyorum mümkünse :-)

Resimde işaretlediğim yerlerde hata var gibi geldi en azından bahsedeyim ne kadar yanlış doğru sen karar ver.
1.bölgede çok azda olsa lekelenme var gibi geldi sanırım renderer olarak vray kullanıyorsun oradaki GI (indirect illumination)menüsündeki "Hsph.subdivs"i biraz daha arttır.
2.bölgede eğer o duran cisimler ışık kaynağı ise tamam ama bardak ise oradaki parlaklık nasıl gelmiş bi açıklayıver:)[buradan da anlaşılıyor ki renderin çözünürlüğü daha büyük olmalı :)]
3.bölgede yine nasıl olduğunu anlamadığım bi parlama var dışarıdan gelen ışık orayı o derece aydınlatmaması gerek.
4.bölgede yine mantıksal bi problem var gibi geldi bana.
Bütün bunlar doğrultusunda sanırım ışığı yanlış yerleştirdin.

Umarım yorumuma kızmazsın bunlar yapıcı eleştiriler canım:D[signature][hline]msn/mail|mail|icq

Hayat,silgi kullanmadan resim çizme sanatıdır..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya neden kızayım,ışıklandırma konusunda sıfırım desem yeridir. O lekelenme olayını bi türlü çözemedim,söylediğin çok iyi oldu deli olmuştum. Radiocity olayını becerebilsem tek bi ışıkla halletsem olayı böyle saçma şeyler olmicak[signature][hline]Zegard 50 Animist/Hibernia - Lancelot
Crosby,Stills,Nash & Young
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Radiosity yapıcaksan bari ışıklandırma olarak florosan yap yukarı lightlining meterial kullan ve lumonisty değerini arttır.Yine de ben vrayi öneririm bu tür renderlarda vray daha iyi.
msn varsa verirmisin konuşalım 3dci arkadaşlar olaraktan bilgi paylaşalım :)[signature][hline]msn/mail|mail|icq

Hayat,silgi kullanmadan resim çizme sanatıdır..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten sensible'In amacı mutfak tasarlamak değil, 3d modelleme yapmak. o yüzden kulanışlılık yönüne bakmasak da olur:)

güzel olmuş eline sağlık. yalnız materyallerle ilgili 1-2 ufak sorun var. sanırım refraktif materyaller için reflect-refract map kullanmışsın. bardaklar uzakta ve ufak oldukları için net anlaşılmıyor. reflect-refract map tamamen uydurma bir hesap yapar. aman diyim bu arkadaştan mümkün olduğunca kaçın. cam, sıvı vs gibi şeyler için mutlaka ve mutlaka raytrace material kullan ya da ilgili map'e raytrace map ver.

metal materyalinde de ambient ve diffuse renklerini açmışsın sanırım. metallerinin fazla beyaz görünmesinin sebebi bu olabilir. musluktaki metal görüntüsü kurtarmış da evyedeki metalde görünüm pek tutmamış. eğer öyleyse bu iki değeri tamamen sıfırlama ama epeyce düşür. siyaha yakın bir gri olabilir. tam siyah yaparsan kusursuz ayna olur ki o da abartılı olur. fabrikadan yeni çıkmış çelik kaşık çatal seti için uygun olabilir ama evye için pek uymaz :) reflection map için de raytrace verebilirsin çünkü ortamın kapalı. bitmap verip lakerem.jpg hilesine de başvurabilirsin tabi ama kapalı ve dolu ortamlarda hiç gerek yok.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...