Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Arabaya Yazılım


Cairne

Öne çıkan mesajlar

bir arkadaşımla uzun uzun konuştuk ta bu konuyu yazılım yükletince yakıt tüketimi azalıyormuş arabanın ki benim için önemli olan kısmı da bu yakıt tüketiminin azalması + gelecek hp yi pek önemseyen biri değilim hele ki şu benzin zamlarından sonra iyice yaptırmayı dusunur oldum fakat kafama takılan bir kaç sorun var

şimdi ben bu işi yaptırdıktan sonra aracım garantiden kesinlikle çıkacaktır diye düşünüyorum yazılımı yuklettigim yerler bana motorun garantisini veriyorlar mı ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Garanti vermezler bu arada. Garantiden de çıkar.


Bide zaten o look up table dedikleri tabloları her koşulda test edip ona göre çıkarıyorlar. Çok detaylı laboratuvar incelemeleriyle ortaya çıkıyor o tablolar, optimum değerler yani.


Daha iyi neye göre düzeltiyorlar ki? Zaten gerekli yazılım güncelleştirmesi olursa servis garanti kapsamında yüklüyor onları hep.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1-2 kişiye sormuştum bu çip falan takıtırınca motorun ömründen yer genel olarak ve yazılım kadar sağlıklı verim alamazsın 2 si de
iyice bir araştırmak lazım aslında sequo diye biri vardı o araç modifiye ediyordu ona da danışsam iyi olabilir

hatta bu konusmayı yaptığım arkadaslarımdan biri maslakta evotech yaptırırsın orası iyi baya demişti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yazılım ile içip farklı bir şey mi; ilk kez duyuyorum da farkı?!

Benim bildiğim kadarıyla aracına daha fazla yakıt enjekte edip daha fazla hava alması için müdahale ediyorlar. Böylece inceden senin sıkıştırma oranın artıyor. tabi atmosferik motorda bunun etkisi daha az, aşırı besleme ile bu mantık daha verimli oluyor. tabi senin motordan elde ettiğin güç artınca ivmelenme anındaki yakıt sarfiyatın eskisine göre azalıyor çünkü motorun daha güçlü, daha kısa zamanda istediğin hıza ulaşıyorsun falan. Zaten motorlar sabit hızla (aşırı yüksek hızları saymıyorum çünkü rüzgar direnci oldukça fazla olmaya başlıyor) çok fazla tüketmez. Esas tüketim ivmelenme anında gerçekleşir.

Benim 1.5dCi 100HP motor ile 1.6dCi 130HP motorun tüketim değerleri katalog üstünde aynı. 1.6dCi neredeyse +%50 daha fazla tork sunuyor. Benim motorun hızlanmak için 5s süre gaza bastığım yerde o 3s sürede işi halledebiliyor.

1.6TDI 100HP VW motora chip/yazılım ile 150HP yapan ve motora zararı yok diyen insanlar var. O zaman;
-soğutma sistemi
-piston
-krank mili
-biyel kolları gibi malzemeler hesaplananın üstünde yüke maruz kalmıyor mu? Motor bloğu ve şanzıman dayanabilir ama diğer elemanlara nasıl gözü kapalı hiç müdahale etmeden kullanıyorlar anlamıyorum. Audi 1.8T motoru 150HP'den 160HP'e çıkartırken bile biyel kollarını değiştirmişti.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Yazılım ile içip farklı bir şey mi; ilk kez duyuyorum da farkı?!


Bir kac ay once arac performansiyla alakali bi konuda cevaplamistim direk kendimi alintilayayim;

said:

Chip tuning de herzaman dogru bir tanim degil zaten, cogu durumda araclarin kendi donanimi kullanilarak ECU remapping yapilir.

Bu noktada mevzubahis aracin sanzimaninin tork limiti, motorunun ve turbosunun limitleri bilindigi icin guvenli sinirin altinda ince avans, atesleme,subap zamanlamalari ve bir cok veri ayarlanir. (ek. ayarlanabilecek parametreler wiki:ECU)

Her zaman zengin yollanmasi , silindire zaman vermek gibi bisey ustaca yapilmis bir haritalandirmada mumkun degil, ancak acemice veya zarar verilecegi bile bile performans icin yapilan ayarlamalarda soz konusu olur.

Ureticiler; belli basli standartlari, marka emisyon degerlerini korumak, urunlerin satildigi ulkelerin yakit kaliteleri , kullanicinin ihmali gibi seyleri hesaba katmak zorunda olduklari icin motorlarimiz bu ayarlariyla geliyor. ustaca hesaplanip duzgunce uygulanmis bir haritalama aracin gayet output unu arttirdigi gibi yakit tuketimini azaltabilir.

Yalniz boyle bir durumda aracin bakimini aksatmak, kalitesiz ve duzensiz yakit alimi yapmak, aracin yagini kontrol etmemek vs gibi hatalari arac affetmez. Dolayisiyla ihmala karsi duyarlilikdan bahsedebiliriz araca karsi kotu etkilerinden bahsederken.



genelde cogu aracta obdII dan girince baya bi seye karisma imkani sunuyor. Ayrica eeprom chip e flana gerek kalmiyor. Ama remapping i duzgun yapacak adam zor is tabii. Cogu "ben bu motordan daha fazla beygir aldim LOLOL" dan oteye gidemedigi icin performansi reliability nin onune koymadan islem yapacak insan bulamk zor. Bir de custom yerine standart performans mapleri var. Atiyorum 1.6tdci 2007 focus diyorlar, direk hepsine giderli bisey cakiyorlar. Motorun kilometresi, o an ki motor kompresyonu, turbonun durumu falan gozardi ediliyor.

Fiyatlar asagi yukari 500-800 arasi degisiyor olmali remapping icin. Daha futurlu insanlar daha cok istiyor haliyle tabii. neresi iyi yapiyor bi fikrim yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bana göre optimum dışarıdaki sürücü profilinin %90'ı kapsayan bir tanım :)

6 yıldır polen filtresi değiştirmeyip 'aa benim aracımda polen filtresi varmıymış' diyebilen ve şimdiye kadar 'bu kalorifer sistemi neden az üflüyor' sorusu hiç aklına gelmeyip devamlı camdan buğu silen kişilerin olduğu bir yapı var dışarıda. Bunu çok rahat buji, hava filtresi, yağ ve diğer filtreler için de yapabilecek kişiler var. Abuk sabuk yakıt alıp ne aldığını düşünmeyip aracının ilerlemesi tek arzusu olanlar var. Herkese gideri olan bir yazılım bu amaçla gerekiyor. Deniz seviyesinde araç süren olduğu gibi dağ başında kullanan da var. Havanın sıcaklığı, havanın yoğunluğu gibi detay ölçümleri araç yapmıyor; sadece debi üstünden kontrol sağlıyor. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değer mi orasını bilemem ama her zaman için ayarlanabilecek bir boşluk olduğuna inanıyorum :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahaha partikül filtresi önemli tabi.

ama bir de işte şu yönden bakın. Bazıları da arabayı sadece ulaşım aracı olarak kullanıyor, bir hobi gözüyle bakmıyor.

Nasıl çoğu insan bilgisayarı sadece eğlence amaçlı kullanıyorsa gidipte msn'den mesaj atınca arkada çalışan protokolleri sistemleri, süreçleri bilmiyorsa araba da öyle bir konu.

Benim mesela zerre ilgim yok arabalara. tek arzum işe getirsin götürsün beni. Motorun bile nasıl çalıştığını bilmiyorum. İlgimi de çekmiyor zaten sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bir PC kullanıcısı bile temel donanım bilgisine sahip olmalı bence yoksa en ufak basit sorunlar için "kucağa çıkma" ihtimaliyle karşılaşacaktır.

Aynı şey otomobil için de geçerli. Kod seviyesinde yazılım bilmeye gerek yok ama bilgisayar yavaşladı sorusuna cevap ararken işlemci soğutucusunun tıkanmış olma ihtimalini aklına getirip bir bakabilmeli mesela :P

Bilgisayar bile otomobilden daha zor çünkü otomobilde kullanıcı için gerekli olan temel bilgi kitapçığında basit bir şekilde anlatılmış oluyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...