Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sogutucu Madde Ilave Ediniz uyarisi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Namessar said:

radyatorde sogutma icin su azalmisken antifrizi dayarsan donma noktasini dusurmek yaninda kaynama noktasini da dusureceginden GG deme ihtimalin var motora. radyatore bak, su seviyesinde azalma var mi. varsa saf su koy biraz, sonra biraz da antifriz ekle.

hatta ankara ve dogusunda yasamiyorsan az koy antifrizi.


abi saf antifirizin kaynama noktasi 250-300C derece , eklendiginde hem donma derecesi hem kaynama derecesi artiyor.
Mesaj tarihi:
servislik bir olay yok. haznenin kapagini actiginda min ve max cizgilerini gorebilirsin sivi seviyesi icin. min den az olmayacak max i da gecmeyecek sekilde saf su (utu suyu ya da aku suyu olarak da bilinir)+antifriz karisimi.

saf su dememin sebebi de kirec sorunu yasamaman icin.
Mesaj tarihi:
KHaRoN said:

Namessar said:

radyatorde sogutma icin su azalmisken antifrizi dayarsan donma noktasini dusurmek yaninda kaynama noktasini da dusureceginden GG deme ihtimalin var motora. radyatore bak, su seviyesinde azalma var mi. varsa saf su koy biraz, sonra biraz da antifriz ekle.

hatta ankara ve dogusunda yasamiyorsan az koy antifrizi.


abi saf antifirizin kaynama noktasi 250-300C derece , eklendiginde hem donma derecesi hem kaynama derecesi artiyor.


hmmm, iyiymis o zaman yahu. eee niye tamamini antifriz bocalamiyoruz o zaman?
Mesaj tarihi:
antifiriz enteresan madde. tek basina donma derecesi -15-20 derece, suyla birebir karisinca -67 e dogru gidiyor. enteresan davranislari var.

Fakat suyunda isi alis veris ozellikleri antifirizden daha iyi, hepsini antifiriz koysaydik bu sefer de istedigimiz kadar isiyi transfer edemeyecektik motordan.

suyun gorevi sogutmak ve akiskanligi saglamak , antifirizin gorevi donma noktasini asagi cekmek, kaynamayi yukari cikarmak ve kimyasal korozyonu engellemek.
Mesaj tarihi:
hah, fazla antifriz konursa bir hararet olayi oldugunu biliyordum da ben onu kaynama noktasini da asagi cekiyor diye saniyordum.

said:
With proper antifreeze a wide temperature range can be tolerated by the engine coolant, such as −34 °F (−37 °C) to +265 °F (129 °C) for 50% (by volume) propylene glycol diluted with water and a 15 psi pressurized coolant system.
Mesaj tarihi:
Abi amma sallamışsınız ne nitrojeni, eskiden buraları dutluktu.

Soğutma suyu kaçırıyor muhtemelen, uzun ya da kısa vadede problem yaratabilir.

Normal içme suyu da alıp motor soğukken MAX noktasına kadar ilave edebilirsin. KALT ya da COLD da yazıyor olabilir bu çizginin yanında.

Araba Opel mi?

Benimki de ilk soğutma sıvısı ilave ediniz gibi kibar söylemlerle başlamıştı, zaman içerisinde yağ radyatörünün delinip motora su, radyatöre yağ karışacağını kim tahmin edebilirdi ki? Uyanık olmak lazım :)
Mesaj tarihi:
Selam,

Diyecek bir şey bırakmamışsınız, helal olsun :)

Hortum ve kelepçe kontrolü gerekli. Belki su deposunun kapağının contası bile ömrünü doldurmuştur. Genelde bu tarz kaçaklar motor soğukken kontrol edilir. Benim araçta da vardı, alt tarafta bir kelepçe dibinden kaçırıyormuş; sıkıldı ve halloldu.

Ama unutmayın, her türlü arızada ilk şüpheli her zaman için partükül filtresidir :P

@müşir
Bu kelimeyi kim ilk kullanmış çok merak ediyorum. Algılayıcı bile çok daha iyi bir seçimken müşir nedir ya!

Saygılar.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Ama unutmayın, her türlü arızada ilk şüpheli her zaman için partükül filtresidir :P


kesinlikle, teknik universitede kontrolu yaptirilmali. sonra digerlerine bakilir.
Mesaj tarihi:
Ustayı bypass edip bir servise götürmende fayda var.

Namessar'ın da belirttiği gibi radyatör kapalı devre bir sistem olduğundan durduk yerde su eksiltmemesi gerekir.
×
×
  • Yeni Oluştur...