monoscope Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 http://i48.tinypic.com/bfi8aa.png yapmak istediğim şey şu. yukarıda gördüğünüz büyük olan borderlı kareler her tıklamada dönme kabiliyetine sahipler. İçlerinde olan küçük kareler ise 2 parçalı bir yapbozun 1 parçası. Şimdi sistem bu büyük kareler döndükçe küçük karelerin diğer eşleriyle yan yana gelip gelmediğine bakacak. Yani 1A ve 1B, 2A ve 2B gibi. çok düşündüm ama bir türlü mantığa oturtamadım. fikir vermesi amacıyla yardımcı olursanız sevinirim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kojiroh Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Dönmeden kastın, 90 derecelik dönme di mi, kutular yer değiştiriyo yani. Mesela 4A 1A 3A 5A saat yönünde döndü diyelim, aşağıdaki hali alıyo 3A 4A 5A 1A Eğer öyleyse, hiç optimizasyon olmadan en basit yöntem şu, her dönüşte: - Resimdeki görünüşü baz alarak tüm değerleri 4x4 boyutunda bi matrise at - Matrisin her elemanı için for(i: satır, j: sütun) + (i,j) kutusunun rengini al + (i,j+1), (i+1,j+1) ve (i+1,j)'nin renklerine bak Optimizasyonuna da bakalım, belki matematiksel bi formül falan çıkar Edit: Her büyük kutuda unique renkler olduğunu farzedersek, sadece üstteki 2 kutu için çalıştırman yetiyo bu arada bunu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
monoscope Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Sanırım söylemeyi unuttum renkler sadece temsiliydi, renklerin yerinde resimlerin parçaları olucak. Dediğin şekilde matrislere resimlerin parça idlerini vererek ve sağ sol üst alt şeklinde kontrol yaparsam olur gibi. Çok mu basite indirgeyerek sordum acaba diye düşündüm 40x40 lık bir durum olucak. Gerçi aynı mantık orda da geçerli. Biraz uğraşayım bakayım. Teşekkürler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
geezus Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2012 single dimension arrayda daha kolay ve daha hızlı olabilir bu. bi tane sıralı array olur kontrol etmek için, sonra ondan bi kopya alıp shuffle edersin, her hareketten sonra eşit mi değil mi diye iterate edersin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kojiroh Mesaj tarihi: Aralık 18, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2012 Yani aslında sorunun çözümü daha farklı bi yöntemde olabilir, anlık hesaplama yapmak yerine sabit değerlerden gidilebilir örneğin, eğer problem buna uygunsa. Yoksa benim dediğim yöntem saat yönünde spiral bi hareketle içten dışarı giderek kontrol yapmak içindi aslında. Ama bu da çok ağır bi algoritma gerektiriyo, her tam spiralde "acaba bu seferki rotasyonumda hiç bu renkten bulabildim mi" gibi bi soru sorman gerekiyo ki ölme eşşeğim ölme. Bence sen asıl yapmak istediğini söyle, ondan gidelim :P Mesela eğer bu bi puzzle oyunuysa ve kutular sabitse (büyük kutuların içindeki küçük kutu sayısı falan), oyun başlarken oyun alanını olması gereken değerlerle ilklersin (bütün büyük kutular ilk durumda 0 defa dönmüştür), her döndürülen büyük kutuda kutunun dönme sayısını 1 artırırsın ve aynı anda tüm büyük kutuların döndürülme sayısı için MOD 4 == 0 mı diye bakarsın. Eğer hepsi bu şartı sağlıyosa olmuştur falan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar