Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

iki farkli lastik ayni araba


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
ben arabadan ne kharon kadar ne para kadar anlarım ama ön lastik önemli abi iyice.

benim ön teker patladı 100-110 civarı giderken hop karşıya geçti araba kurtaramadım allahtan araba geçmiyodu yoksa ggydi
Mesaj tarihi:
Selam,

Islak/kuru fren karakterleri farklı.
Su tahliye kabiliyetleri farklı.
Handling değerleri farklı.

Evet, eğer Vmax 50km/h ise ve devamlı dur-kalk trafikte kullanıyorsan bu farkları pek hissedemeyebilirsin.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
aynen öyle lastiği değiştirirken farkettim bende yol boyu andım kendilerini böyle saçma şey mi olur. Hayır arabanın fiyatına 100 tl daha ekle aynısından koy en kötü

renault servisine sordum az önce bu arada cevabı harfiyen yazıyorum

"bişey olmaz yeaaa"
Mesaj tarihi:
Selam,

Bende kazada sol ön lastik parçalandığı için kaskodan yeni 1 adet lastik gelmişti. Eskiler aşınmış olduğu için sağ ön lastiği de değiştirdim ve çıkanı sanayideki bir lastikçiye 80TL'e sattım (adam bu lastik daha yeni beee, demişti). Benimkiler aynı lastik olmasına rağmen aşınma yüzünden bunu yaptımdıydım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Fistan said:

monte carlo grand prix e katilmayacaksan sorun olmaz


ben arka rft lastikte havasız 120 km gidince mecburen degistirmistim. (arkadan itis)bana sormadan sadece tek lastik degistirmisler,asinma oranlari farkli, surekli esp devreye girip duruyordu. bir sure sonra can sikiyor. ikisini birden degistirmek daha mantikli.
Mesaj tarihi:
anasını satıyım aldım 4 tane almışken de kış lastiği alıyım dedim de böyle bir piyasa mı olur 410 tl den aşağı lastik yok. adam tek lastik almaz ki 3k km de sadece satmaya gelince satar ama en kazık fiyattan lanet ettim 2 günde tüm araç piyasasına
Mesaj tarihi:
xlaidehlevar said:

Ozaman aynisindan bi tane daha alip on takimi bir arka takimi bir yapicam. En emniyetli ve mantiklisi bu sekilde ozaman?


ideali degil, ama daha az mantiksizi olur. Yine de imkan dahilindeyse benzer karakterli lastik kullanmak lzm.

on ve arka arasinda ciddi asinma ve desen farki olursa spin tek lastikten de kolay olur. Kas yapayim derken goz cikartma
Mesaj tarihi:
Bir de şöyle birşey var, yeni lastik değiştirirken, 2 tane alırsanız, eskileri öne, yenileri arkaya takın deniyor. Şurada da videosu var. Yenileri öne takıp kullanmak sık yapılan yanlışlardanmış.

http://www.youtube.com/watch?v=--Hb5kQCaTg&feature=youtu.be
Mesaj tarihi:
seigen said:

Bir de şöyle birşey var, yeni lastik değiştirirken, 2 tane alırsanız, eskileri öne, yenileri arkaya takın deniyor. Şurada da videosu var. Yenileri öne takıp kullanmak sık yapılan yanlışlardanmış.

http://www.youtube.com/watch?v=--Hb5kQCaTg&feature=youtu.be


Reis araç arkadan çeker olduğu için arkaya takın diyor olabilir mi?

Türkiyede genelde kullanılan araçlar önden çeker o yüzden yeni lastikler öne takılır.

Kısaca mantık şu;

Motor gücünü en hangi lastikler yere veriyorsa o lastik öncelikli yenilenir.

Arkadan çekerde => Arka lastikler
Önden çekerde => Ön lastikler
Haldex 4x4 de => Önce ön lastikler
Torsen 4x4 de => 4 lastik birden.
Mesaj tarihi:
Yok hocam, video sonunda yazıyor zaten FWD, RWD ve AWD, kısacası bütün araç tipleri için. Steering önde olduğu için ön kayma anında steeringle düzeltilebilir ama arka kayarsa pek şansı olmuyor.
Mesaj tarihi:
Sequo said:


Reis araç arkadan çeker olduğu için arkaya takın diyor olabilir mi?

Türkiyede genelde kullanılan araçlar önden çeker o yüzden yeni lastikler öne takılır.

Kısaca mantık şu;

Motor gücünü en hangi lastikler yere veriyorsa o lastik öncelikli yenilenir.

Arkadan çekerde => Arka lastikler
Önden çekerde => Ön lastikler
Haldex 4x4 de => Önce ön lastikler
Torsen 4x4 de => 4 lastik birden.


hayir, amac her durumda ne olursa olsun aracin kuyrugunun, onden daha hizli gitmesine izin vermemek. aracin nereden cektigi onemli degil.

Ideali de zaten 4 lastigin ayni anda degismesi, 2 lastik degismesi opsiyonel degil ancak ekonomik etkenlerden zorunlu olabilir.

Bu arada haldex ve torsen icin oyle genelgecer bisey soylenemez, cok genis bi skalada front veya rear biased ayar yapmak mumkun her sistemde.
Mesaj tarihi:
KHaRoN said:

Sequo said:


Reis araç arkadan çeker olduğu için arkaya takın diyor olabilir mi?

Türkiyede genelde kullanılan araçlar önden çeker o yüzden yeni lastikler öne takılır.

Kısaca mantık şu;

Motor gücünü en hangi lastikler yere veriyorsa o lastik öncelikli yenilenir.

Arkadan çekerde => Arka lastikler
Önden çekerde => Ön lastikler
Haldex 4x4 de => Önce ön lastikler
Torsen 4x4 de => 4 lastik birden.


hayir, amac her durumda ne olursa olsun aracin kuyrugunun, onden daha hizli gitmesine izin vermemek. aracin nereden cektigi onemli degil.

Ideali de zaten 4 lastigin ayni anda degismesi, 2 lastik degismesi opsiyonel degil ancak ekonomik etkenlerden zorunlu olabilir.

Bu arada haldex ve torsen icin oyle genelgecer bisey soylenemez, cok genis bi skalada front veya rear biased ayar yapmak mumkun her sistemde.


Haldex de gerek duyulmadığı sürece arka çekiş devreye girmiyor.

Şimdi gelelim asıl konuya. Her izlediğimiz videodaki bilgilere %100 güvenmek zorunda değiliz. İtiraf ediyorum videoyu sonuna kadar izlemedim bile ama;

Önden çeker bir aracı arkadan koparmak için belirli başlı şeyler yapmak gerekir.

Örneğin 100 KM üstü seyir halindeyken kontra vermek gibi yada bir viraja el freni ile girmek gibi.

Yada karlı yola sürüş halindeyken olabilir ama bunun içinde kar lastiği sınıfına bakmak lazım o apayrı bir mevzu.

Arkadan çeker bir araçta her zaman önden kopma görülür örneğin drift. Bu kopmayı lastiklerle düzeltemediğimiz için genelde kamber dediğimiz eğimi veriyoruz lastiklere.

20 KM ile seyir halinde olan arka çekiş bir aracı full throttle ile anında arkadan koparmaya (türk literatüründe yanlama deniyor buna) başlayabilirsiniz.

İşte burada lastiğin özelliği ve iyi olması devreye giriyor. Diş kalınlığı ne kadar iyiyse o kadar yola tutunacaktır. Yağmuz ve karı hiç düşünmezsek kanalsız lastik yani gerçek adıyla slick yada semi-slick lastik tutunmayı daha da artıracaktır.

Yine diyorum eğer schumacher değilseniz. Arkadan çeker bir arabaya arka lastikler ölüyken yok efendim önce ön lastikleri değiştirelim demek bence gerizekalılıktan başka birşey değildir.
Mesaj tarihi:
Sequo said:

Şimdi gelelim asıl konuya. Her izlediğimiz videodaki bilgilere %100 güvenmek zorunda değiliz. İtiraf ediyorum videoyu sonuna kadar izlemedim bile ama;

Önden çeker bir aracı arkadan koparmak için belirli başlı şeyler yapmak gerekir.

Örneğin 100 KM üstü seyir halindeyken kontra vermek gibi yada bir viraja el freni ile girmek gibi.

Yada karlı yola sürüş halindeyken olabilir ama bunun içinde kar lastiği sınıfına bakmak lazım o apayrı bir mevzu.

Arkadan çeker bir araçta her zaman önden kopma görülür örneğin drift. Bu kopmayı lastiklerle düzeltemediğimiz için genelde kamber dediğimiz eğimi veriyoruz lastiklere.

20 KM ile seyir halinde olan arka çekiş bir aracı full throttle ile anında arkadan koparmaya (türk literatüründe yanlama deniyor buna) başlayabilirsiniz.

İşte burada lastiğin özelliği ve iyi olması devreye giriyor. Diş kalınlığı ne kadar iyiyse o kadar yola tutunacaktır. Yağmuz ve karı hiç düşünmezsek kanalsız lastik yani gerçek adıyla slick yada semi-slick lastik tutunmayı daha da artıracaktır.

Yine diyorum eğer schumacher değilseniz. Arkadan çeker bir arabaya arka lastikler ölüyken yok efendim önce ön lastikleri değiştirelim demek bence gerizekalılıktan başka birşey değildir.


Oncelikle lise fizigi icin video izlemeye gerek yok, sadece paket olarak son kullaniciya sindirilmis bilgi sunuyor video. Dolayisiyla oyle gozumuz kapali guvenmiyoruz hic birseye.

cekis farketmez, herhangi bi aracin kontrol kaybetmesi icin oyle ekstrem hareketlere veya ortam sartlarina gerek yok.
Hafif nemli, tozlu veya micirli bi yol yeterli. Ona bile gerek yok, basit bi sert fren dahi yeter.

tek tek aciklamak istemiyorum artik her yerde yaziyor. merak edenler her lastik ureticisinin faq kismina, veya musteri yardim sayfalarina bakabilir. Yeni lastikler aracin cekisinden bagimsiz HERZAMAN arkaya takilir. Tek istisna, (ki istisna sayilmaz) kislik lastikler onden cekisli arac cekebilsin diye one takilirsa, arkaya da ayni lastigin takilma zorunlulugudur. Kisaca kislik lastikler her zaman 4 er 4 er degistirilir.

Son tuketici araclari icin de slick, semi slick lastiklerden bahsetmek biraz garip oluyor dogrusu. Pist disinda road legal bile degiller. Genel olarak yazida understeer/oversteer mevzusu da karistirilmis gibi, arkadan kopma ile onden kopma gibi terimler ayni seyi aciklamak icin kullanilmis vesaire..
×
×
  • Yeni Oluştur...