Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Proje arabası: 335i


Sequo

Öne çıkan mesajlar

KHaRoN said:

vazgectim.


Kardeşim kusura bakma burda ne tartışmaya girmek derdim nede başka birşey. Ben bu projeye başlarkende herkes kafasından bir ses çıkardı yok o öyle olmaz yok bu böyle olur mantığıyla.

Ama türkiyede bu tür bir arabayı benden başka kimse yapmadı yada yapamadı. Her zaman siz bu işe girerseniz daha iyisini yapın bende göreyim dedim.

Herşey her zaman kafasında düşündüğünüz gibi olmuyor. Bu benim beki 10. proje aracım.

Ne arabalar yaptım neler yaşadım ve sonunda neleri kendime "kulağıma küpe olsun" diye belirttim anlat anlat bitmez.

Varsa daha iyisini yapan görmek isterim. 650 HP 820 Tork hem gazlayabileceğin hemde ailenle caddede gezebileceğin bir setupda bu araba.

3 kere gazlayıp sonra şişen yada sanayiye gitmek zorunda kaldığın bir araç değil.

Ben beklerdim ki "Twinscroll neden değil zevksiz olur" mantığı yerine "O araç neden hala septronik vites aralığı çok yavaştır buda sana çok şey kaybettirir" demendi. Ama sen farklı yere takıldın hatta en problemsiz yere takıldın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yoo tam tersi ben enteresan gordugum bi secimin neden tercih edildigini, tercih edilmesindeki avantajlari merak ettim. Fiyati mi, konfigrasyon mu, mapping in daha rahat olmasi mi, daha yumusak daha rahat bi gaz hissiyati mi?

Bunun cevabi yerine 3. kez ayni stok aracin ne farki oldugunu soyluyorsun. Benim sordugum sey neden gidebilecegin 4 yol varken yaptigin sekilde gittigindi.

Ben mi soramadim onu bilmiyorum da, cevap ortada yok; o kesin.

motorun ne yaptigini gecsek transmission da ne oluyor gelirdi belki soru oraya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Yoo tam tersi ben enteresan gordugum bi secimin neden tercih edildigini, tercih edilmesindeki avantajlari merak ettim. Fiyati mi, konfigrasyon mu, mapping in daha rahat olmasi mi, daha yumusak daha rahat bi gaz hissiyati mi?

Bunun cevabi yerine 3. kez ayni stok aracin ne farki oldugunu soyluyorsun. Benim sordugum sey neden gidebilecegin 4 yol varken yaptigin sekilde gittigindi.

Ben mi soramadim onu bilmiyorum da, cevap ortada yok; o kesin.

motorun ne yaptigini gecsek transmission da ne oluyor gelirdi belki soru oraya.


tamam açıklayım arabayı yaparken amerikayı tekrardan keşfetmeye gerek olmadığını düşündüm. BMW motorlarını incelediğimde F10 M5 gibi bir araca twinscroll yerine tekrardan çift turbo takmaları zaten BMW nin yüksek güçlerde ts turbo ile olmayacağını gösteriyordu.

TS turbo ile basacağın maksimum basınç 14PSI civarında ve onunda çoğunu sıcak hava üflüyor pek verim alamıyorsun.

Turbo seçimi napalım napalım derken arabayı dynoya çıkardık ve nere peak yapiyor nerede cont yürüyor onu gördük daha sonra.

Bu devir aralıklarında hangi turbo bize daha yararlı olur düşüncesinde iken daha önceden amerikayı keşfeden terry burger dan (http://www.burgertuning.com) yardım almaya karar verdik. Aradık günlerce telefonla konuştuk daha sonra telefon ile olmayacağına karar alıp uçak biletini kalacağı oteli ve her akşam ocakbaşını garantileyip kendisini getirmeye razı ettik:)

Ben 30R istedim 4.000 devirde dolsun ama doldumu tam dolsun fişek gibi uçalım dedik. Kendisi motor içi girmeden bunun çok sağlıklı olmayacağını olsada 800 HP gibi rakamlarda hem şanzımanın hemde motor içinin buna ne kadar dayanacağını belirtti.

Önümüzde 2 şans vardı ya full build yapıp büyük turbolarla aracı 800+ hplere taşıyıp şanzumanıda değiştirmek yada şuanda kullandığımız 28 ölçülerindeki turbo ile alt devirlerde gücü alıp 7200 devire rahat çevirmek ve gücü 650 HP de sınırlandırmak.

Şu anda araç avans açılarak 720HP çok rahat görür ama şanzımana güvenmediğimiz için bu hplerde bıraktık. Turbo seçimdeki mantığımız tamamen buydu.

Eğer istanbulda isen bir hafta sonu dilersen seni alıp aracın ne kadar zevkli olduğunu gösterebilirim:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sequo said:


arabayı yaparken amerikayı tekrardan keşfetmeye gerek olmadığını düşündüm. BMW motorlarını incelediğimde F10 M5 gibi bir araca twinscroll yerine tekrardan çift turbo takmaları zaten BMW nin yüksek güçlerde ts turbo ile olmayacağını gösteriyordu.

TS turbo ile basacağın maksimum basınç 14PSI civarında ve onunda çoğunu sıcak hava üflüyor pek verim alamıyorsun.

Turbo seçimi napalım napalım derken arabayı dynoya çıkardık ve nere peak yapiyor nerede cont yürüyor onu gördük daha sonra.

Ben 30R istedim 4.000 devirde dolsun ama doldumu tam dolsun fişek gibi uçalım dedik. Kendisi motor içi girmeden bunun çok sağlıklı olmayacağını olsada 800 HP gibi rakamlarda hem şanzımanın hemde motor içinin buna ne kadar dayanacağını belirtti.

Önümüzde 2 şans vardı ya full build yapıp büyük turbolarla aracı 800+ hplere taşıyıp şanzumanıda değiştirmek yada şuanda kullandığımız 28 ölçülerindeki turbo ile alt devirlerde gücü alıp 7200 devire rahat çevirmek ve gücü 650 HP de sınırlandırmak.

Şu anda araç avans açılarak 720HP çok rahat görür ama şanzımana güvenmediğimiz için bu hplerde bıraktık. Turbo seçimdeki mantığımız tamamen buydu.


f10 m5 S63B44TU motoru kullaniyor, 4.4 v8 n63 derivatifi. m5 ve m6 da 2 adet twin scroll kullaniyorlar. twin scroll kullanmalari normal; lag i yoketmek amacli egzost portlarindan 2-2-2-2 setupinda cikiyorlar. Kisaca yuksek guclerde twinscroll kullanmiyor bmw diye bisey yok. s63 un tum uygulamalarinda boyle bildigim kadariyla, x5m, x6m, m5, m6.

Senin durumunda sirali 6 oldugu icin zaten saniyorum cift twin scroll kullanilamaz duzen asimetrik olacagi icin.

Geriye kaliyor 3 secenek;
1. cift turbo (2 orta)
2. twinscroll tek turbo
3. farkli cift turbo (kucuk+orta / orta + buyuk)
4. kompressor + turbo (cok sacma , zaten yapmamissin)

2. secenegi n55 i gozun tutmadigi ve hali hazirdaki n54 setup i fazla degistirmeden gecmek istedigin icin secmedigin goruluyor. 4. secenek benim gozumde de iptal. Fakat rolling araci dedigin icin neden farkli boyutta cift turbo kullanmadigini ne gibi dezavantajini olacagini merak ediyorum cidden senin sectigin yola nazaran.

td06 dedigin turbonun garrett in verdigi seri kodu nedir bu arada, garret isimlendirmeleri gtX[turbocapi][kompressorcapi][rulmantipi] diye isimlendirmiyor muyud ? GT d 30 75 R gibi?

bu arada konustugun gucler volanda mi , tekerlekte mi?

edit: teklif icin de sagol, istanbulda degilim; gelirsem gormek isterim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Sequo said:


arabayı yaparken amerikayı tekrardan keşfetmeye gerek olmadığını düşündüm. BMW motorlarını incelediğimde F10 M5 gibi bir araca twinscroll yerine tekrardan çift turbo takmaları zaten BMW nin yüksek güçlerde ts turbo ile olmayacağını gösteriyordu.

TS turbo ile basacağın maksimum basınç 14PSI civarında ve onunda çoğunu sıcak hava üflüyor pek verim alamıyorsun.

Turbo seçimi napalım napalım derken arabayı dynoya çıkardık ve nere peak yapiyor nerede cont yürüyor onu gördük daha sonra.

Ben 30R istedim 4.000 devirde dolsun ama doldumu tam dolsun fişek gibi uçalım dedik. Kendisi motor içi girmeden bunun çok sağlıklı olmayacağını olsada 800 HP gibi rakamlarda hem şanzımanın hemde motor içinin buna ne kadar dayanacağını belirtti.

Önümüzde 2 şans vardı ya full build yapıp büyük turbolarla aracı 800+ hplere taşıyıp şanzumanıda değiştirmek yada şuanda kullandığımız 28 ölçülerindeki turbo ile alt devirlerde gücü alıp 7200 devire rahat çevirmek ve gücü 650 HP de sınırlandırmak.

Şu anda araç avans açılarak 720HP çok rahat görür ama şanzımana güvenmediğimiz için bu hplerde bıraktık. Turbo seçimdeki mantığımız tamamen buydu.


f10 m5 S63B44TU motoru kullaniyor, 4.4 v8 n63 derivatifi. m5 ve m6 da 2 adet twin scroll kullaniyorlar. twin scroll kullanmalari normal; lag i yoketmek amacli egzost portlarindan 2-2-2-2 setupinda cikiyorlar. Kisaca yuksek guclerde twinscroll kullanmiyor bmw diye bisey yok. s63 un tum uygulamalarinda boyle bildigim kadariyla, x5m, x6m, m5, m6.

Senin durumunda sirali 6 oldugu icin zaten saniyorum cift twin scroll kullanilamaz duzen asimetrik olacagi icin.

Geriye kaliyor 3 secenek;
1. cift turbo (2 orta)
2. twinscroll tek turbo
3. farkli cift turbo (kucuk+orta / orta + buyuk)
4. kompressor + turbo (cok sacma , zaten yapmamissin)

2. secenegi n55 i gozun tutmadigi ve hali hazirdaki n54 setup i fazla degistirmeden gecmek istedigin icin secmedigin goruluyor. 4. secenek benim gozumde de iptal. Fakat rolling araci dedigin icin neden farkli boyutta cift turbo kullanmadigini ne gibi dezavantajini olacagini merak ediyorum cidden senin sectigin yola nazaran.

td06 dedigin turbonun garrett in verdigi seri kodu nedir bu arada, garret isimlendirmeleri gtX[turbocapi][kompressorcapi][rulmantipi] diye isimlendirmiyor muyud ? GT d 30 75 R gibi?

bu arada konustugun gucler volanda mi , tekerlekte mi?

edit: teklif icin de sagol, istanbulda degilim; gelirsem gormek isterim.


TD06 => http://www.ebay.com.sg/itm/3-Turbo-CHRA-Kit-Mitsubishi-TD06H-w-Garrett-60-1-Water-Cooled-/290801168664?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43b519b118#ht_2364wt_1139

Farklı boyutta 2 adet turbo kullanmak istedim daha önceki mesajımda yazmıştım yanlız kullanacağım en küçük turbo GT2860 olacaktı oda TD06 ile nerdeyse aynı ölçülerde ikinci turboda 30R olacaktı.

Yanlız 30R ın basacağı basıncı şuanda motor içi kaldıramaz eğer stok motora 30R la basınç basmış olursam 2. turbo (daha önce yaşanmış bu arada) 'nın üflediği havaya oranla daha fazla benzin göndermek gerekecek AFR yi 11.4 lere sabitleyebilmek için.

N54 ün beynini kullanıyoruz sadece önüne ekstra bir beyin koyuyoruz bunu yapmamıdaki sebep N54 ün oem beyni araçtaki yakıta göre avans ayarını otomatik yapmasıdır. Yani kolaylıkla map değiştirip her yakıta göre avans açmak yada kapamak istemedik.

Durum böyle olunca o basıncı dengelemek için afryi beyin yapacağı için aracın zengin karışıma kaçma olasılığı çok yüksekti. Eğer zengine kaçarsa oem piston segmanları çizilecek yağ basıncı reverse olup dışarı atmak isteyecekti buda komple motor demek olacak.

2. turboyu büyütmek istiyorum ama komple motor içi girmem gerekiyor şuanda bolt on takılmak hoşuma gidiyor eğer forged kol piston darton gömlek egzantrik yay şapka yaparsam ve motor içini gerektiği kadar güçlendirirsem kesinlikle 2. bir 30R koyacağım.

Edit: ha birde egzoza dikkat ettiysen 3 silindir başına düz çıkıyor xpipe vermedik. 3 silindir başına 1 turbo olduğu için farklı turbolarda şöyle bir sorun çıkıyor ve bunu çözmek gayet masraf yapılması gereken bir olay.

Sorun şu; 3 silindir başına 1 turbo olduğu için ve 2. turbo daha büyük olacaksa 2 farklı afr ortaya çıkacak örneğin birisi 11.4 AFR gösterirken diğeri 10.2 lere zengine kaçabilcek.

downpipe lardan okunacak 2 afr değerininde birbirine çok yakın olması lazım düzenli ve sağlıklı olabilmesi için buda çok iyi bir ayar gerekiyor. O yüzden motor içi girmek şart. Stok turbolar çok fazla güç üretmediği için bu afr değişkenliği motora zarar vermiyor.

Ama 30R da fakire yada zengine kaçması oem motor içinde "Highway to hell" etkisi yaracaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamamdir simdi oldu, garrett housing ile mitsubishi turbo.

afr su an icin 11.4 e sabitlemeye calisiyorsaniz zaten hali hazirda cok zengin degil mi? turkiye icin 11.5-13 arasi guvenli bi aralikda kalmak mumkun degil mi stok ecu ile?

Regulator olarak stok kullanmak akillica, masrafi azaltip olasi mapping hatalarini onlemis oluyor. Enjektorlerle alakali bi degisiklik dusundun mu yoksa su an icin yetiyor mu havanin fazla gelip isinmayi onleyecek kadar beslemeye?

farkli boyut turbo icin ne gibi hazir cozumler uretiyorlar acaba.
1 3 5 - 2 4 6 duzeninde 2 turbo baglayip kucuk olani wastegate ile ayni basinca oranlanmasi falan mumkun degil mi acaba? Tahminen daha duz bi tork egrisi ortaya cikardi erken devirlerden itibaren. Basinci esitlemenin ayni turboyu ayarlamaktan daha zor olacagi kesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Tamamdir simdi oldu, garrett housing ile mitsubishi turbo.

afr su an icin 11.4 e sabitlemeye calisiyorsaniz zaten hali hazirda cok zengin degil mi? turkiye icin 11.5-13 arasi guvenli bi aralikda kalmak mumkun degil mi stok ecu ile?

Regulator olarak stok kullanmak akillica, masrafi azaltip olasi mapping hatalarini onlemis oluyor. Enjektorlerle alakali bi degisiklik dusundun mu yoksa su an icin yetiyor mu havanin fazla gelip isinmayi onleyecek kadar beslemeye?

farkli boyut turbo icin ne gibi hazir cozumler uretiyorlar acaba.
1 3 5 - 2 4 6 duzeninde 2 turbo baglayip kucuk olani wastegate ile ayni basinca oranlanmasi falan mumkun degil mi acaba? Tahminen daha duz bi tork egrisi ortaya cikardi erken devirlerden itibaren. Basinci esitlemenin ayni turboyu ayarlamaktan daha zor olacagi kesin.


N54 lerde diesel mantığı ile 2 adet benzin pompası var. Biri arka koltuk altında diğer motor altında 200PSI a kadar basınç basabilen bir power pomp enjektörler yeterli şuan için hatta gayet de iyi.

11.4 afr sabitlemek istemem araçta race modunda genellikle toluen koyuyorum 10 lara bile düşebiliyor zenginlikten oktan çok artıyor çünkü 11.4 yine ideal 11.9 da 6 derece avans vurduğunu gördüm 11.5 11.4 gibi maksimum 2 derece avans vuruyor.

2 Ayrı turboda egzoz sistemine komple değiştirmemiz gerekiyor 70 lik downpipelar gelecek ve 76 lık tek bir catbackle buluşcak xpipe lada olmuyor çünkü tek bir afr okumamız lazım.

Son susturucuda dilersen yine 2 çıkış yap problem değil. Planım benim 70 lik downpipe lar 76 lık catbackle buluşcak tam o catbackin başladığı noktaya wideband atıp tek karışım okumak istiyorum.

2 farklı turboda örneğin 2.2K devirde gt2860 devreye gircek 4K devre kadar 11.5 13 Afr arasında gitsin 4K devirde 2. turbo girdiğinde aracı zengine çevirip 11.4, 11.5 gibi sabitleyebilirsek karışımı süper olur. 2 ayrı AFR ile çok güvensiz olur çünkü.

Genelde motor yapılı N54 lere USA da tek turbo takmışlar ama altlarında dolu olmasını istediğim için çift turbo gitmek istiyorum sonuçta bu arabada driftte çok zevkli:) Quafee nin kilitli karpuz tipi diffi var alt devirlerden vazgeçemiyorum o yüzden.

EVC ile basınçlar sabitlenebilir bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

quaife lsd bi araba icin yapilabilecek en guzel yatirim , yazmadigi icin soyleyecektim, handling icin hic bisey yapmiyor musun diye.


afr nin 10 a kadar dusebiliyor olmasi iyiymis. Yaglamayla alakali bi endisen yok mu


10 a kadar bir ara düştü de gazlamadım zaten görünce yeni ayara gittik doğal olarak. Araçda yağ pompasını değiştirdim bu arada oil catch tankda mevcut şuanlık hiç bir problem yaşamadım.

Yağ basıncı normal gazladığımda 5 ile 6.5 bar arası oluyor. Yağ sıcaklığı 110 dereceyi geçmiyor. Motul 10-60 kullanıyorum yağ olarak ve aracı ilk çalıştırdığımda yağ sıcaklığı 80 e gelmeden aracı hareket bile ettirmem. kapatırkende egt 300 e düşmeden kontak kapatmam.

Şu anda yaşadığım tek problem kalitesiz benzinden avans vurabiliyor araba oda beyin anında turbolaır devre dışı bırakıp map küçültmemi istiyor.

Belki inanmazsın ama istanbul dışındasın bu çamlıca gişeleri geçtiğinde ankara istikametine doğru kurtköyü geçtiğinde mehmetçik opet var istanbulda maslak mehmetçik opetten sonra en çok benzinin devirdaim olduğu istasyon.

Ataşehirde oyuruyorum benzin almaya sadece oraya 50 - 60Km yol gidip geliyorum. Git gel 120KM oluyor:) Başkada hiç bir istasyondan benzin almıyorum.

Vergi yüzünden 93 oktan getirdikleri için türkiyeye 97 oktanda 93 oktanın katkılı hali olduğu için istasyon tankerinde beklediği her gün oktanı düşüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sequo said:

Arabalarla alakalı bir mesleğim yok sadece zevk.


(tu)

çok kıskandım, ama bildiğin gibi değil lol

tebrikler bu arada.
teknik açıdan bir çok anlamadığım detay yer alsa da zevkle okuduğum bir başlık/tecrübe hatta başarı dosyası oldu bu.


tr'ye dönmeden önce, 3 sene oluyor, oyuncağımı geride bıraktım :( cobra shelby - orjinal ford blue motor. işin daha çok makyaj kısmıyla ilgileniyorsun tabii araba cobra olunca; far, egzost, şeridi, boyası, dashboard, gearbox vs replace ederek hatta tekerlek üstü kaporta bölümlerini şişirerek oynuyordum oyuncağımla işte.
özetle zevk diye tanımladığın şey gerçekten çok zevkli hele senin verdiğin emek ile.
şimdi kalan before after fotolarıyla çene yapıyorum ben de lol, neyse, ilk fırsatta hayata geçireceğim bir projem var, ozaman kıskanmıcam böyle kimseyi lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...