Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Proje arabası: 335i


Sequo

Öne çıkan mesajlar

1.5 sene önce başladığım bir proje sizinle paylaşmak istedim.

Araç: 2007 E92 335i
Güncel KM: 74.500
Stok verileri: 2.998cc 306HP
Vites: 6 ileri steptronic

Proje detayı:
Aracı ilk aldıktan yaklaşık 3 ay sonra bolt on bir şekilde yüklemeye karar verdim.

Bolt on olarak yapılacaklar listesinde;
1. Custom catback
2. Downpipes
3. BMC Hava filtre kiti
4. JB3 2.0 Pinout
5. Limitör deaktif kit
6. Sensör yanıltıcı
7. HPF Intercooler
8. P3 335i Vent Boost Gauge with JB3 map switcher

Parça siparişi beklerken egzoz için elleri sıvadık;













Parçalarımızın gelmesiyle birlikte montaja başladık;

































Bolt on araç bittikten sonra yaklaşık olarak 97 oktan benzinde 465 HP 730 Tork, 100+ oktan benzinde (10 LT 97 Oktan + 5 LT Toluen karışımı) 503 HP 820 Tork güç verdi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bolt on bir şekilde sıkıntısız olarak 1 yıl bindikten sonra bu yaz başında turbo büyütme projesine girdim.

Amaç küçük turboları daha büyük turbolarla değiştirmek olacaktı.

Bunun için Garrett marka 2 adet TD06 turbo siparişi verdik. JB3 olan beynimizi JB4 Customa çevirdik.

Bu hususta Californiadan kalkıp türkiyeye gelen ve 1 hafta boyunca ayar olsun custom beyin olsun herşeyi ile ilgilenen Terry Burger'ada minnettarım.

Şu anda Methanol kit + büyük turbolarla 16PSI olan maksimum basıncımızı 24PSI ya çıkardık ve 07 oktan pompa benzini ile 650+ HP güç aldık.

100-200KM DBN süre ölçümüne göre 5.7 SN değer çıkardık. Yeni resimler foto makinesinde projenin son hali onuda en kısa sürede yüklemeyi düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

hızlı ve öfkelisin dostum

http://www.youtube.com/watch?v=tzTLArp6L_c


Lol bu mesajını yeni projem için alıyorum kendime ahaha. Şu anda 97 model Nissan 200sx S14A projesine girdim.

Araç şuan Maslak sanayii peak garaje serdar ustanın elinde parça bekliyoruz. Tam anlamıyla hızlı ve öfkeli olacak.

Tadımlık bir resim ekliyorum onun konusunuda 1 ay sonra açarım herhalde.





Proje detayları:
1. Garrett 2860 Turbo
2. Vipeck Beyin
3. Walbro benzin bompası
4. Eagle Forged kol piston
5. HKS egzantrik yay şapka
6. Darton gömlek
7. HKS yağ pompası
8. Quafee Kilitli diff
9. HKS EVC
10. HKS Oil catch tank
11. HKS Ait intake
12. HKS External Wesgate
13. Toda pulley set
14. Supertech valve springs & ti retainer sets
15. Supertech Valve guides
16. Supertech black nitred coating, oversized, flat valve sets
17. Arp head studs
18. HKS Fuel Regulator
19. Injector Dynamics 725cc
20. Peak Engineering & Maxigauge Methanol kit
21. Peak Engineering custom Fuel Pump Kit
22. Peak Engineering custom Radiator kit
23. Peak Engineering custom Air Intake Kit
24. Peak Engineering cylinder head port & polish
25. PPR&Peak Engineering intake manifold port & polish
26. vs vs vs

Stok güç: 210 HP
Amaçlanan güç: 460 HP
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:

Abzürt bi soru olacak ama ne iş yapıyodun? :D


Ahah bilgisayar mühendisiyim şahsi firmam var genelde bankaların sanal pos alt yapı sistemlerini kuruyoruz. sadece yurt içi değil usa bankalarınında kuruyoruz.

Arabalarla alakalı bir mesleğim yok sadeece zevk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sequo said:

Bolt on bir şekilde sıkıntısız olarak 1 yıl bindikten sonra bu yaz başında turbo büyütme projesine girdim.

Amaç küçük turboları daha büyük turbolarla değiştirmek olacaktı.


Genel olarak bundaki amac nedir?

Sonucta her zaman , -ozellikle yapay beslemede- bigger is better kurali islemiyor. Secimi biraz enteresan buldum o acidan. Nasil konfigre edilmis durumda?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Sequo said:

Bolt on bir şekilde sıkıntısız olarak 1 yıl bindikten sonra bu yaz başında turbo büyütme projesine girdim.

Amaç küçük turboları daha büyük turbolarla değiştirmek olacaktı.


Genel olarak bundaki amac nedir?

Sonucta her zaman , -ozellikle yapay beslemede- bigger is better kurali islemiyor. Secimi biraz enteresan buldum o acidan. Nasil konfigre edilmis durumda?


Genel olarak amaç daha fazla basınç basmaktır. Küçük turbolarla altlar daha dolu üstler daha boş oluyor. Araç 7.200 devir çeviriyor ama 6.500 devirde stok turboların artık üflemesi duruyordu.

Dragcı değilde genelde rolling arabası yaptığım için bana 3.000 de dolan ve 7.200 e kadar dolu dolu ve daha fazla boosting yapan daha büyük turbolar gerekiyordı. Amaç buydu.

TD06 ile hem daha fazla basınç basabildim (16PSI dan 24PSI a çıktı) hem daha fazla güç hem daha fazla tork hemde bitmeyen bir boost oldu.

Ama şu dediğine katılıyorum büyük her zaman iyi değildir ama önemli olan amacındır. Örneğin Hondaları ele alırsak K24 motor kodlu bir s2000 6K devirde vtec açacak 9K devirde kesiciye girecek.

Yani rollingde bu araç 2 de 70 gibi vtec açtığında gaza oturcak 9K devirde sürekli vites açacak. Bu aracı turbolayamaya kalkarsanız büyük turbo örneğn 30R üstü mesela 35R her zaman daha iyidir.

Çünkü amaç rolling ise turbo 6.000 devirde gelsin 9.000 devire kadar dolu dolu çevirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

td06 cok genel bi isim oldugu icin tam olarak boyutunu ve tasarimini anlamadim dolayisiyla sadece buyuk olduguna gore yorum yapiyorum. Twin scroll , billet vs ise rolling icin yeteri kadar yumusak ve bol guc alinir, katiliyorum.

yine de neden genelde bmw tuner larin yaptigi , veya direk bmw yaptigi gibi , atmosferik motor karakteristiginden uzaklasmamak adina 2 orta, veya kucuk/orta , orta/buyuk gibi bi setup tercih etmedin onu merak ediyorum.

sonuc itibariyle ne turbo frame boyutu kadar bastigi hava ve turbo icerisindeki inertia da onemli bi faktor, ve alt devirlerle birlikte ust devirlere cikarken baska bi yardimcinin is yapmasi daha "dikissiz" bir guc almana yaramaz miydi diye dusunmeden edemedim.

Ne olursa olsun n54 motorun normalde kullandigi 7-8 psi lik 2 tane ufak turbosundan sonra 15-20 psi lik 2 buyuk frame turbonun ne kadar gelismis olursa olsun ( dedigim gibi hala td06 nin speclerini anlamadim) lag yapacagini ve rolling keyfini biraz kesecegini dusunuyorum.

Ornegin n55 de yaptiklari gibi 2 ufak turbodan ziyade, bir tane goreceli ufak twinscroll ile ne yapilabildigini sen de takip etmissindir saniyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

td06 cok genel bi isim oldugu icin tam olarak boyutunu ve tasarimini anlamadim dolayisiyla sadece buyuk olduguna gore yorum yapiyorum. Twin scroll , billet vs ise rolling icin yeteri kadar yumusak ve bol guc alinir, katiliyorum.

yine de neden genelde bmw tuner larin yaptigi , veya direk bmw yaptigi gibi , atmosferik motor karakteristiginden uzaklasmamak adina 2 orta, veya kucuk/orta , orta/buyuk gibi bi setup tercih etmedin onu merak ediyorum.

sonuc itibariyle ne turbo frame boyutu kadar bastigi hava ve turbo icerisindeki inertia da onemli bi faktor, ve alt devirlerle birlikte ust devirlere cikarken baska bi yardimcinin is yapmasi daha "dikissiz" bir guc almana yaramaz miydi diye dusunmeden edemedim.

Ne olursa olsun n54 motorun normalde kullandigi 7-8 psi lik 2 tane ufak turbosundan sonra 15-20 psi lik 2 buyuk frame turbonun ne kadar gelismis olursa olsun ( dedigim gibi hala td06 nin speclerini anlamadim) lag yapacagini ve rolling keyfini biraz kesecegini dusunuyorum.

Ornegin n55 de yaptiklari gibi 2 ufak turbodan ziyade, bir tane goreceli ufak twinscroll ile ne yapilabildigini sen de takip etmissindir saniyorum.


TD06 büyük bir turbo değil. Garrett TD06 kullandık. Büyük kavramı bizde 35R ve üstü oluyor:)

TD06 dediğim turbo GT2835 ölçülerinde bir turbo. Lag dediğin olay Turbo küçük intercooler hacim olarak büyükse olacak bir olaydır. Kastettiğin turbo lagı ise. Altlar boş olacak diye söylediysen lag sorununu öyle birşey yok. 2.500 devirde turbo üflemeye başlıyor, 3.000 devirde full tork geliyor 7.200 devire kadar muhteşem bir X-Y grafiği sergiliyor. Tork/Devir ve HP/Devir bazında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

moriarty said:

tebrikler. çok uğraşmışsınız belli. :)


Teşekkürler. Uğraştım ama deydi :) SLS AMG den daha hızlı bir 335i :)

Yolda denk gelen ferrariler bir gaza geliyorlar sonra ilk sağ şeritten dönüp kaçıyorlar :)

Yanlız tek bir sorun var deneyecek araba bulamıyorum şuan SLS AMG aldım sırf ona göre geliştireyim diye şimdi oda yavaş kalıyor.

Bu gidişle onada supercharger yapacam denk olsunlar diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:


Ne olursa olsun n54 motorun normalde kullandigi 7-8 psi lik 2 tane ufak turbosundan sonra 15-20 psi lik 2 buyuk frame turbonun ne kadar gelismis olursa olsun ( dedigim gibi hala td06 nin speclerini anlamadim) lag yapacagini ve rolling keyfini biraz kesecegini dusunuyorum.

Ornegin n55 de yaptiklari gibi 2 ufak turbodan ziyade, bir tane goreceli ufak twinscroll ile ne yapilabildigini sen de takip etmissindir saniyorum.


Aslında N55 bana göre tamamen fiyasko. Stok bazda aynı gücü aldılar evet bu doğru ama N54 limitleri tamamen kısılmış speclere sahip bir motordu ve limitleri biraz daha geniş intercooler hava filtresi ve downpipes ile %50 oranında artırılabiliyordu. 306HP => 450HP

N55 de bu yok. Gayet limitlere takın bir motor oldu. Çift turbo bence tek turboya nazaran daha iyi. Bozmak istemedim neden diyeceksin onuda cevaplayım;

Eğer ileride yine rahat durmaz ve full build yapayım dersem kol piston gömlek yay şapka egzantrik yapip 7200 max devri 8500 lere çıkarırsam işte o zaman turbolardan birisini daha büyüteceğim.

Örneğin
1 adet GT2860 Turbo (2.2K devirde full tork devreye gircek)
1 adet GT30R Turbo (4K devirde full tork devreye gircek)

Böylelikle alt devirleri bir turbo beslerken üst devirleri 2 turbo birden besleyecek.

Bu yüzden single turbo hiç düşünmedim. Salyangozlar çok olsun kafamız rahat olsun:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

soyledigim sey neden 2 tane identical turbo yerine, 2 kademeli 2 adet twin scroll turbo kullanmadigin, 2000 den baslayip redline a kadar devrede kalicak lagsiz bi tork bandi demek.

n55 sadece twinscroll gucunu ozetlemek acisindandi.


Twinscroll dediğin turbo alt devirleri güçlendirmek için kullanılmış bir turbo egzoz gazınında hızlı atılmasını sağlıyor. BMW bu modeli çift turboya değişmesinin tek sebebi maliyetin, ağırlığın ve bakım mastaflarının düşürülmesi mantığıydı.

Bu biraz şuna benziyor Aliminyum bloğu keşfediyorlar dökümden vazgeçiyorlar o yüzden EVO X 5 para etmezken EVO 9 efsaneler arasında kalmaya devam ediyor.

Dipnot: F10 M5 lerde tekrardan çift turboya dönmüştür. Twin scroll ile o HPlerin hayal olacağı için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...