senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 arkadaşlar benim pejoyu servisten aldıktan sonra ayarı kaçtı sanki :D serviste sadece çamurluk değişti gerçi motora fln dokunulmadı ama acayıp yemeye başladı motorini. 4.viteste normal yolda 4lt/100km gösterirken gösterge şimdi aynı yolda 8 civarlarında gösteriyor? soğuklarla fln mı ilgisi var acaba bunun? bir de arabanın buzları çözülsün diye köklüyorum kaloriferi o da yer mi benzinden?
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Bulunduğun yerde sıcaklık kaç derece? Bahsettigin tüketim degeri motor sogukken mi oluyor? Kaloriferle birlikte klima çalışıyor mu?
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Selam, Kalörifer sisteminin motor ısınmadan motordan ısı çekmene izin vermemesi gerekiyor. Diesel rejim sıcaklığa ulaşmadığında tüketimi yüksektir. 4 vs 8 de çok yüksek bir oran! Saygılar.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 arac kac model 307 iydi? 90 mi 110 bg lik versiyon mu? partikul filtresi varsa , kurum yakma modunda tuketim biraz artar fakat belli bi motor sicakliginda ve devirde artar bu tuketim. mesela.. 10dk duz yolda 70km hizla gitmek gibi. Kis aylarina giriste ozellikle cok erken saatlerde direk kontagi bas, yuru git yapmamak lazim dizel aracla. O da anlik olarak tuketimi cok arttiracagindan kisa mesafe gidiyorsan ortalamanin yuksek gozukmesine sebep olur. onun disinda INANILMAZ zorlansa dahi 307 nin yakacagini soyleyeyim, max 5.7 olur. 5.8 oldugunu ben hic gormedim.
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 heroLion said: Bulunduğun yerde sıcaklık kaç derece? Bahsettigin tüketim degeri motor sogukken mi oluyor? Kaloriferle birlikte klima çalışıyor mu? işe giderken sıcaklık ortalama 5 derece. motor soğuk mu bilemiyorum, harareti gösteren gösterge bir süre sonra devreye giriyor, girdiğinde de 70-80 arası gösteriyor. kaloriferle birlikte klimayı açmıyorum açmak mı gerek?
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 KHaRoN said: arac kac model 307 iydi? 90 mi 110 bg lik versiyon mu? partikul filtresi varsa , kurum yakma modunda tuketim biraz artar fakat belli bi motor sicakliginda ve devirde artar bu tuketim. mesela.. 10dk duz yolda 70km hizla gitmek gibi. Kis aylarina giriste ozellikle cok erken saatlerde direk kontagi bas, yuru git yapmamak lazim dizel aracla. O da anlik olarak tuketimi cok arttiracagindan kisa mesafe gidiyorsan ortalamanin yuksek gozukmesine sebep olur. onun disinda INANILMAZ zorlansa dahi 307 nin yakacagini soyleyeyim, max 5.7 olur. 5.8 oldugunu ben hic gormedim. 07 model 90bg sanırsam. ya yine 5 dakika rolantide bırakıyorum aracı vites geçirmeden öyle çalıştırıyorum, ama o arada da kaloriferi köklüyorum. kısa mesafe gittiğim için (aslında kısa da değil lan 10km) yüksek gözüküyor olabilir bikaç gün daha izliyecem, yine hep 8-9 civarlarında görünürse götürcem servise.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 hararet gostergesi bi zaman sonra devreye girmiyor. gostermeye 50 santigrattan itibaren basliyor. Ondan once bisey gormuyorsan demek ki motor yaginin sicakligi onun altinda. Yurumeden once havanin sogukluguna gore 1-2 dk yagin biraz isinmasini bekle. Zaten bildigim kadariyla ( =P ) baya yavas gidiyorsun, yuksek viteste o sekilde gitmek cok saglikli degil motor acisindan. 2000 devirde makul bi sekilde gitmeye ozen goster. Tuketim 1-2 gun daha devam ederse servise git. edit: ben yazarken post gelmis. 07 90gb de partikul filtresi olmamasi lazim. normal bi davranis degil. devirinde kullanmaya gayret et, devam ederse aynen gotur.
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 partikül fitresi var yalnız yeni değiştirdim hatta.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 partikul filtresi 2500 lira euro, degistirdigine emin misin?
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 oha başka bişi o, o zaman :D polen filtresi olabilir sdf ne kompleks bişi arkadaş bu arabalar ya...
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 senko said: heroLion said: Bulunduğun yerde sıcaklık kaç derece? Bahsettigin tüketim degeri motor sogukken mi oluyor? Kaloriferle birlikte klima çalışıyor mu? işe giderken sıcaklık ortalama 5 derece. motor soğuk mu bilemiyorum, harareti gösteren gösterge bir süre sonra devreye giriyor, girdiğinde de 70-80 arası gösteriyor. kaloriferle birlikte klimayı açmıyorum açmak mı gerek? 5 derece cok soğuk degil ama sıcak hic degil. Rolantide bekliyormuşsun o iyi ama dizellerde blogun ısınması yakıt tüketimini azaltıyor o yüzden sogukken yakar ama 8L cok. Baktırmakta fayda var. Klima fazladan yaktirir sonuçta. Bir de soğuk motorun daha fazla yaktığını da koy üstüne.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Selam, senko yardım beni :P Polen vs partikül filtresi olayı süpermiş :D Bir de 10km mesafe uzun değil ki. Motor ısınmaya başladığında sen aracı durduruyorsun gibi. Hem hararet göstergesi ile ilgili çalışma şekli yorumun beni benden aldı. Cuma günü benim ustaya bir şirketin şöförü Doblo getirir. Garanti bittiği için bizim ustanın bakmasını ister. Lastiklerde desen yok bu arada! Usta sordu 'şikayetin var mı' ve alınan cevap: (Şöför) Usta bu gözterge bozuk her halde. Aracı ilk çalıştırdığımda sıfırı gösteriyor. Bir zaman sorna artıyor. Aracı durdurunca 2-3 saat beklersem yine sıfır oluyor. Sanırım bu gösterge arızalı. (Usta) İlk kez mi araç kullanıyorsun??? (Şöför) Yooo.. 8-10 yıldır şöförlük yapıyorum. (Usta) O gösterge hahraret göstergesi! Elbette öyle yapacak!!! (Şöför) Desene motoru yaksak anlamayacağız! Şimdi senin tanımlaman direkt olarak aklıma bunu getirdi, yine koptum :D Diesel motor rölantide ısınmaz. 30s - 60s arası bekleyeceksin ilk çalıştırmada, sisteme yağ yürüyecek. Sonra da düşük devirde sıkıştırmadan motoru ilerleyeceksin. Bu arada da motor ısınacak. Sen kalöriferi de max noktasına dayama, motor ısınana kadar bekle. Benzinli motor rölantide ısınır ;) Saygılar.
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 ahaha abi mekanik işler benim alanım değil. motor nasıl çalışır onu bile bilmiyorum, benzin ve dizel farkını fln partikül diyince de aklıma direk polen toz toprak geldi :D neyse o zaman 5 dakika çalıştırmama gerek yok arabayı, 1 dakka rölantide bekler sonra 2000devirin altında kullanırım biraz, sonra da giderim... o gösterge olayını da söylediğin iyi oldu, geçen gittiğimde söyliyecektim servise bu gösterge bozuk galiba çok geç gösteriyor diye, iiki söyleyip rezil olmamışım. neyse yakında EML327'im gelicek. onu da dandik bi tablet alıp ona bağlamayı düşünüyorum, sonra anlık yağ basıncını bile alırım torque ile.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 abi cok guzel odbii falan merak salmak da, hem anlamiyorum diyorsun; hem de konsol bilgilerine salca oluyorsun. napicaksin manifold basincini, hava girdisini, oksijen sensorunu falan asdfasd yok sadece android app ile hizima bakicam bissuru anlamsiz gauge bulunsun kiz tavlarim diyorsan o baska. =P
maesselam Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 senko said: arkadaşlar benim pejoyu servisten aldıktan sonra ayarı kaçtı sanki :D serviste sadece çamurluk değişti gerçi motora fln dokunulmadı ama acayıp yemeye başladı motorini. 4.viteste normal yolda 4lt/100km gösterirken gösterge şimdi aynı yolda 8 civarlarında gösteriyor? soğuklarla fln mı ilgisi var acaba bunun? bir de arabanın buzları çözülsün diye köklüyorum kaloriferi o da yer mi benzinden? hacı abi,klimayı motor soğukken açıyorsan,bence gayet normal 2 katına çıkması,ama klimayı tabii,fanı açıyorsan,triger kayışını kontrol ettir,diyeceğim ne alakası var denilebilir.sen en iyisi motoru soğukken,fazla abanma gaz pedalına
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 http://alltheragefaces.com/img/usercreated/4f720f350165d.png
maesselam Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 farkındayım saçmaladığımın,teşekkürler yüzüme vurduğun için:p asdasd
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Selam, Birinci sayfadan ikinci sayfaya geçişte bende film kopuyor. Konuyu bozdunuz sonunda :) Bir de o ELM327 değil miydi :P Ben enjeksiyon basıncını gözetlemek için araştırmıştım bir ara; rölantimde bozukluk vardı. Sonra basınç kaptörlerinden birinin arızası sebebiyle yaptığını bulduk. Bir de orta salıncak kopuk olunca motor kafasına göre takılıyormuş bizde :D Kaptör cepten, salıncak ise garantiden değişti. Saygılar.
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 KHaRoN said: abi cok guzel odbii falan merak salmak da, hem anlamiyorum diyorsun; hem de konsol bilgilerine salca oluyorsun. napicaksin manifold basincini, hava girdisini, oksijen sensorunu falan asdfasd yok sadece android app ile hizima bakicam bissuru anlamsiz gauge bulunsun kiz tavlarim diyorsan o baska. =P geeklik ile kiz tavlansa, james deen'e rakip olduydum :) lakin ogrenmek icin aliyorum, kurcalaya kurcalaya ogrenirim neyin ne oldugunu. artislik kismi da var tabi ama o sadece kendi egom icin
SeaGle Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Polen de sonuçta bi partikül, ordan karıştırmış bence sdfsfdxhf
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 aynen abi partikul diyince insanin aklina ilk polen toz bocek parcasi cakil tasi geliyor.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Selam, ÇAKIL TAŞI... dedi! Polen filtresinde çakıl taşı... Saygılar.
senko Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 19, 2012 ahahaha iyi malzeme cikti size de :d anil yarin seni networkten sozlu yapcam o zaman gorcez kim guluo sdfsdf
Öne çıkan mesajlar