Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi S7


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam,

1981 Cadillac L62 V8 ile denedi. 8-6-4 kombinasyonu seçilebiliyordu. Hüsrandı.

1982 Mitsubishi MD ile denedi. Randıman aldı ve V6 motorlarında kullandı.

1991 Mercedes çok daha iyi kontrol sistemi ile becerdi. W200 miydi o kasanın adı, her neyse işte, onda kullandı.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Abi getirin arabaları yapiyim, ucundandan elektronik mühendisiydim ben her ne kadar kağıtta bir anı olarak kaldıysa da.. Bi düğme yaparım arabaya trakkkk bi basarsın 2 buji iptal :)
Mesaj tarihi:
paramecium said:

valfleri mi iptal ediyorlardı bu olayda? yoksa sadece yakıt enjeksiyonu ve ateşleme mi iptal?


abi onceleri sadece yakit valfini kapatip yakiti kesiyorlardi.

Sonra tum valfleri kapatip kapatma oncesi olusan egzoz gazini iceri kistirip silindir icinde hala kompresyon kalmasini, boylelikle diger silindirlerin camshaft i cevirirken diger silindirleride yurutmeye cebellesmemeleri saglandi.

Daha da sonralari bunlara ek; tamamen bagimsiz olan enjeksiyonun o silindire yapilmasi kesilerek daha sessiz ve sarsintisiz gecis saglandi. Arada tabi ecu biseyler biseyler hesapliyor emin degilim.

daha onceleri s80 icin iddiaya girmistim, oradan hayli kavgasini yapmistik silindir kapatmanin mantiginin. =P
Mesaj tarihi:
Selam,

Bildiğim kadarıyla düşük güçte gaz kelebeği o kadar çok daralıyor/kapanıyor ki motor tekler gibi acayip bir pozisyona giriyor. Bunu önlemek için silindir sayısı azaltılıyor ve 8 silindirden -atıyorum- 80/300HP güç almak yerine 70/200HP güç 6 silindirden alınıyor. Böylece kelebek daha çok açılıyor ve daha randımanlı ve kontrollü bir ateşleme silsilesi yaşanıyor. Amaç motor gücünü 1/2 oranına düşürmek değil. Amaç; düşük güç istenen durumlarda motorun daha düzenli çalışması sağlayacak koşulları oluşturarak daha az yakıt harcamasını sağlamak.

Motorlar genel kullanımda güçlerinin %30'u kullanılıyor gibi bir açıklama okumuştum. Her dakika V8 veya V12 kapasitesi %80-100 arasında kullanılmıyor neticesinde :)

KHaRoN felsefesini açıklar şimdi ;)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Aynen dedigin gibi, piston yeteri kadar basinc olusturamadigi durumlarda motorun kompresyonu dusuyor. Haliyle birim yakita silindirde olusan basinc azaldigi icin diger silindirleri kapatiyoruz ki , ayni yakitla daha fazla basinc uretilsin daha az silindirde= haliyle daha fazla guc uretelim.

aynisi intel i serisi makinelerde turbo boost ozellikli islemcilerinde de var. tipatip ayni mekanizma.

Aciklamak icin mukemmel ornek

AC Carpan cekirdek hizi birim zamanda is
4 2 2.26 GHz 2000 + (2 × 133) = 2000 + 267 = 2267
2 8 3.06 GHz 2000 + (8 × 133) = 2000 + 1067 = 3067
1 9 3.20 GHz 2000 + (9 × 133) = 2000 + 1200 = 3200

edit: AC aktif cekirdek sayisi olarak belirtmeyi unutmusum.

normalde 4 cekirdek calisacagi yerde, hepsine guc vermek yerine tek cekirdegi kisa sureligine normalde oldugundan daha yuksek carpanla calistirip, toplamdaki guc basina alinan isi arttiriyor.

cekirdekleri , silindir ile degistirin. matematik ayni
Mesaj tarihi:

Selam,

Şurada anket yapalım X6 için, çoğunluk rahat çirkin der.

Bu nasıl bir arkadır:






Mesela 1 serisi de bana göre bir tasarım anlayışına sahip değil ama aşıkları dolu :)

Saygılar.

×
×
  • Yeni Oluştur...