Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi S7


Masticore

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

valfleri mi iptal ediyorlardı bu olayda? yoksa sadece yakıt enjeksiyonu ve ateşleme mi iptal?


abi onceleri sadece yakit valfini kapatip yakiti kesiyorlardi.

Sonra tum valfleri kapatip kapatma oncesi olusan egzoz gazini iceri kistirip silindir icinde hala kompresyon kalmasini, boylelikle diger silindirlerin camshaft i cevirirken diger silindirleride yurutmeye cebellesmemeleri saglandi.

Daha da sonralari bunlara ek; tamamen bagimsiz olan enjeksiyonun o silindire yapilmasi kesilerek daha sessiz ve sarsintisiz gecis saglandi. Arada tabi ecu biseyler biseyler hesapliyor emin degilim.

daha onceleri s80 icin iddiaya girmistim, oradan hayli kavgasini yapmistik silindir kapatmanin mantiginin. =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bildiğim kadarıyla düşük güçte gaz kelebeği o kadar çok daralıyor/kapanıyor ki motor tekler gibi acayip bir pozisyona giriyor. Bunu önlemek için silindir sayısı azaltılıyor ve 8 silindirden -atıyorum- 80/300HP güç almak yerine 70/200HP güç 6 silindirden alınıyor. Böylece kelebek daha çok açılıyor ve daha randımanlı ve kontrollü bir ateşleme silsilesi yaşanıyor. Amaç motor gücünü 1/2 oranına düşürmek değil. Amaç; düşük güç istenen durumlarda motorun daha düzenli çalışması sağlayacak koşulları oluşturarak daha az yakıt harcamasını sağlamak.

Motorlar genel kullanımda güçlerinin %30'u kullanılıyor gibi bir açıklama okumuştum. Her dakika V8 veya V12 kapasitesi %80-100 arasında kullanılmıyor neticesinde :)

KHaRoN felsefesini açıklar şimdi ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen dedigin gibi, piston yeteri kadar basinc olusturamadigi durumlarda motorun kompresyonu dusuyor. Haliyle birim yakita silindirde olusan basinc azaldigi icin diger silindirleri kapatiyoruz ki , ayni yakitla daha fazla basinc uretilsin daha az silindirde= haliyle daha fazla guc uretelim.

aynisi intel i serisi makinelerde turbo boost ozellikli islemcilerinde de var. tipatip ayni mekanizma.

Aciklamak icin mukemmel ornek

AC Carpan cekirdek hizi birim zamanda is
4 2 2.26 GHz 2000 + (2 × 133) = 2000 + 267 = 2267
2 8 3.06 GHz 2000 + (8 × 133) = 2000 + 1067 = 3067
1 9 3.20 GHz 2000 + (9 × 133) = 2000 + 1200 = 3200

edit: AC aktif cekirdek sayisi olarak belirtmeyi unutmusum.

normalde 4 cekirdek calisacagi yerde, hepsine guc vermek yerine tek cekirdegi kisa sureligine normalde oldugundan daha yuksek carpanla calistirip, toplamdaki guc basina alinan isi arttiriyor.

cekirdekleri , silindir ile degistirin. matematik ayni
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...