Masticore Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Facebook'ta gezerken gördüm.Böyle bir teknolojimi var ? Vtec fln biliyorum ama bu silindir 4 ten 8'e cıkarma indirme fln. ilk kez duyuyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, Tee zamanında Mercedes V12 için yapmıştı bunu ve S serisinde kullanmıştı. Belki hâlâ kullanıyor olabilir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Bildigim kadarıyla BMW 7 serisinde (7.40'da) bu tarz akıllı motor kullanılmıştı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, Tam anlamıyla 1/2 yakıt tüketimi düşünme ama :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, 1981 Cadillac L62 V8 ile denedi. 8-6-4 kombinasyonu seçilebiliyordu. Hüsrandı. 1982 Mitsubishi MD ile denedi. Randıman aldı ve V6 motorlarında kullandı. 1991 Mercedes çok daha iyi kontrol sistemi ile becerdi. W200 miydi o kasanın adı, her neyse işte, onda kullandı. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Cylinder deactivation teknolojinin adi Uzun zamandir kullaniliyor. Deaktive edilen silindire sadece yaglama devam, yakit verilmiyor, atesleme de yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, Üstadım valfleri mi iptal ediyorlardı bu olayda? yoksa sadece yakıt enjeksiyonu ve ateşleme mi iptal? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Abi getirin arabaları yapiyim, ucundandan elektronik mühendisiydim ben her ne kadar kağıtta bir anı olarak kaldıysa da.. Bi düğme yaparım arabaya trakkkk bi basarsın 2 buji iptal :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 paramecium said: valfleri mi iptal ediyorlardı bu olayda? yoksa sadece yakıt enjeksiyonu ve ateşleme mi iptal? abi onceleri sadece yakit valfini kapatip yakiti kesiyorlardi. Sonra tum valfleri kapatip kapatma oncesi olusan egzoz gazini iceri kistirip silindir icinde hala kompresyon kalmasini, boylelikle diger silindirlerin camshaft i cevirirken diger silindirleride yurutmeye cebellesmemeleri saglandi. Daha da sonralari bunlara ek; tamamen bagimsiz olan enjeksiyonun o silindire yapilmasi kesilerek daha sessiz ve sarsintisiz gecis saglandi. Arada tabi ecu biseyler biseyler hesapliyor emin degilim. daha onceleri s80 icin iddiaya girmistim, oradan hayli kavgasini yapmistik silindir kapatmanin mantiginin. =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, Bildiğim kadarıyla düşük güçte gaz kelebeği o kadar çok daralıyor/kapanıyor ki motor tekler gibi acayip bir pozisyona giriyor. Bunu önlemek için silindir sayısı azaltılıyor ve 8 silindirden -atıyorum- 80/300HP güç almak yerine 70/200HP güç 6 silindirden alınıyor. Böylece kelebek daha çok açılıyor ve daha randımanlı ve kontrollü bir ateşleme silsilesi yaşanıyor. Amaç motor gücünü 1/2 oranına düşürmek değil. Amaç; düşük güç istenen durumlarda motorun daha düzenli çalışması sağlayacak koşulları oluşturarak daha az yakıt harcamasını sağlamak. Motorlar genel kullanımda güçlerinin %30'u kullanılıyor gibi bir açıklama okumuştum. Her dakika V8 veya V12 kapasitesi %80-100 arasında kullanılmıyor neticesinde :) KHaRoN felsefesini açıklar şimdi ;) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cantug Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Bugattide de var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Aynen dedigin gibi, piston yeteri kadar basinc olusturamadigi durumlarda motorun kompresyonu dusuyor. Haliyle birim yakita silindirde olusan basinc azaldigi icin diger silindirleri kapatiyoruz ki , ayni yakitla daha fazla basinc uretilsin daha az silindirde= haliyle daha fazla guc uretelim. aynisi intel i serisi makinelerde turbo boost ozellikli islemcilerinde de var. tipatip ayni mekanizma. Aciklamak icin mukemmel ornek AC Carpan cekirdek hizi birim zamanda is 4 2 2.26 GHz 2000 + (2 × 133) = 2000 + 267 = 2267 2 8 3.06 GHz 2000 + (8 × 133) = 2000 + 1067 = 3067 1 9 3.20 GHz 2000 + (9 × 133) = 2000 + 1200 = 3200 edit: AC aktif cekirdek sayisi olarak belirtmeyi unutmusum. normalde 4 cekirdek calisacagi yerde, hepsine guc vermek yerine tek cekirdegi kisa sureligine normalde oldugundan daha yuksek carpanla calistirip, toplamdaki guc basina alinan isi arttiriyor. cekirdekleri , silindir ile degistirin. matematik ayni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 S7 de x6 gibi cirkin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Selam, Çarpılırsın bak :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 cifte standart moderator. bmw ye x6 cirkin diye laf soksunlar, sus pus, audi ye laf soksunlar, hemen aslan kesil :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 yalniz x6 hakkaten cirkin. asfadha Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 7, 2012 KHaRoN said: yalniz x6 hakkaten cirkin. asfadha uhuhuhuh :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 Selam, Şurada anket yapalım X6 için, çoğunluk rahat çirkin der. Bu nasıl bir arkadır: Mesela 1 serisi de bana göre bir tasarım anlayışına sahip değil ama aşıkları dolu :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SirWinstonPee Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 x6 nın arka kasası erişilemez araba kasası işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
moriarty Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2012 başıma bişey gelmeyecekse ben sevdim:( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2012 Selam, 'Ben sana aşık olacağın zaman haber veririm' :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cairne Mesaj tarihi: Kasım 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2012 bmw 6 serisinde 4-6 silindir olayı var tusa basınca 6 silindir birden calısıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar