heroLion Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Arkadaşlar arabama farklı bir jant takmayı planlıyorum fakat beğendiğim jantın ET değeri yüksek olduğu için taktığımda tekerler içeride kalıyor. bu noktada spacer takmam gerek ama özellikle güvenlik konusunda kafamı karıştırdılar. Spacer kullanmanın tehlikeli olduğunu falan iddia edenler var. Sizin görüşleriniz nedir merak ediyorum. Bir de spacere alternatif ne yapılabilir, göbeği değiştir dediler de bana olabilecek birşey gibi gelmedi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 porya degisir , degismeyecek is degil de jant icin degmez. adaptor kullanimi takimlari yoran bisey , onermem. spacer saplamali tip ise goreceli guvenli, gecirmeli universal tiplerden uzak dururdum. 5mm nin ustunde de spacer kullanmazdim ne olursa olsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Selam, Evet... doğru... hı-hı haklı... yerinde demiş... Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 hmm peki :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Yani kisaca zorunda degilsen takma, eger jant ile birlikte ciddi ekonomik oluyorsa da bolt-in modellerden tak. Kaliteli olursa sikinti olmaz. Yalniz bil ki, rastgele yerlerde jant isi yaptiramazsin bi daha. 5-10k km de bir saplamalari kontrol etmek lazim, belli bi torkla esit sikilmasi lazim. Tekerin balansina daha cok dikkat etmek lazim. ilgilenirim dersen sikinti yasamazsin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Selam, O bahsettiğin tiplerin kesit fotoları falan yok mu? Koy da öğrenelim :) Ben hâlâ lastikçiye gitmedim tembellik yapıp :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Asagi yukari ozet bu =P Bolt-on Spacer saplamali tip deniyo olmali http://www.maximummotorsports.com/store/images/wheels/5065705.jpg takilmis hali http://www.elementauto.com/wp-content/uploads/2009/06/spacer.jpg Slip-on Spacer gecmeli tip spacerlar bilezik de deniyor galiba bunlara emin degilim. http://bsawheels.com.au/content/products/spacers8mma.jpg http://customwheel.com/custom_wheels/images/wheelSpacers.jpg Wheel adapter temsili adaptor fotograftaki 4x130 dan 5x130 a http://www.socalautoparts.com/images/product/00-9500-0.jpg Wheel hub porya denen sey = hub veya gobek de diyorlar galiba. forya polya falan diyeni de var. direk hab, hap diyeni de var. http://s3.amazonaws.com/fcp-product-photography-us/public/assets/products/18744/large/31211131298.jpg edit 2: guvenlik yorumu bolt on tipi goruldugu gibi hayli saglam bi setup. Fakat dusunulmesi gereken 2 kat saplama olmus oluyor artik. Fakat cogu spor arabada fabrika cikisi coklu piston caliper, genis kaliper, genis sogutmali disk vs gibi clearance isteyen bi konfigrasyon varsa direk fabrika spacer uyguluyor bu tipte. orn porsche cayman. onlerde 20-25, arkada 30-35 e kadar guvenli olsa gerek. slip on kamyonlarda, otobuslerde falan cokca kullaniliyor, bide driftciler falan ucuz styla diye tercih ediyor sanirim. uzun boy saplama gerektiriyor, fakat bosluk yapma olasiligi var. ben gundelik araclar icin falan onermem. Hatta boyle basibos hic bi parcaya guvenmezdim. savunanlari var gayet. max 5mm guvenli sinir benim kafamdaki. o da zorlayinca. adaptor tipi ayni bolt on spacer gibi, fakat pattern degistirebiliyor. Bide farkli olculu bolt on lar var. ikisi cok farkli degiller ama farkli amaca hizmet ediyorlar. pattern degistirmek mantiksiz , pahali ve tehlikeli bence. poryanin dengesini bozup erken bosluk falan yapar gibi geliyor. poryayi komple degistirmek duydugum en sacma seylerden biri. Luzumsuz pahali (icinde abs icin magnetik bant falan var yani uretimi de ucuz degil) genelde 120-150k km gidiyor. O zamana kadar bozuluyorsa ztn arac kullanmanizda bi sikinti var demektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Adam "abi o kadar da dert etme hic olmadı somun koyarız arasına olur biter #q" dedi yahu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 o da bi bakis acisi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Görünüşe göre en ideal yöntem bolt on. Açıkcası korkum yolda giderken bi kasise falan düşüp birden tekerimi yanımdan uzaklaşırken görmek.. Peki aşağı yukarı maliyeti ne olur, birde onerebileceginiz bir marka falan var mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 arabaya gore ,olcuye gore degisir. Kendi arabama uyguluyor olsam marka siralamam galiba H&R eibach ichiba pbm diye giderdi. ilk ikisinin turkiyede dagitimcisi oldugunu biliyorum. Fiyatlarini bilmiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 heroLion said: Açıkcası korkum yolda giderken bi kasise falan düşüp birden tekerimi yanımdan uzaklaşırken görmek.. Jant degistirirken olcu, offset, ve en onemlisi agirliga dikkat etmek lazim. hali hazirdakinden cok daha agir bisey kullanip bide onu 40mm spacer ile ayiracaksan o dedigini yapmak cok zor olmasa gerek. Mantikli sinirlar dahilinde cok agir bi setup kullanmiyorken 30mm lik bi spacerin duzgun parca ve duzgun uygulamayla sorun cikartacagini sanmam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2012 Planladığım jant fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor zaten. Kendi arabam da daha ağır degil. Sanki nette momo marka bu tarz bir parçaya rastlamıştım. Onemli bir ayrıntı da Erzurum'da yaşıyor olmam. -32C kıs akşamlarında görebileceğim bir sıcaklık. Edit: jantin et degeri dışında herseyi sanırım aynı. Çünkü iki uç gun o jantlarla gezdim sonra içeride olduklarını farkedip orijinal jantlari taktım. Sonuçta aynı lastik iki janta da uydu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Selam, Somun nedir abi ya! Bari gidip hırdavatçıdan 8.8 saplama alıp kullansın! Hem o somun sıkınca neye gömülecek acaba?! Bence o ustadan koşarak kaç :) Ben cıvata dibine parça yaptırıp Çetin marka 8.8 cıvata ile jant tutturmaya kasan gördüm! Ama hakkını yememek lâzım; Cr+3 kaplamalıydı :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Adam araya koyacak somunu. Uzun bijon kullanacakmış. Ben vazgeçtim abi. Vazgeçtim... :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 En basta soyleyecegini en sonda soyledin hep ondan oluyor bunlar =P Bize erzurumda kullaniyorum araci, jant buyutuyorum, burada usta diye gecinenler somun falan diyor bi el atin deseydin topuklarini arkana vurarak kac , yapma bu isi derdik zaten =] spacerla ilgili wiki sayfasi gibi oldu, arsiv diye dursun. birinin isine yarar belki ilerde adsf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Amacım bu konuda müktesebat oluşturmaktı, başardım hehee :) jantin sadece et degeri farklıydı çapı vs herseyi ayniydi o yüzden kolay olabileceğini düşündüm ama oyle değilmiş pek :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SirWinstonPee Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Patiden tek işime yarar bilgi edindiğim bölüm patinaj ya. inşallah 4-5 sene sonra kendi aracımı yapabilecek hale geleceğim sizlerden öğrendiklerimle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Selam, İlk yorum şu olacaktır: bu mudur yaptığın! Golf yapaydın bari! :P Klasik patinaj =) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2012 spacer muayeneden geçmiyor sanırsam. hani bu konuyu okuyan varsa araştırsın sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Kasım 5, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 5, 2012 h&r spacer maslak powershopda var. güvenlik konusunda pek emin olamıyorum yalnız. takıp kullanan çok var ama kendimi bi türlü ikna edemiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar