Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Spacer sorunu


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Arkadaşlar arabama farklı bir jant takmayı planlıyorum fakat beğendiğim jantın ET değeri yüksek olduğu için taktığımda tekerler içeride kalıyor. bu noktada spacer takmam gerek ama özellikle güvenlik konusunda kafamı karıştırdılar. Spacer kullanmanın tehlikeli olduğunu falan iddia edenler var. Sizin görüşleriniz nedir merak ediyorum. Bir de spacere alternatif ne yapılabilir, göbeği değiştir dediler de bana olabilecek birşey gibi gelmedi.
Mesaj tarihi:
porya degisir , degismeyecek is degil de jant icin degmez.

adaptor kullanimi takimlari yoran bisey , onermem.

spacer saplamali tip ise goreceli guvenli, gecirmeli universal tiplerden uzak dururdum.

5mm nin ustunde de spacer kullanmazdim ne olursa olsun.
Mesaj tarihi:
Yani kisaca zorunda degilsen takma, eger jant ile birlikte ciddi ekonomik oluyorsa da bolt-in modellerden tak. Kaliteli olursa sikinti olmaz.

Yalniz bil ki, rastgele yerlerde jant isi yaptiramazsin bi daha. 5-10k km de bir saplamalari kontrol etmek lazim, belli bi torkla esit sikilmasi lazim. Tekerin balansina daha cok dikkat etmek lazim.

ilgilenirim dersen sikinti yasamazsin
Mesaj tarihi:
Asagi yukari ozet bu =P

Bolt-on Spacer

saplamali tip deniyo olmali
http://www.maximummotorsports.com/store/images/wheels/5065705.jpg

takilmis hali
http://www.elementauto.com/wp-content/uploads/2009/06/spacer.jpg



Slip-on Spacer

gecmeli tip spacerlar
bilezik de deniyor galiba bunlara emin degilim.
http://bsawheels.com.au/content/products/spacers8mma.jpg
http://customwheel.com/custom_wheels/images/wheelSpacers.jpg



Wheel adapter

temsili adaptor

fotograftaki 4x130 dan 5x130 a
http://www.socalautoparts.com/images/product/00-9500-0.jpg



Wheel hub

porya denen sey = hub
veya gobek de diyorlar galiba. forya polya falan diyeni de var. direk hab, hap diyeni de var.
http://s3.amazonaws.com/fcp-product-photography-us/public/assets/products/18744/large/31211131298.jpg



edit 2: guvenlik yorumu
bolt on tipi goruldugu gibi hayli saglam bi setup. Fakat dusunulmesi gereken 2 kat saplama olmus oluyor artik.
Fakat cogu spor arabada fabrika cikisi coklu piston caliper, genis kaliper, genis sogutmali disk vs gibi clearance isteyen bi konfigrasyon varsa direk fabrika spacer uyguluyor bu tipte. orn porsche cayman. onlerde 20-25, arkada 30-35 e kadar guvenli olsa gerek.

slip on kamyonlarda, otobuslerde falan cokca kullaniliyor, bide driftciler falan ucuz styla diye tercih ediyor sanirim. uzun boy saplama gerektiriyor, fakat bosluk yapma olasiligi var. ben gundelik araclar icin falan onermem. Hatta boyle basibos hic bi parcaya guvenmezdim. savunanlari var gayet. max 5mm guvenli sinir benim kafamdaki. o da zorlayinca.

adaptor tipi ayni bolt on spacer gibi, fakat pattern degistirebiliyor. Bide farkli olculu bolt on lar var. ikisi cok farkli degiller ama farkli amaca hizmet ediyorlar. pattern degistirmek mantiksiz , pahali ve tehlikeli bence. poryanin dengesini bozup erken bosluk falan yapar gibi geliyor.

poryayi komple degistirmek duydugum en sacma seylerden biri. Luzumsuz pahali (icinde abs icin magnetik bant falan var yani uretimi de ucuz degil) genelde 120-150k km gidiyor. O zamana kadar bozuluyorsa ztn arac kullanmanizda bi sikinti var demektir.
Mesaj tarihi:
Görünüşe göre en ideal yöntem bolt on. Açıkcası korkum yolda giderken bi kasise falan düşüp birden tekerimi yanımdan uzaklaşırken görmek.. Peki aşağı yukarı maliyeti ne olur, birde onerebileceginiz bir marka falan var mi?
Mesaj tarihi:
arabaya gore ,olcuye gore degisir.

Kendi arabama uyguluyor olsam marka siralamam galiba
H&R
eibach
ichiba
pbm

diye giderdi. ilk ikisinin turkiyede dagitimcisi oldugunu biliyorum. Fiyatlarini bilmiyorum.
Mesaj tarihi:
heroLion said:

Açıkcası korkum yolda giderken bi kasise falan düşüp birden tekerimi yanımdan uzaklaşırken görmek..


Jant degistirirken olcu, offset, ve en onemlisi agirliga dikkat etmek lazim.

hali hazirdakinden cok daha agir bisey kullanip bide onu 40mm spacer ile ayiracaksan o dedigini yapmak cok zor olmasa gerek.

Mantikli sinirlar dahilinde cok agir bi setup kullanmiyorken 30mm lik bi spacerin duzgun parca ve duzgun uygulamayla sorun cikartacagini sanmam.
Mesaj tarihi:
Planladığım jant fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor zaten. Kendi arabam da daha ağır degil. Sanki nette momo marka bu tarz bir parçaya rastlamıştım. Onemli bir ayrıntı da Erzurum'da yaşıyor olmam. -32C kıs akşamlarında görebileceğim bir sıcaklık.
Edit: jantin et degeri dışında herseyi sanırım aynı. Çünkü iki uç gun o jantlarla gezdim sonra içeride olduklarını farkedip orijinal jantlari taktım. Sonuçta aynı lastik iki janta da uydu.
Mesaj tarihi:
Selam,

Somun nedir abi ya! Bari gidip hırdavatçıdan 8.8 saplama alıp kullansın! Hem o somun sıkınca neye gömülecek acaba?! Bence o ustadan koşarak kaç :)

Ben cıvata dibine parça yaptırıp Çetin marka 8.8 cıvata ile jant tutturmaya kasan gördüm! Ama hakkını yememek lâzım; Cr+3 kaplamalıydı :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
En basta soyleyecegini en sonda soyledin hep ondan oluyor bunlar =P

Bize erzurumda kullaniyorum araci, jant buyutuyorum, burada usta diye gecinenler somun falan diyor bi el atin deseydin topuklarini arkana vurarak kac , yapma bu isi derdik zaten =]

spacerla ilgili wiki sayfasi gibi oldu, arsiv diye dursun. birinin isine yarar belki ilerde adsf
Mesaj tarihi:
Amacım bu konuda müktesebat oluşturmaktı, başardım hehee :) jantin sadece et degeri farklıydı çapı vs herseyi ayniydi o yüzden kolay olabileceğini düşündüm ama oyle değilmiş pek :)
×
×
  • Yeni Oluştur...