Namessar Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Black_Hand said: şu bmw muhabbeti azalarak bitsin. daha çok 30 - 35k aralıgındaki alternatifler konusulsun olma mı? acikcasi konuya verilecek butun cevaplar verilmis durumda, tavsiye edilebilecek butun arabalra da tavsiye edilmis durumda. bu nedenle muhabbetin baska bir yere kaymasinda sasirtici bir sey goremiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 abd'den gelip tr'deki otomobil ortamını görmek çok üzücü ya. orada 2 litreden aşağı araba bulamaz, 2.5-3 litre arabalarda gaza acımadan basıp hesabını yapmazken burada millet 1.6 1.4 1.3 ve hatta 1.0 araçlardan bahsediyor çok garip. ekonomik kullanayım aman gaza basmayayım diye kullanınca da arabanın ne zevki kalıyor ne bişeyi, trafik bok gibi zaten sırf stres işkence. keşke izmir'de de taksi istanbul'daki kadar ucuz olsa da hiç araba kullanmasam tatil haricinde. hatta ona da otobüsle uçakla gitmek daha mantıklı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Selam, Dallanıp budaklanmayan kaç tane konumuz oldu ki şimdiye kadar :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 ahahah hakkaten biri cikip bmw ler birbirine cok benziyor falan diye konu acsaydi muhtemelen cevap dahi vermezdim. Cok alakasiz baska bi konu icerisinde 2 sayfa tartisma cikiyor, onun keyfi ayri ahasdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Black_Hand Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 bu gün gittik yeni clioya baktık. hoşumuza gitti. 1.2 ye odaklandı annem ama benim dikkatimi 0.9 turbolu versiyonu çekti daha yüksek tork ve beygir, daha az yakıt tüketimi falan.. 1.2 touch olan 75 beygir 107 max torq 165 max speed 5.5 lt yakıt tüketimi 0.9 turbo (start&stop) 90 beygir 135 max tork 185 max speed 4.5 lt yakıt tüketimi arada 1 - 2 bin lira oynuyor. sizce hangisi tercih edilmeli? yazdıgım bilgiler 1 e 1 dogru olmasada 3 aşağı 5 yukarı aynılar. max speed 185 değilde 187 olabilir mesela. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
seigen Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 En fazla 40 bin km'de aradaki fiyat farkı çıkıyor. Uzun km kullanacaksanız ve/veya şehir dışı kullanımda olacaksa turbo olanı bence daha mantıklı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 turboyu alın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2012 0.9 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 0.9 turbonun fiyatı ne kadarmış? bi de otomatik mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Selam, 0.9 litrelik turbolu motoru seçerdim :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 o kadar dusuk hacmin yakit tuketiminde problemleri olmayacak mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 o motorun teknik degerleri, review lari ve tuketimi cok iyi gibi goruyorum hep. Uzun kullanimda problemi de yoksa (ki ilk senesinde cikar varsa da) bence cok iyi. hepsinin uretimi ve testleri turkiyede yapildi bu arada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bloodjackal Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 0.9 daha iyi gibi ama hacmi o kadar düşürme zaten torklar baya düşük. 80 sonrası canın yanar (yakıt tüketimi bakımından) uzun yol vs yalan olursun bu araçlarda. TR için ideal araç dizelse 1.4 benzinse 1.0-1.2 turbo yada 1.4 normal. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 uzun yol yalan olur gibi genel gecer bisey soylenemez. motora bisey olmuyor, mevzu tamamen vites oranlari ve aracin ecu haritasiyla alakali . misal veriyorum; 5. vites orani 3.08 olan bir arac, 115km hizla giderken 195/55 lik bir lastikle 2400 kusur devir yapar motor. (destekli sallama, hesaplansa boyle bisey cikar asagi yukari) eger bizim ufaklik motor, 2400 devirde iddia ettigi 135nm torkun %85 ini dahi aktarabiliyorsa (volandan tekere kadar olan kayiplar dahil) 1000kg lik bir arac icin 80 den sonra yigilir gibi bisey soylenemez. gercek vites oranlarina ulasan olursa , ve olurda merak eden olursa hesaplariz. Ben verim konusunda bi sikinti cikacagni dusunmuyorum. 4.5-5 litrelik tuketim degerleri de gercekci geldi gayet. Daha da dusurulebilecegini dusunuyorum kullanima bagli olarak. edit: mevzunun ozeti: olayin motor hacmiyle hic bir alakasi yok. Mevzu tamamen eldeki gucu hangi devirde hangi oranla nasil aktardiginla alakali. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 araba annesine alınacakmis uzun yol icin alindigini sanmiyorum sehir icinde de start&stop ozelligi ile cok ekonomik olur bence 0.9 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 edit: cevap fistanin bi ustundeki mesajaydi. uzun yolun ben de yapilacagini sanmiyorum da, yapilsaydi bile farketmez. olmaz iste, belli bir devirde motorun ne yaktigi ve sanzimanin ne kadar bindigi bellidir. farkli hizlarda yakit tuketiminin degismesi , ayni devir ceviren motorun sabit tuketirken birim zamanda aldigin yol arttigi icin ortalama duser. o is oyle hesaplanmiyor yani. max tork bandinin bittigi yerde ve aracin drag coefficient ina gore 120km den sonra motor devri ve hava direnciyle birlikte artar artarsa. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Black_Hand Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 okudum yazdıklarınızı. benim de gönlüm 0.9 turbo dan yana. kagıt üzerinde oldukça üstün gözüküyor 1.2 ye göre. bu hafta içi gidip deneyecek annem 1.2 ve 0.9 turboluyu, benden de çıktı artık olay, burda olmayacağım çünki denediği zaman. ama düşünüyorumda 1.2 de alınsa çok büyük bir hata yapılmış olmaz sanırım (kullanım şekli göz önüne alındığında) bu arada aklında kalmaması için her halukarda wolkswagen poloyu da gidip bir denemesini söyledim, kesin karar vermeden önce. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Selam, Tam gömleğimin kollarını sıvamış ve ağına sinek yapışmış örümcek edasıyla text döşemeye girişecekken KHaRoN'un golü getiren vuruşu yaptığını gördüm ve yine hüsran ile köşeme çekildim :P Bence güzel bir araç. Şanzımanın karaketeri burada çok önemli ve bence 185km/h yapacağı söylenen bir araçta son vites uzun seçilmiş olacaktır ve bu da nispeten tüketimi biraz rahatlatacaktır. Zaten denildiği gibi belli bir hızdan sonrası hava direnci için harcanıyor. Renault bu motor işini becerdi gibi. EDC ile tüketim değerleri iyi olduğu gibi hızlanma değerlerini de düzeltirse süper olur. Scenic IV nasıl bir şey olacak bakalım. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Sen de yaz, birlikten kuvvet dogar. =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Selam, Ben şansımı başka mesajlarda denemek istiyorum :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Selam, 120km/h sabit hızda o araç elbette 4,5 litre değerini vermeyecektir diğer hiç bir otomobilin vermediği gibi. Sonuçta artan bir hava direnci söz konusu. O direncin yenilmesi için elbette fazla enerji gerekiyor. 185km/h hız, bu motorun gücünün bu objeyi(geometrik tasarım ve kütle dâhil) ürettiği enerji ile 185km/h'a taşıyabileceğinin resmi ağızdan açıklamasıdır. Neticede bildiğim kadarıyla rüzgarın oluşturduğu direnç hızın karesi ile orantılı. Büyük hacimli ve güçlü bir motor sana daha çabuk 185km/h değerine ulaşma imkânı verecektir çünkü ürettiği enerji daha yüksek ivmelenme değerlerine imkân sağlar. Tabi bunu yaparken de yine daha fazla yakıt harcayacaktır. Büyük hacimli ve daha güçlü motor sana daha yüksek verim sunmaz. Sonuçta ortada 90HP güç ve 135Nm tork sunan bir makina var. Aynı değerleri sağlayan atmosferik bir motorun değerleriyle kıyaslayalım bakalım tüketim nasıl. 160km/h ile gitmek istediğinde B6 kasa 193HP'lik 1.8T araç da oldukça güzel harcıyor :) 1.6 motor alması taraftarı mısın; tam olarak anlayamadım ben buradaki tartışmayı :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Selam, 66kW @ 5000rpm 135Nm @ 2500rpm Torkun %90'ı 1700-5200rpm aralığında üretiliyor. Rampa falan çıkarken bir Japon gibi yüksek devir istemeyecek gibi. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 tork beygir grafigimiz de elimizde olduguna gore kullanilan sanzimanin oranlarini ogrendigimiz an hesaplamasini yapabiliriz. Dogrusu sav i ben de tam anlayamadim. Benim iddiam net; belli bir hizdaki aracin tuketimi direkt olarak motor hacmiyle degil, motorun belli bir devirdeki gucu ve onun sanziman tarafindan nasil yola aktarildigiyla alakasi vardir. bu arada tuketimler MVEG cycle a gore hesaplaniyor, ve arac 120km cruise dan hayli daha fazla yoruluyor bolca genis acceleration icerdigi icin. said: Extra-urban driving The EUDC (Extra Urban Driving Cycle), introduced by ECE R101 in 1990, has been designed to represent more aggressive, high[/b] speed driving modes. The maximum speed of the EUDC cycle is 120 km/h; low-powered vehicles are limited to 90 km/h. After a 20 s stop - if equipped with manual gearbox, in the 1st gear with clutch disengaged - the car slowly accelerates to 70 km/h in 41 s (manual: 5 s, 9 s, 8 s and 13 s in the 1st, 2nd, 3rd and 4th gears, with additional 3 × 2 s for gear changes), cruises for 50 s (manual: in the 5th gear [sic]), decelerates to 50 km/h in 8 s (manual: 4 s in the 5th and 4 s in the 4th gear [sic]) and cruises for 69 s, then slowly accelerates to 70 km/h in 13 s. At 201 s, the car cruises at 70 km/h for 50 s (manual: in the 5th gear), then slowly accelerates to 100 km/h in 35 s and cruises for 30 s (manual: in the 5th or 6th gear). Finally, at 316 s the car slowly accelerates to 120 km/h in 20 s, cruises for 10 s, then slowly brakes to a full stop in 34 s (manual: in the 5th or 6th gear, lat 10 s with clutch disengaged), and idles for another 20 s (manual: in neutral). Total duration is 400 s (6 minutes 40 seconds) and theoretical distance is 6956 meters, with an average speed of 62.6 km/h. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Firsat kovaliyordun, paramecium sahneye alalim seni. Gear ratio lar, gucun cevrilmesi gibi konulari aciklamak icin makine muhendisimiz. =P Ben ornekleyerek denedim olmadi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Infantor said: günümüzde de bunu ancak daha büyük hacimli motorlu arabalarda bulabilirsin bu dediğin 10 sene önceydi. mevzu yakıtvekonomisi ise .9 litre motor yada 1.9 litre motor olması değil önemli olan, torku hangi bantta verdiği, şanzıman oranları, aerodinamic, vs bi ton parametre giriyor işin içine. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar