Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

soğuk motorda yığılma


forgiver

Öne çıkan mesajlar

araç lpg li, zaten ısınınca problem yok, lpglye sürerken de problem yok
bazı yerlerde benzinle kullan 200 km geçer gibi yorumlar var
kullanıyorum da mantıksız geldi, düzelme de olmadı

benim aklımda bobin var
bir de arabadaki o zorlanmadan dolayı patlayacak, sızdırcak hortum vs. var mıdır onu bilmiyorum
sonuçta yağ gibi bişey püskürmüştü motor çevresine ama kayanğı bulamadım ve devam da etmedi sızıntı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hararet yapmadı, enjektörler iyi sanırımi, kaçak gaz var mı diye bakmışlardı filtre değiştirirken

benzinle kullanma açısından
şu baya güzel bir açıklamaymış


Sorun şu:
LPG'den takılmadan önce,
Aracınızın ECU'su (kendi orjinal beyni) fabrikasyon P1 parametreleriyle çalışmak üzere ayarlı geliyor. Normalde benzinle çalışırken bu P1 parametreleriyle (veya programıyla diyebilirsiniz) optimum yanma verimi sağlıyor ve ne zengin, ne de fakir karışım veriyor. Ancak aracınızdaki (Hyundai'lerdeki) ECU aynı zamanda adaptiftir, yani aracın çalışma koşullarında kalıcı bir değişiklik olursa, uzun vadede kendisini bu değişen koşullara adapte eder ve yine optimum yanma sağlayacak başka bir parametre gurubuna geçiş yapabilir (mesela P2). (Çalışma koşullarındaki kalıcı değişikliği motor aşınmasına bağlı değişiklikler olarak düşünebilirsiniz. Normalde kalıcı değişiklik olmaz, kötü yakıta rastgelmek, geçici bir değişikliktir.)

lpg takıldıktan sonra,
Motorun çalışma zamanının %99'u LPG ile çalışarak geçiyor. Aslında LPG'deki yanma koşulları (zangin-fakir karışım durumları) benzindeki haliyle aynı olacak şekilde kalibre edilmiş olsa (montaj sonrası Laptop ile kalibrasyon), çalışma koşullarında hiçbir kalıcı değişiklik olmayacağından aracın orjinal ECU'su benzindeki P1 parametreleriyle LPG'de de çalışmaya devam edecektir. Aslında düzgün bir montaj ve kalibrasyon sonrasında olması gereken durum da budur.
Öte yandan LPG kalibrasyonu düzgün yapılmadıysa (araç benzindekinden farklı olarak LPG'deyken zengin veya fakir karışımla çalışma durumunda kaldıysa), uzun dönemde sözkonusu sapmayı yoketmek (zengin veya fakir karışım durumunu ortadan kaldırmak) üzere adaptif olarak çalışma parametrelerini kendi kendine değiştirerek sözgelimi P2 parametreleriyle çalışmaya başlar.

Aslında LPG'de kalındığı sürece bir sorun yoktur; araç ECU'su çalışma koşullarındaki bozulmayı P2 parametrelriyle gidermiş ve LPG'deyken aracı düzgün çalışır vaziyete getirmiştir. Öte yandan sabahları benzinle çalıştırdığınızda, hem motorunuz soğuktur, hem de aracınız benzin için hatalı olan P2 parametreleriyle soğuk motoru döndürmeye çalışmaktadır, sonuç: şapşallama, aptallama, gaz yememe vs... Çok kısa bir süre içinde de motor ısınıp LPG'ye geçeceğinden P2 parametreleri için düzgün olan çalışma ortamı sağlanacak ve araç hiçbir zaman P1 parametrelerine geri dönüş yapmayacaktır.

Çözüm:
Aracı benzine alın ve kalibrasyon işlemi yapılana kadar da sakın LPG'ye almayın (hep benzinle gezin). Kalibrasyona hemen gitmeyin! Bir müddet benzinle dolaşmanız gerekiyor; yaklaşık 1,5-2 depo kadar benzin kullanacaksınız. (çünkü aracınız hala yanlış parametre grubu olan P2 ile çalışıyor, benzinle geze geze bu parametre tekrar orjinal P1 durumuna dönecek. Bunun için de 1,5-2 depo bitirene kadar sürekli benzinle dolaşmak gerekiyor.)
İlk başlarda, sabahları, sorunlar devam edecek: ilk marşta almayacak, stop edecek, gaz yemeyecek, şapşallaşacak... Benzinle dolaştığınız süre içerisinde bu sorunlar azalacak ve en nihayetinde sabahları ilk çalıştırmada bile marşa basacak ve saat gibi çalışacak bir duruma gelecek. İşte bu noktadan sonra , aracı LPG'ye almadan, doğru gaz ayarına gidin. (montaj yaptığınız yere güvenmiyorsanız, başka bir servise gidin.) Gaz ayarı sırasında araca laptop bağlayıp benzin çalışma parametrelerini LPG ECU'suna kopyalayacaklar ve her iki yakıt türünün de çalışma rejimini birbirine eşitleyecekler. (Yani araç LPG'deyken de araç ECU'su orjinal P1 parametreleriyle düzgün çalışacak; zangin veya fakir karışım göstermeyecek. İşte LPG sistemini bu sonuca göre ayarlayıp kalibre edecekler.)

Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.

Aracınızı ucuz yakıtla, sorunsuz biçimde güle güle kullanın.


yalnız niye tekrar ayar gerekiyor onu anlamadım, P2 ye nasıl bozuluyor, P1'e de öyle adapte olması lazım lpg nin

gaz kelebeği temizliği diye bir olay varmış,
gerçi sanayiye ne kadar az uğrarsan o kadar iyi
hem masraf hem de sorun çözülmüyor, başka bir sorun ortaya çoğu zaman
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

mevcut araçlar otomatik jikle sistemine sahip oldukları için soğuk havalarda ilk çalıştırmada zengin karışım yolluyor motora ve bu sebeple rölanti devri 900 yerine 1000-1100 arasında oluyor. Motor ısınmaya başladıkça da bu devir düşmeye başlar. Yağ soğukta kalınlaştığı için yağlamanın etkinliğini azaltır. İstediğin kadar yeni değiştir, eğer doğru yağ koymadıysan ne fayda :(

Ayrıca sen boşta bir miktar aracı hareket ettirmeden önce rölantide çalıştıracaksın ki karterde biriken yağ sisteme dağılsın, parçalar azıcık hareket edip bölgesel ısınma başlasın. Sonra da ani ivmelenmeler yapmadan, yüksek devirlere çıkmadan motor ısınana kadar kullanacaksın. Bu motorun aşınmaması için alman gereken bir önlem.

Yaz dönemi gibi 'çalıştırdım go-go-go' yapamazsın :)

LPG kuru bir yakıt olduğu için daha özel bir yağ kullanman gerekir veya yağlama sistemleri var; LPG ile birlikte silindire yağ yolluyor(!). Ne derece mantıklı bilmiyorum artık. Aracı stop etmeden önce benzine alıp bir süre çalıştırman daha doğrudur. Ben A4'üm zamanı o şekilde yapardım. Stop etmeden önce daha yağlayıcı bir yakıt kullanayım diye düşünürdüm.

Mutlaka motorcuna gidip durumu anlat. Sabah erkenden git ve motorun soğumasını bekleyip beraber motor soğukken deneyin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yağ 10/40 - hep bundan konuldu zaten

soğuk motor konusunda haklısın, geçen sene acelem yoksa hep lpgye geçmesini bekleyip öyle giderdim kışın
o zaman çok farkedemedim

bu sefer extradan tek marşla start almama sorunu var
gereğinden çok fazla da benzin harcıyor, geçene senede benzinle gidince çok harcıyordu ama dediğim gibi rölantide beklediğim için sorun olmuyordu
benzin filtresi de değişti, gayet temizdi

sanayi de arabaya naylon sermiyorlar, yağlanıyor filan ondan gitmek için bakımlar vs.leri bekliyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

KHaRoN neden cevap vermemiş??? Başına bir şey mi geldi yoksa!!!


ahahah
konuyu gordugumde ne araba, ne motor, ne uygulanan islem hakkinda bir bilgi ne de baaska bisey vardi.

Direk kore arabalarinin oto-jikle davranisidir , ozellikle lpg de normaldir dedim gectim. Sonra da sen aciklamissin zaten =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
forgiver said:

yağ 10/40 - hep bundan konuldu zaten
...


Sentetik mi, yarı sentetik mi, madeni mi? 40 yerine kış için 30 belki daha uygun olur. Kitapçığında ne öneriliyor?

Ayrıca ben Magnatec kullanıyordum LPG zamanı. Sırf bir miktar ekstra faydası olur diye. Ayrıca bor katanları da duydum yağlanamamadan ötürü aşınmayı azaltmak için.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Gaz kelebeği motorun sıcak/soğuk olmasına bakmaz. Gazda dengesiz ve gecikmeli tepkilerde gaz kelebeğinden şüphelenirler genelde. O da kelebeği boğazdan söküp bir bezle temizlemekte öte bir şey değil. Sen de yaparsın yani.

Diesel aynen daha nazlıdır. Diesel çevriminden ötürü motor bloğunun ısınması verimi arttırır. Sıkıştırma anında ısınan hava sıcaklığını motor bloğuna transfer ederek ısı kaybına uğrar ve verim düşer. Diesel'i rolantide ısıtman çook uzun zaman alır :) Bu sebeple yağlamanın güzelce gerçekleşmesi sonrası KHaRoN'un dediği gibi abartı devirlere çıkmadan kullanmak en iyisidir. Ben öyle yapıyorum en azından :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...