paramecium Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Selam, Yeni Clio'nun malzeme ve işçilik kalitesi hakkında fikri olan var mı? Ayrıca şu benzinli 898cc'lik 90HP'lik motor da nesi :P 898cc 135Nm 90HP 3 silindir 181 km/h Değerleri 1.2 motordan çok daha mantıklı duruyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 bakkala markete gitmelik araba otobanda görmek lazım gerçi cep telefonlarının küçüldüğüne inanıyoruz da motorlara niye inanmayalım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vaperon Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Tam istanbul arabası. Yoğun trafikte dur kalk için yapılmış araba resmen :D 890~cc motorla anca onu yapar gibi geliyor. :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 bu yeni silindir basi 300 cc, 500cc lik 3cyl motorlar cok enteresan bi trend, ford 1liter ecoboost, bmw 1.5 falan da bu ekolden, muazzam gucler ortaya cikartiyorlar. Hepsi potansiyel hibrid besleme motorlari, uygulamalarini merak ediyorum acikcasi. Degerler cok basarili. clio ya gelirsek, enteresan bi kompozisyon cikmis ortaya, kisisellestirme mevzusu arabayi basitlestirmis(zaten basitti) onun disinda malzemenin eskisinden iyi oldugunu da sanmam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Motor hacmi kucuk diye hor gormemek lazim, giderken gorseniz sasirirsiniz muhtemelen. 10 sene oncesinin 1.6, 2.0 atmosferiklerinden daha fazla torklari var sonucta. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Selam, Tork devirlerini falan bulamadım ama şehir içi için bence çok mantıklı. Tüketimin hacimle tam bir doğru orantılı şekilde düşmediğini tahmin ediyoruma ama KHaRoN'un dediği gibi tork boruyu öttürüyor :) Bence 5 ileri vites yerine o motora EDC (veya ECD... neyse işte) daha iyi olurdu. 6 veya 7 ileri vites ile motora daha rahat oynama alanı bırakılırdı. KHaRoN, VW'nin mi modül şeklinde motor konsepti vardı? Bu motorlar birleştirilip daha büyük hacimler ve güçler elde edilecekti? Bir nevi eskinin VR6 motoru gibi. Ben mi yanlış hatırladım yoksa : Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 para W engine i diyorsan o genel itibariyle sadece fikrin birlestirilmesi, modulasyon yok ortada. Hep buyuk hacimli motorlarda verime yonelik bi hareketti. Moduler olan sey VR ve V motorlarin komponentlerinin ayni olmasi, haliyle uretim maliyetinin azalmasi. Onun disinda boyle ufak hacimlileri birlesirmek bolmek gibi bisey anliyorum dediginden, iste onu bilmiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Yeni clio nun bu motorlarla birlikte EDC getirmemesi anlam verilemeyecek bi hareket gercekten bu arada. Sirket icin araba konusunda da soylemistim, bakinca cift kavrama mevzusunu birak, otomatik sanziman bile sunmamislar. Cok enteresan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Selam, Ben VW'nin 3,4,5 ve 6 silindirli; bir nevi lego mantığında motor serisi üzerinde çalışma yaptığına dair bir yazı okumuştum sanki geçen sene. 2xVR6=W12 mantığında silindirlerin (senin dediğin gibi 250-300cc/silindir) birleştirilmesiyle motor kombinasyonları düzenleyeceğini belirtiyordu. klasik V yerinde de VR mimarisine dönecekmiş; hatta yazıdan anladığım VR3 gibi bir şeyin söz konusu olabileceği idi. Diesel için de termik verimin arttırılması falan filan tarzı uzun vadede etkisini gösterecek çalışmalar anlatılmıştı. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 motor kucuk olabilir ama sonucta yuksek beslemeli motor. ne yakıyo ona bakmak lazım. ben normal 1.5 -1.6 lar kadar yakar diye düşünüyorum. ama vergi kolaylığı muazzam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 su anda otelde bosch almanya otomotivden bir muhendis kalıyo. hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi . bir de ne olursa olsun yeni bir depolama teknolojisi bulunmadıkca elektrik motorunun omru kısıtlı. batarya çok maliyetli bir iş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Selam, Kardeşimin yüksek lisans zamanı Volvo'nun tırların egzozundan atılan ısıdan elektrik kazanımı ile ilgili katıldığı bir proje vardı. Yok artık demiştim ama şimdiki olayları görünce daha neler gelecek başımıza diyorum :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Selam, Araçta start/stop özelliği var. 1009kg ağırlığı mevcut. Şehir dışı: 3,9 Şehir içi: 5,6 Ortalama: 4,5 İşin komiği ise 1.2 motora sahip modelin değerleri: 1149cc 980kg 164km/h 75HP 105Nm 4,7 - 7,0 - 5,5 litre/100km Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Esh said: su anda otelde bosch almanya otomotivden bir muhendis kalıyo. hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi. iyi de bir suru marka 2006 lardan bu yana zaten frenden geri kazanımlı hybridimsiler uretiyorlar. gerçek hybrid lerde fren kazanımı hiç yok muymuş? anlamadım bunu ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
logtrig Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Tip hoş, fiyatlar da makul bence. Renault'u günahım kadar sevmem ama 1.5 dizel motor kadar başarılı motor da pek yok piyasada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Esh said: hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi . mazda 6 sw var pariste şu an adamlar yapmış onu çoktan seri üretime geçiriyolar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 yahu benim araba frene bastigimda aku resmini maviye ceviriyor sarj ediyorum diye. alali 2.5 sene oldu. bir cok arabada cok daha eskiden beri var bu olay yillardir. frenden kazanim ile elektrik motoru besleyip yakit tuketimi dusuren de var, elektrik motorundan ekstra beygir elde eden de var. bundan mi bahsediyoruz, yoksa farkli bir seyden mi bahsediyoruz, anlamadim olayi? 2013 u falan birakin, 2006 dan beri satiliyor boyle araclar. eminim 2006 dan cok once de kullanan birileri olmustur benim bilmedigim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
moriQ Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 reno dedinmi uzaklaşmak lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2012 eleman yazmıs işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Selam, http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake said: The motor as a generator Vehicles driven by electric motors use the motor as a generator when using regenerative braking: it is operated as a generator during braking and its output is supplied to an electrical load; the transfer of energy to the load provides the braking effect. Regenerative braking is used on hybrid gas/electric automobiles to recoup some of the energy lost during stopping. This energy is saved in a storage battery and used later to power the motor whenever the car is in electric mode. Early examples of this system were the front-wheel drive conversions of horse-drawn cabs by Louis Antoine Krieger (1868–1951). The Krieger electric landaulet had a drive motor in each front wheel with a second set of parallel windings (bifilar coil) for regenerative braking. In England, the Raworth system of "regenerative control" was introduced by tramway operators in the early 1900s, since it offered them economic and operational benefits as explained by A. Raworth of Leeds in some detail. These included tramway systems at Devonport (1903), Rawtenstall, Birmingham, Crystal Palace-Croydon (1906) and many others. Slowing down the speed of the cars or keeping it in hand on descending gradients, the motors worked as generators and braked the vehicles. The tram cars also had wheel brakes and track slipper brakes which could stop the tram should the electric braking systems fail. In several cases the tram car motors were shunt wound instead of series wound, and the systems on the Crystal Palace line utilized series-parallel controllers.[clarification needed] Following a serious accident at Rawtenstall, an embargo was placed on this form of traction in 1911. Twenty years later, the regenerative braking system was reintroduced. Regenerative braking has been in extensive use on railways for many decades. The Baku-Tbilisi-Batumi railway (Transcaucasus Railway or Georgian railway) started utilizing regenerative braking in the early 1930s. This was especially effective on the steep and dangerous Surami Pass. In Scandinavia the Kiruna to Narvik railway carries iron ore from the mines in Kiruna in the north of Sweden down to the port of Narvik in Norway to this day. The rail cars are full of thousands of tons of iron ore on the way down to Narvik, and these trains generate large amounts of electricity by their regenerative braking. From Riksgränsen on the national border to the Port of Narvik, the trains use only a fifth of the power they regenerate. The regenerated energy is sufficient to power the empty trains back up to the national border. Any excess energy from the railway is pumped into the power grid to supply homes and businesses in the region, and the railway is a net generator of electricity. An Energy Regeneration Brake was developed in 1967 for the AMC Amitron. This was a completely battery powered urban concept car whose batteries were recharged by regenerative braking, thus increasing the range of the automobile. Many modern hybrid and electric vehicles use this technique to extend the range of the battery pack. Examples include the Toyota Prius, Honda Insight, the Vectrix electric maxi-scooter, the Tesla Roadster, the Nissan Leaf, and the Chevrolet Volt. The GM EV-1 was the first commercial car to do this. Engineers Abraham Farag and Loren Majersik were issued two patents for this brake-by-wire technology. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 üzerinde çalışıyoruz demiş, üzerinde çalıştığı sistemi 2013'te görecekmişiz. ilk defa biz yapacağız bunu dememiş adam. benzer bir olay yüz tanıma sistemleri üzerine bir konuşma yapan birisiyle benim aramda geçmişti, kibarca ağzımın payını vermişlerdi. ondan ihtiyatla yaklaşıyorum 8D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 esh in bahsettigi muhtemelen Bosch HRB sistemi, normal regenerative braking in daha dusuk maliyetli olarak low/mid-end araclarda da kullanilabilmesine olanak vericek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 KHaRoN said: Motor hacmi kucuk diye hor gormemek lazim, giderken gorseniz sasirirsiniz muhtemelen. 10 sene oncesinin 1.6, 2.0 atmosferiklerinden daha fazla torklari var sonucta. Arabam vectra B 2.0 136 beygir 188 nm tork Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 e gule gule kullan? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 ağlaya ağlaya kullanıyo sanırım. 138 hp ne abi asdfas Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar