Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Clio ve turbo 90Hp motor


paramecium

Öne çıkan mesajlar

bu yeni silindir basi 300 cc, 500cc lik 3cyl motorlar cok enteresan bi trend,
ford 1liter ecoboost, bmw 1.5 falan da bu ekolden, muazzam gucler ortaya cikartiyorlar.

Hepsi potansiyel hibrid besleme motorlari, uygulamalarini merak ediyorum acikcasi. Degerler cok basarili.

clio ya gelirsek, enteresan bi kompozisyon cikmis ortaya, kisisellestirme mevzusu arabayi basitlestirmis(zaten basitti) onun disinda malzemenin eskisinden iyi oldugunu da sanmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Tork devirlerini falan bulamadım ama şehir içi için bence çok mantıklı. Tüketimin hacimle tam bir doğru orantılı şekilde düşmediğini tahmin ediyoruma ama KHaRoN'un dediği gibi tork boruyu öttürüyor :)

Bence 5 ileri vites yerine o motora EDC (veya ECD... neyse işte) daha iyi olurdu. 6 veya 7 ileri vites ile motora daha rahat oynama alanı bırakılırdı.

KHaRoN, VW'nin mi modül şeklinde motor konsepti vardı? Bu motorlar birleştirilip daha büyük hacimler ve güçler elde edilecekti? Bir nevi eskinin VR6 motoru gibi. Ben mi yanlış hatırladım yoksa :

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para W engine i diyorsan o genel itibariyle sadece fikrin birlestirilmesi, modulasyon yok ortada. Hep buyuk hacimli motorlarda verime yonelik bi hareketti.

Moduler olan sey VR ve V motorlarin komponentlerinin ayni olmasi, haliyle uretim maliyetinin azalmasi.

Onun disinda boyle ufak hacimlileri birlesirmek bolmek gibi bisey anliyorum dediginden, iste onu bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben VW'nin 3,4,5 ve 6 silindirli; bir nevi lego mantığında motor serisi üzerinde çalışma yaptığına dair bir yazı okumuştum sanki geçen sene. 2xVR6=W12 mantığında silindirlerin (senin dediğin gibi 250-300cc/silindir) birleştirilmesiyle motor kombinasyonları düzenleyeceğini belirtiyordu. klasik V yerinde de VR mimarisine dönecekmiş; hatta yazıdan anladığım VR3 gibi bir şeyin söz konusu olabileceği idi.

Diesel için de termik verimin arttırılması falan filan tarzı uzun vadede etkisini gösterecek çalışmalar anlatılmıştı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

su anda otelde bosch almanya otomotivden bir muhendis kalıyo.

hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi .


bir de ne olursa olsun yeni bir depolama teknolojisi bulunmadıkca elektrik motorunun omru kısıtlı. batarya çok maliyetli bir iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

su anda otelde bosch almanya otomotivden bir muhendis kalıyo.

hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi.


iyi de bir suru marka 2006 lardan bu yana zaten frenden geri kazanımlı hybridimsiler uretiyorlar.

gerçek hybrid lerde fren kazanımı hiç yok muymuş? anlamadım bunu ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:



hybridin frenlemeyle geri kazanım olan versiyonu uzerinde çalışıyoruz dedi, 2013 te falan araçlarda görürmüşüz. gelecek bu işte cünkü verimliliği çok yüksek dedi .

mazda 6 sw var pariste şu an
adamlar yapmış onu çoktan
seri üretime geçiriyolar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu benim araba frene bastigimda aku resmini maviye ceviriyor sarj ediyorum diye. alali 2.5 sene oldu.

bir cok arabada cok daha eskiden beri var bu olay yillardir. frenden kazanim ile elektrik motoru besleyip yakit tuketimi dusuren de var, elektrik motorundan ekstra beygir elde eden de var.

bundan mi bahsediyoruz, yoksa farkli bir seyden mi bahsediyoruz, anlamadim olayi? 2013 u falan birakin, 2006 dan beri satiliyor boyle araclar.

eminim 2006 dan cok once de kullanan birileri olmustur benim bilmedigim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake said:

The motor as a generator

Vehicles driven by electric motors use the motor as a generator when using regenerative braking: it is operated as a generator during braking and its output is supplied to an electrical load; the transfer of energy to the load provides the braking effect.
Regenerative braking is used on hybrid gas/electric automobiles to recoup some of the energy lost during stopping. This energy is saved in a storage battery and used later to power the motor whenever the car is in electric mode.
Early examples of this system were the front-wheel drive conversions of horse-drawn cabs by Louis Antoine Krieger (1868–1951). The Krieger electric landaulet had a drive motor in each front wheel with a second set of parallel windings (bifilar coil) for regenerative braking. In England, the Raworth system of "regenerative control" was introduced by tramway operators in the early 1900s, since it offered them economic and operational benefits as explained by A. Raworth of Leeds in some detail. These included tramway systems at Devonport (1903), Rawtenstall, Birmingham, Crystal Palace-Croydon (1906) and many others. Slowing down the speed of the cars or keeping it in hand on descending gradients, the motors worked as generators and braked the vehicles. The tram cars also had wheel brakes and track slipper brakes which could stop the tram should the electric braking systems fail. In several cases the tram car motors were shunt wound instead of series wound, and the systems on the Crystal Palace line utilized series-parallel controllers.[clarification needed] Following a serious accident at Rawtenstall, an embargo was placed on this form of traction in 1911. Twenty years later, the regenerative braking system was reintroduced.
Regenerative braking has been in extensive use on railways for many decades. The Baku-Tbilisi-Batumi railway (Transcaucasus Railway or Georgian railway) started utilizing regenerative braking in the early 1930s. This was especially effective on the steep and dangerous Surami Pass. In Scandinavia the Kiruna to Narvik railway carries iron ore from the mines in Kiruna in the north of Sweden down to the port of Narvik in Norway to this day. The rail cars are full of thousands of tons of iron ore on the way down to Narvik, and these trains generate large amounts of electricity by their regenerative braking. From Riksgränsen on the national border to the Port of Narvik, the trains use only a fifth of the power they regenerate. The regenerated energy is sufficient to power the empty trains back up to the national border. Any excess energy from the railway is pumped into the power grid to supply homes and businesses in the region, and the railway is a net generator of electricity.
An Energy Regeneration Brake was developed in 1967 for the AMC Amitron. This was a completely battery powered urban concept car whose batteries were recharged by regenerative braking, thus increasing the range of the automobile.
Many modern hybrid and electric vehicles use this technique to extend the range of the battery pack. Examples include the Toyota Prius, Honda Insight, the Vectrix electric maxi-scooter, the Tesla Roadster, the Nissan Leaf, and the Chevrolet Volt.

The GM EV-1 was the first commercial car to do this. Engineers Abraham Farag and Loren Majersik were issued two patents for this brake-by-wire technology.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

üzerinde çalışıyoruz demiş, üzerinde çalıştığı sistemi 2013'te görecekmişiz. ilk defa biz yapacağız bunu dememiş adam.

benzer bir olay yüz tanıma sistemleri üzerine bir konuşma yapan birisiyle benim aramda geçmişti, kibarca ağzımın payını vermişlerdi. ondan ihtiyatla yaklaşıyorum 8D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...