Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yaz vs 4 mevsim vs kış lastiği


paramecium

Öne çıkan mesajlar

kış lastiğini, değiştirme parası yakıt sarfiyatı kadar etmiyor diye değiştirmeyenler, ne alcam yaz lastiği diyenler de var.

kış lastiği işe yarıyor da, kar yağınca yanlama yapayım diye kasanlar da çok bu lastiğe sahip olup, fazla da güvenmemek lazım

sonuç: türkiyede 4 mevsim takılır, kar yağınca da otobüse binilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kis lastigi kar lastigi demek degil. Kullanmak icin illa kar yagmasina gerek yok.

Belli bir sicaklik dususunden sonra sertlesen lastik hamuru yol tutma kabiliyetini yitirdigi icin kis lastigi kullaniyoruz.

Benim de savim tam tersidir. Kasimda kis lastigi takilir, nisan da yazlik. Asla mevsimlik lastiklere bulasilmaz. (ege iklimini haric tutabiliriz, orasi icin direk mevsimlik lastik yeter)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

performans yaz lastigini kisin da kullanan (yani kullanamayan) bir salak olarak her mevsimin kendi lastigi kullanilmali diyorum (18 inch jant boyutundan dolayi istedigim ebatlarda kis bulamiyorum, ikinci bir set 17 inch jant almak istemiyorum, cok para)

yaz lastigi soguyu yiyince yamuluyor. sonra yazin da duzelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@namessar

onun icin yapilacak en iyi sey 16inch celik jant alip olcu %3 den fazla fark etmeyecek bi lastik degisimi yapmak.

Hem daha cok bulunan bir olcude kislik lastik + jant almak , 18 inche kislik almak dan daha ucuza gelir. Hem runflat(oyle oldugunu varsaydim) lastiklerin karkaslarinin canini okumamis olursun cikar/tak yaparak. Hemde aluminum jantini korumus olursun.

Kar ve buzun uzerine doktukleri tuz ve diger sivilar aluminum jantin canini okuyor resmen, hem mikro cizikler, hem korozyon hem kayan yolda kaldirima oraya buraya dokundura dokundura o sogukda yazik oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dogru hatirliyorsam eger

arkalar 275/40/r18
onler 245/45/r18

marka dunlop sport maxx gt RFT

kullandigim jant 18" turbine spoke style329

direk arabanin uzerinde gelen lastikler bunlar.

yazlik ve performans lastigi olarak gecmesine karsin kuru havada bile deli gibi kayiyordu bu lastikler. yaz mevsimi kullanimi icin bile rezalet bir lastik. birak kisi, sogugu falan, arabayi aldigim yaz daha lastik gicir gicirken bile en ufak yagmurda felaket sacmaliyordu. sogugu yiyince zaten iyice dagildi garibim.

2010 agustosta aldim arabayi, 37 bin km ve iki kis (bir tanesi baya karli) gordu bu lastikler. dolayisi ile kis lastigi alirken yaninda aslinda bunlari da degistirmem lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela arka icin konusursak 235x55x16 gibi bi donusum yapabilirsin. Degisim orani %1.5 gibi bisey oluyor ki hic birsey bu.

f10 un boltlara uyucak celik jant bulur musun bilmem de , [email protected] jant bulamazsan gobege bilezik koyarak e60 5x120 leri takabilirsin gibi geliyor.

bi bmw forumlarina sormak lazim. ama mumkun degil degil yani. Gayet de mantikli bi hareket olur. yazik 18 alasim janta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Performans lastikleri sadece kuru için bence. Yaz yağmuru falan hikaye :P

Zaten o taban ölçüleriyle kış lastiği azıcık saçma olur be. 'Ben kızaklanmak istiyorum' diye bağırıyorlar resmen. Daha dar taban ölçüleri + geniş yanak ölçüleri falan filan. Audi (Doğuş demiyorum) yeni araçlarda eskiden kışlık takım da opsiyon sunardı. Senin araçta böyle bir opsiyon yok mu? Borusan > Doğuş diye düşündüğümden sordum yani ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

borusan da sunuyor da 17 alasim jantlarla sunuyor. Bir turlu alasim jantlarin kisin caninin okundugunu setleri ayri almak istedigini anlatamiyorsun satisdakilere.

dolayisiyla olculeri iyice ogrenip hurdacidan veya hurdaci tanidigi olan bi lastikciden celik jantlari alip ustune 55-60 yanak bi kislik takmak lzm 16 janta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

O ölçüde lastik bulması zor olabilir.

225/55R17 daha uygun gibi.

mevcut/yeni
Mevcut 275/40R18 ve 245/45R18
Yeni 225/55R17
Lastik çapı (mm) 677,2/679,3 (fark +2,1 mm)
Çevre uzunluğu (mm) 2127,5/2134,1 (fark +6,6 mm)
tur/1km (tur) 470,0/469,0 (fark -1,0 tur)
Araç yüksekliği (mm) +1,0

225/60R16 da olabilir. O zaman değerler:
Lastik çapı (mm) 677,2/676,4 (fark -0,8 mm)
Çevre uzunluğu (mm) 2127,5/2125,0 (fark -2,5 mm)
tur/1km (tur) 470,0/471,0 (fark +1,0 tur)
Araç yüksekliği (mm) -0,4

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

odometre ve speedometre sanziman ktusundan olculdugune gore arka lastik olcusunu degistirirsen yanlis olcerler.

on tarafda da offset arkadan kucuk oldugu icin sikinti olabilir.
Sanirim en mantiklisi su anda ki olculerin orantili donusumlerini yapmak olur.

ama bir borusan a falan danismak lazim, boyle bir kislik uygulama gormedim daha once. Sadece mantiken oyle olmali diye dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 yıl ağrı da kaldım, soguklar başladığında ilk -15 dereceye düştüğü gün gidip ağrıda toplam 2 tane olan üst gecitlerden birine vurmuştum. O günden beri kış lastiği kullanıyorum, hava sıcakken kış lastiği takan adamın kulaklarında sorun vardır kesin, aracın içeri gelen sesi 2 kat artıyor, üstüne fazla yakıt harcıyor ve kıs lastiği asinmasi maximum oluyor. Kış lastiği buzda ise yaramaz diyenlere bakmayın, aracın durma mesafesinde yeterli azaltıyor ama spin atmasini ve sağa sola carpmasini kesinlikle önlüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...