Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni (ve ilk) araba


mokoko

Öne çıkan mesajlar

geçtiğimiz hafta ilk arabamı aldım. (ben almadım lan dedem aldı) peugeot 207 metalik gri. 1 2 sorum var siz tecrübeli araç sahiplerine.

1. boya koruma şart mı? ne gibi avantajları oluyo bu olayın. şartsa en güzeli ve en uygun fiyatlısı nerden kime yaptırmalı?

2. hep duymuşumdur motor açılana kadar çok yükse devirli kullanmamak lazım falan diye. nerden anlıyoruz motorun açıldığını? araba otomatik vites olduğu için çok yüksek devire ztn çıkmıyo normal şartlarda.

3. arabam benzinli 1.6 vti motor. yani benzin sarfiyatı biraz yüksek olucak gibi gözüküyo. benzin sarfiyatını azaltmak için ne gibi şeylere dikkat etmek gerekir. tavsiyeleriniz var mı?

şimdilik bunlar aklıma geldi. daha soradan aklıma gelen şeyler olursa eklerim buraya. teşekkür ederim şimdiden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Boya koruma bir zorunluluk değil ama boya ömrüne katkı sağlayan bi iş. Para ayırabilirsen yaptırmakta fayda var. Ama çok da zorunluluk arz eden birşey değil.


Yeni nesil araçlar rodajlı geliyor diye bir söylendi var ama bilemiyorum. Sen yine de kitapçığa bak ve en uygun cevabı gör derim. Her araç için dikkat edilmesi gereken kilometre değeri belirtiliyor kitapçıkta, "ilk 5000 km'de ani hızlanma ve yavaşlamadan kaçınınız" gibilerinden.


Aracının otomatik vites performansını bilmiyorum, kullanan vardır onlar daha iyi bilir. O performansın yakıta etkisi yüksek. Onun dışında sana bağlı olan kısım çok ani hızlanmaktan kaçınmak. Trafiği iyi okumak, belirli bir mesafeden ileriye dikkat ederek ona göre gaz ayarlamak. Önünde ışıklar varsa ve kırmızıysa ya da kırmızıya doğru geçecekse ışık, hala gaz vermenin bi manası yok araca, sal gitsin mesela. Dibine kadar gazla gelip ışığın dibinde fren yapmak hem frenleme sisteminin ömrünü azaltır hem boşa yakıt harcarsın. Bunun gibi biçok dikkat edilecek durum var sana bağlı olan. Temel olay dediğim gibi trafiyi iyi okumak.


Ek olarak,

ne kadar basarsan o kadar yakar. Uzun yola çıktığında falan "ya yol bitsin bastırayım 170-180" dersen hangi araç olursa olsun yakar. Sakin gideceksin hep, aracın ideal devir aralığının üstüne çıkmak yakıt sarfiyatını artırır. Sen bastıkça son viteste devir yükselecek ve sarfiyat artacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çizilmesinden ziyade parlaklığını koruması için aracına boya koruma yaptırabilirsin. Ayrıca kuş pisliği gibi kimyasallara olan dayanımı da artar. En iyi koruma kendinsin; fırça, pis sünger gibi şeylerle aracını yıkatmadığın sürece çiziklere daha geç sahip olursun. Aracına şehir trafiğinde en az zararın gelmesi için tamponlarını film ile kaplatmanı öneririm. İstiyorsan yan aynalar ile farları da kaplatabilirsin.

Motor illa ki alışma dönemi ister. Tüm hareketli parçalar birbirine alışacak; diskler ile balatalar da dâhil. Bundan ötürü mümkün mertebe ani devir hareketlerinden kaçın. Zaten bu sürenin sonunda hemen ilk bakım konulmuştur, yağ filtrelerin falan değiştirilecek.

Ekonomik kullanımın formülü; uygun devir bandı, düşük rüzgar direnci ve en düşük ivmelenme değeri.

-Aracın çekişinin en yüksek olduğu bant aracının en az zorlanacağı banttır. 1100rpm ile yokuş çıkmaya kasarsan o motor yakıtı içer örneğin; veya o devirlerde gazı köklersen hızlanmak için yırtınacaktır.

-Düşük rüzgar direnci de düşük hız ile gerçekleşir. Aracın hızı arttıkça ekstradan rüzgarın direncini yenmek için de yakıt harcayacaksın. Eğer rüzgar direnci olmasaydı hepimiz 8inci vitesde 2200rpm ile 220km/h yapar ve sadece 3,5 litre/100km yakıt harcar olurduk :

-Motor esas tüketimi enerji üretmesi gerektiği anda yapacaktır. En fazla enerji de hızlanmada gerekir (yokuş çıkmadığını düşünerek). Eğer sen trafiği aksatmayacak şekilde gaz pedalını yumuşak kullanırsan ve ivmelenmeni düşük tutarsan ortalama tüketim değerin oldukça düşecektir. Hızdaki değişiminin mümkün mertebe az dalgalanmalı olması gerekli. Anlık tüketim değerini takip ederek anlayabilirsin. Ben genelde hızın daha stabil olması için otobanı kullanıyorum. Benim güzergahımda otoban yolu E5'e kıyasla yolumu 8km uzatıyor ama toplamda harcadığım yakıt çok daha az oluyor :)

Otomatik vites -ki senin aracın için konuşuyorum- ekonomiden çok konforlu ve rahat sürüş için. Senin çok fazla müdahale şansın yok. Sadece eğer imkânın varsa arada manuel kullanım ile aptalca vites yükseltip ölü devir bantlarına zıplamasını önleyebilirsin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
1. boya koruma şart mı? ne gibi avantajları oluyo bu olayın. şartsa en güzeli ve en uygun fiyatlısı nerden kime yaptırmalı?


207 ye bence sart degil. korusan da 2. eli ayni para, korumasan da. ha, ben kullandigim donemde sinir harbi olmayayim dersen yaptir tabi. ben hic bir arabama yaptirmadim hayatimda boya koruma bu arada. o kilcal cizikler her durumda geliyor. o boya her durumda 2 sene sonra yamuluyor. kacari yok.zaten sinir olacagim, bari para harcamayayim diyorum.

said:
2. hep duymuşumdur motor açılana kadar çok yükse devirli kullanmamak lazım falan diye. nerden anlıyoruz motorun açıldığını? araba otomatik vites olduğu için çok yüksek devire ztn çıkmıyo normal şartlarda.


sizin motora kac devirden sonra yuksek sayiyor bilemiyorum ancak genelde benzinlilere 3bin deviri, dizellere 2bin deviri pek gecme derler.aslinda hesabi motorun max devrine gore yapmak lazim. boyle iskembeden sallamak dogru degil.

1000 km civarindan sonra sorun olmamasi lazim. normalde ilk bakim sonrasi derler, yaklasik 8bin km eder o da. (gerci bazi dizeller gunumuzde ilk bakima 30bin de giriyor)ama 8bin km ben dayanamam arkadas. zaten 50bin km den once satiyorum arabayi ben, 5 te 1 ini rodajda mi geciregim?

ha bir de yeni nesil motorlarda rodaj yok efsanesi var. bilemiyorum.


said:

3. arabam benzinli 1.6 vti motor. yani benzin sarfiyatı biraz yüksek olucak gibi gözüküyo. benzin sarfiyatını azaltmak için ne gibi şeylere dikkat etmek gerekir. tavsiyeleriniz var mı?


ayagini gazdan cek. vitesi erken at. yokusta araba sollama. biri sana yamuk yaptiginda yarismaya kalkma. sorun olmaz. ondan sonrasi allah kerim zaten. sen ne yapsan cok yakacak, kacarin yok.

hele bir de mesai cikisi istanbulda isen, aksam 6-8 arasi falan, ohohohohohohoh, gecmis olsun :P bidonu agzima dayayip icsem sonra kosmaya baslasam ben daha az yakarim, o derece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...