Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Balance Update - 5.10.12


Hannibal44

Öne çıkan mesajlar

Queen range'inden şikayetçi zerg olduğunu sanmıyorum. Yani böyle bir istek, sıkıntı efendime söyleyeyim queen buff'ı talebi ne prolarda gördüm ne de amatör oyuncularda. Playoff sistemi gibi. Daha ne olduğunu anlayamadan buff getirdiler. Zaten yeni haritaların şu anki SC2 dizaynına uygun olmadığının da farkında değiller. HotS gelene kadar idare ediciik dedik. Onda da düzenli doğrudan ya da dolaylı nerfler yiyoruz.

Overlord speed upgrade'i konusunda bişey demedim zaten. Haritalar cidden büyüdü. (XNC nerdee entombıd valley nerde.) Doğal olarak overlordların speed açısından bir buff'a ihtiyacı vardı.

Observer'a 10snlik buff=1 chronoboost. Tosslara 1 adet ekstra crono verdiler benim gözümde.

Ama adamlar inatla Terran late game'i düzeltmek namına bir halt yapmadıkları gibi, late game'in bozuk olduğunu kabulleniyorlar. Neymiş Terran late game'e kalmadan önce "hasar" vermeliymiş. Türkçesi "All-in ya da semi all-in yapın." Hani varyasyon? Hani çeşitlilik?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace said:

Neymiş Terran late game'e kalmadan önce "hasar" vermeliymiş. Türkçesi "All-in ya da semi all-in yapın." Hani varyasyon? Hani çeşitlilik?


asıl varyasyon bu zaten, terran erken zarar vermeli, zerg erken base almalı, protoss erken zarar görmemeli

yoksa hepsi erken zarar verebilse, hepsi erken base alabilse çeşit olmazdı çok yanlış bakıyorsunuz varyasyon olayına... ve early hasar için binbir çeşit yolu var terranın... veremiyorsanız zarar latede kırbacı sırtınızda yiyeceksiniz yapacak bişi yok malesef
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alla alla ben anlamıyorum bunu yuhu.
hiçmi broodwar izlemediniz?

pvt pvz tvz hepsinde sırayla toss, toss, terran midgame, earlygame de bi timingi turturup (hatta mümkünse birden fazla timing tutturup) bi avantaj elde etmelidirki late game'e girildiğinde önde olsun.

kötü değil aksine sahane bi durum bu.

sc2 de işte terran erken baskı kurmalıki, mid game'de harita kontrolu terranda olsun, bölece hem toss'u out expand etsin, hemde droplar daha scoutlanamasın.


hayır abi ben öle oynamak istemiyorum tvp'yi ben turtle'lıycam o expand etsin istiyosa etsin , 3 base takılıp 20. dakkada giricem combata diytosan buyur gir, kimse yok demez sana. ama bunu yapıcaksan gidip 9. dakkayla beraber haritanın kendi tarafında beklemeyen terranlarla aynı buildi kullanma. artık deve gibi thor/tank/viking helion abanıp 200 food ölemi acılırsın. raven battlecruiser helion falanmı yaparsın orasını bilmiyom ben.

turtlelıycam diyosan turtle'la ama hem turtlelıycam hem bio basıcam dersen e o kadarda değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

queen range'i hellionları kovalamak için getirildi
queene 50 enerjide gelebilirdi Blizzard facihanın eşiğinden döndü
bizim seviyemizde bile imba bişey olurdu bu şu anki +2 range ideal gibi bir zerg olarak +2 range olmasa ölürmüyüm...? yoo etkilemez beni bizim seviyemizdeki terranlar hellionları kapının önünde ölüme terk ediyorlar. Bir iki zerglingi ona yolluyorum kenardan kaçırıp o kendi kapısının önüne bakarken benim kapının önündeki bütün hellionları alıp rahatıma bakıyordum queen ile kovala mikro yap falan uğraşmıyoz. overlord speedi de çok bişey ifade etmiyo zaten bizim seviyemizde scout timing sorunlu olduğundan görebileceğin yine kısıtlı.

bizim seviyemizdeki protosslarda karşı tarafı erken görcem diye robotic chronolamıyolardı zaten oda pek bişey ifade etmiyo

Geçelim prolara
terranın sinsi saldırıları inanılmaz kuvvetli harras yapacam derken bitiriyo karşı tarafı öldürmesede süründürüyo. o yüzden protosa scout için tek seçenek olan observer nihayet zamanlamasının altında bir süre ile çıkabilecek daha önce 50/100 olan masrafını 25/25 e düşürmelerine ragmen istenilen performansı veremeyen observer 10 sn lik bir buff ile belkide balanceninde üstüne çıkabilir (benim kanaatim bu süre tehlikeli bir süre.)

bunu erken scout için söylemiyorum fakat late gamede robotic binası daha aktif olacak.


zerg vs Zerg oyunlarında overlord killing çok meşhurdur 26/26 olan bir zerg eğer overlordunu kaybederse o zaman diliminde yenilgi oranı %80 oranında artar 6 pool + 4 drone 7 pool 9 pool 10 pool all in tarzı oyunlar artık biraz daha soft duruma geçecek
zerg vs Terran eğerki queene 50 enerji verilmiş olsaydı bütün liglerde zergin win oranları tümüyle değişirdi. blizzard ince görmüş. hakkiten takdir ettim oyun açılışı 6 8 civarı hellion kapıda terror estiriyordu creep yayamaz scout edemez hale gelmişti zerg marine tank mı yoksa banche mi hayır hayır thor tank mı gelecek yoksa heryere base mi alıyo ne yapıyo bu terran penaltı topunun karşısındaki kaleci gibi top gelmeden bir köşeye yatması gerekiyordu.

overlord speed i scoute çıkmış overlordu queenden kaçırmak Staklerden bir damage bile olsa hafif atlatmak marine'ler öldüremeden en azından base'in 3/2 sini görebilecek ölecek ama görevini yapacak.
bu patcha kimsenin itirazı olacağını düşünmüyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben bi iki denedim, stalkerlardan kacmacalar daha sık oluyo. sentryden direk kacabiliyolar zaten. yanı işte biraz daha basede bekliyebilicek overlord speed.

daha sakat sorunlar var ama, kacması değil ölmemesi bela cünkü. hanı cok dikkatli bile olsan sonucta overlord base'e az cok girmeden gözükmüoyo fog'dan. ordu mainde değilse ki neden olsun, cok daha fazla sey görücek sac edilen overlord.

queen range sakat ama bak. neden sakat, sayıyım. mineral'e yerlesen marine drop'a düdük atabilicek. marine'le aynı range olduğu ıcın nanik atabilicek. helion kovalama, zealot kitelamaca, sentry ayıklamaca, roachların arkasıdan saldırma vs vs baya bi numarası olucak artık queenın. az buzz bir buff değil.

ayrı ayrı olası durumları göz önünden gecirince baya fark olduğunu görebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Cüce: Olay baskı kurmak falan değil. Terran'ın en büyük gücü all-inler oldu artık. Baskı kurup arkasından makro yapmak gibi bir seçenek yok. O baskı ya bitirecek, ya bitirecek; diğer türlü oyunda çok geride olacağını peşinen kabul etmiş oluyorsun. Bu yüzden özellikle de TvP çok tek düze olmaya başladı. Bugünkü GSL maçlarında da gördük bunu. MVP, oyunu bitiren bir timing ya da allin yapınca çok rahat kazanıyordu. Timinginin savunuldğu tek oyunda ise oyunu ezici bir şekilde kaybetti. Altını çiziyorum ezici bir şekilde. En sondaki büyük savaştan önce hiçbir hasar almamıştı MVP, başta baskı kurup işe yaramayınca hiç hasar almadan geri çekildi ve 3. base'ini daha erken aldı. Sonra da oyun normal seyrinde devam etti ve MVP, öyle böyle değil, ezildi.

Evet, ırklar arasında belli aşamada daha güçlü, belli aşamalarda daha güçsüz olma durumu olmalı ama ardaki fark bu kadar radikal olmamalı. Fark bu kadar radikal olunca oyuncu yeteneği değil şans faktörü ön plana çıkmaya başlıyor. Protoss, Terran'daan hasar almayınca oyunu bitme noktasına gelmemeli, Protoss biraz öne geçmeli. Protoss bir timing ya da alline karşı en ufak hata yapınca oyun 3 saniye sonra bitmemeli. Böyle olunca ne oluyor? "Aa stalkerlarını 2 santim daha sağda tutmadı, oyun biter", "Aaa dakika 15 ve 2 taraf da hasar almadı, oyun bitti, 5 dk sonra max Protoss gelene kadar şu su borcunu yatırayım bari" gibi yorumlar eşliğinde oyunu izlemiş oluyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sleeep said:

Aceace said:

Neymiş Terran late game'e kalmadan önce "hasar" vermeliymiş. Türkçesi "All-in ya da semi all-in yapın." Hani varyasyon? Hani çeşitlilik?


asıl varyasyon bu zaten, terran erken zarar vermeli, zerg erken base almalı, protoss erken zarar görmemeli

yoksa hepsi erken zarar verebilse, hepsi erken base alabilse çeşit olmazdı çok yanlış bakıyorsunuz varyasyon olayına... ve early hasar için binbir çeşit yolu var terranın... veremiyorsanız zarar latede kırbacı sırtınızda yiyeceksiniz yapacak bişi yok malesef


ya bırak allasen.

1.si herkes erken base alabiliyor. Mirror matchleri kenara koymak şartıyla!
*PvT'de gerek CC first gerek 1gate Nexus son derece güvenli FE açılışları. (Benim necoya göstereceğim CC first'e herhangi bir şekilde çizik at oyunu bırakırım. Ha ben yapamam supply block olurum alimallah:) Birde yıl 2012 oldu hala 1gate FE yaparken 1base thor scv marine baskısını tutamıyosun o da senin ayıbın :)
*PvZ'de FFE yaparken bizzat kendin cannon atmadan Nexus çıkmıyo musun? (Tabii scout'a bağlı orası ayrı.)
*Z'de FE atmayan hatta fast 3rd atmayanı dövüyolar.

2.sii her ırkta çok ciddi early pressure buildleri var. Hadi sana bi iki bişey çıtlatayım. Cloud kingdom'da PvT'leri %70 P kazanıyo. Neden? Harita 3g stargate'ten tut. Bstalkera o kadddar fazla erken saldırı opsiyonuna sahip ki sayısını ben bilmiyorum.
Parting'in 5,6,7.. gateway'i; Squirtle'ın dakka 12'de colosuslarla biz geldiiiik misafir kabul ediyo musunuz'u, Alejandrişa'nın colo dropu, Bak bi çırpıda PvT'de baskı kurabileceğin aklıma gelen buildleri saydım bile.
Aynı durum Z içinde geçerli. Roach, ling, bling timingleri hala son derece etkili.

Yaani kısacası. Sadece Terrana yönelik değil bu erken baskı kurma şeysi. Farklı ırkların, oyunun farklı kısımlarında güçlü olması olmamalı oyunun çeşitliliği (ki yukardakilere hayır deme bir zahmet).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Spartacus_ said:

@Cüce: Bugünkü GSL maçlarında da gördük bunu. MVP, oyunu bitiren bir timing ya da allin yapınca çok rahat kazanıyordu. Timinginin savunuldğu tek oyunda ise oyunu ezici bir şekilde kaybetti. Altını çiziyorum ezici bir şekilde. En sondaki büyük savaştan önce hiçbir hasar almamıştı MVP, başta baskı kurup işe yaramayınca hiç hasar almadan geri çekildi ve 3. base'ini daha erken aldı. Sonra da oyun normal seyrinde devam etti ve MVP, öyle böyle değil, ezildi.


ilk maçta ona bakarsan parting 3. maçtaki gibi colosus açıldı ve mvp ne all in yaptı nede timing. colosusu bile sonradan gördü ama mvp çok fazla marine sonrada da bi kaç viking le oyunu kazandı hatta kazandı değil kazıdı adeta. pvt bozuk bir oyun her iki ırk açısından da baktığında storm suz toss terran zor yenebilceği gibi storumlu tossu da terranın zor alacağı bi oyun bu açıdan biraz sıkıntı. ama progamer ler açısından bakarsak o kadar fark olduğunu sanmıyorum belki %50 %55 arası tossun üstünlüğü olabilir..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben zaten mesajımda dengeden bahsetmedim ki. Oyunun iki evresinde iki ırktan birinin ezici üstünlüğünün olmasının oynama ve izleme zevkini baltaladığından bahsettim. Terran'ın early game avantajı, Protoss'un late game avantajı birbirini dengeliyor galibiyet oranı olarak ama match-up şansa bağlı, bir tarafın diğerini ezdiği, çekişme olmayan maçlara sahne oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

flash'ın nesi var toss op mi ? hah lol ?
flash said:

What exactly about Protoss is overpowered?
Everything. Forcefields are OP, gateways are OP too... More importantly there are continuous patches but it seems like Terran is the only one that doesn't get buffs. I'm worried because they're on a downward trend.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=336791
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...