Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pedagojik formasyon gg


Tatar Ramazan

Öne çıkan mesajlar

http://www.ntvmsnbc.com/id/25342840/
said:
YÖK, fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin öğretmen olabilmek için aldığı pedagojik formasyon programını kaldırdı. Karar fen ve edebiyat fakültelerinde eğitim kadrosu ve öğrencilerde şok etkisi yarattı.

İSTANBUL - Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 5 Nisan’da aldığı karar ile fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin aldığı pedagojik formasyon programını kaldırdı. Fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin veya mezunlarının öğretmen olmasını sağlayan sistemin kalkmasının gerekçesi ise bu bölümlerde ortaya çıkan öğretmen fazlası gösterildi.

Karara göre, yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmayacak. Daha önce açılan programlar ise, mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılacak.

Vatan gazetesinin haberine göre 184 fen ve edebiyat fakültesinde okuyan 200 bin öğrenciden pedagojik formasyon alanlar karardan etkilenmeyecek. Ancak, karardan dolayı her yıl 5 bin öğrencinin mezun olduğu fen edebiyat fakültelerine olan talebin düşeceği belirtiliyor. Fen edebiyat fakültelerinin dekanları ise YÖK’ün aldığı karara son derece kızgın.

ÖĞRETMEN OLAMAYACAKLAR
Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı Prof.Dr.Muammer Canel, üniversite adaylarının artık fen ve edebiyat fakültelerini tercih etmeyeceklerini belirterek şunları söyledi,

“YÖK’ün kararı bizde şok etkisi yarattı. Fen ve edebiyat fakültelerindeki bölümler, alan bilgisinin en iyi öğretildiği bölümlerdir. Öğrencilerimize yazık oluyor. Bundan sonra üniversite sınavına girecek öğrenciler, öğretmen olamayacaklarsa neden fen edebiyat bölümlerini seçsinler ki.

Zaten başka alanlarda istihdam yok. Bu şekilde fen edebiyat fakülteleri çok fazla geriye atılacak. İki yıl önce YÖK’ten bir talepte bulunmuştuk. Pedagojik formasyon eğitimin 3. ve 4.sınıflarda alınmasını istedik.

YÖK de bunu kabul etti. Ancak bir sendika buna itiraz etti ve yürürlüğü durduruldu. Şimdi de öğrencilerimizin öğretmen olmasının yolu tamamen kapatıldı. İki yıl öncesine kadar ayrıca bütün üniversitelerin fen ve edebiyat fakültesi olmak zorundaydı.

Ancak zaten bu da kalktı. Biz 26 Mayıs’ta fen edebiyat fakültesi dekanları olarak Kıbrıs’ta toplanıp YÖK’ün verdiği kararı değerlendireceğiz.”

Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk ise, en az 350 bin eğitim fakültesi mezununun atama beklediğini hatırlatarak, kararın doğru olduğunu savundu,

“Doğrusu eğitim fakültelerinde okuyanların öğretmen olması. Ancak açık yer olursa fen ve edebiyat fakültelerinden öğretmen alınabilir. Fen ve edebiyat fakültelerinin açılmasının nedeni farklı alanlarda uzman olmak. Ancak ne yazık ıki mezunları için istihdam olmaması da çok üzücü. Onlar için de ayrıca istihdam yaratılmalı.”
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğitim fakültelerinde (mesela diyelim matematik öğretmenliği) bir matematik öğrencisinin ilk üç senede aldığı tüm matematik derslerini veriyor zaten adam gibi bir üniversite. Fakat seçmeli araştırma konuları yerine üstüne işte pedagoji gibi eğitimler alıyorlar.

Fakat eğitim fakültesinden mezun olan bir matematik öğrencisinin genelde matematik seviyesi üniversite 1 civarında takılıp kalıyor. Öğrencilerin çoğu matematiğe ilgisiz ve meraksız, zamanında nedenini bilmeden öğretmen lisesine girmiş şimdi de okuduğu bölümden eğitimden ve öğretimden nefret eden insanlarla dolu. Bu Türkiye'nin geleceği için işsiz öğretmenlerden daha ciddi bir sorun. Tahminen aslında fen edebiyat bölümlerinden mezun olanlar, eğitim fakültelerinden mezun olanlardan daha ilgili kendi alanlarına ve eğitim, öğretime. Bu da acı bir gerçek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim anlamadığım ankarnaın doğusunda herhangi bir yerde çoğu okulda öğretmen yokken nasıl gereğinden fazla öğretmen oluyorda formasyonu kapatıyorlar?


hoş olan şuan 3,2,1 olanlara oldu, yeni girenler eğer okullarında fizik bölümünün yanında, fizik öğretmenliğide varsa çift-anadal yaparlar olur biter (misal odtüde derslerin %80 i zaten ortak öğretmenliklerle fen-edebiayt fakültesindeki temel bilim bölümlerinin)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle de bir sıkıntı var ki özellikle dil öğretmenliği bölümlerinde o lisana hakiğm olamdan öğretmen olanlar var

en basitinden marmara üniversitesi almanca dili edebiyatı ile almanca öğretmenliğini karşılaştıracak olursak, filoloji mezunu almanca bilgisi bakımından ezici bir üstünlüğe sahip, almanca öğretmenliği mezunları göethe nin sınavına girseler A2 seviyesi bile çıkacakları meçhul hani durum o derece vahim

4 sene önce okuduğunu anlamayan yığınla almanca öğretmenliği öğrencisi vardı bugün o durum düzeldiyse bilemeyeceğim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

şöyle de bir sıkıntı var ki özellikle dil öğretmenliği bölümlerinde o lisana hakiğm olamdan öğretmen olanlar var

en basitinden marmara üniversitesi almanca dili edebiyatı ile almanca öğretmenliğini karşılaştıracak olursak, filoloji mezunu almanca bilgisi bakımından ezici bir üstünlüğe sahip, almanca öğretmenliği mezunları göethe nin sınavına girseler A2 seviyesi bile çıkacakları meçhul hani durum o derece vahim

4 sene önce okuduğunu anlamayan yığınla almanca öğretmenliği öğrencisi vardı bugün o durum düzeldiyse bilemeyeceğim


düzelmemiştir muhtemelen fen alanındaki öğretmenlik bölümleri hala leş durumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

şöyle de bir sıkıntı var ki özellikle dil öğretmenliği bölümlerinde o lisana hakiğm olamdan öğretmen olanlar var

en basitinden marmara üniversitesi almanca dili edebiyatı ile almanca öğretmenliğini karşılaştıracak olursak, filoloji mezunu almanca bilgisi bakımından ezici bir üstünlüğe sahip, almanca öğretmenliği mezunları göethe nin sınavına girseler A2 seviyesi bile çıkacakları meçhul hani durum o derece vahim

4 sene önce okuduğunu anlamayan yığınla almanca öğretmenliği öğrencisi vardı bugün o durum düzeldiyse bilemeyeceğim


aynen böyle hala
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Üniversite sınavlarında düşük puan alıp fenb edebiyat bölümleri yaz. Akademisyen olmaya kafan basmasın, bassa bile açıkta kalmamak için yazdığından o alana ilgin olmasın. E işsiz kalmayayım öğretmen olayım diye formasyon al. Atama sırasına gir.


Öte yandan puanları fen edebiyattan çokçokçok fazla olan öğretmenlik bölümlerini kazanan adamlar da 4 yıl okusun, seninle aynı kuyruğa girsin.


Negzel kafalar.


Eğitimin içine eden şeylerden biri formasyon olayıydı. İsabet olmuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hamsilipilav said:

BabacumMostors said:

şöyle de bir sıkıntı var ki özellikle dil öğretmenliği bölümlerinde o lisana hakiğm olamdan öğretmen olanlar var

en basitinden marmara üniversitesi almanca dili edebiyatı ile almanca öğretmenliğini karşılaştıracak olursak, filoloji mezunu almanca bilgisi bakımından ezici bir üstünlüğe sahip, almanca öğretmenliği mezunları göethe nin sınavına girseler A2 seviyesi bile çıkacakları meçhul hani durum o derece vahim

4 sene önce okuduğunu anlamayan yığınla almanca öğretmenliği öğrencisi vardı bugün o durum düzeldiyse bilemeyeceğim


aynen böyle hala



Edit: Almancayı bilemem ama ingilizce için yazıyorum aşağıda.

Dİl öğretmenlikleri 4 yıl boyunca dil eğitimi almıyor ki? Öğretmenliklerde dil öğrenmiyosun, dil öğretmeyi öğreniyorsun. Derslerin büyük çoğunluğu öğretmek üzerine kurulu.


Tabi ki bu hiç dil eğitimi almadıkları anlamına gelmiyor. Zaten yds -eskiden böyleydi şimdi nasıl bilmiyorum gerçi- için 3 yıl lisede ingilizce eğitimi alıyorlar. Orda öğretmenlik için bir temel oluşuyor zaten. Başarılı olan da öğretmenlik seçip üniversitede daha çok öğretmek üzerine kurulu derslerle öğretmen oluyor.


Dil edebiyat mezunları öğretmenliklerden çok daha iyi ingilizce biliyordur tabi, çünkü onlar işin en detaylı şeklini öğreniyorlar. Ama bu öğretmenlikte daha başarılı olabilecekleri anlamına gelmez, zaten en fazla lise öğrencisine ders veriyorsun, onda da program belli. Gidip edebi eser çevirtmiyorsun.


Ha okullarda verilen dil eğitimi kalitesi neden düşük, birincisi ders saatleri ve meb tarafından belirlenen ders işleme planı. İkincisi de, öğretmeyi bilmeyen insanların yapıyor olması. Bu noktada yine aynı yere geliyoruz, dil edebiyat mezunu belki dile çok iyi hakim, ama öğretmeyi bilmediği için sıfır fayda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

formasyon, son kullanma tarihi çoktan geçmiş olan bir uygulamaydı zaten. bir tarafta yıllarca öğretmenliği öğrenen bir güruh, diğer tarafta hiç bir öğretmenlik eğitimi almadan sadece o alanda iyi olduğu için damdan düşme formasyonlular. çok önce yapılmalıydı, fakat geçiş uygulaması çok saçma (eğer atladığım bir yer yoksa), en aşağı 5 yıl sonra kalkacak falan demelilerdi böyle şak diye olması yine düşünme kabiliyetinden yoksun büyüklerin .. yemesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi iyi hoş da öğretmenlik bölümünü okuyan adamlarda öğretmen olma kumaşı olmuyor pek hani fen edebiyat okuyandan tek farkı "öğretmen olurum garanti işim olur" demesi

fen edebiyat fakültelerinde zebil gibi insan olmasının bir nedeni de kontenjan artışı

çünkü her dönemden 50 tane akademiker çıkacak

alt yapımızı düzeltmeden üst yapıya giriş yapıldığından bir nevi kısırdöngüdeyiz

bence formasyon kaldırılması yanlış, madem kaldıracaksın o zaman öğretmenlik bölümlerinin eğitim kalitesini arttır, fen edebiyat kontenjanını azalt

"indirdik" "kaldırdık" demekle olmuyor bu iş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Dİl öğretmenlikleri 4 yıl boyunca dil eğitimi almıyor ki? Öğretmenliklerde dil öğrenmiyosun, dil öğretmeyi öğreniyorsun. Derslerin büyük çoğunluğu öğretmek üzerine kurulu.


abi tamam da yanancı dil öğretmeni adam akıllı o dili bilmezse, edebi eserlerini okumamış hazmedememiş dil yapısını oturtamamışsa neyi öğretecek? formasyon bu işin kolay yanı esas o dile hakim olması önemli

sadece dil değil diğer dallarda da öyle, sen matematiğe hakim değilsen nasıl matematik öğretebilirsin? çocuk ters bir soru sorduğunda maymun gibi kalırsan nasıl olacak o iş? bu da aynı mesele
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi okullardaki kalite önemli burda, o başka bi tartışma konusu. Ama dil edebiyatçıların daha iyi biliyor olması iyi öğretmen olabileceklerini göstermiyor.


Senin bahsettiğin sorun işin temeline neşter vurarak çözülebilir sadece. Önce bi öğrenci seçme kriterlerini gözden geçireceksin. Türkiyede genç nüfus fazla, son dönemde üniversite okumak da moda olduğu için yığılma çok fazla. Bu kadar büyük öğrenci kitlesini bundan daha iyi bi şekilde nasıl elersin açıkçası onu da bilmiyorum. Ama en azından yavaş yavaş ilköğretim ve lisede çocuğun vasıflarına göre yönlendirerek bi eleme yapmak lazım.


Öyle çok bilinmeyenli bi denklem ki bu arada. Tek bi sınavla seçiyosun. Yerleştiriyosun. Yerleşenlerin bi çoğu memnun değil, ilgisiz, yeteneksiz. Bunlardan fen edebiyata, dile falan gidenleri formasyonla öğretmen oluyor. O öğretmenler yine başa dönüp eğitim kalitesini biraz daha düşürüyor. Onun yetiştirdiği nesilde yine aynı şekilde öğretmen oluyor, onlar yine baş adönüyor falan. Sürekli bi çöküş. Öte yandan. bu kalitesizleşme içinde yetişenler hukukçu da oluyor, siyaset adamı da oluyor. Bunlar yine bi derece, adam gibi eğitim almayan adam parasıyla vekil oluyor sfgsdg


Sürekli bi kalitesizleşme var, yarayı iyileştirecek adamlar da hep kalitesiz olunca, bi türlü düzelme olmuyor.


Formasyonun kalkıyor olması iyi bi iş. AMa çok ufak bi nokta sadece. Daha üniversitelerdeki eğitim kalitesi yükseltilecek, üniversiteye girişteki eliminasyon sistemi iyileştirilecek, ilkokullar liseler iyileştirilecek falan... Onun yanında özel okullar da var. Babası parayı basıyor, çocuk 4 işlem bilmeden matematikten en yüksek notla geçiyor. Bi tarafta saçma öğrenci seçme sistemi yüzünden düşük puan alan çocuk var, bu taraftan özel okul öğrencisi sadece okul puanı ile bi bok bilmemesine rağmen diğerinin önüne geçebiliyor fln.

Ben mümkün görmüyorum açıkçası düzelmeyi. Bu ülkenin eğitimi 4-4-4 de olsa, 3-5-2 de olsa, 4-3-3 de olsa, istersen tek forvet çık istersen 10 defans ile çık naparsan yap düzelmez. Bunu düzeltmeye yetecek adam da yok, sistemdeki öğrenci sayısı da çok fazla. Böyle gider yani anlayacağın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...