Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Prins - Brc - Atiker


Letsgetthesunshine

Öne çıkan mesajlar

Selam,

BRC kullanmıştım 100bin km kadar. Malzemelerde sorun yok, montaj elemanları bildiğin öküz çünkü klasik sanayi elemanları. Depo için bagajda kesilen yere çinko sürmediler, atölyeye gelince ben sürdüm. Motor bölümünde tesisatı döşemeleri de özensiz. Parçalarda hiç sorun yaşamadım, tekrar belirtmek isterim. Ayardı falandı filandı diye hiç de servise gitmedim. Sadece 3 defa filtresini değiştirttim.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha bir de bunlara Lovato eklendi bu nasıldır alırken ısı müşürlü mü yoksa zaman müşürlüsünü mü almak gerekir?

Şimdi sormak istediğim motora zarar verme konusu şöyle pistonlarda ya da motorun diğer aksamlarında yıpranmaya sebebiyet verir mi?

Bir detaktırmak kar zarar denkleminde ayda max. 1000 km giden birisi için ne derece doğru olur?

Üçüncü bir soru benzin yoğunluk bakımından gazdan haliyle daha fazla, tüketime baktığımızda menzil bakımından benzin ve gaz kafa kafaya mı yoksa gaz daha fazla mı tüketiyor araç.
Biraz daha açmak gerekirse 50 tl lik benzin ve 50 tl lik gazın
gideceği menzil aynı mıdır?

Teşekkürler bilgi için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

prins ile brc adinin gectigi yerde digerlerinin ismi anilmaz.

bu ikisinde ise duzgun uygulandiginda prins brc ye karsi ustun, fakat brc nin de bazi teknik kolayliklari montajda.

Taktigin arabaya degiyorsa baska bisey dusunme, yok orta halli bi araca takiyorsan bunlara bakmana gerek kalmayabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Letsgetthesunshine said:

Şimdi sormak istediğim motora zarar verme konusu şöyle pistonlarda ya da motorun diğer aksamlarında yıpranmaya sebebiyet verir mi?

Bir detaktırmak kar zarar denkleminde ayda max. 1000 km giden birisi için ne derece doğru olur?

Üçüncü bir soru benzin yoğunluk bakımından gazdan haliyle daha fazla, tüketime baktığımızda menzil bakımından benzin ve gaz kafa kafaya mı yoksa gaz daha fazla mı tüketiyor araç.
Biraz daha açmak gerekirse 50 tl lik benzin ve 50 tl lik gazın
gideceği menzil aynı mıdır?

Teşekkürler bilgi için.


birinci soru icin enjektorlerin akisi ayniysa uzun sure bir sikinti olmaz. Arada sirada (mesela haftasonu gezmelerinde vb) normal benzin kullanip motora yaglama yaptirmak sistemin omrunu arttirir.

diger iki sorunu ise hesaplamak basit;

araban 10 litre yakiyorsa, lpg donusumuyle %10-15 kadar daha fazla yakmaya baslayacak. (12 litre diyelim biz genis genis)

1000km de ne kadar benzin yaktigini hesapla.
1000km de ne kadar gaz yakacagini hesapla.

farki seni kac ayda amorti edecek gorursun.

50liraya ne kadar gidecegin de ayni hesabin tersi iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle ki son zamlardan sonra 2005 Astraya düşünüyorum ciddi ciddi, benzinin pompa fiyatı 5 tl/lt olacak gibi bu gidişle.

Şimdi olay şu zaten şirket aracı var h.içi kendi arabamı ancak gece bir yere gidersem kullanıyorum. Ve kendi arabamla ayda max. 1000 km yapıyorum o da kırk yılın başı tatile gezmeye falan gidersem.


Şimdi lpg sisteminin amortismanını hesaplıyorum, fiyat sordurdum BRC için 1600 tl fiyat verdi İzmit'teki bayilerin tümü. Bu parayı da 2 senede falan amorti eder diyorum ben o yüzden kararsızım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bence de yaptırma. Hem satarken LPG'siz satacağın için daha avantajlı olursun.

LPG'de yağlama sıkıntı. Bunun için otomatik olarak sisteme yağ damlatan bir ek parça mevcut. Ama ben 6000-7000km'de bir yağını değiştiriyordum aracın.

Isıya göre sistemi devreye sokmak daha doğru. Motor soğukken yağlaması aktif olarak çalışıyor sonuçta.

Tüketim söylendiği gibi +%10-15 artıyor litre bazında. Ayrıca ani hızlanmalarda çekiş düşüklüğü sebebiyle aracı daha fazla zorluyorsun ve bu da +%20 mertebesine kadar çıkartabiliyor.

Ben senede 12bin km yol yapan biri olsaydım LPG taktırmazdım. Yakıt alırken moralim bozuluyorsa da gider diesel alırdım ve psikolojim bozulmazdı; alırken fazla öderdim ama az km yapıp satacağım için hem 2.el değerim yüksek olurdu hem de diesel günümüzde daha avantajlı ;) Zaten bakım masrafı sana koymaz çünkü senede 1 kere bakıma sokacaksın aracı :D

LPG'nin kullanım zorlukları da var; bagaj hacminin küçülmesi, deponun küçüklüğü sebebiyle daha sık yakıt alma zorunluluğu, kapalı otoparklara girme yasağı, kafanın bir ucunda hep var olan 'acaba güvenli mi?' sorusu, aracın orijinalliğinin bozulması.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

60bin km dir arabayı tüplü kullanıyorum bir buçuk sene oldu.zavoli marka hiçbir sıkıntısını görmedim yarı yarıya düşüyor işte gaz 2.70 benzin 4.50 birde 10 bin km de 50tl ye bir parça değiştiriyorlar.tüp hayatımda yaptığım en güzel şey.araç megane 2 hb ve 1.6 110 beygir yokuşta 3 kişiden fazlaysa fark ediliyor tüp olduğu gayet iyi yani sıralı sistemden çok memnunum.16 kuruş yakıyorum km de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arabayı (2001) 45binde alıp, 49 binde taktırmıştım, şu an 78000
o 4 bin km niye benzinle gittiğime hala yanarım

çok kaba bir hesapla
benzinle 7
lpg ile 8 litre /100km yakan araçta

4,5 tl benzin litre (daha da fazlaymış)
2,5 tl lpg litre fiyatı

10000 km gidersen
800x4,5 = 3600 TL
700x2,5 = 1750

fark 1850 TL
250 liraya da ekler pasta alırsın 10 kilo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...