Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pininfarina Cambiano


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Diesel türbin süper bir fikir! Adamları gidip gıdişlerinden öpesim geldi =)



said:
Konseptin her bir tekerleği için birer elektrik motoru bulunuyor.

Bu motorların her biri 60 kW ve kısa sürelerle azami 150 kW güç üretebiliyor, bu da toplamda 816 bg’ye denk geliyor.

Dizelle beslenen küçük bir türbin bataryaları şarj ediyor.

Konsept km başına yalnızca 45 gram CO2 emisyonuyla süper otomobil performansı sunuyor.

Pininfarina otomobilin sadece elektrik ile 200 km sürülebildiğini daha sonra bataryaları şarj etmek için dizel motorun devreye girip menzili 800 km’ye yükselttiğini söyledi. Araç 250 km/s azami hıza ve kısa sürelerle 275 km/s hıza ulaşabiliyor ve 0’dan 100 km/s’ye 4,2 saniyede hızlanıyor.

Pininfarina’nın ürün ve süreç geliştirme bölümü başkanı Andrea Maria Benedetto, Cambiano’nun türbininin, aynı gücü üreten içten yanmalı bir motorun yarısı ağırlıkta olduğunu söyledi.

Benedetto, “Türbin için dizel kullanmaya karar verdik, çünkü emisyonları o kadar temiz ki onu gelecekte Euro 7 uyumlu bir güç aktarım sistemi olarak düşünebiliriz” dedi.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Verimleri yüksek oluyor. Daha küçük boyutlarda yapılıyor. Ayrıca hareket lineer'den dönme hareketine dönüştürülmüyor, zaten dönme hareketi olarak elde ediliyor. Ayrıca mil üstünden jenaratörü direkt aküple tarzında takabilirlerse çok daha düşük aktarma kayıpları oluşuyor. En fazla da tek -bilemedin çift- kademede redüksiyon yaparlar sanırım, bir otomobildeki kadar kademeli şanzıman gerekmez. Mekanik ağırlıklı olmadığı için çok fazla aşınma da söz konusu olmaz. Tabi kanat ömürleri bitince ne ederler onu bilemem :P Büyük ihtimalle modüler alüminyum alaşım malzemeden kanatlar kullanırlar.

Bence çok güzel bir gelişme.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

[video]http://youtu.be/_OymET8YGWc?feature=oembed" width="459">



said:
Kongsberg Dresser Power KG2-SL3 Diesel Turbine Engine
The turbine has a output power of 1890 kW or 2533 HP at approximately 19000 RPM. The gear converts this down to 1500 RPM before its connected to a Leroy Somer AT 500 LB91 AC Generator on 2125 kVA / 1700 kW. This is one of the backup units for a major Norwegian Datacenter.


Ben sesini duyamadım :(

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Türbinlerde devirler çok yüksek :) O videodaki koca oğlan bile 16.000rpm! Şanzıman ile devir düşürüyorlar. Tabi tork iyice tavan yapıyordur :P Kavitasyon sebebiyle zarar görebiliyorlardı. Tabi seri üretimle birim maliyetler düşecektir. Çok büyük maliyetler olacağını sanmam.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turbin motorun izdirabi cok fazla.

havalandirilmasi,
sicaklik,
sogutulmasi problem,
hareketli parcalarin omurleri problem(konusmussunuz zaten)
epik devirlerden oturu ses problem,
Hersey puruzsuz, isiya dayanikli vb oldugu icin malzemeler pahali, uretim kusursuz olmasi gerektiginden bunu yapabilecek makinelerin isletilmesi pahali.

idle duramamasi , gaza cevap verememesi gibi seyler sadece elektrik ureteceginden oturu problem degil , deginmeye dahi gerek yok barize.

Senelerdir keroten li turbin motorla ucak modeli yapip ucurmak isteyen birinin imkansizliklarinin ozetidir bu mesaj =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hidrojen ile de yapabilirsin. Sonuçta yanma sonucu hacim genişlemesi çalışma mantığı.

Şu an zaten imalatta kullanılan makinaların hassasiyetleri yüksek. Çok yeni bir motor yapısı olmadığına göre 50'li yıllardaki teknoloji bile üretilmesine imkân verdiğine göre sıkıntı olmaz.

Boyuttan ötürü ısınma gibi sorunların çözülmesi kolay çünkü mevcut motorlar da oldukça yüksek ısı üretiyor. Scania için kardeşim egzozdan atılan ısıl enerjinin elektrik enerjisi olarak geri kazanımı ile ilgili bir çalışmada bulunmuştu. Sonuçta ısısal farklar ile bile elektrik enerjisi üretilebiliyor.

Bak kullanıma hazır üretilen modeller var hem de kaç senesinde ilk üretimi :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Lycoming_LTS101


Tabi bu kadar güce gerek yok :P

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi kimyasal enerji potansiyelini dikey harekete çevirip, onu dairesel harekete çevirip, onu da envai çeşit aktarma organından tekerleklere dağıtmak zaten çok şuursuzca bi yöntem.

bi de o kadar zahmetle üretilen ivmelenmeyi trafikte gereksiz kullanıp frenleyerek harcıyosun. delilik direkt :D

hep diyorum zaten; araba keyif işi iyi güzel de şehir içi otoyol keyif işi değil. orada kesinlikle otonom olmalı trafik. neyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Şu an zaten imalatta kullanılan makinaların hassasiyetleri yüksek. Çok yeni bir motor yapısı olmadığına göre 50'li yıllardaki teknoloji bile üretilmesine imkân verdiğine göre sıkıntı olmaz.

Boyuttan ötürü ısınma gibi sorunların çözülmesi kolay çünkü mevcut motorlar da oldukça yüksek ısı üretiyor. Scania için kardeşim egzozdan atılan ısıl enerjinin elektrik enerjisi olarak geri kazanımı ile ilgili bir çalışmada bulunmuştu. Sonuçta ısısal farklar ile bile elektrik enerjisi üretilebiliyor.


Imalat maliyeti icin birebir silicon ureticilerinden ornekleme yapabilirim. Su anda 22nm hassasiyetle silikon isleyebilen uretim teknolojileri mevcut ve basariyla uretilebiliyor. Fakat basari orani hala bir 60nm uretimi kadar degil. Su an ki motorlar da hafifletilmek amacli bir cok malzemeyle layering vb yapiliyor ama yine de bir turbin motor kadar "hata affetmeyen" yapilari yok. ozellikle kucuk olceklerde boyle oldugunu dusunuyorum.

Gerci cok basarili turbin ureticileri var, ilgilenenler icin izlemesi/duymasi keyifli olacaktir. youtube da fatcat turbin motorlu modellere bakinin, iclerinden siyrilip ciddi cok basarili isler yapiyorlar son 2-3 senedir.

Motorun sogutulmasi meselesi ise karmasik, motor kendi kendisinin heatsink gorevini goruyor ve genel itibariyle hava araclarinda yaygin kullanildigindan yuksek hizlarda sogutma sikintisi yasanmiyor. ama arabalardaki gibi kapali bir karoser icinde nasil verimli sogutulur gercekten merak ediyorum. Suyla sogutulmayan turbolarin bile omru ortada. suyla sogutulanlarin ise maliyeti...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...