Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bi Tüketici Hakları Sorusu


Dartanian

Öne çıkan mesajlar

Ben şimdi bi laptopu garantiye verdim lcd ağrızasından dolayı. Laptop geldikten 1gün sonra tekrar aynı arızayı verdi ve tekrar garantiye götürdüm.Yani burdan şu çıkıyo onlar bana o pcyi adam gibi yapmadan teslim ettiler.

İlk garantiye verdiğimde 15 gün geçti daha sonra 1 gün bende kaldı ve tekrar garantiye verdiğim tarihten bu yana bi 15 gün daha geçti.Burda benim bi hak talep etme hakkım var mı? Yenisini isteme gibi?

Çünkü 24 saatlik bi kullanım bile geçirmeden tekrar bozuldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Serviste geçen süreler sayılmıyo, yani sen o laptopu aslında 1 gün kullandın. O yüzden ilk 30 gün arızası için başvuru yapabilirsin.

Tabi normal şartlarda ilk 30 gün arızası olan bi cihazda parça değişimi gerekiyosa(ki seninkinde lcd değişmiş diyosun) sana "değişim yapabiliriz, veya onarım yapabilirz, hangisini yapalım" şeklinde sormaları gerekiyor.

Gerçi bu bahsettiğim olay markadan markaya farkediyomu bilmiyorum ama bi cihaz 20 gün serviste kalmışsa otomatikman değişim hakkı kazanıyosun zaten.

1.5 yıldır bursa samsung teknik servisinde çalışıyorum, sormak istediğin başka bişey varsa burdan sorabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

garanti belgesindeki koşullarda yazması lazım onun.ancak genel tüketici hakları olarak bildigim bilimum bilgisayar-elektronik ürün vs şeylerde aynı arızayı 2 veya daha fazla yapması,veya farklı parçalarında dahi olsa 4 veya daha fazla arıza çıkarması,satış yapan firmanın yenisini vermesini gerektiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Archangel_ said:

bilgim yok ama mantıken olmaması lazım.zira belkide adamlar doğru düzgün tamir edip verdi ama o 24 saatlik dilimde olan farklı bir arıza, ya da ne bileyim kullanıcı hatası.yani süre sıfırlanıyor olsa gerek


Aynı arıza olduğu için sormak istedim.Belli ki yapamamışlar süre dolmasın diye teslim etmişler.Yoksa pcyi açtıktan 2saat sonra aynı arızanın tekrar nüksetmesi bana biraz tüketici hakkının yendiğini düşündürtüyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

0ne şimdi bişey sorucam

Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır

Şöyle bişey yazıyo, aradığımda bana idareten bişey verebilirsiniz deme hakkım var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle biliyorum böyle biliyorum demeyin, ilk ağızdan prosedürü anlatayım.

Elektronik eşyalarda değişim veya para iadesi nasıl olur.

1 - Aldığınız elektronik ürün, diyelimki cep telefonu. 1 takvim yılı içerisinde (01.01.2011 -01.01.2012 gibi mesela) telefonunuzdaki herhangi bi parçanın, diyelimki lcd ekranı 3 kez değişmesi gerekir. Yani 3 kez aynı arızayı göstermesi o telefonun sorunlu olduğu anlamına gelmez.

Mesela bana Galaxy SII telefonlar geliyo, abimiz rom yüklemek isterken işletim sistemini göçertmiş ve download mode a alamadığı için yükleyemiyor, ama telefon acılmadıgı icin sanki telefondan kaynaklanıyomus gibi görünüyo, biz ise işletim sistemini kendi yazılımımızla download edip teslim ediyoruz, ama müşterinin kafasında "1 gitti 2 kaldı" şeklinde bi yorum beliriyo.

3 kez aynı parçanın değişmesi gerekir.

2- Veya yine 1 takvim yılı içerisinde 4 kez farklı parçanın değişmesi gerekir.

3- Diyelimki telefonunuzun lcd ekranı değişmesi gerekiyor fakat istenen parçanın geliş süresi uzadı ve 20 işgünü nü geçti, değişim yaptırabilirsiniz, servis yapmazsa formunuzla beraber belediye'ye tüketici haklarına gidin onlar söke söke alır.

4- Diyelimki telefonunuzun lcd ekranı fabrika çıkışı olarak hatalı, bunlar tespit edildiğinde aynı lcd nin hatasız olan versiyonunu üretmek veya tasarlamakla meşgul, işte o arada o parça DNA/SNA denilen bi duruma düşüyo ve eğer geliş süresi zaten 20 günden fazla sürücekse merkezleri tarafından "aynı veya farklı bi model ile değişim yapabilirsiniz" şeklinde bilgilendiriliyorsunuz.

5- Telefonu aldınız ertesi gün dokunmatik çalışmamaya başladı, veya 29. gün oldu bu olay, gidip "değişim istiyorum" şeklinde servise veriyosunuz, servis zaten dokunmatik veya anakart değişmesi gerekiyosa cihazı değişime gönderiyo, çünkü kayıtlar merkez tarafındanda kontrol edildiği için parça değişmesi söz konusu değil, ya değişim yaparlar, bazı istisnalar var tabi.
Mesela Galaxy Tab'larda "HOME" yani hangi menüde olursanız olun ana ekrana döndüren tuş çalışmıyo, bazen bu 3. günde oluyo bazen 3. ayda bazen hiç olmuyo, bu yazılımsal bi problem ve parça değişmesine gerek kalmadan giderilebiliyo, yani ilk 30 gün arızası olarak cihazınızı verseniz dahi parça değişimi gerekmediği için onarım yapılıp en kısa sürede teslim edilir.

6-Cihazınız bazen kendini resetliyo veya kapanıyo, ama bu herzaman olmadığı için belki servisin 3 günlük süre zarfında gözlemlenemeyebilinyo o yüzden "Arıza görülmedi" şeklinde cihazı geri alabilirsiniz. Bazen bu olay 6-7 kez bile olabiliyo, gidip servisle kavga etmenize gerek yok gidin tüketici haklarına, onlar arızayı görene kadar ellerinde tutuyolar, arızayı görürseler direk değişim kağıdını yazıp sizi yeni bi telefon almaya gönderiyolar.


6.5- Ulan bişey daha geldi şimdi aklıma, telefonunuzun kapandığnı servise gösteremiyosunuz, fakat siz görüyosunuz. Çözüm basit, telefon durduk yere kapanıp açılırken, yada durduk yere ekranı giderken, yada bazen dokunmatik basmazken, video kaydı yapmaya çalışın, daha sonra kayıtla beraber gidin ordaki teknisyen şefi veya servis müdürüne videoyu gösterip yeni cihazınız için gün sayın.

7- Terazime abanbilirsiniz, go go.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

harbi abandım, hatta yer imlerine ekledim lazım olur elbet :P
ama bi kaç soru;
3 için; söke söke alınması ne kadar sürer?
6 için; o kağıtla uğraşmadan direk alınabiliyor mu yoksa onun da prosedürü var mı?
bir de tüketici hakları tüketici hakları diyoruz da, bu işe el atmış birden çok kurum/kuruluş var, yetkili mercii hangisi, nereye gitmek lazım?

edit: alıntılamışım pardon
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dartanian said:

0ne şimdi bişey sorucam

Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır

Şöyle bişey yazıyo, aradığımda bana idareten bişey verebilirsiniz deme hakkım var mı?


Telefonlarda 10 işgünü serviste kalırsa en azından samsung için söyliyeyim. Yedek telefon veriliyo ama diğer markaları pek bilmiyorum. Ama öyle diyosa al çıktısını o yazının git servise, "haklarımı biliyorum aha böyle böyle" yazıyo dediğin zaman zaten ses çıkarm(a)mazlar. Ama elinde servis fişlerin olması da gerek, onları kaybetme sakın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

0ne said:

Dartanian said:

0ne şimdi bişey sorucam

Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır

Şöyle bişey yazıyo, aradığımda bana idareten bişey verebilirsiniz deme hakkım var mı?


Telefonlarda 10 işgünü serviste kalırsa en azından samsung için söyliyeyim. Yedek telefon veriliyo ama diğer markaları pek bilmiyorum. Ama öyle diyosa al çıktısını o yazının git servise, "haklarımı biliyorum aha böyle böyle" yazıyo dediğin zaman zaten ses çıkarm(a)mazlar. Ama elinde servis fişlerin olması da gerek, onları kaybetme sakın.


ah be abi bunları vaktinde bileydim :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dartanian said:

Eyv sağolasın güzel bilgiler verdin.Yarın gel verelim idareten bişeyler mi derler hemen al git mi derler?Arabayla gitme mesafesinde çünkü, git gel yapmama gerek yok öyleyse.

Son bişey daha sorucaktım unuttum


Önce ara sor abi, bakarsın ellerinde yoktur ona benzer özellikte yedek notebook, biz ararız falan diyebilirler. bilemedim şimdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bursadaki arkadaşlar telefon harici için bişey diyemem ama cep telefonu konusunda teknik servise gelmeden önce (Kent meydanının çaprazında genpa yanı, tuğcu plazada kocaman tabelası falan var samsunhg yazan) burdan ulaşırsanız yada teknisyenlerinizden "Olcay" ile görüşmeye geldim derseniz, aynı gün hatta aynı saatte halletmeye çalışırım, ama notebook veya tv için bişey diyemem, gerçi notebook-fot mak.-mp3-video kamera ve monitör için elimden geleni yapmaya çalışırım, rica ile falan.

Ama telefonlar benden sorulur diyebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

direkt olarak değil ama lise arkadaşım kvk da 5 yıldır çalışıyo,kendisinden rica ederim ama 2 aydır falan görüşemedik, yoğun olabilirler tam olarak bişey diyemem, ama ertesi güne halletmeye çalışır.

Çünkü genelde bende ona aynı şeyi yapıyorum, çok yoğunsam bi sonraki gün kendim götürüyorum.

edik: imla..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Aynı arızatı 3 kereden fazla tekrar ederse yenisini isteyebiliyosun.

Farklı arızalardan totalde 6 kez sorun çıkarırsa yenisini isteyebiliyosun.

Tamir süresi nakliye süreleri de dahil 1 ayı geçerse yenisini isteyebiliyosun.


Şeklindeydi yamulmuyorsam.


Ben o şekilde garanti bitimi 1 ay kala olan Core 2 Duo laptopumu, i5 6gb ramli yenisi ile değiştirttim.

0ne said:

belediye'ye tüketici haklarına gidin onlar söke söke alır.


5 Tl'lik başvuru ücretleri 500 tl'ye çıkarıldı diye bir duyum almıştım artık öyle zırt pırt başvurulamıyacakmış gibisinden elbette araştırmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olm benim wildfire da sorun var ya, kvk 1 haftada zor veriyor sdf. Bide aynı sorun 2. kez oldu. Hoparlör patlıyor, çızırtılı veriyor sesi dışarıya. Bi kez yaptılar yine oldu 1 ay sonra.


Bide telefonun kasası yandan açılma yaptı, sanki yapışkanı atmış gibi. Ön kapak.


Vermem lazım ama 1 hafta eski telefonla uğraşılmıyor ya.


Garantisi var bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...