Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fast and religious


barnacle

Öne çıkan mesajlar

balon said:

Söyleyeceğim şey şu ki, diğer dinleri bilemem ama İslam'ı araştıran ve gerçekten öğrenen adam, Yaratan sevgisi, inanç ve iman noktasıyla zaten bu dine katılıyor. Yurtdışında bu dine katılanlar için de aynı şey geçerli.


Kusura bakma İslam'ın bu açıdan özel bir yanı yok. Söylediğin şey budizm için de geçerli. Benzer sebeplerle budist olan tonla insan var dünyada ve benim gördüğüm örneklerin hepsi de dingin, huzurlu, iyi kalpli her zaman pozitif düşünmeye çalışan insanlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha, hocam bana bu kadar bilgi yeter diyorsun. Bu biraz düz mantık ve ince düşüncesizlik oluyor. Neden oluyor anlatayım hemen.

Cennete ya da cehenneme kimin gidip kimin gidemeyeceğini ben bilemem ama haklısın Allah ve peygamberini inkar eden kimsenin evet cezasını o şekilde takdir ediyor.

Fakat aynı Allah, aynı kitabında "Merhametim, azabımın iki katı" diyor aynı dinde. Kullarına kendi annelerinden çok daha fazla merhamet gösterdiğini söylüyor. Bana dön bağışlayayım diyor. Bana bir bahane sun diyor resmen. İnsanlara iyi davran, zorlama gibi emirler bütünü var. Bu dünyanın da bir yaratılma amacı varsa, bu sınavı aş diyor. Sınavı aşman için de sana yardımcı olabilecek binbir şey yapıyor. Yol gösteriyor.

Ya da sen akademisyensin. Kopyasını verdiğin sorular için öğrencin yıllardır dersten kalıyorsa, senin buna karşı tutumun ne olur?

Dini sistematik olarak olayı incelediğinde bu sonuçlara varırsın ki bu da İslam'ı yeterince hoşgörü dini yapıyor. Ama araştırabilirsen bunlara vakıf olabilirsin, düşünce mantığını değiştirebilirsin. Sen mesele İslam'ın korku dini olduğundan dem vurmuşsun. İnsanlar yurtdışında daha fazlasını düşünüyor. Bu teröristlerin, kafayı yemişlerin dinini mi inceleyeceğim diyorlar ama olaylara vakıf olunca bu şekilde düşünmüyorlar.

Bunu bir ölçü olarak alabilirsin şu kadar inanan insanın birer deli olduklarını düşünmüyorsan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:

Ha, hocam bana bu kadar bilgi yeter diyorsun. Bu biraz düz mantık ve ince düşüncesizlik oluyor. Neden oluyor anlatayım hemen.


Ahaha ne alakası var ben burda herhangi bir bilgiden bahsetmiyorum. Şimdi kuracağım örneğin dinle direk alakası yok olayı anla diye söylüyorum. Bir adam gelip senin aileni öldürse, sen o adamın kötü bir insan olup olmadığına karar vermeden önce geçmişini araştırır mısın?


said:
Fakat aynı Allah, aynı kitabında "Merhametim, azabımın iki katı" diyor aynı dinde. Kullarına kendi annelerinden çok daha fazla merhamet gösterdiğini söylüyor. Bana dön bağışlayayım diyor. Bana bir bahane sun diyor resmen. İnsanlara iyi davran, zorlama gibi emirler bütünü var. Bu dünyanın da bir yaratılma amacı varsa, bu sınavı aş diyor. Sınavı aşman için de sana yardımcı olabilecek binbir şey yapıyor. Yol gösteriyor.


Burda sunduğun mantık direkman çökmüyor mu? Zaten ona inanmıyorsan, onun kulu olmayı reddediyorsun bu cümleler senin için geçerli değil. Ne kadar iyi bir insan olursan ol kullarına gösterdiği merhametin o insanlarla ilgisi yok. Kısacası iyi bir insanın sonsuza kadar cehennemde yanması durumunu hiç bir şekilde çözümlemiyor bu söylediklerin. Ve tam olarak bundan bahsediyorum, kendi kullarından ziyade yaratıcısına inanmayan insanların çekeceği acılarla ilgili yorumlar yapan her dinin varacağı çelişki bu noktadır. Çünkü Dinin sana öğrettiği herşey bu noktada ikinci planda kalıyor ve herşey bir yaratıcıya inanıp inanmamaya indirgenmiş oluyor (inananlar için değil inanmayanların başına gelecekler için).


said:
Ya da sen akademisyensin. Kopyasını verdiğin sorular için öğrencin yıllardır dersten kalıyorsa, senin buna karşı tutumun ne olur?


Kötü bir örnek olmuş, akademisyenlikte kopya verilmez ya da sınavdan geçmeyi garanti edecek sorular sunulmaz daha ziyade konular verilir vs. Ayrıca akademisyenliğe benzetirsen bunu çok fena çuvallarsın. Dine analoji kurmaya çalışınca çünkü o zaman akademisyenlikte de "bütün sınav sorularını doğru yaptın ama bana tapmadığın için seni sınavdan bırakıyorum" ya da "sınav sorularını doğru yaptığım ama benim istediğim gibi yapmadın o yüzden seni bırakıyorum" gibi herkesin nefret ettiği hoca tipleri ortaya çıkar. Bencen senin argümanların açısından oldukça zararlı bir analoji.


said:
Dini sistematik olarak olayı incelediğinde bu sonuçlara varırsın ki bu da İslam'ı yeterince hoşgörü dini yapıyor. Ama araştırabilirsen bunlara vakıf olabilirsin, düşünce mantığını değiştirebilirsin. Sen mesele İslam'ın korku dini olduğundan dem vurmuşsun. İnsanlar yurtdışında daha fazlasını düşünüyor. Bu teröristlerin, kafayı yemişlerin dinini mi inceleyeceğim diyorlar ama olaylara vakıf olunca bu şekilde düşünmüyorlar.


hangi sonuçlara varırım bir sonuca varmadım? sen de varmadın? hala oldukça iyi kalpli insanlar sonsuza kadar cehennemde yanacak. çekeceği acıların tarifi yok. hayatını iyilik yapmakla geçirmiş bir insan bahsediyoruz. hala bunla hoşgörüyü nasıl bağdaştırıyorsun açıklayamadın kesinlikle. bunun bir çelişki olduğunu kabul etmemek için hiç bir mantıklı sebep göstermedin hep dolaylı cevaplar verdin.

said:
Bunu bir ölçü olarak alabilirsin şu kadar inanan insanın birer deli olduklarını düşünmüyorsan.


Ne kadar insanın?

http://www.buddhanet.net/e-learning/history/images/stats/world_adherents.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:


Ahaha ne alakası var ben burda herhangi bir bilgiden bahsetmiyorum. Şimdi kuracağım örneğin dinle direk alakası yok olayı anla diye söylüyorum. Bir adam gelip senin aileni öldürse, sen o adamın kötü bir insan olup olmadığına karar vermeden önce geçmişini araştırır mısın?


Alakası yok nasıl yani. Gayet alakası var. İnsansa dine inanan, onu etkileyecek her düşüncenin alakası var.

Bu arada evet geçmişini araştırırsın, adamın deli ya da şizofren olduğunu biliyor musun mesela diye en basitinden aklıma gelecek ilk ihtimal.

said:
Burda sunduğun mantık direkman çökmüyor mu? Zaten ona inanmıyorsan, onun kulu olmayı reddediyorsun bu cümleler senin için geçerli değil. Ne kadar iyi bir insan olursan ol kullarına gösterdiği merhametin o insanlarla ilgisi yok. Kısacası iyi bir insanın sonsuza kadar cehennemde yanması durumunu hiç bir şekilde çözümlemiyor bu söylediklerin. Ve tam olarak bundan bahsediyorum, kendi kullarından ziyade yaratıcısına inanmayan insanların çekeceği acılarla ilgili yorumlar yapan her dinin varacağı çelişki bu noktadır. Çünkü Dinin sana öğrettiği herşey bu noktada ikinci planda kalıyor ve herşey bir yaratıcıya inanıp inanmamaya indirgenmiş oluyor (inananlar için değil inanmayanların başına gelecekler için).


Sen onu ilah saymıyorsun ama O seni kulu sayıyor. Senin kilitlendiğin nokta bu paradoks zaten. Bir ilahın olmamasına inanmanla başlar. Senin yanlış saydığın bir şey tamamen doğru olabilir mi?

Bir de neye göre iyi neye göre kötü sorusu da açık bir şey değil yani. Ucu açık. Böyle bir hüküm verebilir misin bir hukuk adamı olsan. Adam süper iyi, ama Türkiye'deki anayasa maddelerinden birini ihlal ediyor. Ama adam süper iyi. Bu adamın dışarıda kalması diye bir şey söz konusu olabilir mi? Allah'ın af yasası var her Allah'ın günü işte, 6 senede bi çıkan bi şey de değil. Temiz.


said:
Dine analoji kurmaya çalışınca çünkü o zaman akademisyenlikte de "bütün sınav sorularını doğru yaptın ama bana tapmadığın için seni sınavdan bırakıyorum" ya da "sınav sorularını doğru yaptığım ama benim istediğim gibi yapmadın o yüzden seni bırakıyorum" gibi herkesin nefret ettiği hoca tipleri ortaya çıkar. Bencen senin argümanların açısından oldukça zararlı bir analoji.


Sınav sorusu 1: Allah'a inanıyor musun? Ölünce ilk duyacağın soru.

İkincisi de, İslam'da doğru yol bellidir. Kurallarına göre oynayıp doğruyu bulabiliyorsan hangi yoldan bulabilirsen bul. Doğruysa doğrudur. Allah adildir.

Burada da bir sıkıntı yok.

said:
hangi sonuçlara varırım bir sonuca varmadım? sen de varmadın? hala oldukça iyi kalpli insanlar sonsuza kadar cehennemde yanacak. çekeceği acıların tarifi yok. hayatını iyilik yapmakla geçirmiş bir insan bahsediyoruz. hala bunla hoşgörüyü nasıl bağdaştırıyorsun açıklayamadın kesinlikle. bunun bir çelişki olduğunu kabul etmemek için hiç bir mantıklı sebep göstermedin hep dolaylı cevaplar verdin.


Ben aslında sen farketmedin hala olaya tek taraflı baktığından bahsetmeye çalıştım. Ama bazen insan anlamak istemiyor.
said:


[Ne kadar insanın?

http://www.buddhanet.net/e-learning/history/images/stats/world_adherents.gif


Budanetten aldığın din büyümesi ve insan konulu gifiniz için çok böyyük teşekkür ederim ama yapmayın, siz hala bir akademisyensiniz. Böyle kaynak mı olur hocam?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:

Alakası yok nasıl yani. Gayet alakası var. İnsansa dine inanan, onu etkileyecek her düşüncenin alakası var.

Bu arada evet geçmişini araştırırsın, adamın deli ya da şizofren olduğunu biliyor musun mesela diye en basitinden aklıma gelecek ilk ihtimal.


Bak senin bile burda aklına gelen ihtimaller olumsuz, acaba adam iyi biri diye mi araştırmıyorsun. adamla ilgili olumsuz veriler elde edeceğini düşünüp "acaba şizofren mi" diye düşünüyorsun. Bunların hepsi olumsuz düşünceler. Bu durumda iyi kalpli ve sevdiğim insanların sonsuza kadar cehennemde acı çekerek yanacağını söyleyen bir din konusunda benim "bilgilerim eksik o yüzden olumsuz düşünmemem" lazım dememi bekleyemezsin. Bu cevabın benim söylediğim şeyi destekliyor, sadece bu bilgi ile Din hakkında tabi ki olumsuz şeyler düşünme hakkına sahibim. Sen de aynısı yapıyorsun, o adam seni öldürmeye çalıştığı için "şizofren olabilir" diye düşünüyorsun "bu adam geçmişinde çok iyidir belki sırf bu hareketi yüzünden onun hakkında kötü düşünmemeliyim" demiyorsun.


said:

Bir de neye göre iyi neye göre kötü sorusu da açık bir şey değil yani. Ucu açık. Böyle bir hüküm verebilir misin bir hukuk adamı olsan. Adam süper iyi, ama Türkiye'deki anayasa maddelerinden birini ihlal ediyor. Ama adam süper iyi. Bu adamın dışarıda kalması diye bir şey söz konusu olabilir mi? Allah'ın af yasası var her Allah'ın günü işte, 6 senede bi çıkan bi şey de değil. Temiz.


Yoo bir yasa varsa ona uyulması gerekliliği o yasanın saçma olduğu anlamına gelmez.Eğer ihlal ettiği yasanın, yasanın genel amacı ile bir ilgisi olmadığını düşünüyorsa o yasa eleştirilir, benim de burda yaptığım şey ona benziyor.

said:

Sınav sorusu 1: Allah'a inanıyor musun? Ölünce ilk duyacağın soru.


Var sayalım ki din doğru olsun, eğer ben öldükten sonra bu bana sorulacaksa çok saçma çünkü ben hayatım boyunca inanmasam bile gördükten sonra inanmamak saçma bir hareket. Dolayısıyla senin sadece dünyada Allaha inanıp inanmadığın önemli oluyor bu durumda. O zaman da dediğim şeye geri dönüyoruz, "allah'a inanmak" şartı ile "iyi bir insan olmak" şartı birbiri ile hiç örtüşmüyor, üstelik allah'a inanmak şartı iyi bir insan olmak şartından daha üst düzeyde. Biliyorum İslam insanlara iyi biri olmasını öneriyor hatta bunu şart koşuyor indirekt olarak ama bana "iyi biri olmak allaha inanmak kadar önemli"den daha zayıf bir şey söyleyemezsin, yani "dinen allaha inanmak iyi biri olmaktan daha önemsiz" diyemezsin. Diyebilir misin? Hayır. Bu da benim eleştirimin merkezinde yatıyor zaten.

said:

İkincisi de, İslam'da doğru yol bellidir. Kurallarına göre oynayıp doğruyu bulabiliyorsan hangi yoldan bulabilirsen bul. Doğruysa doğrudur. Allah adildir.

Burada da bir sıkıntı yok.


Ulaşılması gereken mutlak sonuçlar var ama bunlardan biri de Allah'ın varlığını ve ona olan kulluğunu kabul etmek. Ben de eleştirimi yineliyorum, diğer ulaşılması gereken sonuçların yanında oldukça garip geliyor bu bana. Hiç bir şekilde birbirleri ile örtüşmüşyorlar.


said:
Ben aslında sen farketmedin hala olaya tek taraflı baktığından bahsetmeye çalıştım. Ama bazen insan anlamak istemiyor.


Bahsettiğim insanlar cehennemde sonsuza kadar yanacak mı yanmayacak mı? Bunun Din'en cevabı kesin mi değil mi? sana basit bir soru sordum cevaplarsan mutlu olurum.

said:
Budanetten aldığın din büyümesi ve insan konulu gifiniz için çok böyyük teşekkür ederim ama yapmayın, siz hala bir akademisyensiniz. Böyle kaynak mı olur hocam?


O grafik sadece sana İslam'a inanan insan sayısı kadar inanmayan insan sayısı olduğunu da göstermek içindi. O grafik yapılan bazı istatistiksel çalışmaların sonucu ama sonuçta vermek istediğim mesaj, işi inanan sayısına vurmaya çalışırsan orda tökezlersin. Lütfen bana lise din hocaları gibi müslümanlığın en yaygın inanış biçimi olduğunu düşündüğünü söyleme. Asıl tek taraflı bakış açısı bu olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

Bak senin bile burda aklına gelen ihtimaller olumsuz, acaba adam iyi biri diye mi araştırmıyorsun. adamla ilgili olumsuz veriler elde edeceğini düşünüp "acaba şizofren mi" diye düşünüyorsun. Bunların hepsi olumsuz düşünceler. Bu durumda iyi kalpli ve sevdiğim insanların sonsuza kadar cehennemde acı çekerek yanacağını söyleyen bir din konusunda benim "bilgilerim eksik o yüzden olumsuz düşünmemem" lazım dememi bekleyemezsin. Bu cevabın benim söylediğim şeyi destekliyor, sadece bu bilgi ile Din hakkında tabi ki olumsuz şeyler düşünme hakkına sahibim. Sen de aynısı yapıyorsun, o adam seni öldürmeye çalıştığı için "şizofren olabilir" diye düşünüyorsun "bu adam geçmişinde çok iyidir belki sırf bu hareketi yüzünden onun hakkında kötü düşünmemeliyim" demiyorsun.


Ben aklıma gelen ihtimallerden sadece birini söyledim. Böyle bir şeyi düşünmeyecek kadar tek görüşlü bi adam olsam, bana dünyanın en saçma şeyi İslam'da tövbe olayı gelir.

said:
Yoo bir yasa varsa ona uyulması gerekliliği o yasanın saçma olduğu anlamına gelmez.Eğer ihlal ettiği yasanın, yasanın genel amacı ile bir ilgisi olmadığını düşünüyorsa o yasa eleştirilir, benim de burda yaptığım şey ona benziyor.


Saçma olabilir yasa demeye çalışmışsın. Evet olabilir, inanç noktası zaten böyle bir olay. Eleştiri, inanç dini tercihleri etkiler. Bir şey demedim zaten eleştirmene.

said:
Var sayalım ki din doğru olsun, eğer ben öldükten sonra bu bana sorulacaksa çok saçma çünkü ben hayatım boyunca inanmasam bile gördükten sonra inanmamak saçma bir hareket. Dolayısıyla senin sadece dünyada Allaha inanıp inanmadığın önemli oluyor bu durumda. O zaman da dediğim şeye geri dönüyoruz, "allah'a inanmak" şartı ile "iyi bir insan olmak" şartı birbiri ile hiç örtüşmüyor, üstelik allah'a inanmak şartı iyi bir insan olmak şartından daha üst düzeyde. Biliyorum İslam insanlara iyi biri olmasını öneriyor hatta bunu şart koşuyor indirekt olarak ama bana "iyi biri olmak allaha inanmak kadar önemli"den daha zayıf bir şey söyleyemezsin, yani "dinen allaha inanmak iyi biri olmaktan daha önemsiz" diyemezsin. Diyebilir misin? Hayır. Bu da benim eleştirimin merkezinde yatıyor zaten.


Ben iyi biri olma kıstasının farklılığındayım hala. İyi de neye göre iyi? Kime göre iyi. Kişilere göre iyilik-kötülük kıstasları fark eder. Bana göre kişinin kendini bilmesi, kendini yaratanı bilmesinde yatar. Bana göre kendine ve elindeki nimetlere çok uzak da olup asileşen bir insanın iyiliği tartışılır. Sana göre insanlara karşı iyi davranan, etrafa yararlı dokunan insan iyi statüsündedir. Gerisi tatavadır. Farklı algılayışlar.

Bu arada dünya tarihinde insanlara gösterilen ne mucizeler var, Kuran'da da yazar bunlar. İsa'nın ölüleri diriltmesi, Musa'nın elindeki asayı bırakınca Firavun'un karşısında rekabet etsinler diye tuttuğu sihirbazların karşısına koca bir yılan görünümünde gelmesi, büyücülerin bu büyü değildir biz de iman ettik demeleri. Miraç olayı. Peygamber'in Kudüs'e hiç gitmemesinin bilinmesinin üzerine madem Mirac'ı yaşadın o zaman anlat demesi üzerine sıcağı sıcağına Mescid'i Aksa'nın gözünün önüne gelmesi. Tüm kapılarını ve ayrıntılarını dahi oradaki meclise anlatmaları.

Her şeyden önce Kur'an bir mucizeyken insan nefsi kendini bu kadar uzakta tutabiliyorsa zaten yapıcak fazla bi şey kalmıyor. Peygamberin amcasının bunun doğru din olduğunu bildiği halde gururundan Müslüman olmadığı da kitap da yazar. Bu nefis, gururla ilgili düşünceler. İnsanı bitiren 2 hede.


said:
Bahsettiğim insanlar cehennemde sonsuza kadar yanacak mı yanmayacak mı? Bunun Din'en cevabı kesin mi değil mi? sana basit bir soru sordum cevaplarsan mutlu olurum.


Hayatları boyunca Allah'ı inkar eden insanlar, Peygamber'i inkar eden insanların, hayat boyunca tövbe kapısı açıkken bir kez bile gelebilmeyi becerememiş bir insanın cezasının ne olduğu Kur'an'da da yazar. Bu insan sen ne dersen de cezayı hakeder evet. Üzgünüm ama Kur'anı öcü modunda hoşgörüsüz bir kitap olarak gösterme gayretin de var öğrenme merakının dışında. O zmana madem adam öldürmekten açtın konuyu, Peygamber amcasını öldüren" ki İslam sahabaleri arasında çok önemli bi yerde tutulur" Hamza'yı savaşta öldüren adam, Peygamber'e gelip Müslüman olmayı istemiştir. Ve Allah ne olursa olsun, Müslüman olduğu için o adama kapılarına açmış ve o sizin kardeşinizdir öyle görmelisinz demiştir. Buradan İnsanoğluna İslam kriteri ve bakışı çok net görülmektedir.
Bu kriter savaş hukukunda da bellidir, kadınlara karşı tutumda da bellidir, diğer sosyal meselelerde de bellidir.

Mevlana, dünyaya hoşgörü ve barış mesajlarıyla sesini duyuran koca Mevlana, Mesnevi'sini Kur'an dışında bir kaynaktan feyz alarak ortaya çıkarmamıştır. Mevlana'nın çağrısının temelinde yatan bir Kur'an'ın ve dinin hoşgörüye ne kadar uzak olması beklenir? Bu nasıl tek taraflıcı bakmaktır?

Kur'an yüzyıllar boyunca insanları hak ve doğruya, iyiliğe güzelliğe davet etmiştir ve etmeye devam edicektir.

said:
O grafik sadece sana İslam'a inanan insan sayısı kadar inanmayan insan sayısı olduğunu da göstermek içindi. O grafik yapılan bazı istatistiksel çalışmaların sonucu ama sonuçta vermek istediğim mesaj, işi inanan sayısına vurmaya çalışırsan orda tökezlersin. Lütfen bana lise din hocaları gibi müslümanlığın en yaygın inanış biçimi olduğunu düşündüğünü söyleme. Asıl tek taraflı bakış açısı bu olur.


İslam'a inanan kadar inanmayan da var ama bunu zaten biliyoruz.
Aksini iddaa ettiğimi hatırlamıyorum.

Fakat dinlere en çok katılım noktasında top dinler arasında Ortodoksluk , Protestanlık, İslamiyet ve bir de dinlerden bunu kabul ediyorsan diye söylüyorum, Ateizmi sayabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:

Ben iyi biri olma kıstasının farklılığındayım hala. İyi de neye göre iyi? Kime göre iyi. Kişilere göre iyilik-kötülük kıstasları fark eder. Bana göre kişinin kendini bilmesi, kendini yaratanı bilmesinde yatar. Bana göre kendine ve elindeki nimetlere çok uzak da olup asileşen bir insanın iyiliği tartışılır. Sana göre insanlara karşı iyi davranan, etrafa yararlı dokunan insan iyi statüsündedir. Gerisi tatavadır. Farklı algılayışlar.



Yoo hemen tanımlayım çok zor değil benim için, hayatında mümkün olduğunca insanlara yardım etmeye çalışan, kimseyi üzmemek için gayret, çevresinde ve dünyada iyi bir katkıda bulunmak için uğraşan ve çalıştığı yerde veya çevresinde insanlara zarar verecek uygulamalar gördüğü zaman onlara müdahale eden vs vs gibi göreceli olmayan tanımlar verebilirim. Tanımladığım iyilik kavramı böyle bir şey, biraz "common sense" ile zaten iyi kalpli insanın ne olduğunu anlamak çok zor değil.

said:
Hayatları boyunca Allah'ı inkar eden insanlar, Peygamber'i inkar eden insanların, hayat boyunca tövbe kapısı açıkken bir kez bile gelebilmeyi becerememiş bir insanın cezasının ne olduğu Kur'an'da da yazar. Bu insan sen ne dersen de cezayı hakeder evet. Üzgünüm ama Kur'anı öcü modunda hoşgörüsüz bir kitap olarak gösterme gayretin de var öğrenme merakının dışında.


Bu tanıma yakın bir çerçevede iyi bir insan allaha inanmıyorsa sonsuza kadar cehennemde acı çekerecek yanacak mı? Ve yanacaksa bunun sebebi ne? Yukarda verdiğin cevaba göre evet yanacak, sebebi de temelde sadece Allaha inanmaması (temelde diyorum çünkü hacca gitmek, oruç tutmak gibi şeyleri de yapmaması var fakat allaha inanıyor olsaydı bunlar yüzünden en fazla sonlu bir zaman cehennemde yanacaktı sonsuz bir zaman değil o yüzden temelde Allaha inanmamak diyorum). Bu noktada zaten islam dini benim için bitiyor, ne hoş görüsü kalıyor ne de mantıksal tutarlılığı. Bazen içimden "dinler neden budizm gibi olamıyor da illa yaratıcısına inanmayanların öldükten sonra sonsuza kadar çekeceği acılardan bahsetmek zorunda kalıyorlar?" diye soruyorum. Budizmde mesela bu dünyaya yönelik söylemler daha fazladır, aç gözlülük, hırs vs gibi duyguların insana getireceği zararlardan bahseder. Ama dediğim gibi iki din konusunda da derin bir araştırmam yok o yüzden kesin yargılarda bulunmak istemiyorum, budizmde de eğer öyle şeyler varsa onu da yukardaki dinler listesine eklerim hiç acımam.

said:

Bu arada dünya tarihinde insanlara gösterilen ne mucizeler var, Kuran'da da yazar bunlar. İsa'nın ölüleri diriltmesi, Musa'nın elindeki asayı bırakınca Firavun'un karşısında rekabet etsinler diye tuttuğu sihirbazların karşısına koca bir yılan görünümünde gelmesi, büyücülerin bu büyü değildir biz de iman ettik demeleri. Miraç olayı. Peygamber'in Kudüs'e hiç gitmemesinin bilinmesinin üzerine madem Mirac'ı yaşadın o zaman anlat demesi üzerine sıcağı sıcağına Mescid'i Aksa'nın gözünün önüne gelmesi. Tüm kapılarını ve ayrıntılarını dahi oradaki meclise anlatmaları.

Her şeyden önce Kur'an bir mucizeyken insan nefsi kendini bu kadar uzakta tutabiliyorsa zaten yapıcak fazla bi şey kalmıyor. Peygamberin amcasının bunun doğru din olduğunu bildiği halde gururundan Müslüman olmadığı da kitap da yazar. Bu nefis, gururla ilgili düşünceler. İnsanı bitiren 2 hede.


İyi de bir şeye mucize demek yetmiyor onun olduğunu kanıtlaman lazım. Dolayısıyla Kur'an dışında saydığın şeylerin mucize olduğunu söylemen bir şey ifade etmiyor. Tanrı varlığı gibi kanıtlaması mümkün olmayan şeyler artık malasef. Kur'anın ise neden mucize olduğunu anlatman gerekiyor ona da mucize deyip geçmekle olmuyor. Gelecek görüşünden bahsediyorsan, dünya mucizelerle dolu o zaman bilimde de bunun örneği çok. Hatta felsefede bile var, bazı yunanlılar zamanında geometri fiziğin dilidir demiş. O zamandan bu zamana kadar olan herşey adamların haklı olduğunu gösteriyor. Ama o zamanın fizik birikimi bugünki fizik birikimi içersinde bir nokta akdar. adamlar bir nokta kadar fizik birikimi üzerinden böyle bir tahmini yapabiliyorsa o zaman bu da öngörü açısından bir mucize sayılmalı. Bu noktada da sen olaya tek taraflı bakıyorsun. Senin için Kuran bir mucize ve ortada bir mucize varken insanların buna inanmıyor olması doğal olarak saçma geliyor. Ama anlamadığın nokta bu senin için bir mucize başkası için değil.


said:
O zmana madem adam öldürmekten açtın konuyu, Peygamber amcasını öldüren" ki İslam sahabaleri arasında çok önemli bi yerde tutulur" Hamza'yı savaşta öldüren adam, Peygamber'e gelip Müslüman olmayı istemiştir. Ve Allah ne olursa olsun, Müslüman olduğu için o adama kapılarına açmış ve o sizin kardeşinizdir öyle görmelisinz demiştir. Buradan İnsanoğluna İslam kriteri ve bakışı çok net görülmektedir.
Bu kriter savaş hukukunda da bellidir, kadınlara karşı tutumda da bellidir, diğer sosyal meselelerde de bellidir.

Mevlana, dünyaya hoşgörü ve barış mesajlarıyla sesini duyuran koca Mevlana, Mesnevi'sini Kur'an dışında bir kaynaktan feyz alarak ortaya çıkarmamıştır. Mevlana'nın çağrısının temelinde yatan bir Kur'an'ın ve dinin hoşgörüye ne kadar uzak olması beklenir? Bu nasıl tek taraflıcı bakmaktır?

Kur'an yüzyıllar boyunca insanları hak ve doğruya, iyiliğe güzelliğe davet etmiştir ve etmeye devam edicektir.


Ben islam dini insanları birbirini öldürmeye itiyor falan demedim (gerçi dini liderlerin olduğu her dinde buna benzer sorunlar çıkabiliyor ama bu insan kaynaklı bir sorun tabi). daha önce dediğim gibi İslam dininin ve peygamberinin diğer alanlarda ne kadar merhametli ve iyi kalpli olduğu gerçeği, yukarda yazdığım gerçeğin yanında benim için önemsiz kalıyor. Hala benim bakış açımı yakalayamadığın için İslam dininin ne kadar iyiliklerle dolu olduğuna dair örnekler veriyorsun. Ben de sana diyorum ki, İslam dininde saydığın/sayabileceğin bu iyi özelliklerin nerdeyse hepsine sahip bir insan, sadece Allah'a inanmıyorsa sonsuza kadar cehennemde yanacak.

Mevlana Kuran'ın çeşitli yanlarına bakıp onlardan güzel şeyler çıkarabildiyse ne mutlu. Ceza kısmından esinlenmediği ortada ama. Aynı şeyi Budizm kitabına bakarak da yapabilirsin, Hristiyanlık kitabına da bakarak yapabilirsin (güzel yerlerine konsantre olarak) veya bu kitaplardan hiç birine inanmıyorsan sadece düşünerek, analiz ederek de yapabilirsin. Bu dediğin şey Kuran'ı özel kılmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...