Cuce Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 aha haritada aksiyon sıfırken yürüdü 20 zeal tıpıs tıpıs 4'e girdi. ne multi taskingi kaldı ne ahritada 10 yerde aksiyon falan bildiğin düdük gibi verdi jeadong 4'u
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 ZOR İŞ 100BASEDEN PIP PIP LİNG BASMAK TABİ NAPSIN ÇOCUK
medivh Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Viper_ said: grubby geliyor yavaştan boşverin bwcileri ;) tod da korede kasıyor.. fena patlama yapacak.. demedi demeyin. Grubbyden bi cacık olmucak ama ToD ve Sase baya iyiler su an.
inyourmind Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 İki tarafa da hak veren biri olarak bw oyuncularının sc2'ye gelmesi ile bw tadında maçlar olacağını sanıyorsanız gidin atın kendinizi denize derim.Örneğin pro league 10-11 finalindeki best vs. flash maçındaki gibi flashın zaferinden sonra koçunun hüngür hünür ağlayıp takımının çılgınlar gibi sevindiğini bunun yanında onbinlerce izleyicinin sevinçten havalara uçup bağırdığını göremeyeceğiz.Ama bu adamlar sc2'ye gelince oyunlarına ve oyun yapısına kendi yorumlarını katarlar mı ? Bence katarlar ve oyunların tadları biraz daha değişir.Bw hardcore fanlarını tatmin eder mi dişlerinin kavuğuna bile yetmez.Çünkü bw'den alınan tat sc2'den alınmaz.
baybety Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 hepinize kırıldım kimse Yellowdan bahsetmemiş
GambitSC Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 baybety said: hepinize kırıldım kimse Yellowdan bahsetmemiş Ah be hocam Yellow GomTV Project A'de girebileydi Code A'ya iyi olacaktı :) RO8'de gitti veteran
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 SC2 maçlarının BW maçları kadar gelişmemiş olması maddenin doğası gereği. SC2 çıkalı 1 yıl oldu. BW, on yılı aşkın bir süredir oynanıp, geliştirilen, oyuncuların oyunun her aşamasını ezberlediği bir oyun. SC2'de hala cloak banshee geldiğinde hiçbir hazırlığı olmadığı için yenilen pro oyuncular var. Yine de oyun kalitesi her geçen ay artıyor. Gidip 2010'dan bir SC2 maçı izleyin, bir de şimdi oynanan maçlarını izleyin. Bu gelişimin devam edip BW seviyesine kadar çıkmaması için bir neden yok. 2003/2004'e kadarki BW maçları da bazı "pimpest plays" maçlarını atarsak şu anki maçlarla asla kıyaslanamayacak kadar kötüydü. Mesela esfsanevi Nada'nın oynadığı bir maç: http://www.youtube.com/watch?v=Du1oVhWxoiU Bu maçı izleyip dürüstçe bu maçın şimdiki SC2 maçlarından daha iyi olduğunu söyleyebilecek biri var mı? Bu arada SC2'deki en berbat haritadan bin kat daha kötü olan bu harita Blizzard yapımıydı. "Nerede o eski Blizzard" geyiği yapanlara da bir cevap olur.
Oymanq Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 sc2'nin 10yılda felan gelişeceğini düşünenlerin hakikaten gaming olayını anlamadığını gösteriyor. sc1 zamanında bırak replayi vod bile yoktu. 2000'li yılların başında tek tük asya sitelerinde vodlar vardı. Replay bw ile sc'ye geldi. O zaman sponsorlar ve progaming kavramıda bukadar gelişmemişti. Ozamanlar 3yılda alınan yolu şimdi 3ayda alıyor oyuncular. Cloack banshee yada herhangi bir cheese yemeside proların kötülüğünden değil oyunun cheese'e yatkın olmasından kaynaklanıyor.
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 BW'de replayler geldikten bugüne kadar sürekli gelişti oyun. Replaylere bağlamak yanlış. Son birkaç yılda bile queen kullanımı gibi yeni stratejiler ortaya çıktı. Tabii ki SC2 daha hızlı gelişiyor. O yüzden BW'nin 4-5 yılda aldığı yolu 1 yılda aldı SC2. Cheese'ler de oyunun çıktığı ilk aylardan bu yana çok çok önemli ölçüde azaldı (tıpkı BW'deki gibi). Makro oyunlarının sayısı, hiç abartmadan, 5 katına çıktı. Bu tarz gelişmeleri görmeyip daha SC2 çıkmadan sahip oldukları yargılarını değiştirmek istemeyenleri yanıltıyor her türlü veri.
FreEmoon Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 SC2'de çok eksik ünite var, o sebeple ortaya çıkabilecek stratejiler çok sınırlı. Öyle ki, SC1 ilk çıktığında olan ünitelerin 2-3 tanesini çıkarırsanız, ancak SC2'nin şu anki eksik haline ulaşabilirsiniz. 2 ek paketle oyuna baya bir caster unite eklenecektir. Bütün üniteler piyasaya çıkıncada SC1'den çok daha deri bir oyun görüceğimize emin olabilirsiniz.
Asgard Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 wraith yok yalan bu oyun "owwwwww rogerrrrrrrrrr"
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 oyun dizayn olarak kötü abi.uniteler kötü,haritalar kötü,hız kötü destructible rocks kötü, denge kötü, ladder sistemi kötü,1 account 1 ladder kötü, lan olmaması kötü bık bık bık.redalerta 10 yıl verin o da bw olur demek gibi bi şey bu. teamliquid çok çok iyi bi kominiteydi bw zamanında.sc2 çıkınca grafikfag bebeler hazırda var olup,çok iyi yönetilen kominiteye girdi.eğer sc2 tayfası 0dan kominite kursaydı oyun böyle olmıycaktı zira %90'ı iğrenç insanlar. başka bir oyun için böyle kominite olsaydı o oyunu oynanırdı. gomtv öküz gibi ödül verince bw oynayamayan ezik koreliler geldi başta. ödül çoğu bw prosunun yıllık salarysinden fazla olunca diğerleri de yavaş yavaş geldiler . bw takımları çok azaldı. bebelerin düzenledigi global turnuvalar arttı market büyüdü vs vs. sc2nin başarısı oyunun kalitesiyle değil ödüllerle ilgili. eğer günde 2-3 saat oynayan takımsız öğrenci adamlar yılların proları sponsorlu günde 12 saat oynayan insanlardan 1 tane bile maç alabiliyosa oyun yeteri kadar skill rewarding değildir. dünya boktanlaşıyor heryeri consolefag bebeler ele geçiriyor,popüler şeylerin kalitesi iyice sıçıyor böyle böyle
Sparkcaster Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 oyunun kas oyunu olması yerine beyin oyunu olması niye rahatsız ediyo
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 FreEmoon said: SC2'de çok eksik ünite var, o sebeple ortaya çıkabilecek stratejiler çok sınırlı. Öyle ki, SC1 ilk çıktığında olan ünitelerin 2-3 tanesini çıkarırsanız, ancak SC2'nin şu anki eksik haline ulaşabilirsiniz. 2 ek paketle oyuna baya bir caster unite eklenecektir. Bütün üniteler piyasaya çıkıncada SC1'den çok daha deri bir oyun görüceğimize emin olabilirsiniz. bw'daki caster üniteler: ht dark archon (kullanılmıyor) ghost (kullanılmıyor) science vessel queen (kullanılmıyor) defiler her ırkın 1 casterı var sayılır. zamanında bw'un diğer rtslerden farkı tartışılırken "diğer rtslerde ünitelerin ability tuşuyla yaptıgın şeyleri bunda kendin yapıyosun" denirdi. kapı yoktu oyunda kendin yapiyodun kapıyı.havadan yere öküz gibi vuran ünite yoktu reaver+shuttlela kendin yapiyodun. üstüne ünite gelen kadar dur üstüne ünite gelince saldır diye komut yoktu. hold lurker vardı. mutaliskleri stackleme tuşu yoktu larva trick vardı.sc2de de yok allahtan bu tarz örnekler ama caster sayısı arttıkça bu hali alıcak. oyun caster oyunu değil. öte yandan bw nin casterları abartılı güçlüydü ve kullanması da abartı zordu. casterları düzgün kullanmak büyük olaydı ve S class prolar bile kusursuz kullanmaktan çok uzaktı. bw'nin spor olmasının sebebi de kusursuz olamamak zaten. her maç sadece rakibinle değil kendinle de inanılmaz bir challengea giriyosun.boş mapte tek başına build order çalışırken sıçıyodun.isterse harfi harfine yazılı olsun 11nexus 13 gateway diye.beceremiyodun kusursuzca.dünyayı stormlayamıyodun htlerle.stormlarsan olay oluyodu yıllarca god of thunder diyolardı sana. futbol kusursuz bir oyun olsaydı, herkes tam istedigi yere hayvan gibi şut çekebilseydi spor olmazdı.salak salak kısıtlamalar getirirlerdi.kaleyi nerflerlerdi.ceza sahasına timsah koyarlardı,kılıç kullanmak serbest olurdu. bu sefer iyi kılıç kullanan kazanırdı oyunu.ama futbol fanlarının görmek istedigi şey iyi kılıç kullanmak değil iyi şut çekmek.
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Sparkcaster said: oyunun kas oyunu olması yerine beyin oyunu olması niye rahatsız ediyo kastan sonra teknik var. yoldan çevirdigin çok kaslı adamları ringe koy efsane dayak yerler. fiziksel ve zihinsel olunca spor oluyor zaten sc2de kas yok nerdeyse.120 apm pro oluyosun.beyin dedigin şey de ilkokul çocugu seviyesinde.
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 İşler senin basitleştirdiğin gibi olsaydı diğer oyunculardan sıyrılan ve %70 galibyet oranı olan kimse olmazdı. Zeka ve yetenek gerektirmeyen bir oyunu 8-10 saat oynayan maymun bile rekabet edebilir üst düzeylerde. Öyle olmuyor ama. Bütün gününü bu oyuna harcayan herkes MVP olmuyor. Herkesin galibiyet oranı %50 olmuyor. Sen ben bırak pro olmayı, grandmaster lige bile çıkamıyoruz. Sen bir oyuna BW perspektifi dışında bakamıyorsun. Evet, BW'de çok az spellcaster vardı ve belli bir özelliğe sahip olan ünite sayısı azdı. BW bu yüzden değil, buna rağmen yetenek isteyen bir oyundu. SC2; BW gibi yeteneği olmayan ünitelere sahip olsaydı bu onu daha zor değil, daha kolay bir oyun yapardı. A-move yapan iki ordunun savaşından başka bir şey olmazdı oyun. Asıl o zaman yetenek ve kas gücü istemeyen bir oyun olurdu. SC2'de çok yetenekli ünite olması BW'ye göre basitleştirilen makro mekaniklerinin yerini bir nebze de olsa dolduruyor böylece yetenekli oyuncular hala sıyrılabiliyor.
baybety Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 işçin çıkınca mineral seçmiyon kimde fazla unit varsa o kazanıyor kim patozlama dalıyorsa o kazanıyor şansada oyun kazanılıyor bilmeyende oyun kazanıyor oyunu hiç bilmeyip sadece bir taktiği çok iyi becerebilen oyunu kazanıyor. taktikler çok etliki tutması bir o kadar zor eskiden rakibi yavaş yavaş bitirmeliydik all in yoktu şimdi orduyu tek bir top gibi gezdiriyoruz kimde daha imba ünit varsa o kazanıyor rasgele ünit çıkarıp yenebiliyor madem futboldan örnek verildi bende formuladan örnek vereyim eskiden pilot iyiyse kazanılıyordu şimdi araba iyi ise kazanılıyor çünkü şimdiki formula araçları herşeyi kendi yapıyor. pilota sadece direksiyonu çevirmek ve vitesi değiştirmek kalıyor fia buna ne kadar kural getirdiysede eski formulanın tadını alamıyor kimse oyunda otomatiğe bağlıyabileceğin bir çok etken var bence oyunun biraz daha manuelleşmesi gerek.
Sleeep Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Tyrannus said: eğer günde 2-3 saat oynayan takımsız öğrenci adamlar yılların proları sponsorlu günde 12 saat oynayan insanlardan 1 tane bile maç alabiliyosa oyun yeteri kadar skill rewarding değildir. amele rewarding değil işte, no lifer rewarding değil , skilli adam 2 saat oynayarak 12 saat kasanları yeniyor ne güzel... skill dediğin 12 saat oynamak mı? oh nooooo... futbolda sergen yalçın skilldi antremansız 12 saat kasan bebelerden iyiydi mesela bence güzel bişi... şu an skill rewardingliğini gösteren en güzellerden biri white-ra mesela az oynuyor ama eu'da turnuvalara invite alabilecek seviyede... on numero bişi bu... 120 apmi efektif yapıyorsun işte ne güzel,400 apmin 200ünü her çıkan işçiyi farklı minerale yolla, bi numaraya max 10 12 adam al gibi saçmalık yok... bir komutan için strateji kombat yapmayı bilip mind game yapmak mı? yoksa amele işi olan kutuları sağdan sola manuel taşımak mı? işin özeti bw saks,sc2 raks
BeeswaX Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Tyrannus said: eğer günde 2-3 saat oynayan takımsız öğrenci adamlar yılların proları sponsorlu günde 12 saat oynayan insanlardan 1 tane bile maç alabiliyosa oyun yeteri kadar skill rewarding değildir. aynen öyle.kendi aramızda oyun hakkında konuşurken bunu anlatmaya çalışıyordum hep.
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 said: kimde fazla unit varsa o kazanıyor kim patozlama dalıyorsa o kazanıyorCustom game açalım, sana daha büyük bir ordu verelim, benim ordumdan daha büyük bir orduyla "patozlama" dal bakalım kim kazanıyor :D Alta edit: Herhangi bir ırk olabilirim.
baybety Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 bir tek terrana patozlama dalınamıyor zaten :) oda ayrı bir konu :D
Oymanq Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Görende götünden alev çıkaran sc2 ciler mevcut sanıcak. 2saate skille oyunu öğreniyorumuş. Sen desene şuna 2saatte 4gate yada 1-1-1 yada roach rush felan gibi abuse öğreniyolar.
Sparkcaster Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 quakeci tripleri çok sevimsiz ya ROCKET JUMP YAPAMAYANLAR FPS OYNUYOR ÖLSÜN HEPSİ KEŞKE der gibi 98 in programcılık yetersizliği yüzünden olmayan şeyleri niye övüyorsunuz, yok tıklayınca saldırıyomuş yok işçiler minarale gitmiyomuş strateji bu değil, sc2 çıkmadan önce de bu yüzden sevmiyodum, bu saçmalıkları düzelttiler diye aldım ama oyundaki başka saçmalıklar yüzünden sinir krizi geçirip bıraktım
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2011 _Spartacus_ said: Sen bir oyuna BW perspektifi dışında bakamıyorsun. Evet, BW'de çok az spellcaster vardı ve belli bir özelliğe sahip olan ünite sayısı azdı. BW bu yüzden değil, buna rağmen yetenek isteyen bir oyundu. SC2; BW gibi yeteneği olmayan ünitelere sahip olsaydı bu onu daha zor değil, daha kolay bir oyun yapardı. A-move yapan iki ordunun savaşından başka bir şey olmazdı oyun. Asıl o zaman yetenek ve kas gücü istemeyen bir oyun olurdu. SC2'de çok yetenekli ünite olması BW'ye göre basitleştirilen makro mekaniklerinin yerini bir nebze de olsa dolduruyor böylece yetenekli oyuncular hala sıyrılabiliyor. spellcaster istiyosan wc3 var.sc2den casterları çıkarınca aynen dedigin gibi a move yapan iki ordunun savaşından başka bir şey olmuyor o yüzden bok gibi.casterlar varken de öyle. Sleeep said: on numero bişi bu... 120 apmi efektif yapıyorsun işte ne güzel,400 apmin 200ünü her çıkan işçiyi farklı minerale yolla, bi numaraya max 10 12 adam al gibi saçmalık yok... bir komutan için strateji kombat yapmayı bilip mind game yapmak mı? yoksa amele işi olan kutuları sağdan sola manuel taşımak mı? işin özeti bw saks,sc2 raks auto mining mbs ve limitsiz kontrol grubunu değil oyunun problemi. strateji istiyosan satranç oyna. futbolun da temeli strateji sonuçta, kimse futbol izleyenlere git satranç oyna demiyor. kutuların sağdan sola taşınması hoşumuza gidiyor zaten.ben taşıyamam ondan izliyorum zevkli geliyor.sc2de herhangiibirinin yapamayacağı şeyler çok az mekanik olarak. bir tek marine split aklıma geliyor hatta Sparkcaster said: quakeci tripleri çok sevimsiz ya ROCKET JUMP YAPAMAYANLAR FPS OYNUYOR ÖLSÜN HEPSİ KEŞKE der gibi 98 in programcılık yetersizliği yüzünden olmayan şeyleri niye övüyorsunuz, yok tıklayınca saldırıyomuş yok işçiler minarale gitmiyomuş strateji bu değil, sc2 çıkmadan önce de bu yüzden sevmiyodum, bu saçmalıkları düzelttiler diye aldım ama oyundaki başka saçmalıklar yüzünden sinir krizi geçirip bıraktım 98in yetersizligi yüzünden spor oldu zaten.bilgisayar oyunundan niye spor olsun eğer herkes yapabilirse.öküz gibi zordu. önce kaslarını geliştirip sonra strateji çalışıyodun normal bildigimiz sporlar gibi. beceremeyip çıldırıyoduk normal sporlar gibi. becerenleri de izliyoduk normal sporlar gibi sc2de iqun 100ün üstündeyse diamond iq+günde 2 saat masters bwda günde 8 saat 2 ayda d+/c-
Öne çıkan mesajlar