Dartanian Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Ben bu otomobilin teknik detaylar kısmından hiç anlamıyorum 4500rpm 200nm tork gibi şeylerden hiç birşey anlamıyorum. Bi aracın teknik kısmının iyi olduğunu alınabilcek bi araç olduğunu nasıl anlarım?Bunu öğrenmek araştırırken bunları dikkate almak istiyorum, bi aracın iyi olup olmadığını anlayabilmek. En azından burdan bunu öğrenemiceksem bile Türkçe olan bi site bi kaynak önerebilir misiniz?
Zaybird Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 hiç uğraşma derim.tut bi usta o halletsin.ama güvenilir olsun.
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 donus acısı, aks araligi, gibi ozellikler cogumuz icin onemli degildir, onemli olabilecekler, kisiden kisiye degismekle beraber beygir tork benzin deposu ortalama yakıt tuketimi şanzıman ve aktarma çeşidi araç boyutları gibi şeylerdir her birini de wikipediada aratırsan açıklamasını uzun uzadıya bulabilirsin. wot yapmamak için şimdi yavaş yavaş açıklamaya çalışıcam
Dartanian Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Markaları araştırırken demek istedim.Mesela burda herkes chevrolet cruze'u kötülüyor, neden alınmaz araç? neyi düşük olursa performansı düşük olur falan. Yani öyle al usta bu araç bak bakalım diyip göstercek bi durum yok. :D
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 he ona şöle bakabilirsin aracın ağırlığı, şanzıman türü ve torkuna bakabilirsin, veya direk yakıt tuketimine chevrolet genel olarak konumlandırması sebebi ile SAS B VE Cye hitap ettigi icin biraz teneke araçlar yapar, pek malzeme kalitesi ve işçilik kalitesi yoktur. motorları da 1.6 atmosferiktir genelde, veya daha dusuk hacim. burda torku da asagı yukarı 155-165 NM arasındadır eğer otomatik vites ise ve bu şanzıman çift kavramalı yeni nesil şanzımanlardan degil de tork konvektorlu eski tarz şanzımanlardan ise, manuele kıyasla %10 15 daha fazla yakar ve hızlanması daha dusuk olur. manuelse biraz daha tercih edilebilirdir, ama gene de aracın agırlıgı ile torkunu kıyaslamak gerekir. 160nm torka 1400 kilo ve üstü araçlar yerinden zor kıpırdarlar, bu yuzden de cok yakıt tuketirler. bunu zaten aracın sehir ici tuketimine bakarak da anlayabilirsin
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 40bin - 150bin tl arası binek arac karsılaştırırken Motor hacmi Beygir gücü Tork Ağırlık Benzin tüketimi Bu 5 satırın altında inceleyebilirsin. Diğer teknik detaylar handikap yaratacak ya da hissettirecek kadar çokta önemli bilinmesi gerekenler değil.
Dartanian Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Sağolasın benim de tam demek istediğim o tip bişeydi.Yani 165 tork olan bi araç mesela kaç kilo olmalıdır bunun ideal oranı nedir gibilerindendi benim anlayıp öğrenmek istediğim. Mesela benim bütçe öyle çok olmadığı için corsaya bakmıştım. 1.2 enjoylar 1070 kilo 110 tork gözüküyo.O zaman bu yeterli değil diyebilir miyiz? Manisa yolu üzerinde dik olmasa da 590 rakıma çıkıp 0a iniyosun ordaki hafif yokuşlar zorlar beni heralde ve çok yakar?
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 1.2 istese de cok yakamaz :) dogrusal ilerlemiyo o kadar o kilo vs tork miktarı 1.4 olsa daha rahat giderdi araç ama 1.2 de cok uzmez, ama tabi icine binecek insanların agırlıgı da etkin olmaya başlıyo bu kadar hafifleyince arac ve torkui. yani sen simdi 1 tonluk araç alıp, icine 4 tane 80 kiloluk adam binersen o araç olur 1.35 ton ve 110 nm tork çok zorlanır o aracı kıpırdatmakta. böyle bi sıkıntısı var. araç hafiflerken torku da azalabilir, ama içine binecek yolcuların agırlıgı sabit kalacagı icin, burdan sıkıntı olusuyo
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 ek detay; aşırı beslemeli olmayan, turbolu superchargerlı kompresorlu olmayan araçlar, yani atmosferik beslemeli araçlar çoğunlukla motor hacimleriyle aynı torka sahiptirler 1.2 araç 110 115 tork, 1.6 araç 155 tork, 3 litre araç 285 tork gibidir. beygirleri için aynısı soylenemez zira beygir devirle hesaplanan bi çıktıdır. max 4k devir çeviren eski bir amerikan 500nm torku varken 240 beygir çıkarabilir, 500nmlik bir italyan egzotik 8.700 devirde 500 beygir çıkarıyorken egzotikler hariç
Dartanian Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 1.4 versiyonuna baktım şimdi daha iyi gibi.Çünkü araca 4kişi falan binmemiz çok sık olucak ve toplam 250 kilo civarı bişey çıkar.Çok öyle basmayı seven biri değilim de işte sıkılayım da istemiyorum bunları öğrenip ölçüp tartıp bişeyler olsun istiyorum. Sağolasın =)
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 gidecegin kilometre/saatler de onemli tabi agirlastikca aynı kilometrede seyrederken tuketecegi yakıt artacak 1.2 motorlar da sehirler arası yol yaparken 120 130 ustunde gitmek istedigin zaman hem cok zorlanacak hem de hacminden beklenmeyen uzun yol tuketimleri yapacak. hani yakıt tuketimlerinde sehir ici mesela 8 litreyken uzun yol 5 falandır ya sen icinde 4 kisi varken sehir disi 160 yapmaya calısırsan o 1.2 corsa 8.5 9 litre yakacak :)
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 kendiminkinden ornek verecegim 1.4 litre turbo+superchargerlı vw scirocco var stock hali 160hp 240nm tork benimkinin yazılımlı hali 200hp 295nm tork stok verileri sehir ici 8 litre sehir disi 6 litre falan olsa gerek kışın canakkale eceabata gittim, 180-230km/h hızlarla, araçta 3 kisi olarak. ortalama tuketim 12 litreydi araçların hacmi ile zorlanmadan yapabildikleri kilometre/saatler orantılı. evet benim 1.4luk aracım 200le seyredebiliyo, ama 11 litre yakıyo başkasının 420hplik 4 litre bmw m3'u de 200le giderken 11 litre yakar
Mathias Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 200'le giden m3'ün 11 lt tüketim değeri vermesi imkansız herhalde gerçekte..
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 top gear test tracki time trial yapan priustan daha az yakıt harcıyodu m3, takip ederken. ordan yola çıktım
Kendercik Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Toyota Prius vidyosu için teşekkürler, çok eğlendim.
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Selam, Senin düşük güçlü motoru zorladığın şartlar, yüksek güçlü motor için zorlayıcı bir şart olmayacağı için daha düşük veya aynı tüketimi yakalaması mümkündür. Babamın 1.8T 193HP otomatik aracı 160km/h ortalama hızda, benim 1.5dci 100HP'lik aracımdan daha düşük litre bazında tüketime sahip. Benim araç o hızda hafif rampa gördüğünde anlık tüketim coşarken, Audi'de pek bir değişim olmuyor. O sebeple kullanım şartlarına göre motor değerlerini kıyaslamak gerekli. Herkes 90km/h değerinde araç kullanacak değil. Saygılar.
Mathias Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 synthesizer said: top gear test tracki time trial yapan priustan daha az yakıt harcıyodu m3, takip ederken. ordan yola çıktım Abi tamam da 200 km basarken diğerine göre az yakabilir de, 11 litreyi şehir içi c 180 bile yakamıyor. 13-15 arası yani eheh.
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Mathias said: synthesizer said: top gear test tracki time trial yapan priustan daha az yakıt harcıyodu m3, takip ederken. ordan yola çıktım Abi tamam da 200 km basarken diğerine göre az yakabilir de, 11 litreyi şehir içi c 180 bile yakamıyor. 13-15 arası yani eheh.c180 supercharger kullandıgı, arkadan itis oldugu ve ağır olduğu için çok yakıyo. 1 litre benzini m3 daha verimli tüketiyo :)
synthesizer Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 zaten şehir içinde daha az tüketmek degil mevzu, düşük hacimlerin, beygirleri ne olursa olsun, yüksek süratlerde çok tükettigi. 75 beygir 1.3 dizel doblo ile 10 litre ortalama ile cesme bodrum yolumu daha once 2 kere anlatmıştım :P
Öne çıkan mesajlar