Penthesilea Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Selamlar, Bugun kaldirima yanasirken gevezelikten sag on jantin tekerle birlestigi kisimlari baya bi kanirttim kaldirima surterek (ceyrek daire kadar bi kismini). benzer bisey sag arka jantta da basima gelmisti onceden. oyle goze batan bisey degil de bi noktada da tamir ettirmem gerekicek sanirim. sorum sudur ki, bu jantlar tamir ediliyormus sanirim, cidden gocukleri falan halledebiliyolar mi cukura girmek veya benim gibi lamerce surtmekten falan kaynaklanan? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Jantın lastik ile temas eden kısımları düzeltilebiliyor, en azından ben düzelttirdim. Bozuk yollarımızda 17" ve üstü jantlar tamir görmeye mahkumdur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 ben bildigin tecavuz ettim ama, kenarda olsa da biraz fazla derin gibi. yarin fotograf cekip koyayim. ben bi de amerikadayim kaymak gibi yollarda becerdim bunu, yatacak yerim yok yeminle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yenerk85 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Ben de yaptim fume jantta daha bi parliyo :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 amerikada yeni jant alman daha ucuza gelebilir. 3.35 mi kullanıyodun sen orda sadf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 3.35 evet. 17lik cantlar, kaca gelir ki tahminen tanesi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 ebayden baksana abi, jant lastiğin mabedi orası =) bakarsın 4 lü bbs takım orjinal tek janttan ucuza gelir. döşer geçersin. ya da birileri satıyodur belki tekli senin janttan, 200+ a alırsın falan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zaybird Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 yenisini al daha iyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
THARKAS Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 tamir cok ucuz. icine edilmis jantlari 70 liraya 0 liyorlar ne oldugunu anlamiyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Jant dediğin çelik jant ise ısıl işlemle düzeltilince "at çöpe gitsin" durumuna geliyor bildiğim kadarıyla. Malzemenin iç yapısını falan karmakarışık ediyormuş, son ısıl işlem sıcaklığının üzerine çıkıldığı için. Malzeme dersinden hayata dair aklımda kalan şeylerden ilk sırada sanırım bu sdf. Isıl işlemle düzelttirme yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2011 100 le giderken alaşım jant durduk yere çatlamış babam 360 derece 3 tur atmış yolda.direksiyon kolunu incitmesiyle ucuz atlatmıştı. Janta dikkat. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Selam, Jant için fiziki düzeltme benim nazarımda risklidir. Isıl işlemin tehlikeli yanı belirtilmiş. Tornaya bağlayarak da bükülen yeri ters yönde eğerek düzeltmeye çalışırlar. Kural der ki; bir metal aynı noktadan plastik şekil değiştirmeye maruz bırakıldığı takdirde kafes yapısındaki bozulmalardan dolayı o noktadan zayıflık göstermeye başlar ve kopmalar gerçekleşir. Eğer sadece kozmetik bir onarım düşünüyorsan; dış halkayı hafif tornalayarak (tornada zımpara bile tutmaları kâfi, talaş kaldırmaya gerek yok) kaba çizikler giderilir ve boyatılır. Açıkcası 2-3 gün sonra bu tarz bir olayın yine başına gelmeyecveğinin garantisi olmadığı için kozmetik kusurlara dokunma. Fiziksel tamir gerekiyorsa da yenisini sor. Not: çıkmacılar hasarlıları düzeltip boyuyorlar ve satıyorlar. Kaynaklanmış jant bile gördüm. Üstüne macun çekilince görsel olarak anlamak zor! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cavanagh Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 paramecium said: bir metal aynı noktadan plastik şekil değiştirmeye maruz bırakıldığı takdirde kafes yapısındaki bozulmalardan dolayı o noktadan zayıflık göstermeye başlar ve kopmalar gerçekleşir. olay bu ama ısıl işlem çok fazla yapısal değişikliğe sebep olmayabilir düzgün yapılırsa ama çok zor tabi düzgün yapılması Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2011 ısıl işlemden kasıt ne kılıç yapar gibi jant mı dövüyorlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SPectre88 Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 forgiver said: ısıl işlemden kasıt ne kılıç yapar gibi jant mı dövüyorlar nerdeyse tüm çelikler ve alüminyumlar ısıl işlem görürler kılıç yaparken çekiçle dövüp su verme ısıl işlem olmuyor. ısıl işlem mekanik özellikleri arttırmak için metal katı haldeyken yapılan olaylar atıyorum 850 derece 10 saat fırında tutup havada soğutmak gibi. bu arada jantlar öldürülmüş çeliklerdir bu nedenle sert ve kırılgandırlar tornaya, talaşlı imalata pek gelmezler kozmetik ayar çekilebilir anca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2011 fiziksel düzeltme ve ısıl işlem ne alaka onu diyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Selam, Meselâ jantı çatlatıp da Kadosan'da 'abi alüminyum kaynak yaptırabileceğim yer var mı?' diye dolanan çok gördüm. Kaynak neticesinde o noktayı ısıtıyorsun ve sonradan da soğutuyorsun. Bütün bu işlemler de kontrolsüz gerçekleşiyor. Ayrıca çekiç vurup ezmemek için oksijenle bölgesel ısıtma yapanlar bile mevcut. Kaynak neticesinde o bölgede fazlasıyla kontrolsüz iç gerilmeler kalıyor. Bu gerilmeler dinamik yüklerle birleşince de yolda giderken parçalanan jantlar elde ediyoruz. Kaynaktan sonra güzelce gerilim alma tavlaması gerekli. Sonrasında da eğer sertlik isteniyorsa sertleştirme uygulanır ama bildiğim kadarıyla alüminyum alaşımlar için sertleştirme işlemi geçerli değil. Kaldı ki; kılıç döver gibi yapılan jantlara biz "forged" diyoruz. Daha hafif ve güçlü tasarımlar ortaya çıkıyor. Önce presde dövülüyorlar, sonra da CNC ile güzelce işleniyorlar. Diğer tipler ise enjeksiyon yöntemiyle yapılıyor genelde. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 abi yalnız hakkaten, şasi tamir etmek bana yanlış geliyoken jant tamir etmek nedir ya. sakat işler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 şasi tamiri biraz daha mantıklı buna göre. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 yahu benim burada bahsettigim kozmetik bisey, janti elime almadim cok sukur baya cizildi sadece. yarin fotografini koyayim bi de ona gore fikir verirsiniz git sunu yap diye Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Selam, Fotoğraf koyarsan bence de daha iyi olur. Böylece abuk noktalara uçup durmayız :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2011 amerikada tamir olmaz, atılıp yenisi alınır. ülkenin tarzına göre role play yap =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yenerk85 Mesaj tarihi: Haziran 7, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 7, 2011 ilke ağlama ya parası neyse yollayım yenisini al Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar