Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Jant tamiri


Penthesilea

Öne çıkan mesajlar

Selamlar,
Bugun kaldirima yanasirken gevezelikten sag on jantin tekerle birlestigi kisimlari baya bi kanirttim kaldirima surterek (ceyrek daire kadar bi kismini). benzer bisey sag arka jantta da basima gelmisti onceden. oyle goze batan bisey degil de bi noktada da tamir ettirmem gerekicek sanirim.

sorum sudur ki, bu jantlar tamir ediliyormus sanirim, cidden gocukleri falan halledebiliyolar mi cukura girmek veya benim gibi lamerce surtmekten falan kaynaklanan?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jant dediğin çelik jant ise ısıl işlemle düzeltilince "at çöpe gitsin" durumuna geliyor bildiğim kadarıyla. Malzemenin iç yapısını falan karmakarışık ediyormuş, son ısıl işlem sıcaklığının üzerine çıkıldığı için. Malzeme dersinden hayata dair aklımda kalan şeylerden ilk sırada sanırım bu sdf.

Isıl işlemle düzelttirme yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Jant için fiziki düzeltme benim nazarımda risklidir. Isıl işlemin tehlikeli yanı belirtilmiş. Tornaya bağlayarak da bükülen yeri ters yönde eğerek düzeltmeye çalışırlar. Kural der ki; bir metal aynı noktadan plastik şekil değiştirmeye maruz bırakıldığı takdirde kafes yapısındaki bozulmalardan dolayı o noktadan zayıflık göstermeye başlar ve kopmalar gerçekleşir.

Eğer sadece kozmetik bir onarım düşünüyorsan; dış halkayı hafif tornalayarak (tornada zımpara bile tutmaları kâfi, talaş kaldırmaya gerek yok) kaba çizikler giderilir ve boyatılır.

Açıkcası 2-3 gün sonra bu tarz bir olayın yine başına gelmeyecveğinin garantisi olmadığı için kozmetik kusurlara dokunma. Fiziksel tamir gerekiyorsa da yenisini sor.

Not: çıkmacılar hasarlıları düzeltip boyuyorlar ve satıyorlar. Kaynaklanmış jant bile gördüm. Üstüne macun çekilince görsel olarak anlamak zor!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

bir metal aynı noktadan plastik şekil değiştirmeye maruz bırakıldığı takdirde kafes yapısındaki bozulmalardan dolayı o noktadan zayıflık göstermeye başlar ve kopmalar gerçekleşir.


olay bu

ama ısıl işlem çok fazla yapısal değişikliğe sebep olmayabilir düzgün yapılırsa ama çok zor tabi düzgün yapılması
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:

ısıl işlemden kasıt ne
kılıç yapar gibi jant mı dövüyorlar

nerdeyse tüm çelikler ve alüminyumlar ısıl işlem görürler kılıç yaparken çekiçle dövüp su verme ısıl işlem olmuyor.
ısıl işlem mekanik özellikleri arttırmak için metal katı haldeyken yapılan olaylar atıyorum 850 derece 10 saat fırında tutup havada soğutmak gibi.

bu arada jantlar öldürülmüş çeliklerdir bu nedenle sert ve kırılgandırlar tornaya, talaşlı imalata pek gelmezler kozmetik ayar çekilebilir anca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Meselâ jantı çatlatıp da Kadosan'da 'abi alüminyum kaynak yaptırabileceğim yer var mı?' diye dolanan çok gördüm. Kaynak neticesinde o noktayı ısıtıyorsun ve sonradan da soğutuyorsun. Bütün bu işlemler de kontrolsüz gerçekleşiyor. Ayrıca çekiç vurup ezmemek için oksijenle bölgesel ısıtma yapanlar bile mevcut. Kaynak neticesinde o bölgede fazlasıyla kontrolsüz iç gerilmeler kalıyor. Bu gerilmeler dinamik yüklerle birleşince de yolda giderken parçalanan jantlar elde ediyoruz. Kaynaktan sonra güzelce gerilim alma tavlaması gerekli. Sonrasında da eğer sertlik isteniyorsa sertleştirme uygulanır ama bildiğim kadarıyla alüminyum alaşımlar için sertleştirme işlemi geçerli değil.

Kaldı ki; kılıç döver gibi yapılan jantlara biz "forged" diyoruz. Daha hafif ve güçlü tasarımlar ortaya çıkıyor. Önce presde dövülüyorlar, sonra da CNC ile güzelce işleniyorlar. Diğer tipler ise enjeksiyon yöntemiyle yapılıyor genelde.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...