Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.3.3 Public Test Realm


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
All-in hep vardı; bütün scvleri alıp 2 marinele ataklamakta all-in sonuçta. Sc2 deki stratejiler basit geliyorsa, ne mutlu sana, oyunu kitap gibi okuyorsun demek ki +_+ Aslında Sc2 de daha fazla strateji var, her an beklenmedik bi şeyin gerçekleşmesi söz konusu; fakat uygulamaya geçirilmesi gerçekten zor ve riskli. O yüzden bir iki strateji üzerine dönüyor oyun, şu an gerçekten çok kısır gidiyor Sc2. Fakat her ünitenin işlevselliğini artıracak, strateji çeşitliliği sağlayacak, güce dengeyi getirecek bi patch geleceğine inanıyorum :)
Mesaj tarihi:
Desu said:

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662

Balance

PROTOSS

-Archons are now a massive unit. (concussive shell yavaşlatmicak + ff leri bozabilecekler + phoenix kaldıramicak)

-Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.

-Cybernetics Core
Research Warp Gate time increased from 140 to 180. (4 gate e ağır darbe)

-Gateway
Sentry train time decreased from 42 to 37.
Stalker train time decreased from 42 to 37.
Zealot train time decreased from 38 to 33.
Warp Gate unit train times remain unchanged.
(warp cooldown kaçıranlar için terran tarzı micro yapmak isterlerse artık mümkün)


TERRAN
-Ghost
Cost changed from 150/150 to 200/100.

Salvage resource return reduced from 100% to 75%.

ZERG
-Spore Crawler
Root time decreased from 12 to 6.

Bug Fixes

Fixed a bug where Ghosts could not quickly EMP the same location.
Fixed a bug where players were still able to stack flying units on top of each other.

http://www.teamliquid.net/staff/Hot_Bid/MLGDallas2011/EGIdrA.jpg
Mesaj tarihi:
yildirimokur said:

All-in hep vardı; bütün scvleri alıp 2 marinele ataklamakta all-in sonuçta. Sc2 deki stratejiler basit geliyorsa, ne mutlu sana, oyunu kitap gibi okuyorsun demek ki +_+ Aslında Sc2 de daha fazla strateji var, her an beklenmedik bi şeyin gerçekleşmesi söz konusu; fakat uygulamaya geçirilmesi gerçekten zor ve riskli. O yüzden bir iki strateji üzerine dönüyor oyun, şu an gerçekten çok kısır gidiyor Sc2. Fakat her ünitenin işlevselliğini artıracak, strateji çeşitliliği sağlayacak, güce dengeyi getirecek bi patch geleceğine inanıyorum :)


ALL IN hep yoktu. Yanlışın var. Bir stratejinin yapılabiliyor olması, onun işe yarayacağı, genel kabul göreceği anlamına gelmez. Gelseydi BW oynarken sıklıkla görürdük ALL IN. Ama hiç görmedik. SC2'de işe yarayan, yaygın bir taktik. En büyük sebebi de işçilerin 8 değil 5 mineral taşıması. Adam işçilerini alıp yolda yürürken ben x5 değil x8 birim para kazansam BW'deki gibi, ALL IN olmazdı zaten. Ayrıca High Ground mekaniğinin kötü olması da buna zemin hazırlıyor.

Oyunu kitap gibi okuduğum, stratejilerin basit geldiği anlamına gelen bir şey mi dedim ben? Açar mısın lütfen?

Oyun balans ve mekanik olarak BW'den çok ama çok kötü. Ne kadar vurgulasam az. Bunu söylüyor olmam, "oyunu en kral ben oynuyorum, zaten çok basit" anlamına gelmez.

Şu an SC2 oynayan, BW'nin eski iyi oyuncularının çoğu da böyle düşünüyor. Hatta aksini söyleyen bir kişiye bile rastlamadım.

Bütün bunlara rağmen hala BW'den bu yana çıkmış en iyi RTS.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

bwdede vardı probe kesip fazladan gate atmıyomuyuk? bi farkı yok. adı all in değildi . hoş yine all in deniyodu denk


MedicGS'de ya da Slyveria'da (Sihir Cafe, Alesta ya da Saklı vs vs) oynadığım hiç bir oyuncu işçilerini alıp saldırmadı bana. Bunun yapılabiliyor olması, yapılması SC2'deki gibi işe yarayacağı anlamına gelmez.

Şu aşamada %37,5 daha az mineral çıkarıyor işçiler. Yani BW'de işçileri alıp rakibe gitmenin maliyeti çok daha ağır. Rakip çok daha kolay counter edebiliyor. Zaten High Ground mekaniği de SC2dekinden çok daha savunandan yana. Yani ALL IN gelen rakibi LT gibi bir mapte kolaylıkla counter edersiniz. Anlatmaya çalıştığım bu.
Mesaj tarihi:
ha savunanın avantajı daha fazla bw de yınedene all inse allin yanı.

şimdi thorla beraber 6-7 scv getırmenın adı all in ise bi noktadan sonra probe kesmenın adıda all in. farkı yok.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ha savunanın avantajı daha fazla bw de yınedene all inse allin yanı.

şimdi thorla beraber 6-7 scv getırmenın adı all in ise bi noktadan sonra probe kesmenın adıda all in. farkı yok.


Thor'la 6-7 scv getirmek ALL IN değil. Adı üstünde zaten ALL IN. Ne varsa getiriyorsun. Thor + 6-7 işçi bir stratejidir. İyidir kötüdür orasını bilmem. Ama ALL IN değil.

İşçi kesip saldırmak da ALL IN değil. İşçi kesip, bütün işçileri de savaşa götürmek ALL IN.
Mesaj tarihi:
LombaK_Knight said:

Ghost fiyatının 200/100 den 150/150'ye çıkması (evet çıkması) da mantıklı. Bu kadar güçlü bir unitin azıcık costu artması da makul.

Desu said:


TERRAN
-Ghost
Cost changed from 150/150 to 200/100.


abi yanlışın var ghost ucuzladı :(
Mesaj tarihi:
Sleeep said:

LombaK_Knight said:

Ghost fiyatının 200/100 den 150/150'ye çıkması (evet çıkması) da mantıklı. Bu kadar güçlü bir unitin azıcık costu artması da makul.

Desu said:


TERRAN
-Ghost
Cost changed from 150/150 to 200/100.


abi yanlışın var ghost ucuzladı :(


LombaK_Knight said:

sabonis said:

ghost çok güçlü? :) ve ghost fiyatı arttı? :D


Ghost çok güçlü evet. Koca science vessel'in attığı EMP'yi götü ile atıyor. Bir de öküz gibi HP'si var. Maşallah.

200/100 den 150/150 oldu sanmışım. Düşmüş fiyatı o zaman. My bad.
Mesaj tarihi:
LombaK_Knight said:

Cuce said:

ha savunanın avantajı daha fazla bw de yınedene all inse allin yanı.

şimdi thorla beraber 6-7 scv getırmenın adı all in ise bi noktadan sonra probe kesmenın adıda all in. farkı yok.


Thor'la 6-7 scv getirmek ALL IN değil. Adı üstünde zaten ALL IN. Ne varsa getiriyorsun. Thor + 6-7 işçi bir stratejidir. İyidir kötüdür orasını bilmem. Ama ALL IN değil.

İşçi kesip saldırmak da ALL IN değil. İşçi kesip, bütün işçileri de savaşa götürmek ALL IN.

h ayanı bunu demek istiyorum zaten. sc2 de all in cok fazla kullnılan bi terim.
Mesaj tarihi:
Eskiden rampanın üstüne 1 tank 1 bunker koyardın seni 10 dakika idare ederdi. Lurker çıkardın götürürdü seni bi süre. Combatlar daha uzun sürerdi birimlerin hızları yavaştı. Fakat artık işler değişti,her tarafa mayın+tank koyma, rampa üstünde krallar gibi yaşama işi, expe canon doldurup ekonomi kasma işi de bitti. Birimler daha hızlı, bi anda haritayı kat edebiliyorlar. XelNaga towerların haritalara koyulma sebebi de burdan geliyor zaten. Artık beklemediğin bi anda atak yiyip oyun gg oluyor. Oyunun daha hızlı olması, her an oyunun gg olabilmesi SC2 yi kötü yapmaz. All-in e gelince; all in yapıpta başarısız olan adam geriye düşmüyor mu oyunda, bence geriye düşüyor, o zaman sorun yok. BW yoktu, Sc2 de all-in var diyenler için ise diyeceğim; ne güzel işte bi taktiğiniz daha oldu.
Bi oyuncunun All-in yapmasının sebebi rakibin ünite basmayıp işçi abanması, erken exp alması, tech switch vs, Eğer bunları bi oyuncu yapıyorsa karşıdaki oyuncunun all-in yapabileceği riskini göze alarak yapmalı. Yani ortada bi yanlış yok bence.
Mesaj tarihi:
ya bırakın knight'ı. 3 aydır dota oynuyor gelip burayı karıştırıyor hehe

said:
All-in e gelince; all in yapıpta başarısız olan adam geriye düşmüyor mu oyunda, bence geriye düşüyor, o zaman sorun yok. BW yoktu, Sc2 de all-in var diyenler için ise diyeceğim; ne güzel işte bi taktiğiniz daha oldu.


all-in yapıp geriye düşmek eskiden çok nadir karşılaşılan bir durumdu ki knight onu demek istiyor zaten. kendisi bir süredir uzaktaydı yeni haritaları pek tecrübe edememiş olabilir. eski hali için knight haklı ama şu anda onun dediği kadar kuvvetli değil yeni haritalarda all-in
Mesaj tarihi:
yildirimokur said:

Eskiden rampanın üstüne 1 tank 1 bunker koyardın seni 10 dakika idare ederdi. Lurker çıkardın götürürdü seni bi süre. Combatlar daha uzun sürerdi birimlerin hızları yavaştı. Fakat artık işler değişti,her tarafa mayın+tank koyma, rampa üstünde krallar gibi yaşama işi, expe canon doldurup ekonomi kasma işi de bitti. Birimler daha hızlı, bi anda haritayı kat edebiliyorlar. XelNaga towerların haritalara koyulma sebebi de burdan geliyor zaten. Artık beklemediğin bi anda atak yiyip oyun gg oluyor. Oyunun daha hızlı olması, her an oyunun gg olabilmesi SC2 yi kötü yapmaz. All-in e gelince; all in yapıpta başarısız olan adam geriye düşmüyor mu oyunda, bence geriye düşüyor, o zaman sorun yok. BW yoktu, Sc2 de all-in var diyenler için ise diyeceğim; ne güzel işte bi taktiğiniz daha oldu.
Bi oyuncunun All-in yapmasının sebebi rakibin ünite basmayıp işçi abanması, erken exp alması, tech switch vs, Eğer bunları bi oyuncu yapıyorsa karşıdaki oyuncunun all-in yapabileceği riskini göze alarak yapmalı. Yani ortada bi yanlış yok bence.


Yıldırım yanlış anlama ama şu son söylediklerinden sonra bu konuda yanlış kişi ile tartıştığımı farkettim.

1 tank 1 bunker mutlu mesut high ground? Cannon atıp makro yapma? All in yapıp geriye düşmek ve oyuna dönebilme ihtimali?

Yani yazıcam bişiler ama kırıcı olmadan nasıl yazarım ona kafa patlatıyorum. Hani lawful good olmasam çat diye bir sürü şey yazılır da. Yanlış işte.

Neyse uzatmayalım.
Mesaj tarihi:
o hatayı geçen sayfada desu'da yapmış sanırım. high ground bw'de savunana değil saldırana avantaj sağlıyordu sc2'ye göre. 1/3 ıska geçme şansına vardı birimlerin ama her halükarda yuklarıdaki birimleri görebiliyordun. şimdi high ground için spotter birimi kaybettiğin anda facia yaşıyor saldıran.

avantaj sağlıyor derken tabiikim yukarıda kim aşağıda ona da bağlı, anladınız ama siz heeh
Mesaj tarihi:
huun said:

o hatayı geçen sayfada desu'da yapmış sanırım. high ground bw'de savunana değil saldırana avantaj sağlıyordu sc2'ye göre. 1/3 ıska geçme şansına vardı birimlerin ama her halükarda yuklarıdaki birimleri görebiliyordun. şimdi high ground için spotter birimi kaybettiğin anda facia yaşıyor saldıran.

avantaj sağlıyor derken tabiikim yukarıda kim aşağıda ona da bağlı, anladınız ama siz heeh


Kesinlikle katılmıyorum Peo. High Ground kesinlikle savunanın yanındaydı BW'de SC2'ye oranla. Cliffi göremeyenin ateş edememesi ise mesele, uçan herhangi bir bina, herhangi uçan bir unit cliffi açıyor. Ki zaten yokuşun üstüne bir unit girmesi yeterli kalan orduları eşitlemek için. %30 ıskalama muhabbeti ise evrenseldi, her şekilde kapıyı tutmak çok daha kolaydı. Bir de BW'de HG'deki unit +1 range alıyordu yanlış hatırlamıyorsam. SC2 de yok diye biliyorum.
Mesaj tarihi:
LombaK_Knight said:



Yıldırım yanlış anlama ama şu son söylediklerinden sonra bu konuda yanlış kişi ile tartıştığımı farkettim.

1 tank 1 bunker mutlu mesut high ground? Cannon atıp makro yapma? All in yapıp geriye düşmek ve oyuna dönebilme ihtimali?

Yani yazıcam bişiler ama kırıcı olmadan nasıl yazarım ona kafa patlatıyorum. Hani lawful good olmasam çat diye bir sürü şey yazılır da. Yanlış işte.

Neyse uzatmayalım.

Yoo uzatalım uzatalım, ben uzatmayı severim.
Lombak şovalye, Bw da tankın ne kadar güçlü olduğunu söylememe gerek yok heralde; bu tank, sc2 ye göre yavaş olan zlinlerin salçasını çıkarmıyor muydu rampanın üstünden-dragoonların suyunu akıtmıyor muydu ? exp alıp önüne bissürü canon çakan toss, zerg saldırılarından rahatça kurtulmuyor muydu (şimdi roachlar canonların canına okuyor)..
Şu an yapılan maçlarda bile all-in yapan oyuncular fail olduktan sonra gg diyip oyundan çıkmıyor mu ? Benim izlediğim ve oynadığım maçların büyük çoğunluğunda böyle oluyor.
Benim genel olarak demek istediğim: oyun daha hızlı, saldırıya daha açık, exp almak-tech kasmak-ünite basmayıp işçiye abanmak artık daha riskli ve her oyuncu ne taktik yaparsa yapsın all-in tehlikesini göz önünde bulundurmak zorunda. Bu arada benim söylediklerimi çürütmek yerine, tartışılcak kişi olmadığıma karar vermişsin, sevdim bu stratejiyi.
Mesaj tarihi:
yildirimokur said:


Yoo uzatalım uzatalım, ben uzatmayı severim.
Lombak şovalye, Bw da tankın ne kadar güçlü olduğunu söylememe gerek yok heralde; bu tank, sc2 ye göre yavaş olan zlinlerin salçasını çıkarmıyor muydu rampanın üstünden-dragoonların suyunu akıtmıyor muydu ? exp alıp önüne bissürü canon çakan toss, zerg saldırılarından rahatça kurtulmuyor muydu (şimdi roachlar canonların canına okuyor)..
Şu an yapılan maçlarda bile all-in yapan oyuncular fail olduktan sonra gg diyip oyundan çıkmıyor mu ? Benim izlediğim ve oynadığım maçların büyük çoğunluğunda böyle oluyor.
Benim genel olarak demek istediğim: oyun daha hızlı, saldırıya daha açık, exp almak-tech kasmak-ünite basmayıp işçiye abanmak artık daha riskli ve her oyuncu ne taktik yaparsa yapsın all-in tehlikesini göz önünde bulundurmak zorunda. Bu arada benim söylediklerimi çürütmek yerine, tartışılcak kişi olmadığıma karar vermişsin, sevdim bu stratejiyi.


Ben iyi niyetimden, edebimi bozmamaya çalışarak, özellikle de kalbini kırmamaya çalışarak cvp vermeye çalıştım. Zaten forumda zor bu işler. İstersen bir gün BW ya da SC2 oynayalım, oyun bilgimi daha iyi ölçersin.
Mesaj tarihi:
yildirimokur said:


Yoo uzatalım uzatalım, ben uzatmayı severim.Bu arada benim söylediklerimi çürütmek yerine, tartışılcak kişi olmadığıma karar vermişsin, sevdim bu stratejiyi.


Ben iyi niyetimden, edebimi bozmamaya çalışarak, özellikle de kalbini kırmamaya çalışarak cvp vermeye çalıştım. Zaten forumda zor bu işler. İstersen bir gün BW ya da SC2 oynayalım, oyun bilgimi daha iyi ölçersin.
×
×
  • Yeni Oluştur...