Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul'un Çılgın Projesi


toggie

Öne çıkan mesajlar

yol yaptikca araba sayisi artiyor tespiti direk mantiktan sinift akaliyro bi kere, insanlar uzun yasadikca saglik masraflari artiyor, arabalar cogaldikce benzin fiyati artiyor, bu sene tuvalet kagidi tuketimi %1 artmis demekki gotunu yikikay insan sayisinda fazlalasma var gibi bi tespit

marx a gitmeyelim lutfen gene, insan dogasi direk

su trafikte bile gidip trafik + park sorunu + yuksek vergiye ragmen tek basina ise gidip gelmek icin jip alan insanlar varken yol yapsanizda o adam alir, yapmasanizda alir

aaaa yollar cok, trafik yok haydi bi araba aliyim diye araba alan akc insan var?

istatistiklerin yanlsi yorumlanmasi ustunden cikmsi tirt bir tez o direk, nufus arttikca araba sayisida artiyor, bu kadar basit olay

trafigi cozucem diye iddean var ise yol sayisinida araba sayisi artisiyla esit oranda arttirican, park yeri sorununu mumkunse degnekciye vermeden cozucen filan

japon arabasi diye bisey var, tokyoda kalabalik mekan bole ufak tefek arabalari tercih ediyor adamalr genelde, park sorunu olmasin yer kaplamasin diye

bizim apartmandaki ayi ise manda kasa mercedes ustune dev mercedes jip aldigi yetmemis gibi askerden gelen oglunada rover aldi, otopark alaninin %40 ini zaten bu dingilin arabalari isgal ediyor, karsi blokta panelvani olan adam panelvan ustune gitti hyundai jip aldi etti 3 jip, alt komsununda corollasi vardi satti toyota jip aldi etti 4 jip

biizim 2 blok 16 daire got kadar apartmandan 4 jip cikiyro sirf, bi dairenin 2 jipi var lan sirf

sehir ici jip satisini birileri durdurmali, alanlara redneck muamelesi yapilmali, her gun alay edilmeli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
yol yaptikca araba sayisi artiyor tespiti direk mantiktan sinift akaliyro bi kere

bilimsel olarak ise senin dediğin sınıfta kalıyor.
taaa 1920'de pigou diyor ki, "bu iş yaş. yol yaparak olmaz. trafiği sınırlandırmak gerek" mesela 64 smeed raporunu açın okuyun. 75te singapur kafadan dalıyor olaya.

ytu'dan sinan yardım'ın bunun üstüne bi sürü çalışması olması lazm. aratın okuyun. yol yaparak trafiği beslersin sadece. en basit, trafik-araç, birim oto hesabı ile yapılan çalışmaları okusanız bile anlarsınz zaten.

o cümleden sonrasını okumadım bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iste muhendisler bole insan davranisi ustune yorum yapmaya kasinca boyle oluyor

sosyal bilimlerde tek dogru yoktur, duz mantik "aha bilim bu, dogrusu bu adam demis iste" diyip gecemezsin, insan gibi 1 olaya 1000 farkli tepki veren bir canli ile ayni olaya sabit tepki veren maddeyi bir tutamassin

ha yazmis herif bilim dogrudur diyrosan marx da dogru, haydi pasa pasa evlerinizi bosaltin o zaman, mulkiyet hakkinzidan vazgecip butun uygarligin yonetimini iscilerin eline teslim edelim

gelelim yol-trafik iliskisine, daha cok yol daha cok trafik yapar gozleminin dayanak noktasi zaten ek yollarin trafikte gecirilen sureyi arttirmasidir, bunun sebebide oturmus sehirlerde ek yol yapmak adi ustunde "ek" oldugu icin sorun cikarmasi, evde bunu suylada gozlemleyebilirsiniz, I seklinde bir kanaldan su verin, birde o I ya ek yapip D sekli elde edin verin suyu, su miktari ayni oldugu halde ek yerlerde tasmalar gorursunuz

ha yukarda zaten oran geyigini yazdim, moderatroll mkII icin izah etmiycem bida, mantiktir cunki, hani yol sayisi ile araba sayisi degismese, araba sayisi sabit iken yol miktari arttirilarak bir gozlem yapilsa eyvallah diyicez, ama araba sayisida artarken bu ampirik gozlemi yapip "aaa yeni yol yapildi trafik artti, demek yeni yol yapimi trafigi arttiriyor" demek troll science in gercek olmsu halidir direk, konuyla ilgili yapilan bu gozlemlerin pek adam yerine konulmamasinin bir numarali nedenide budur zaten, ha ek yol geyigi gercek ama zaten ek yoldan bahseden yok, daha genis ve daha fazla yoldan bahseden var, simcityde oturup binalari yikip ek yol cikmak gibi (ki orda bile yerlesim yerlerini yikip yol cikmaya kasinca deli paralar odemen gerekiyordu, zaten herhangi bri sehir simulasyonu oynayan adam anlar oturmsu bir sehire ek yolun nasil kanser bisi oldugunu)

adam gibi planlanip yapilmis yollar lazim, mevcut yollarda trafik arttiran etkenleri duzenlemek yada en kisasi ile adam gibi sehir planlamaciligi lazim trafigin cozumu icin, yol yapmayalim trafik azalsin denen bisey yok, her sene daha fazla araba trafige cikiyor, eskiden hane basina 1 araba luks iken simdi ortalama 2 araba var neredeyse

jiplere karsi onlem olarak hayvani vergiler koydular, millet genede aliyor iste, sirf dusman catlatmak icin manda gibi araba alan bir milleti yol yapmiyarak islah etmek direk utopya gibi bisi, sirf market alisverisini yapmak icin araba kullanirken jip alan gorgusuz ev kadinlari var bu ulkede yiginla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Allahtan bu gibi işleri sosyalcilere vermiyoruz.

adamların hükmü neyse ki geçtiğimiz yüzyıldan sonra bitti.

yoksa halimiz şimdikinden bile duman olurdu desenize..

gerçi işi ehline vermeme gibi davranışlar yüzünden bazı yerlerde politik oyunlarla üst seviyelere gelebiliyorlar.

yol yapılırken bi planlama yapılır. şu ortalama hızda, bu yoğunluk seviyesine şu kadar yılda ulaşması bekleniyor denilir.

ama sisteme reset atma imkanınız olmadığından tüm yolları full reset imkanı olmadığından bu tahminler %40 vs gibi bi oranda tutar. süre dolmadan işletme hızının altına düşülür tabii. yol dediğiniz zamazingo diğer yerlere bağlı olan bişidir, belki haberiniz yoktur. ve insanlar A->B gibi bi güzergahta gitmezler. herkes bi çok olasılık üstünde hareket eder ve bu durum diğer önceden sorun olmayan hatları da sıkıntıya sokar. bunların hesabı da saatlik gecikme değerlerinden yapılır. 10km yolda bu kadar dakika gecikmeye sebep olduysa km başına bu kadar dk'lık süre diye verileri alınır. gecikmeler değerlendirilir.

sonuç olarak büyük şehirlerde ekstra yol->trafikteki birim araç sayısını arttırır. pseudo traffic olayına hiç girmiyorum. yol uzadıkça trafik artar diyeceğim "OLUR MU ÖLE ŞEY!" diyeceksiniz. ama artar. bu da trafikteki birim araç sayısını arttırır tabi. bi yerden sonra kilite sebep olur hatta.

abi iki dakikada milletin 1yüzyıldır hesapladığı şeyi çözdüğünü sanman süper geldi ama gece gece.

allah da seni güldürsün.

said:
adam gibi planlanip yapilmis yollar lazim, mevcut yollarda trafik arttiran etkenleri duzenlemek yada en kisasi ile adam gibi sehir planlamaciligi lazim trafigin cozumu icin, yol yapmayalim trafik azalsin denen bisey yok, her sene daha fazla araba trafige cikiyor, eskiden hane basina 1 araba luks iken simdi ortalama 2 araba var neredeyse

zaten tüm olay bu ikinci kısmı azaltmak o düşüncede. adam gibi planlanmış yol yaptığında tüm yolları resetleyemezsen bi işe yaramaz ki. kaç sene gidecek 5sene mi? 3.senesinde kapasiteye ulaşacak o zaman. bu yüzden trafiğe çıkan aracı limitlersin, yol yapmakla çözülecek problem değil bunlar.

ama en büyük hatanı söyleyim, nonlinear bişiyi, linear düşünüp algılamaya çalışıyorsun. trafik nonlinear'dır. linear yaklaşırsan çözüme gitmez o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arabalari limitlemeye calisman insan dogasina meydan okumaktir

jip orneginde gorduk, vergi ile olmiyo sosyalizm mi getiricez?

hane absina 1 arabadan fazla yassah dedigin anda cifors, ayfon alamiyoruz diyen kitle mafeder seni

araba yenilemeye veya ithalata sinir getirsen catlak camli kartala biniyoruz diye indirirler asaga

isin bu noktasinin teknikle hicbri alakasi yok, rakibin surekli daha iyisine ulasmaya calisan ve bunu tuketimle gerceklestirmeye calisan bir insan dogasi direk, insan dogasi ilede savasamassin mevcut sistemde

eskiden bankalar paranizi biriktirin bize gelin degerlendirelim derdi, simdi gelin kredi verelim kazandiginizdan cok tuketin diyorlar

boyle bir cilginligin ortasinda tuketimi sinirlarsan normal plakalar taksi kivamina girer, bi plaka 100milyarda olsa tuketmek isteyeni durduramassin

yeni yol olmazsa insanalr araba surmekten vazgecer, trafige cikmaz teorisini curutmek icin istanbul bir numarali emsal zaten, birde ustune adamalr mevcut yollari daraltti her gun giderek daha kotuye gidiyor trafik, haftada trafige cikan arac sayisi ise artmaya devam ediyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

yeni yol olmazsa insanalr araba surmekten vazgecer, trafige cikmaz teorisini curutmek icin istanbul bir numarali emsal zaten, birde ustune adamalr mevcut yollari daraltti her gun giderek daha kotuye gidiyor trafik, haftada trafige cikan arac sayisi ise artmaya devam ediyor


Sadece yeni yol demiyoruz ki, adam gibi toplu taşıma diyoruz. Adam gibi toplu taşıma yok ki sen o daraltıtan yolu "daraltılan yol" olarak yaşıyorsun, metrobüs yapıldı demek yerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
yeni yol olmazsa insanalr araba surmekten vazgecer, trafige cikmaz

abi error vermişsin sen. sabaha bi daha bak istersen.

congestion charge diye bişi duydun mu hiç? londra diye bi yerde uygulayıp deliler gibi sonuç aldılar. yeni yol yatırımları yerine paraya bağlayıp belli yollara çıkartan araç sayısını düşürdüler ve hey 2,8dakika/km olan gecikmeyi 1,8dk/km düşürüp bi senede 50000 aracın congestiondan temizlenmesini, bu bölgede trafiğe çıkmamasını sağladılar.

dünyanın pek çok yerinde de uygulanan bir yöntem aslında.

singapur mesela, hızı %20 arttırdı. çıkan araç sayısı 30k düştü
san fransico mesela gecikmeleri %25, çıkan araç sayısını %15 düşürmeyi planlıyorlar bu yöntemle
italya başka bişi yaptı. ecopass ile 100k otomobili doğrudan bu bölgelerdeki trafikten kesti.

yol yaparak bişiye ulaşamazsın kesinlikle. trafiği çözen yol değil çünkü. araç sayısını belli bölgelerde limitlemek ve girmek isteyeni bi şekilde cezalandırmak.

senin dediğin sadece hot air yani..

bakın hâlâ şu yanlıştasın. trafikte tıkanıklık olması için bottleneck'e yol ayrımına, katılımına vs. dahi gerek yok. o su örneği vs. de ondan hatalı. trafik linear değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...