viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 arkadaslar bi arastırma için son 10 yılda turkıyede olmus ucak kazalarına ıhtıyacım var, bı kaynak bulamadm, bıldıgınız bı sıte varmı? veya olan ucak kazaları aklında olan varsa yazabılırmı burdan? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zaybird Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 google. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 kaza hatırlamıyorumda kaçırılma olmuştu sanki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 evet olmuş * 3 Nisan 1954 - Adana’da Devlet Havayolları’na ait uçağın düşmesi sonucunda 25 kişi yaşamını yitirdi. * 25 Ağustos 1954 - Bir askeri uçak Eskişehir’de düştü. Kazada 10 kişi öldü. * 25 Temmuz 1957 - Bursa’da askeri uçak bir mahallenin üzerine düştü. Kazada 15 kişi öldü, 19 kişi yaralandı. * 17 Şubat 1959 - Başbakan Adnan Menderes ile Türk heyetini İngiltere’ye götüren uçak, Gatwick Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes ile 6 kişinin kurtulduğu kazada, aralarında Anadolu Ajansı Genel Müdürü Şerif Arzık’ın da bulunduğu 14 kişi yaşamını yitirdi. * 1 Şubat 1963 - Lübnan kökenli Middle East Airlines (MEA) şirketine ait yolcu uçağı Ankara üzerinde, Türk Hava Kuvvetlerine ait C-47 tipi uçakla çarpışarak düştü. Kazada 80 kişi öldü. * 26 Ocak 1974 - İstanbul seferini yapmak üzeri İzmir Cumaovası Havaalanı’ndan kalkan, THY’ye ait F-28 tipi yolcu uçağı, kalkıştan bir süre sonra sol kanadı ve burnu üzerine çakılıp yandı. Kazada 63 yolcu öldü. * 3 Mart 1974 - THY’nin DC-10 tipi “Ankara” yolcu uçağı, Paris’in Orly Havaalanı yakınlarında düştü. Kazada 45’i Türk 346 yolcu ve mürettebat öldü. * 30 Ocak 1975 - THY’nin İzmir-İstanbul seferini yapan “Bursa” uçağı, Yeşilköy Havalimanı’nda elektrik arızası nedeniyle ışıkları yanmayan piste inemedi. Yeniden yükselişe geçen uçak Marmara Denizi’ne düştü, 41 kişi öldü. * 19 Eylül 1976 - THY’nin İstanbul’dan Antalya’ya giden Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta yakınlarında düştü. Aydın bağımsız milletvekili Kemal Öztürk’ün de aralarında bulunduğu 154 kişi öldü. * 23 Aralık 1979 - THY’nin Samsun-Ankara seferini yapan “Trabzon” adlı yolcu uçağı Ankara’da Esenboğa Havalimanı’na inişe geçtiği sırada düştü. Kazada uçaktaki 43 kişiden 39’u öldü, 4 kişi yaralı olarak kurtuldu. * 22 Eylül 1981 - Babaeski’deki “Sonbahar Tatbikatı 81” sırasında, Northrop F-5 tipi bir jet, karargah üzerine düştü. Kazada 53 asker şehit oldu. * 13 Nisan 1982 - Erzincan’ın Refahiye ilçesi yakında ABD’ye ait askeri uçağın düşmesi sonucunda 28 kişi öldü. * 16 Ocak 1983 - THY’nin Paris-İstanbul-Ankara seferini yapan Boeing 727 tipi “Afyon” uçağı, Ankara Esenboğa Havalimanı’na inişi sırasında pist başında yere çakılarak yandı. Kazada 45 kişi öldü, 22 kişi yaralandı. * 4 Nisan 1985 - Balıkesir’de eğitim uçuşu yapan bir uçak, marangozlar sitesine düştü. Uçağın pilotu ile 14 kişi öldü, 21 kişi yaralandı. * 17 Şubat 1993 - Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis’i Diyarbakır’a götürmek üzere havalanan askeri uçak, kalkışından kısa bir süre sonra Ankara’nın Yenimahalle semtindeki PTT İşleme Merkezi’ne düştü. Kazada Orgeneral Bitlis ile 3 subay, 1 astsubay ve 1 PTT görevlisi şehit oldu. * 29 Aralık 1994 - THY’nin Boeing 737 tipi uçağı Van’da düştü. Kazada 56 kişi öldü. * 7 Nisan 1999 - THY’nin Trakya uçağı, kalkışından kısa süre sonra, Adana’nın Ceyhan ilçesinde yerleşim alanı yakınındaki tarım arazisine düştü. Hacıları almak üzere Suudi Arabistan’a giden Boeing 737-400 tipi uçağın 6 mürettebatından kurtulan olmadı. * 8 Ocak 2003 - İstanbul-Diyarbakır seferini yapan, THY’nin RC-100 tipi uçağı Diyarbakır’a inişi sırasında düştü. Kazada 74 kişi öldü, 3 kişi yaralı olarak kurtuldu. 26 Mayıs 2003 - Ukrayna’da kurulu özel bir havayoluna ait YAK-42 tipi uçak, Trabzon’un Maçka ilçesindeki Pilav Dağı’na çakıldı. Afganistan’da görevli İspanyol askerleri taşıyan uçaktaki 62 asker ve 13 mürettebat olmak üzere 75 kişi öldü. * 9 Ocak 2007 - Adana’dan Irak’a Türk işçileri taşıyan Moldova tescilli uçak, Bağdat’ta piste 200 metre kala yere çakıldı. Aralarında Türk işçiler ve uçak mürettebatının da bulunduğu 34 kişi öldü. Kazada sadece Abdulkadir Akyüz adındaki Türk işçisi yaralı olarak kurtuldu. * 30 Kasım 2007 - Atlasjet’e ait İstanbul-Isparta seferini yapan uçak, Isparta yakınlarında düştü. Uçaktaki 7’si mürettebat 57 kişi öldü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 kardes allah razı olsun senden :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 google olum google Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 uçağın en guvenlı ulasım seklı oldugunu ıstatıstıksel ve mantıksal verılerle kanıtlamaya calısıyoruz. Proje bu. Bı grupta kara ulasımının en rısklı oldugunu ve neden boyle oldugunu kanıtlamaya calısıyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 müzakere oluyordu demi bu olay Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 münazara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Llama said: müzakere oluyordu demi bu olay ahahaha tükürük saçtım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 e iki grupta aynı şeyi mi açıklamaya çalışıyor? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 :D... sence en guvenlı ulasım seklı hangısı? projeye bı kac yorum katarım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 malesef ıkı grup aynı seyı savunuyo gıbı..ztn bızde bu odevın sacmalıgıyla ılgılı saydırıoruz hocaya, resmen gereksız yere proje cıkarıolar basımıza anasını satım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kozalak Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 bugün bi tane oldu. TAI ye ait uçak kaza yaptı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Edik: başlığı iyi okudum :D. Türkiye'de değil de Türk uçağı düştü olaraktan: 25 Şubat 2009 Amsterdam kazası. 135 yolcudan 5'i Türk (4 mürettebat) 4'ü Amerikalı vefat etti. Kaza raporu %80 Boeing suçu, %10 Schipol Havalimaı suçlu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 ucak en guvenlı ulasım seklı tezi doğrumu sızce? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Tasidigi yolcu sayisi vs kaza adedi vs kaza sIkligi vs ölü sayilari. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Evet bence doğru. Ulaşım kazalarında ölenleri yıllara, ulaşım şekillerine ayır, hava ulaşımında kayıp az. Ha tek seferde daha çok kişi ölür ama kaza olasılığı çok düşük. + Teknoloji olaraktan havacılık daha üstün. Kocaman bir kuş ve çoğu şey otomatik, ilerde pilota bile gerek olmayacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 aslında pılot olması bence daha ıı, mekanıkte sorun cıkarsa ındırıp kaldırırken, pılot devreye gırıo halledıo, otekı turlu tamamen mekanıge kalıcak işimiz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 doğru. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
viperous640 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 ama turkıye sınırları ıcınde, yani iç uçuşlarda, son 11 yılda sadece 2 kaza olmuş..gunde onlarca ucus oluyo, ıstatıstıge dokulduunde turkıyedekı hava yolu sırketlerı basarılı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 kaza/uçuş oranı yapman gerekir onun için bence Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar