Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3dsmax tecrübemi yetenekmi?


kiddo

Öne çıkan mesajlar

Şimdi aklımdakileri anlatmamda en güzel araç 3d animasyon. Temel şeyleri biliyorum nasıl çizilir nasıl kaplanır. Ama derine inmekten korkuyorum. Tekniklere bakıyorum yüzlerce var. Hepsininde ayrıca bilumum alt teknik ayar vesairesi var. Ben her yaptığım işte 10 larca teknik ezberleyip hepsinin onar tane zerzevatına ince ayar çekmek zorundamıyım? Göründüğü kadarıyla esnek bi şey bu. Yani herkes kendine has yollar izleyebiliyo. Ama ilerde kendiliğinden neyin ne olduğunu anlayabilecekmiyim? Yoksa (isimler sallamadır) silindir objemizin alt sirkülasyon motilitesinin zot değerini 0,242434 artırdıktan sonra oluşan farkla eskisi arasındaki grafik değerini hebele tekniği ile şişirip armut efekti yapabilirsiniz başka yolla yapamazsınız. Yoksa armut değil ananas olur oda olmaz ayıp" gibi dialoglarmı uçuşacak.[signature][hline]Üzüldüm...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herşeyde olduu gibi bunda da aynı. elindeki malzemeyi tanımalısın ki yapmak istediğini hakkıyla yapabilesin. ondan sonra da yapmak istediğin şeyin değeri kalıyo ortada.

yani iki şey var. birincisi yapmak istediğin/yaptığın şeyin değeri. ikincisi nasıl yaptığın ne kadar başarılı olduğun. önce gelen tekniktir. ortada bişi olucak ki değerlendirme yapılabilsin.[signature][hline]your sight is a weakness...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında çok karışık bir konuya girmişsin kiddo. karışık olduğu kadar da önemli...

3d tecrübe mi yetenek mi?

tek bir cevabı yok bu sorunun.

neden dersen, 3d aslında çok geniş bir dal. modellemeden başlar; kaplama, ışıklandırma, sahne dizaynı, canlandırma, prodüksiyon... gider böyle. bunların herbiri de birsürü alt dala ayrılır. mesela canlandırma deyince mekanik hareketlerden organik hareketlere kadar geniş bir yelpazeye yerleşir. mekanik hareketler dinamik bilgisi isterken organik hareketler hem bir parça dinamik hem de iyi bir anatomi bilgisi ister.

aslında olması gereken, bizim yaptığımızın tersine; 3d sanatçısının bu dallardan bazılarında uzman olmasıdır. bizler, şartların yetersizliğinden dolayı bunların hepsiyle uğramak durumunda kalıyoruz. derinlemesine incelendiğinde bu sayduklarımın hepsinin başlı başına bir uzmanlık dalı olduğu görülür.

modelleme diyelim. kimi modelci, toolları kullanarak ve teknik resim kurallarını uygulayarak üretime yönelik üürn modelleri yapar. bu kişinin sahip olması gereken şey ağırlıklı olarak bilgidir. ama kimi modelci de tutar uzaya bir nokta koyar. sonra bir başka nokta koyup ikisi arasına bir çizgi çeker. sonra 3. bir nokta koyarak ilk çizdiği çizginin uçlarıyla birleştirir ve bir yüzey elde eder. daha sonra sürekli noktalar ve yüzeyler ekleyerek karşımıza bir ejderha modeli çıkarır... işte bu işlem teknik bilgiden çok heykeltraşlık yeteneği ister.

ya da kaplama konusu... çoğu zaman kolayca elde edilebilecek resimlerle yüzey kaplamalarını halletmek mümkündür. ama kaplayacağın yüzey bir ceviz masa değilse, mesela bir ejderhanın derisiyse... işte o zaman işin için illustrasyon ya da daha çok resim yeteneği girer. bir ressamın bakışıyla ejderha derisini resmedebilmen gerekir ki bunu ejderha objene uygulayabilesin. bitmedi; bu noktada teknik bilgi devreye girer. ejderhanın dersini oluşturabilmek ayrı bir konudur, bunu ejderha objesine giydirebilmek ayrı bir konu.

ışık ve sahne dizaynı konuları ise hepsinden apayrıdır. iç mimariden tut da optik bilgisine kadar birçok bilgi gerektirir. ne kadar ayrıntı ve kalite istersen o kadar bilgi tecrübe ve yetenek ister.

hepsini özetlersek; çoğunun temelinde tecrübe yatar. ne kadar tecrübeliysen o kadar kolay sonuca ulaşırsın ve o kadar iyi doğru sonuç alırsın. yetenek isteyen konularda eğer yeterli değilsen mutlaka bu işin ehli birinden yardım alman gerekir.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 03 Eylül 2004 19:47 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm. İkinizinde söylediklerini harmanlayınca geriye kalıyoki. Çalışmaya Başla bre tembel! :) Eh. Benim istediğim sinematik yönü ön planda modellemeler. Yani kaplamalar özel efektler değilde karakter hareketleri önemli benim için. Hmm. Eh artık bana bi başlangıç söylersiniz artık Tutorial kitap ne varsa :)[signature][hline]Üzüldüm...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer sağlam bi bilgisayar alt yapın varsa,bu tip programlara alışıksan 3dsmax'ın temelini çok rahat yardım almadan kavrarsın. Temelini kavrarsan gerisi gelir zaten. Yani bence çok kreatif objeler düşünmek yetenek fakat yapmak tecrübe işi[signature][hline]Zegard/Hibernia - Lancelot
Crosby,Stills,Nash & Young
Bir oh yeaah tikkysi demiş ki: "Fuck you anuna Koyim!"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben baya meraklıyımdır 3dsmax'a ama bir türlü edinemedim. Zaten hiç birşey bilmiyorum modelleme vs. hakkında. Üstelik maymun iştahlıyım, programı çalıştırınca % 87 ihtimalle 5. dakikada kapatır silerdim.

Zaten ilk iki cevabı okuyunca da "salla ya bunlar beni aşar!" dedim.
Ama sen ne demişsin?
said:
kiddo, 03 Eylül 2004 21:52 tarihinde demiş ki:
Hmm. İkinizinde söylediklerini harmanlayınca geriye kalıyoki. Çalışmaya Başla bre tembel! :)

:tebrikz:[signature][hline]Life has a funny way of sneaking up on you
When you think everything's okay and everything's going right


[Bu mesaj Eraq tarafından 04 Eylül 2004 01:56 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...