Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mart 2011 GSL Code S Turnuvası.


doubtful

Öne çıkan mesajlar

_Spartacus_ said:

said:
bugün brood wara baktığımız zaman oyunların bu kadar renkli ve akıcı geçmesinin sebebi oyunu bu şekilde yoğun dikte etmeyi sağlayan bir büyünün veya ünitenin bulunmaması.
Öeh. Dark swarm?


içinde darkswarm olan başbaşa gitmiş ve counterlanabilmiş bir sürü top tier oyun linkleyebilirim istersen

kaldı ki darkswarmı oyuna getirebilmek için, ne aşamalardan geçiliyor. Flash vs Jaedong, jaedong resmen darkswarma rushladı. sanırım 15 veya 20. dakika arasında gelebildi ama darkswarm geldiginde flash oyunu bitirdi.

aynı şeyi pişirip pişirip sunmak istemiyorum da daha önce de bu forumda konuşuldu. bw de bir sürü imbalanced ünite veya spell var ama hepsinin de kendine has counterları var. yoksa da aynı şekilde diğer ırkın kendi imbalanced ünitesi var.



vulture mine, statis field, darkswarm, emp, liste uzar gider.

bence tartışılması gereken forcefieldın dengi bir oyun ve combat şekillendiricinin olup olmadığı ya da kullanılsa bile kullanandan neler götürdüğü...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ona bakarsan ben de sana tüm sentrylerin 1 empyle etkisiz bırakabildiği replayler yollayabilirim. Ya da Zerglerin baneling drop yaparak force fieldları etkisiz bıraktığı maçlar gördük GSL'de. Oyundaki ünitelerinin yarısından fazlasının belli bir alanda hasar vermesini engelleyen bir büyüyle kıyaslanamaz bile force field.

Force field oyunun zevkini arttıran bir büyü. Bugünkü maçlarda beni heyecanlandıran tek şey belki de MC'nin force field kullanımıydı. Akıllıca kullanılması gereken, oyuncunun yeteneğini ortaya çıkaran büyülerden biri force field. Belli noktaları az üniteyle tutacak, iyi kullanıldığında oyunun kaderini etkileyen bu tarz özellikler nerflenmemeli, tam tersini expansionlarda bu tarz ünite ve özellikler daha çok olmalı. Önceden dediğim gibi Sentry'nin maksimum enerjisi düşürülebilir ama bunun dışında hiçbir sorun yok. Hele bugunkü maçlardan yola çıkarak force field'ın nerflenmesi gerektiğini belirtmek tamamen yanlış, MC robo gitse de ezecekti, templar gitse de ezecekti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ona bakarsan benim babam da fabrikatör

tamam sen bana replayleri gönderirsin ben sana gönderirim. bakalım kim daha uzağa işiyor. np

ben sana replay gönderirim dedim çünkü darkswarm öeh dedin.
o onun cevabıydı.

1-şimdi sen forcefieldın tek emp ile counterlandığı bi sürü replay gönderim dedin. bence hiç yorulma çünkü benim anlatmak istediğim şeyin protossun counterlanabilmesiyle alakası yok. benim dediğim şey oyunu dikte edebilme.
sen oyuna başlarken rakibin forcefieldını counterlamak üzerine mi efor sarfediceksin yoksa senin de kendine göre onu zorlayabileceğin, temponun senin elinde olmasını sağlayacak başka bi durum olacak mı? cheese dışında anlattığım bu
ve mesela HuK vs LosirA daki gibi fake expansion yapıp cancel yapıp roach abanan bi zergün karşısında take gatele duran nexus atmış sadece bi cannonu olan protossun yenilmesi gibi örnekler alakasız.forcefield eşit senaryolarda sorun yaratıyor.

2-sen spectator olarak çok zevk alıyor olabilirsin forcefield izlemekten ama o oyuncular olmazsa izleyecek oyun da olmaz. oynayan oyuncuların da oynadıklarından bir şeyler anlaması gerekiyor ki devamı gelebilsin. spectatorlar varolabilirsin.

3-benim asıl olarak demek istediğim şu: %100 balanced olsa bile -öyle diyorum- bu şekilde combat değiştiren değiştiren demiyim şekillendirebilen diyim, "early game"de böyle bi büyünün olması oyundaki dikte etme kabiliyetine ket vuruyor. bu kadar. bunda alınacak gücenecek bi şey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

ff için de aynı mantık geçerli. fazla alan kaplıyor, özellikle zerg menzili kısa roachla eziyet çekiyor, lingler vs zaten sıkışıp sentrylere canlı yem oluyor. july keyif için oturmamış ekonomisi ile erkenden hydra çıkmadı bugün.


baneling de denendi toss'un bu zamanı önceden çalışılmış erken agresifliğine. tahmin edildiği gibi etkili olamadılar ataları zerglingler gibi.

sezonun özetini geçelim, neler öğrendik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

VoodooRush said:

Rakip base'e Nexus'u IdrA atmış olsa adamı asmadığı kalırdı milletin. MC için bir şey görmedim :S


orası profesyonel lig. boksörlerin maçtan önce birbirlerine sövmesi nasıl şovun bir parçası, orada da böyle şeyler olacak tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Belegurth: Niye alındığımı ya da laf sokmaya çalıştığımı düşünüyorsun, bilmiyorum. Öyle bir niyetim yok :D

Demek istediğim şey Dark Swarm'un gayet oyunu dikte edebilen bir büyü olması. Dark Swarm ve birkaç lurker (sentry ve birkaç tempların yaptığı gibi) "buraya çok büyük kayıplar vermeden ya da zaman kaybetmeden saldıramazsın" ya da demekle eş anlamlı, benzeri şeyi birkaç reaver ve photon cannonlarla korunan bir expo için de geçerli. Broodwar'u iyi yapan faktörlerden biri de bu. İki tane deathball'un karşılaşmasından ve bu savaştan galip çıkanın oyunu 1 dakika sonra kazanmasından daha derin bir oyun yapan da bu.

Force field da benzer bir şey yapıyor. Dengesiz olabilir belki ama büyünün yapısıyla ilgili temel bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Orduyu bölme ya da bir yere hapsetme, normalde savunamayacağı bir saldırıyı ya da kazanamayacağı bir savaşı güzel FF kullanmıyla savunma gibi kullanımları olan bir büyü a-move savaşlarından ya da sadece hasar veren büyülerden çok daha ilgi çekici (örneğin: Tester'ın, MVP'nin blue hellion dropunu mükemmel bir force field mikrosuyla tuttuğu maç, Huk'ın hazır olmadığı Roach all-in'i FF'leri tam yerinde kullanarak tutması). Force field karşı tarafa da yaratıcı cevaplar hazırlamak zorunda bırakıyor. Örneğin MVP'nin medivacleri kullanarak force fieldları aşması, ya da zerglerin roach burrowu kullanarak force field'ın bitmesini beklemesi (observer olmuyor zira 4-6 gateway ruslarda) ya da burrow movementı kullanarak force fieldları by-pass etmesi. Bunların hepsi oyunu izlemeyi daha ilginç kılan faktörler.

Bunların hepsini bir kenara bırakırsak, oyunun şu anki aşamasında force field'ın kaldırılması boyutunun rampayı kapatamayacak kadar küçültülmesi, enerji ihtiyacının 75'e çıkarılması gibi bir durum söz konusu olamaz. Eğer öyle olursa Protoss'un olduğu tüm match-uplar 1 base all-in şölenine döner.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

VoodooRush said:

Rakip base'e Nexus'u IdrA atmış olsa adamı asmadığı kalırdı milletin. MC için bir şey görmedim :S


o ayrı bi konu zaten abi hiç sorma

ayıp yani bu kadar görmemişlik olmaz. tamam rakibinin psikolojisiyle oynicaksın ama national television yani bi yerde.

bwde standard lig maçların 1 win 9 loss. yapabildiğin bi şey olmamış. sc2 ye geçmişsin çünkü MBC hero evinde sana bulaşıkları yıkatıyolar, yemekleri büyüklerinden sonra yiyosun.

genellikle yaş itibariyle bwdeki yarışa ayak uyduramayan adamlarla oynuyosun. biraz mütevazı ol.

hadi bunları geçtim. şampiyon olmuşsun ama adam olamamışsın. azıcık rakibine saygın olsun yani.

bence forcefieldlardan çok tartışılması gereken MC nin son zamanlardaki tavrı. bana göre ayıptı.

uzak doğuda saygı çok önemli bi kurumdur. bu adam nasıl böyle olmuş anlamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

VoodooRush said:

Rakip base'e Nexus'u IdrA atmış olsa adamı asmadığı kalırdı milletin. MC için bir şey görmedim :S


orası profesyonel lig. boksörlerin maçtan önce birbirlerine sövmesi nasıl şovun bir parçası, orada da böyle şeyler olacak tabii.


abi adam koredeki bütün comptetetive scene in toplu bm lerine denk oldu bugün. orda var ama bu kadar diil yani

mc yılların verdiği ezilmişliği atmaya çalışıyo üzerinden. "I'm unmatched" filan haha
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Belegurth said:

mc yılların verdiği ezilmişliği atmaya çalışıyo üzerinden. "I'm unmatched" filan haha


şu anda öyle. bırak da adam keyfini çıkartsın. ha bu benim şahsen onaylamadığım anlamına gelmesin.

oyuncular şovun önemli bir unsuru. her birinin kendi karakteri, oyun şekli vs var. inanmazsınız dış görünüşleri bile farklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tenezzül edip finali izleme sebebim bile acaba mc yenince bi artistik yapıcak mı diyeydi oyunun seyir zevkli bi kısmı yok ki bırakın show yapsın bari ondan keyif alalım (july funlar dışında tabi :D ).Macları az önce izledm de 1 defa 4 gate yedirmiş 2 defa da fe 6 gate push.Her geçen gün daha da karamsar oluyorum bu oyuna karşı t.t
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MC'nin kendine güveni benim hoşuma gidiyor açıkçası. Yüzünden hiçbir ifade okunmayan robot gibi olacaklarına kişilikleri olsun biraz :D
said:
Her geçen gün daha da karamsar oluyorum bu oyuna karşı t.t
Oyuna karşı değil de July'a karşı karamsar olman gerekmez mi? Nestea'nin 4 gate ya da 6 gate yiyeceğini hiç sanmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nestea yı up/down macına düşüren group maclarını izlemedin heralde san gördüğüm en epic pvz macını attı 40 dakkada zor yendi ve evet aynı mc nin 2.mactada attığı fe 6 gate pushla başladı oyuna july 10 dk dayandı nestea 30-40 dk :)
neyse konu nestea>july değil ztn de betadan beri bikac istisna dışında her oyn diğerinin kopyası gibi o yüzden sıkıcı gelmeye başladı dedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...