Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3dsmax spline modeling -samsung monitor


Rexar

Öne çıkan mesajlar

evet golge, muhtemelen bardağın alttan baktığın görüntüsündeki bardak ağzındaki tuhaflık, bardağın null olması gereken iç yüzeylerinin refraktif oluşundan dolayı surrealist hesaplar yapmasından kaynaklanıyor.

3dsmax'te refraktif objelerde doğru sonuç, objeleri kesinlikle kapalı mesh olarak modelleyip, materyal olarak da tek yüzlü materyal tiplerinden vererek elde edilir.

mesela lightwave bu işi daha farklı yapar. lw'de refraktif objeyi 2 sided modellersin, ve dış yüzeyden iç yüzeye refraction index 1.6, iç yüzeyden dış yüzeye refraction index 1.0 verirsin. böylece dışarıdan gelen ışık objeye girerken 1.6 ile kırılır, objeden çıkarken 1.0 ile kırılır. ama 3dsmax bu işi böyle uzatırmamış, refraktif objede refraction index 1.0'dan (ya da ortamın endeksinden) farklıysa ışığı girerken cismin endeksine, çıkarken de ortamın endeksine göre kırdırtmış ve işi tek haölede bitirmiş.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha önceki bir konuda mesh yapısının önemine örnek verirken koyduğum bir resim vardı, web alanından silinmiş, yeniden koyuyorum.

buradaki küllüğün cam materyali tek yüzlü bir raytraced refractive materyal. (eheh soldakine bakın. sağdaki, aynı malzemeyle yanlış mesh yapısı örneği). render işleminde de force 2 side yok kesinlikle (zaten 13 senedir hiç kullanmadım bunu :)). ve cam olarak sonuç da son derece doğru.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lathe ile olur elbette. line 360 derece döndüğünde radyal yönde yüzey kapanır. başlangıç ve bitiş noktaları döndürme ekseni üzerinde değilse eksenel delikler oluşur, onları da cap holes ile halledersin. ya da mesh dokuyarak manual kapatırsın.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...