Dralnu Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2004 apocalypse den sonra bu cikti simdi world of darkness i deistirmisler baya, ayri rulebook u cikti onun da ama vampire baya degismis. clanlar azalmis, sabbat yok olmus gordugum kadariyla, camarilla gunumuzde yok, onlarin yerine daha kucuk 'covenant' lar var; iyice arapsacina donmus iliskiler. daha disiplinlere vs bakamadim ama onlar da deismis sanirim baya. kitabin rengi, sekli cok hos; yazi tipleri, anlatim vs guzel olmus takdir ettim. ama fiyat pek parlak degil :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dilbao Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2004 Bu kitapta olmayan clan lar yok oldu diye düşünme, çünkü bu kitap ilk kitabın devamı değil alternatifi. Yani eskisindeki 3 grup altındaki 13 clanı yerine 5 clan ve clanlardan bağımsız 5 de organizasyon var. Mesela Tremere yok onun yerine büyü yapan bir organizasyon var. Yani kavramlar daha esnek hale getirildi ve Seth gibi nerdeyse hiç oynanmayan clan lar da kaldırıldı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Griswold Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2004 *!p2pden aranmaya başlar*[signature][hline]Roken brengt u en anderen rondom u ernstige achade toe MSN:[email protected] icq: 172758290 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 ikicil verisyonalr da batırdılar diye biliyordum herkes söyleniyordu :) ben derdim hunter oynamak ama oynayamadan ölürsem cok ah lıyacam cok[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dilbao Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Sistemi şöyle bi göz ucu ile inceledim ve son derece başarılı bir çalışma gibi geldi bana. Öncelikle tek kural kitabı ve onun üstüne çıkan kitaplar yöntemini kullanmaları son derece doğru bir karar. Artık her oyun için 100 küsür sayfa kural okumak zorunda değiliz. Dolaysıyla artık diğer kitaplar da birbiri ile uyumlu, yani bir vampire+werewolf+mage kapışması için kimi kuralları uyarlamak gerekmeyecek, çünkü zaten birbirleri ile uyumlu olacaklar. En sevindirici olay combat ın değişmesi olmuş bence. Artık attack yap, rakip dodge etsin, damage ver, soak etsin şekilde saldırı başına onlarca zar atmak ve iki saat boyunca combat oynamak yok. Saldıran kişi önce ilgili saldırı için zar havuzunu hesaplıyor, sonra bu havuzdan rakibin defence ını çıkarıyor kalan zarları da atıp success leri damage sayıyor. Bu arada defence denen olay da kişinin Dex yada Wits inden düşük olanı oluyor. Yani çeviksin ama hızlı düşünemiyosun yada ne yapacağına çabuk karar veriyosun ama o kadar hızlı hareket edemiyosun. Olay budur. Az, öz ve mantıklı... Vampire ise tamamen farklı bir myth üzerine kurulmuş. Artık Cain yok, "belki vardır ama kim bilir nerde" diyolar. Açıklamalara göre Cain hikayesinin diğer olaylara göre çok baskın göründüğünü düşünüyorlarmış. Bu nedenle değiştirmek istemişler. Yeni kitapta sadece 5 clan var. Ama bu sefer belli bir konuda özelleşmiş ve sabit clan lar yerine (mesela Toreador yada Malkavian gibi) daha esnek ve birden fazla şeye uyan türde clanlar düşünmüşler. Kişi isterse karakterini yine özelleştirebiliyor ama bu öyle hemen olmuyor. Ayrıca clan lar haricinde 5 de covenant (bir nevi inanır grubu) bulunuyor. Mesela bunlardan birisini Dracula kurmuş, başka bir tanesini İsa yı aldatan havarisinin lanetlenmesi sonucu kurulduğu söyleniyor. Başka biri ise Blood Magic konusunda uzman (Tremere gibi yani). Son olarak da yeni sistem de Generation kavramı artık yok gördüğüm kadarıyla. Onun yerine Blood Potency diye bir kavram getirmişler. Vampire olan bir kişi Blood Potency:1 ile başlıyor, 50 yılda bir yada elder vampire kanı içtikçe Blood Potency birer birer artıyor. Ayrıca artıkça beslenme konusuda da çeşitli limitler konuyor. Mesela 2 olduğunda hayvanlardan beslenilemiyor, 8 olduğunda da sadece vampire lerden beslenilebiliyormuş. Anladığım kadarıyla bu sayede Güçlü karakterlerin sonsuza kadar o güç ile yönetici kalmamasını sağlıyorlar, bu sistem ile kişi zaman geçtikçe güçlenecek ve eskisinin yerini alabilecek. Böylece daha aktif, daha değişken bir dünya olmuş olacakmış. Son olarak da diğer kitaplar da yolda: -Werewolf, the Forsaken -Mage, the Awakening Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Etos Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Bazı yerlerini beğenmeme rağmen genel olarak beğenmedim. Oyunda basitleştirilme uğruna bayağı bir taviz verilmiş. Politika oldukça azaltılmış, Camarilla ve Sabbat kaldırılmış. Ayrıca clan sayısı niçin azaltılmış ki? Oynanıyor ya da oynanmıyor, clan sayısının fazla oluşu oyuna çeşitlilik getirir, oyundan bir şey eksiltmez. Bunu geçtim, hadi clan'ları kaldırdınız da disiplinlerden ne istediniz? Obtenebration oyunda en sevdiğim disiplinlerden biriydi, düzgün kullanıldığında da gayet oyunun dengesi bozulmadan oynanabiliyordu. Sonuç olarak, savaş sistemi gibi bazı özellikler güzel. Ama WW gün geçtikçe oyunun atmosferini daha da hafifletiyor. Bu basitleştirme operasyonu umarım yakında sona erer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dojorel Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 fena degil gibi geldi bana. derinlemesine bakip yorum yapicam.[signature][hline]nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
OneWayStreet Mesaj tarihi: Eylül 1, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 1, 2004 clan sayilarinin azalmasi aslinda daha iyi karekterlere oynarken daha rahat hareket edersin wod 1 de clan sayisi çok oldugundan biraz kati kaliyordu clanlarin rp si Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar