Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ford Fusion 1.4 tDCi, Citroen C3 1.4 Diesel?


mobaran

Öne çıkan mesajlar

Fiyatlarını yazsan?
Bide bu tür araçlarda artık donanım ön plana çıkıyo.
C3 e bende baktım geçen hafta 23.900 müydü fiyatı neydi ama içi boş araba. sınıfının üstünde standart donanım diyo ilanda ama ben pek bişey göremedim sitesine bakarsan herşeyde Opsiyon seçeneği var.

Dizel değil ama biz Clio 1.2 16v almayı düşünüyoruz en iyi donanım onda 4 airbag abs vs.
22milyar civarı.
Abs istemem dersen 20.500 e de var.

Bide Metalik Renk farkı fln istiyolar onlarıda gözönünde bulundur beyaz arabaya binmek istiyosan başka tabii..[signature][hline] V ò d à n | ICQ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fiyat bilgisinden bağımsız bişeyler yazayım:

C3ler hakkında çok bilgim yok ama Fusion'u tavsiye ederim. Turbo dizel oluşu büyük artı. Çünkü zaten bu kadar küçük motorluyken araba, bir de düz dizel motor alırsan çekişi bayağı zayıf olur aracın. Ayrıca 1.6 Fusion'a binmiştim, son derece güzel, sağlam bir arabaydı. Şöförü uğraştı biraz takla attırmaya ama hiç birşey olmadı. Bunu çok ciddi söylüyorum, güzel bir araba, oturaklı da.[signature][hline]AFS'den nefret ediyorum. Sevdiğim geri dönene kadar da nefret etmeye devam edeceğim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dizel araba alırken dikkat edilmesi gereken husus. Arabayı nekadar kullanacağınızdır.
Kısa vadeli kullanım için Dizel araba almaya gerek yok.
Benzin-Motorin farkının kaç litreye denk geleceğini ve bunun kaç km yapacağını hesaplarsanız baya bi yol gitmek gerekir dizel arabaya satın alırken verdiğiniz birkaç milyar farkı çıkarabilmek için..

Ufak bi hesap yaptım da
Benzinli araba alacağınıza Dizel alırsanız ve 3 milyar fark ödediğinizi farzedersek 130bin km de amorti eder verdiğiniz 3 milyarı. Birde bu parayı peşin verdiniz 130bin km gidene kadar geçecek zamanda 3 milyarınızı değerlendirirseniz elinize geçecek miktarı eklerseniz daha da fazla edecektir.
Bukadar gezmiceksen bence peek gerekli değil. 3 milyarı bankada tutsan ve onunla benzin alsan daha avantajlı..


[Bu mesaj Vodan tarafından 21 Ağustos 2004 22:06 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Petrol varil fiyatları tavana vururken dizel almak mantıklı... Evet teknolojisinden dolayı 3 milyar fark var, bakım masrafları da genelde benzinlilerden daha pahalıdır ama aile alacaksa zaten cebinden bir şey çıkmayacağı için fark olayı ortadan kalkar.

Yalnız kullanırken eski dizeller gibi yüksek devirde değil maksimum tork bandında kullanmakta fayda var. Vites değiştirirken tork bandında bulunmak verimi arttırır.

Örnek: Nissan Country'de maks güç 133 bg/3600 devir. Peder 4500 e kadar öttürüyor bu hareket hatalıdır. Turboyu yorar ve hızlanmada bir halta yaramadığı için (3600 den sonra duruyor ivmelenme) sana mazot tükettirir o kadar.

Ayrıca arabanın kontağını kapamadan önce 1 dk rölantide dinlendirmen turbonun ömrünü uzatır. Eğer aniden kaparsan, karterde yağ birikip turbonun 100,000 devirde yağsız kalmasına ve aşınmasına sebep olabilirsin.

Şimdiden güle güle kullan...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turbonun içindeki tribunler çalıştıkça ısınmakta motor dinlendirilmeden durdurulduğunda turbonun soğutması da bi anda duruyor ve tribünler uzun süre sıcak kalıyo ver zarar görüyo doğal olaraktan. Sonrada performans amaçlı taktırılan turbo timer lar var kontak sonra turbo soğuyana kadar soğutmaya devam ediyor bu alet[signature][hline]Snowboy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ford fusion derim ben
c3 daha dar bence
bence ford fusion daha iyi performans verir[signature][hline]Boş bir kağıt bir kalem bir de silgi..
Kağıt ömür demek,kalemle silgi ise benim hayatımı sen yazarsın sen silersin demek..
Sen neyi yazarsan güzel, sen neyi silersen güzel.
İstediğin gibi yaşat,istediğin gibi öldür

it's teargas in my eyes // Gizli bahçem

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben saadece diesel olarak değerlendireceğim konuyu.
şehir içi olsun şehir dışı olsun diesel araba benzinliye oranla daha az yakar . ancak diesel arabanın bakım masrafı da benzinliye oranla neredeyse 2 kat daha fazladır.
bi de araç olarak ford derim çünkü servis olarak geniş bir ağ hizmeti sunarken parçaları da daha ucuz ..[signature][hline]lezzetsiz tosta yumruk atasım gelir..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani kısacası aynı hesaba geliyor dizelle düz..[signature][hline]Boş bir kağıt bir kalem bir de silgi..
Kağıt ömür demek,kalemle silgi ise benim hayatımı sen yazarsın sen silersin demek..
Sen neyi yazarsan güzel, sen neyi silersen güzel.
İstediğin gibi yaşat,istediğin gibi öldür

it's teargas in my eyes // Gizli bahçem

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

furd u tavsıye ederım ama dızel ı her zaman tercıh ederım bızım araba tdı ama bazen cıddı sorun çıkarıyor[signature][hline]tavuklar çiçek açmış poğaça nerede madem yuzme bılmıyodun niye çıktın ağaca?
23/7/2004 13:49 GMT +2 de şero demişki
İki kedi tanırım birisi Türk Şerafettin biriside Gavur Garfield.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi ara hesaplamıştım dizel almayı düşünürken. 60-70 bin kmde amorti ediyodu dizel kendini. Ayrıca dizelin o can sıkıcı gürültüsünü çekmekte cabası. (Audi, bmw gibi dizel kurdu bi arac almıcaksan tabe) Bide bakım masrafları abartıldığı kadar olmasa bile benzinliden yüksek. Son olarak Türkiyede hala kurum yapmayan mazot yok.
Dizel pek tavsiye edilecek bişi deel şu anda. Lakin eğer yılda 100k km yi deviririm diosan dizel tek seçenek.

Aracların içinden ben Fordu tercih ederdim. Pejo-Citroen ikilsi motor konusunda pek ii deiller, kaldıki dizel.
Şimdiden hayırlı olsun.[signature][hline]Külliyen Yalan
© Silthanas
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...