Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tutoriel : Dialog Nedir ? Ne işe Yarar ? Nasıl Yazılır ?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Ilk önce functiona azcık değinelim . Oyun içersinde bulunanların kullanacağı komutlara biz function diyoruz . Bu kişiler playerda olabilir , adminde . .hede şeklinde kullanılanllar .
peki bu kodlar nasıl yazılır ?
ilk önce function ı tanımlıyoruz . Tıpkı item tanımlar gibi

[Functin deneme] // Burada deneme die bir fonksiyon tanımlandı . .deneme olarak kullanılacak .

şimdi fonksiyonu tanımladık ne yapacağınıda belilemek lazım . mesela servırdaki tüm oyunculara sysmessage atsın ve brite gitsin .

[Functin deneme] // Burada deneme die bir fonksiyon tanımlandı . .deneme olarak kullanılacak .
serv.allclients.sysmessage Bu bir deneme mesajıdır . //burda tüm oyuncular bu yazıyı ekranın sol alt köşesinde okurlar .
src.go britain // burda da komutu kullanan kişi brite gider
şimdide biz değildi birini seçelim o brite gitsin .


[Functin deneme] // Burada deneme die bir fonksiyon tanımlandı . .deneme olarak kullanılacak .
serv.allclients.sysmessage Bu bir deneme mesajıdır . //burda tüm oyuncular bu yazıyı ekranın sol alt köşesinde okurlar .
Target Gondereceginiz adamı secin . // burada mouse un oku target a dönüşür .
src.targ.go britain // burda da komutu kullanan kişinin seçtiği kişi brite gider .

şimdi fonksiyonumuzu basitce yazdık . bunu kim kullanacak ? yani playermı , gm mi , seer mi falan . bizimkini player kullansın . ozaman functionın üstüne şunu yazıyoruz ;

said:
[Plevel 1]
deneme
[Functin deneme] // Burada deneme die bir fonksiyon tanımlandı . .deneme olarak kullanılacak .
serv.allclients.sysmessage Bu bir deneme mesajıdır . //burda tüm oyuncular bu yazıyı ekranın sol alt köşesinde okurlar .
Target Gondereceginiz adamı secin . // burada mouse un oku target a dönüşür .
src.targ.go britain // burda da komutu kullanan kişinin seçtiği kişi brite gider .

Basitce bir function böyle yazılıyor . İçeriğini istediğiniz gibi değiştirirsiniz . Böylece farklı işler yapan fonksiyonlarınız olur . Şimdi asıl konumuz olan dialoglara gelelim .

İlk önce birinci soruyu açıklayalım . Daiolg nedir ?
Ben kendime göre kolay bir tanım vereceğim . Dialog , functionların bir arada toplanıp , işlem yapmaya hazırlanması denebilir . Ama illa functionlardan oluşacak değildir . Dialog için ayrı functionlar yazmaya gerek yoktur . Functionların yapacağı işleri düğmelere yazarız .
Ozaman dialog , belli işlemlerin katagorileştirilerek toplanmasıdır diyebilirz .

Dialog ne işe yarar sorusuna gelince , şöyle diyebiliriz ;
Dialog , komutlar ezberlemek yerine , işlemleri görerek yapmamızı sağlayan bir sistemdir . Dialog kullanılarak kişiye bilgi verilebilir yada kişi uyarılabilir .
Ozaman dialog , görsel olarak bizi bilgilendirir ve işlem yapmamızı sağlar diyebiliriz .

Peki bir dialog nasıl yaılır ? İşte işin en önemli kısmına geldik . Dialog yazarken pek çok ayrıntı vardır . Ben size basitce anlatacağım . Ayrıntıları zamanla siz öğrenirsiniz :)
Size tavsiyem wastiee nin yazmış olduğunu gumpmaker isimli programı kullanmanızdır . Onunla daha rahat yazarsınız . Herşeyden önce dialogu tanımlamamız lazım . Bu iş aynı functiondaki gibi olur .

[Dialog d_deneme] // d_deneme isminde bir dialog tanımladık . baştaki d_ ye gerek yok ancak functionlarla karışmaması için koymakta fayda var :) .

Dialogumuzu tanımladıktan sonra , sıra nasıl görüneceğine geldi .

[Dialog d_deneme] // d_deneme isminde bir dialog tanımladık . baştaki d_ ye gerek yok ancak functionlarla karışmaması için koymakta fayda var :) .
0,0 // buradaki 0,0 rsmin ekranın neresinden başlayacağınnız belirtir .
resizepic 70 97 2520 376 431 // Buradaki 2520 rakamı için resmin id si diyebiliriz . Bu sarı kağıt resmi gibi bi resim dir bu . 376 resmin x cinsinden büyüklüğü , 431 ise y cinsinden büyüklüğüdür .

Şimdi dialogumuzun çıplak görüntüsünü belirledik . Sırada yazılar ve buttonları koymak var . Yazıları text ....... die , button larıfda Button ........ die koyuyoruz .

said:
[Dialog d_deneme] // d_deneme isminde bir dialog tanımladık . baştaki d_ ye gerek yok ancak functionlarla karışmaması için koymakta fayda var :) .
0,0 // buradaki 0,0 rsmin ekranın neresinden başlayacağınnız belirtir .
resizepic 70 97 2520 376 431 // Buradaki 2520 rakamı için resmin id si diyebiliriz . Bu sarı kağıt resmi gibi bi resim dir bu . 376 resmin x cinsinden büyüklüğü , 431 ise y cinsinden büyüklüğüdür .
text 320 203 49 1 // Buradaki 320,203 yazının ekrandaki x ve y koordinatlarıdır . 49 yazının rengi , 1 ise yazının numarasıdır
text 320 223 49 2 // Burada farklı olarak 2 var bide y koordinatı değiştirilmiş . Bunun anlamada , başka bir koordinatta 2. bir yaı var demek . 1210 1209 ise buttonun basılmadn önceki görünüşü ve basıldıktan sonraki görünüşüdür . 1 0 0 ise 1 . bir basılınca dialogu kapar , ortadaki 0 yerine 1 olsaydı sayfa değiştirmeye yaradı ama ben o konuyu anlatmayacağım :) . sondaki 0 ise buttonun nosu
button 298 188 1210 1209 1 0 0 // Buradaki 298 188 bu
Mesaj tarihi:
Ellerine saglik biraz karisik olmus ama guzel olmus :) dur bi linkl vardi ordada anlatilmisti cok guzel orayida koymakta fayda var[signature][hline]İyilik et, iyilik bul.
Mesaj tarihi:
eh, helal olsun demek isterdim ama gerçekten çok kötü. kusura bakma
baya hata içeriyor bundan yararlanmak isteyenler yanlış yararlanabilir.
1) functionda target kullanılmaz
2) target xx
src.targ.go britain
gibi bir tanımlama olamaz? napıyosun sen?
3) dialoglarda text kısmında 1 noludan baslamaz, 0,1,2,3.. gibi gider sıraları.. vs..
daha baska hata var mı bilmiyorum çok da dikkat etmedim. sırf yazılmış olmak için yazılmış bir tutoriel, walla kimseye gıcıklık olsun diye eleştirmedim, buraya yazdıklarınızı kendiniz denemeden kafanızdan atarak yazarsanız bu eleştiriyi alırsınız.[signature][hline]who is tazmanyak? | www.willow.gen.tr
Mesaj tarihi:
textlerin 1 -2 -3 olarak başlamasında sakınca yoktur . pek çok dilaog yazdım sorunsuz çalıştı . src.targ.go diye bir olay var . functionda target olayından bende emin olamadım . ama olur gibi geldi . tutoriel olayını bende farkettim . dalgınlıkla olmuş ama düzeltemion mne yazıkki :)

[Bu mesaj zgrw tarafından 31 Ağustos 2004 18:31 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
target secin
src.targ.go xx
bu nedir?
bi kere target itemla verilir ve bu src.targ.go dedigin olay da @targon_char a eklenir. bunu bilgisizliğine veriyorum ama keşke eline her klavye alan 'tutorial' sevdasına kapılmasa...
ayrıca dialogun text kısmında ilk yazdıgın satır 0 dır 2. satır 1'dir. bu değişmez.[signature][hline]who is tazmanyak? | www.willow.gen.tr
Mesaj tarihi:
target olayı hatalı olabilir ancak dialogda text 1 olark başlamasında sorun çıkmaz .
bu arad target olayı nı denedim , dunction da target kullanmak sorun yaratmıyor . ama On=@targon_char gibi bişey olmalıydı bu konuda haklısın .[signature][hline]Bu gün asılıyorum
İnsanlar son kez kadehimi dolduruyor
Ama Bu Kes En kıymetli hazineleriyle
Gözyaşlarıyla .
Grandmaster zgrw

[Bu imza zgrw tarafından 28 august 2004 17:22 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj zgrw tarafından 31 Ağustos 2004 18:37 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
ben 0 den başlamaz demiyorum . birden başlatman sorun yaratmaz diyorum . istersen deneye bilirsin :)[signature][hline]Bu gün asılıyorum
İnsanlar son kez kadehimi dolduruyor
Ama Bu Kes En kıymetli hazineleriyle
Gözyaşlarıyla .
Grandmaster zgrw

[Bu imza zgrw tarafından 28 august 2004 17:22 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj zgrw tarafından 31 Ağustos 2004 19:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
ben mi anlatamıyorum sen mi anlamıyorsun?
said:
[Dialog d_deneme TEXT] // Sondaki TEXT yazısı , dialogumuzn yazılarını yazmaya başladığımız belirtir .
Bu bir deneme dialogudur // 1 numaralı textin yazısı
Deniyoruz... // 2 numaralı textin yazısı

burda yazdığın 1 numaralı değil işte. sıfırıncı satıra comment olarak 1 yazmışsın[signature][hline]who is tazmanyak? | www.willow.gen.tr
Mesaj tarihi:
hmm demek istediğini anladım şimdi :) . ama burada 1 miş gibi davranıyor .[signature][hline]Bu gün asılıyorum
İnsanlar son kez kadehimi dolduruyor
Ama Bu Kes En kıymetli hazineleriyle
Gözyaşlarıyla .
Grandmaster zgrw

[Bu imza zgrw tarafından 28 august 2004 17:22 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj zgrw tarafından 31 Ağustos 2004 19:10 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Functin -> Function
Servır -> Server
serv.allclients.sysmessage -> serv.allclients sysmessage

tazmanyakta söylemiş bende söylüyorum.
function'dan target kullanamazsın, hem kullanılsa bile syntax yanlış.

bir item'in on=@dclick'ine
target adam secin

gibi bisi verirsin.

targon_char, targon_ground, targon_item triggerleriylede gerekli checkleri yaparsın.

said:
Dialog , functionların bir arada toplanıp , işlem yapmaya hazırlanması denebilir .


Dialog = Gump, oyun için menüler denebilir. Gumpların functionlarla alakasını kuramadım?
Gumplarda belirli itemler vardır, bunlar.

resizepic = arka plan olarak kullanılan ve her dialogda bir tane bulunan item.
tilepic = döşenmiş resim.
gumppic = gumpart.*.* dosyalarından okunan resimler.
text = metin
button = buttonlar
radio = radio tipi (formlardaki gibi) butonlar.
checkbox = seçilen butonlar, mesala imzamı ekle butonu bir checkboxtur.
textentry = text girilen alanlar, mesaj kutusu gibi.
page = sayfalar
nomove = hareket ettirilemez gump
noclose = kapatılamaz (kapatılır ama :))

said:
baştaki d_ ye gerek yok ancak functionlarla karışmaması için koymakta fayda var :) .


revisionda koyulmalı.

daha fazla bişi yazamadım :)
yani sonuç olarak, BAYA bir hatalı.[signature][hline]how much longer?
Tomorrow never comes until it's too late
Mesaj tarihi:
functionda gayet güzel oluyor denedim yahu :) bazı syntax hatalarım var oda hızlı yazıp sonra check etmemedmfen kaynaklanıyor . sonuç olarak abarttığınız kadar hata yokh .[signature][hline]Bu gün asılıyorum
İnsanlar son kez kadehimi dolduruyor
Ama Bu Kes En kıymetli hazineleriyle
Gözyaşlarıyla .
Grandmaster zgrw

[Bu imza zgrw tarafından 28 august 2004 17:22 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
nasıl yok ya bu ne rahatlık?
daha dialog'u tanımlayamadan birde tutoriel mi yazıyorsun?
hayır target olayı hatalı.[signature][hline]how much longer?
Tomorrow never comes until it's too late
Mesaj tarihi:
ya hala ısrar ediyorsun
bana inanmıyorsun ona inanmıyorsan gider dener öyle yazarsın burada kendini paralayacağına.
"functionda gayet güzel oluyor" targetı çıkarır ama birşeyi seçince de "targetted item is gone?" hatası alırsın.[signature][hline]who is tazmanyak? | www.willow.gen.tr
Mesaj tarihi:
tamam target item is gone olayı var . tutoriel dediğim gibi , dalgınlıkla olmuş . tutorial olacaktı o konuda haklısınız . syntax hatalrı benim hızlı yazmmdan kaynaklanıyor , bide bazen klavyenin tışları basmıyor .[signature][hline]Bu gün asılıyorum
İnsanlar son kez kadehimi dolduruyor
Ama Bu Kes En kıymetli hazineleriyle
Gözyaşlarıyla .
Grandmaster zgrw

[Bu imza zgrw tarafından 28 august 2004 17:22 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
there dialog studio kullan.

edit: gumpstudio değil dialog studio olacak.[signature][hline]how much longer?
zgrw demiş ki: syntax hatalrı benim hızlı yazmmdan kaynaklanıyor , bide bazen klavyenin tışları basmıyor .


[Bu mesaj -Aeris- tarafından 31 Ağustos 2004 19:59 tarihinde değiştirilmiştir]
×
×
  • Yeni Oluştur...