Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 işte işin sonunu bekleyememk de böyle bir şey olsa gerek. Aslında loft ile modelemeyi düşünmüş olsam da, Rexar-spline-monitör üçlemesi sonrası spline ile modelemeye başladım. Daha eksikleri cok tabe. On plakası aynı kaviste değil. İlk griliğin olduğu yer'in alt tarafta ki segment i cok önde. bir de arka tarafında ki delikleri boolean ile yaratmak lazım Kordonlar + ışık ve texture da attım mı tamamdır da :) daha cok yol var tabii :)[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 bir de kalın olmus tabi gercek ölçülerde değil zaten[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 güzel olmuş. ehu. takıntı yap bence. iyi 3dci takıntılı 3dcidir.[signature][hline]your sight is a weakness... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alexi_Septimus Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Doku verirsen üstündeki zımbırtıya tam bir takıntılı 3d'ci portresi çizeceksin hehe.[signature][hline]Bad Motherfucker. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 gayet iyi de aman diyim boolean moolean karıştırayım deme güzelim çalışmana. aynı şekilde spline ile bitir işi. başka hiçbir çıkar yol kalmadığı sürece boolean gibi araçlara başvurma. bütün mesh yapısının içine eder bu tür toollar. boolean sonucu ortaya çıkmış keskin kenarlara radyusunu hiçbir zaman veremezsin ve boolean yapılmış bir cisme meshsmooth falan vermek de imkansızdır. ayrıca deformer modifierların hemen hemen hiçbirini de kullanamazsın. [signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004 [Bu mesaj Sufi tarafından 28 Ağustos 2004 22:45 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 baştan hesabını yapmadığım eğrisel yüzeye nasıl spline ile delik açarım diye sorarsın doğal olarak. bunu yapacak basit bir yöntem için ufak bir örnek hazırladım: diyelim ki delik koyacağın eğrisel yüzeyinin surface verilmeden önceki spline hali böyle. kırmızıyla işaretlenmiş alanlarda da eliptik deliklerimiz olacak. ön görünüşe geçerek bu 4 alanı ortalayacak biçimde, üst görünüşte eğrimizin içinde kalacak biçimde bir elips çiziyoruz (resimde sol bölümde en alttaki elips) ve hemen convert to > editable spline yaparak elipsimizi spline haline getiriyoruz. daha sonra modify sütunundan elipsimizin segmentlerini aktif hale getirerek elipsimizin 4 segmentini de seçiyoruz. biraz aşağılarda divide hanesinin yanına 1 yazarak divide buttonuna basıyoruz. böylece elipsimizin 4 segmenti de 2'ye bölünerek 8 segmentli bir elips haline gelmiş oldu. bunu yapmamızın sebebi, elipsi yerleştireceğimiz alanın 8 noktadan oluşuyor olmasıydı. 1 önceki resimde kırmızıyla işaretli alanın dış çerçevesinde kalan noktaları sayarsak 8 nokta olduğunu görürüz. bu işlem bitince elipsimizden klonlar alarak ve bunları scale+move ederek deliğin formunu oluşturuyoruz. formu tamamladıktan sonra ilk elipsimizi seçerek attach buttonunu aktif ediyoruz ve hemen sonra gelen elipsten itibaren delik boyunca yerleştirdiğimiz bütün elipsleri sırayla attach ediyoruz ve tüm elipsleri tek bir spline haline getiriyoruz. bu işlemi yaptıktan sonra cross section modifierını birleşik elipsimize verirsek, elipslerin noktalarının spline parçacıklarıyla diklemesine örüldüğünü görürüz. üst görünüşten elipslerin aralarının örülmüş hali böyle görünmeli. deliğimiz yapı olarak tamam olmasına rağmen doğrultu olarak yanlış duruyor. move+rotate işlemiyle bu yaptığımız splinelar bütününü, deliğin bulunması gerektiği yer ve doğrultuya getiriyoruz. mirror alarak ya da kopyalayarak diğer deliği de yerleştiriyoruz. mirror ile yaparsak, yeni objenin eskisinden tamamen bağımsız olmasına dikkat ediyoruz. şimdi dananın kuruğunun koptuğu yere geldik. öncelikle 2.5 boyutlu snap açıyoruz. snap seçeneklerinden yaknızca edge kutusunu seçili hale getiriyoruz. bundan sonra soldaki delik spline grubunu seçip edit spline modifierı veriyoruz ve vertex seçeneğini açıyoruz. deliğimizin ilk noktasını seçerek, ana yüzeyin çizgisi üzerine snap edene kadar move ediyoruz. tam snap ettiği yerde bırakıyoruz. bu işlemi resimde gördüğümüz 5 grup nokta için de yapıyoruz. dikkat: seçme işlemini klikleyerek seçme yerine box çizerek yapıyoruz. çünkü 1. ve 5. noktalar arasında kalan noktalarda üstüste çakışık 2şer nokta var. noktalara yaklaşarak hepsinin tam snap ettiğinden emin oluyoruz. resimde sağdan 2. nokta grubu çizgiye tam snap etmemiş. bütün snap işlemi bitince görüntümüz buradaki gibi oluyor. noktalar tam yerlerinde olmasına rağmen noktalar arasındaki eğriler hatalı. bunu sebebi, noktaların bezier olması. noktaların yerlerini değiştirdiğimiz için bezier doğrultuları artık doğru teğetleri göstermiyor. tek tek bezier yardımcı çizgileriyle oynayıp teğetleri düzenlemek mümkün ama uzun işlem ve hata yapma oranı yüksek. bu yüzden tüm move ettiğimiz noktaları seçip hepsini sağ tıklayarak smooth noktalar haline getiriyoruz. artık noktalarımız arasındaki eğriler de ana yüzeyimizin eğrisiyle çakışır durumda. aynı işlemi diğer delik için de gerçekleştiriyoruz. daha sonra ana yüzeyimizi seçerek (ana yüzeyimizin surface verilmemiş spline hali olmalı) bu iki delik objesini de attach ediyoruz ve tek spline haline getiriyoruz. dananın kuyruğunun koptuğu yer geçti şimdi de zurnanın zırt dediği yere geldik. soldaki delik üzerinde çalışalım. deliğin rastlayacağı yerdeki, ana yüzeye ait + şeklinde 4 spline segmentini siliyoruz. durumumuz böyle oldu. snap seçeneklerine gelip yalnızca end point kutucuğunun seçili olmasını sağlıyoruz ve 3 boyutlu snapping açıyoruz. şimdi yapacağımız işlem, delik objemizin 8 noktası ile ana yüzeyimizin 8 noktasını spline parçacıklarıyla birleştirmek. segment seçeneğine geçerek create line buttonunu aktif ediyoruz. ana objemizdeki ara çizgilerini sildiğim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mendoza Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Helal valla...[signature][hline]horacegoesskiing, 08 December 2003 18:13 tarihinde demiş ki: yemişim mantığı. aksiyon varsa ben de varım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Sufi naaptın ehe.yeni konu açsaydın bence başlı başına bi tutorial olmuş.[signature][hline] i luv guyz where would they be wifout us gals??? Still in the Garden Of Eden you gullible b****. dra : yenge yap gel diosun da 0.5lt su ismarliim desen 1.29$ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
StRencher Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Lol Sufi resmen şey gibi oldu; Leonardo Da Vinci'nin arkadaşları ile barda sohbet ederken "sarhoş insanın gülmesinin normal insanınkinden farklı olması" adlı bir konuyu tartışmaya başladıkları zaman ayak üstü bir peçeteye Monalisa'yı çizmesi gibi oldu :)[signature][hline] Reality Isn't What You See Reality Is What You Feel Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 @arcane hm evet yeni bir konu olarak da açılabilirdi. bu haliyle ileride arama yapanların pek işine yaramaz. gerçi bu aralar arama yapan da pek yok gibi ya...[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
StRencher Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2004 Sufi ben kafalarına vura vura arattırırım sen yeterki böyle tutoriallar hazırla :)[signature][hline] Reality Isn't What You See Reality Is What You Feel Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 benim de aklımdam tam nasıl yapacağım geciyordu sufi jedi gibi adamsın valla :) cok cok tesekkürler yeni uyandık hemen uygulamaya başlayalım 2-3 saate görelim sonuclarımı :) [signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 [Bu mesaj Golge-i_Khan tarafından 29 Ağustos 2004 07:55 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 evet bitti... aslında kordonlar ve texture lar dahala eksik ama bugünlük kafi benim icin simdi bana muhtemelen diyeceksiniz ki "ulan essek herif" sufi o kadar anllatmıs neden yine gittin boolean ile yaptın. efendim acıklayayım: aslında su asagı da ki resimde fark edeceğiniz üzerine benim modelim fazla vertex içermiyor işte bu yüzden ben egrileri deliği hazırladım ve yerlestirdim ama sufi nin aksine silencek segment ım yoktu hatta vertex yaratmam gerekiyordu yaptım ama istediğim egriyi bi türlü vermedim verdim sayılarıını ayarlıyamadım bi kenara vertex versem obur yüzeyde yeni üçgenler kareler yaratmak zorunda kaldım yoksa max kaplamıyor üzerlerini daha da kötüsü ben divide komutunu cok benzer egride ki iki kenar üzerinde uygulamam ragmen vertex leri baska noktalarına yerlestirdi. yani elle eklemem lazım ki o da segment i bayram yeri gibi bozuyor. aslında benim ihitiaycım olan araya "ag" örebilecek bir degisken yüzeyi ördüğü parcalar kalsaydı onalr üzerinde calısabilirdim ama kalmıyordu. acaba bu cesit bir degisken var da ben mi bilmiyorum ?[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 görmemisim hoparlörü olmuş diyebiliyorum buna :) bir de sıkılmıs insan portresi diyorum kendime [signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 vertexleri arttırabilirdin aslında. ehu.[signature][hline]your sight is a weakness... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 aslında ben sufi ne zaman görüp de küfür edecek diye beklemekteyim :)[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 yok yahu niye küfür edeyim. her ne kadar bütün 3dciler temelde karşı olsa da 3dcinin hayatı sabunlamakla geçer.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 ehu. bütün hizmet sektörü çalışanları sabunlar evet. heh.[signature][hline]your sight is a weakness... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rexar Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 hatta bazı müşteriler kese bile attırtır. allah cümlemizi böyle müşterilerden korusun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 eha nedir bu sabun mevzusunun türkçesi[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 hm... makinacılar, yatağına girmeyen sıkı geçme mili sabunladıktan sonra çakarlar. makina mühendisliği öğrencileri de, çizim yaparken mesela uç uca gelmesi gereken iki çizgi denk gelmeyince her ikisini de 1-2şer derece döndürerek sıfıra sıfır denk gelmesini sağlarlar. böyle işlemlerin ismi sabunlamak olmuş :)[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 ben bu dönem klasik pergelle çizemeyince yine çakışdırtmıştım ama hocalar yakaladı mı insan kötü kemkümlüyor :)[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Golge-i_Khan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 hazır bilenini bulmuşum hemen de sorarım :) ya burda da gördüğünüz üzere (ya da göremiyorsunuz bilmiyorum dotoraf makinem utansın : ) gercek düğmem tırtıklı o tırtığı nasıl verileceğine dair hic bir fikrim yok Aslında loft yapsam ve horizontal smooth u kaldırsam mı dedim; kendim bile inanmadım. Düğmeyi önce bevel ile yükselttim sonra üzerine "edit mesh" attım tesselate (yanlış yazılmış olabilir) yaptım ardından soft selecetion ile o bombeelenmeyi yaptım sonra o dikdörtgen bosluk için (yine ) boolean attım biraz geri dönüşü yok şu an :) ama yeniden çizilede bilir hani ?[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all." -Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 ben olsam tek bir tırtığı ile kesitini yapar kafi miktarda dönderttirirdim eşşeği. bilemem tabi nası olur. fikir sadece.[signature][hline]your sight is a weakness... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
StRencher Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2004 bence hiç uğraşma. texture ile koyarsın tırtığı :)[signature][hline] Reality Isn't What You See Reality Is What You Feel Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar