Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

hoparlör modeleme macerası


Golge-i_Khan

Öne çıkan mesajlar

işte işin sonunu bekleyememk de böyle bir şey olsa gerek. Aslında loft ile modelemeyi düşünmüş olsam da, Rexar-spline-monitör üçlemesi sonrası spline ile modelemeye başladım.

Daha eksikleri cok tabe.
On plakası aynı kaviste değil.

İlk griliğin olduğu yer'in
alt tarafta ki segment i cok önde.

bir de arka tarafında ki
delikleri boolean ile yaratmak lazım

Kordonlar + ışık ve texture da attım mı tamamdır da :)
daha cok yol var tabii :)

[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all."
-Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gayet iyi de aman diyim boolean moolean karıştırayım deme güzelim çalışmana. aynı şekilde spline ile bitir işi.

başka hiçbir çıkar yol kalmadığı sürece boolean gibi araçlara başvurma. bütün mesh yapısının içine eder bu tür toollar. boolean sonucu ortaya çıkmış keskin kenarlara radyusunu hiçbir zaman veremezsin ve boolean yapılmış bir cisme meshsmooth falan vermek de imkansızdır. ayrıca deformer modifierların hemen hemen hiçbirini de kullanamazsın. [signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 28 Ağustos 2004 22:45 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baştan hesabını yapmadığım eğrisel yüzeye nasıl spline ile delik açarım diye sorarsın doğal olarak. bunu yapacak basit bir yöntem için ufak bir örnek hazırladım:


diyelim ki delik koyacağın eğrisel yüzeyinin surface verilmeden önceki spline hali böyle.


kırmızıyla işaretlenmiş alanlarda da eliptik deliklerimiz olacak.


ön görünüşe geçerek bu 4 alanı ortalayacak biçimde, üst görünüşte eğrimizin içinde kalacak biçimde bir elips çiziyoruz (resimde sol bölümde en alttaki elips) ve hemen convert to > editable spline yaparak elipsimizi spline haline getiriyoruz. daha sonra modify sütunundan elipsimizin segmentlerini aktif hale getirerek elipsimizin 4 segmentini de seçiyoruz. biraz aşağılarda divide hanesinin yanına 1 yazarak divide buttonuna basıyoruz. böylece elipsimizin 4 segmenti de 2'ye bölünerek 8 segmentli bir elips haline gelmiş oldu.

bunu yapmamızın sebebi, elipsi yerleştireceğimiz alanın 8 noktadan oluşuyor olmasıydı. 1 önceki resimde kırmızıyla işaretli alanın dış çerçevesinde kalan noktaları sayarsak 8 nokta olduğunu görürüz.

bu işlem bitince elipsimizden klonlar alarak ve bunları scale+move ederek deliğin formunu oluşturuyoruz. formu tamamladıktan sonra ilk elipsimizi seçerek attach buttonunu aktif ediyoruz ve hemen sonra gelen elipsten itibaren delik boyunca yerleştirdiğimiz bütün elipsleri sırayla attach ediyoruz ve tüm elipsleri tek bir spline haline getiriyoruz.

bu işlemi yaptıktan sonra cross section modifierını birleşik elipsimize verirsek, elipslerin noktalarının spline parçacıklarıyla diklemesine örüldüğünü görürüz.


üst görünüşten elipslerin aralarının örülmüş hali böyle görünmeli.


deliğimiz yapı olarak tamam olmasına rağmen doğrultu olarak yanlış duruyor. move+rotate işlemiyle bu yaptığımız splinelar bütününü, deliğin bulunması gerektiği yer ve doğrultuya getiriyoruz.


mirror alarak ya da kopyalayarak diğer deliği de yerleştiriyoruz. mirror ile yaparsak, yeni objenin eskisinden tamamen bağımsız olmasına dikkat ediyoruz.


şimdi dananın kuruğunun koptuğu yere geldik. öncelikle 2.5 boyutlu snap açıyoruz. snap seçeneklerinden yaknızca edge kutusunu seçili hale getiriyoruz. bundan sonra soldaki delik spline grubunu seçip edit spline modifierı veriyoruz ve vertex seçeneğini açıyoruz. deliğimizin ilk noktasını seçerek, ana yüzeyin çizgisi üzerine snap edene kadar move ediyoruz. tam snap ettiği yerde bırakıyoruz. bu işlemi resimde gördüğümüz 5 grup nokta için de yapıyoruz. dikkat: seçme işlemini klikleyerek seçme yerine box çizerek yapıyoruz. çünkü 1. ve 5. noktalar arasında kalan noktalarda üstüste çakışık 2şer nokta var.


noktalara yaklaşarak hepsinin tam snap ettiğinden emin oluyoruz. resimde sağdan 2. nokta grubu çizgiye tam snap etmemiş.


bütün snap işlemi bitince görüntümüz buradaki gibi oluyor. noktalar tam yerlerinde olmasına rağmen noktalar arasındaki eğriler hatalı. bunu sebebi, noktaların bezier olması. noktaların yerlerini değiştirdiğimiz için bezier doğrultuları artık doğru teğetleri göstermiyor. tek tek bezier yardımcı çizgileriyle oynayıp teğetleri düzenlemek mümkün ama uzun işlem ve hata yapma oranı yüksek. bu yüzden tüm move ettiğimiz noktaları seçip hepsini sağ tıklayarak smooth noktalar haline getiriyoruz.


artık noktalarımız arasındaki eğriler de ana yüzeyimizin eğrisiyle çakışır durumda.


aynı işlemi diğer delik için de gerçekleştiriyoruz. daha sonra ana yüzeyimizi seçerek (ana yüzeyimizin surface verilmemiş spline hali olmalı) bu iki delik objesini de attach ediyoruz ve tek spline haline getiriyoruz.


dananın kuyruğunun koptuğu yer geçti şimdi de zurnanın zırt dediği yere geldik.

soldaki delik üzerinde çalışalım. deliğin rastlayacağı yerdeki, ana yüzeye ait + şeklinde 4 spline segmentini siliyoruz.


durumumuz böyle oldu.

snap seçeneklerine gelip yalnızca end point kutucuğunun seçili olmasını sağlıyoruz ve 3 boyutlu snapping açıyoruz.


şimdi yapacağımız işlem, delik objemizin 8 noktası ile ana yüzeyimizin 8 noktasını spline parçacıklarıyla birleştirmek.

segment seçeneğine geçerek create line buttonunu aktif ediyoruz. ana objemizdeki ara çizgilerini sildiğim

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lol Sufi resmen şey gibi oldu;

Leonardo Da Vinci'nin arkadaşları ile barda sohbet ederken "sarhoş insanın gülmesinin normal insanınkinden farklı olması" adlı bir konuyu tartışmaya başladıkları zaman ayak üstü bir peçeteye Monalisa'yı çizmesi gibi oldu :)[signature][hline]
Reality Isn't What You See
Reality Is What You Feel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim de aklımdam tam
nasıl yapacağım geciyordu
sufi jedi gibi adamsın valla :)
cok cok tesekkürler
yeni uyandık
hemen uygulamaya başlayalım

2-3 saate görelim sonuclarımı :)

[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all."
-Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881

[Bu mesaj Golge-i_Khan tarafından 29 Ağustos 2004 07:55 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet bitti...
aslında kordonlar ve texture lar dahala eksik ama
bugünlük kafi benim icin
simdi bana muhtemelen diyeceksiniz ki "ulan essek herif"
sufi o kadar anllatmıs neden yine gittin boolean ile yaptın.



efendim acıklayayım:
aslında su asagı da ki resimde fark edeceğiniz üzerine benim modelim fazla vertex içermiyor




işte bu yüzden ben egrileri deliği hazırladım ve yerlestirdim
ama sufi nin aksine
silencek segment ım yoktu hatta vertex yaratmam gerekiyordu
yaptım ama
istediğim egriyi bi türlü vermedim
verdim sayılarıını ayarlıyamadım
bi kenara vertex versem
obur yüzeyde yeni üçgenler kareler yaratmak zorunda kaldım
yoksa max kaplamıyor üzerlerini


daha da kötüsü
ben divide komutunu cok benzer egride ki
iki kenar üzerinde uygulamam ragmen
vertex leri baska noktalarına yerlestirdi.
yani elle eklemem lazım ki
o da segment i bayram yeri gibi bozuyor.




aslında benim ihitiaycım olan
araya "ag" örebilecek bir degisken
yüzeyi ördüğü parcalar kalsaydı
onalr üzerinde calısabilirdim
ama kalmıyordu.

acaba bu cesit bir degisken var da ben mi bilmiyorum ?[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all."
-Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hm...

makinacılar, yatağına girmeyen sıkı geçme mili sabunladıktan sonra çakarlar.

makina mühendisliği öğrencileri de, çizim yaparken mesela uç uca gelmesi gereken iki çizgi denk gelmeyince her ikisini de 1-2şer derece döndürerek sıfıra sıfır denk gelmesini sağlarlar. böyle işlemlerin ismi sabunlamak olmuş :)[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hazır bilenini bulmuşum
hemen de sorarım :)



ya burda da gördüğünüz üzere
(ya da göremiyorsunuz bilmiyorum dotoraf makinem utansın : )
gercek düğmem tırtıklı
o tırtığı nasıl verileceğine dair hic bir fikrim yok

Aslında loft yapsam
ve horizontal smooth u kaldırsam mı dedim; kendim bile inanmadım.

Düğmeyi önce bevel ile yükselttim sonra üzerine "edit mesh" attım tesselate (yanlış yazılmış olabilir) yaptım
ardından soft selecetion ile o bombeelenmeyi yaptım
sonra o dikdörtgen bosluk için (yine ) boolean attım
biraz geri dönüşü yok şu an :)
ama yeniden çizilede bilir hani ?[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all."
-Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...