Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.1.2 Notes


Borked

Öne çıkan mesajlar

Fukkireta said:

protosslar küçükken anneni sikmiş sanırsam böyle nefret duyduğuna göre

belki sende kaynamışsındır arada, çünkü öyle bir rage var


ananı roachlarla fazla haşır neşir gördün herhalde, alışkın olduğundan direk böyle sonuçlara varabiliyorsun. şerefsizlik yapmanın luzumu yok adam ol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O kimdi lan öyle.. Neyse silinmiş şükür.

DeathWarrior, PvZde Zerg ne zaman free windi ki? Gayet dengeli bir matchuptı, ama TvZ düzeltilecek derken PvZ'nin dengesinin bozulduğu bir gerçek. Birimleri verip hard counterlarını sayıyorsun, e heralde alacaklar. Chargelotlarla 16 damageini yaptın roacha 10 saniye hadi geçmiş olsun, sonrası hikaye mesela. Roachı ffle normal alanda 2 ye bölmek tamam güzel işe yarıyor, ama oyun başlarında gate arkasından canon ve stalker artık ateş edemiyor. Kısaca zerge kapıyı kapatmak zorundaydık oyun başında zergling yüzünden, şimdi kapıyı hiç risk olmadan roachlarla alabiliyorsunuz.

+1 range neler değiştirir ki diye düşünmemek lazım, immortala 1 range daha verilse 10 kat daha fazla görürüz oyunda, kalabalık savaşlarda ne kadar iyi mikro yaparsan yap en önde kalıp ya 1 saniyede ölüyor ya da stalkerların arkasında stack oluyor, kısaca bir işe yaramıyor. +1 range çok şeyi değiştirdi bakın görün. Keşke roachlara damage falan verilseydide range verilmeseydi diyorum hatta.

Zerglerin bu protosslara karşı UPlarmış gibi konuşmalarını anlamıyorum, gayet dengeliydi hani. Hatta zerglerin 6 poolu sayesinde zerg daha bile üstündü diyebilirim, yakın baseli durumdaysan 6poolu durdurmak diye bir şey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakas said:

O kimdi lan öyle.. Neyse silinmiş şükür.

DeathWarrior, PvZde Zerg ne zaman free windi ki? Gayet dengeli bir matchuptı, ama TvZ düzeltilecek derken PvZ'nin dengesinin bozulduğu bir gerçek. Birimleri verip hard counterlarını sayıyorsun, e heralde alacaklar. Chargelotlarla 16 damageini yaptın roacha 10 saniye hadi geçmiş olsun, sonrası hikaye mesela. Roachı ffle normal alanda 2 ye bölmek tamam güzel işe yarıyor, ama oyun başlarında gate arkasından canon ve stalker artık ateş edemiyor. Kısaca zerge kapıyı kapatmak zorundaydık oyun başında zergling yüzünden, şimdi kapıyı hiç risk olmadan roachlarla alabiliyorsunuz.

+1 range neler değiştirir ki diye düşünmemek lazım, immortala 1 range daha verilse 10 kat daha fazla görürüz oyunda, kalabalık savaşlarda ne kadar iyi mikro yaparsan yap en önde kalıp ya 1 saniyede ölüyor ya da stalkerların arkasında stack oluyor, kısaca bir işe yaramıyor. +1 range çok şeyi değiştirdi bakın görün. Keşke roachlara damage falan verilseydide range verilmeseydi diyorum hatta.

Zerglerin bu protosslara karşı UPlarmış gibi konuşmalarını anlamıyorum, gayet dengeliydi hani. Hatta zerglerin 6 poolu sayesinde zerg daha bile üstündü diyebilirim, yakın baseli durumdaysan 6poolu durdurmak diye bir şey yok.


mesajı silmiştim ama cevap vermişsin fikrimi belirtiyim

range 3 iken roach'ın hiç bir işe yaramadığı konusunda hemfikiriz sanırım. yani oyun bası bassan stalker kiteleyip kesiyordu, oyun ortası ve sonuna dogru bassan FF yiyip hiç bir dmg veremiyorlardı ve savaş pozisyonunu tamamen bozuyorlardı. roach genel itibariyle kullanması mantıksız bir birimdi.

şu şekilde düşün. zerg protossa karşı önceden muta bassa phoenix geliyordu, bane bassa stalkere işe yaramaz zaten sağ sol dağıtmak çok basit üstelik blink var, e fungalda tutamıyodu blinki zaten, ee hydra bassan colossus 2 vuruşta alayını eritiyordu, hele iyi FF yersen ordu sıkışağından kaçamıyordun da hepsi helak oluyordu.

protossa karşı bi zergling kullanabiliyoduk o da zealar yavaş diye, bi infestor, ve ultralisk, ordunun temeli sadece bu birimlerdi. diğerleri anca destek görevi görüyordu.

roachlar tamamen meatshield görevi görüyordu başka bi işlevi yoktu. sence bu durumda zerg kötü durumda değil midir. çünkü protossun yapabileceği çok şey varken zerg kısıtlı kalıyordu.

terranda mara protossda stalker varken zergin buna cevabı yoktu.

yani ne biliyim çoğu zaman ling tabanlı ordu iş görmüyordu protossa karşı. ki ben zaten eski versiyonda protossa karşı roach hydra gittiğim tüm oyunları kaybettim.

şimdi durum biraz dengelendi gibi bence, eskiden de çok büyük fark yoktu ama şuan daha dengeli çünkü roachlar en azından basmaya değer bi birim oldu. dmg vurabiliyor.

ayrıca zealotları ben dps ünitesi olarak düşünmüyorum. zealotun görevi arkadaki dps'si yüksek protoss birimlerinin kalkanı olmak. zaten melee olduğu için rakip önce zealotları dövmek zorunda. zealotlarda kolay ölen birimler değil, en azından ling veya hydra gibi çat diye ölmüyo, arkadan çat çat vururken zealar tanklıcak vurabildiği kadarda vurur.

roacha range güzel gitti ama insanlar alışamadı buna. oyundaki en etkisiz birim roachtı çünkü. mesela oyun bası çok zorluyosa photon dikin, 2 tane sentry olsun. roach geldiğinde 2-3 tanesini içeri alcak şekilde ff atın cannon dağıtır 2-3 roachı zaten. ne biliyim protoss olarak içeri ling spam gelmediği sürece savunabilmeniz lazım diye düşünüyorum. çünkü ben ne zaman fast roach gitsem protossun vericek bi cevabı oluyor genelde. stalkerin bile armorede ekstra dmg'si var. zaten sizi zorlucak kadar erken roach basan zerg drone basmıyodur, saldırıyı durdursanız büyük avantaj içinde olmuş olursunuzz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FF'le işte rampa bölme olayı biraz zorlaştı oyun başında demek istediğim o. Rampaya çıkmadan ateş ettiğine şahit oldum dün roachın, kapıyı kapatan zealotu alabildi rahatça. Yani terrana karşı duvar yapmama sebebimiz buydu zaten.

Bir de phoenix az sayıda mutaya karşı iyi ancak maksimum 2 hadi beeeeeeeelki 3er tane phoenix yaptık diyelim, mutalar 7şer 10ar çıkıyor ki gerçekten yetişmek mümkün olmuyor bir yerden sonra o sayıya.

Bir de şu olay varki, bir protoss olarak çok yaşadığım bir durum, zerg ya ground ya da air heavy bir ordu gidecek diye ikilem yaşıyorum. Hemen bir robo atıp obs çıkarıp karşıya yollayana kadar spire ya da hydra den dikilmiş oluyor. Hydraysa güzel, bi support bay atıp coloya gidiyoruz falan ama spire gördüysek stargate atıp phx basmak için çok geç oluyor. Şimdilerde 2-3 tane archon koyuyorum orduya ki epey başarılı sonuçlar alır oldum, her şeyin efektif counterı gibi resmen. Ama o da masslenemeyecek kadar pahalı bir şey.

Zerg maçları genelde taş kağıt makas oyunu oluyor açıkçası. İki tarafında kendi stratejisini kabul ettirme gücü yok oyun başında birbirine, o yüzden baseden ne çıkarsa bahtıma oluyor oyunlar. Ha roachlar konusunda, stalkerlar 3 range varken kiteleyebiliyordu vs vs, 4 varken de daha az etkili şekilde yapabiliyor hala, ama oyun başında 75/25 bir birimin masslenmesi 125/50 bir birimin masslenmesinden çok daha kolay, ki roachları asıl üzen şeyin 50/100 lük o ufaklığın olduğu düşünülürse roachlar oyun başında gerçekten problem olmaya başladı 4 range ile. Neyse strateji değişiklikleri ile yine bu durumda düzelir, ama +1 range düşündüğümden de çok şeyi değiştirdi hani.

Şimdilerde herkes bir roach furyası başlattığı için 1-2gate 1 robo gidip immortal basarak 2-3 tane maç kazanıyoruz ama bir süre sonra "acaba roach gidecek mi" sorusu sorulmaya başlanınca işin rengi değişecek, o kadar hızlı immortal gitmek kapıda 50 zergling görünce bir soğuk su etkisi yaratacak, şimdi sadece roach görüyoruz neyseki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

öle bi değişiklik nerf deil dengesiz bir buff olur protosslar için

sen attack ground yapınca force fieldlar direk tanklar bütün damageı bas forcefieldları rakip paso forcefielda ateş etsin..

/mortis


gücü yeticekse saldırır yetmicekse ztn geri cekilir.
eger kurulu tank diyosan nası bı kombat olcakkı kurulu tank karsısında ff atılıcak anlamadım ben .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haha ff'nin hp'si olsa çok ilginç olur. kurulu terran defansına karşı 4-5 tane ff atıp abuk subuk yerlere, tanklar maldonado gibi onlara ateş eder. toss da hemen dalar.

ama oyun başında baya bi zorlar ff'in hp'sinin olması.

çok değişik şeyler açabilir oyunda bu ff hp olayı. acaba hiç düşünmüş müdür bliz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BaaL said:

zealot zaten kitelanabilmek için oyunda olan bi unite. chargelayıp 15-20 dmg vurup ölmek olayı.
marauder marine kitelar, roach kitelar hydra kitelar, ne lan bu.
tvz düzelticez derken pvz nin içine sıçıldı.


o yüzden zealot stalker diyorum zaten okumadnamı yazıyosunuz ne oldu patinin ahalisine böyle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

BaaL said:

zealot zaten kitelanabilmek için oyunda olan bi unite. chargelayıp 15-20 dmg vurup ölmek olayı.
marauder marine kitelar, roach kitelar hydra kitelar, ne lan bu.
tvz düzelticez derken pvz nin içine sıçıldı.


o yüzden zealot stalker diyorum zaten okumadnamı yazıyosunuz ne oldu patinin ahalisine böyle

nalaka abi stalker ile, stalker varken de kitelanıyor zealot/chargelot. hem zea hem stalker dan dmg yiyecegine zeayı kitelayıp stalkerdan dmg yemeyi tercih ediyor adam. ff atıp ikiye bölünce eskiden arkadaki roachlar geziyordu artık onlar da vuruyor. ff'i çoğaltmak için sentry zea gidince dps yetersiz kalıyor. e zaten 14 hatchle exp alıp 2 spine atana da 4gate gittim girdim de artık yalan (rakipler 1400+ olmaya başladığından) , ve adamın production hızına yetişmek de imkansız.
ben direk yalan oluyorum roach'ın imbalığının farkında olan zerglere karşı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

terran'ın hem havaya hem yere vuran ünitesinin olmamasına gıcığım ben hala ya. expansionlar'da bekliyorum bi tane böle ünite koymalarını.

z ve p, full ground force basıp sonra sürpriz bir şekilde 3-4 void veya 8-9 mutayla gelince fena yapıyor. t'de öle bişe yok, banshee yapıon, onun amacı zaten harass ve karşıda 1 tane bile hava ünitesi varsa gg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...