Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.1.2 Notes


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bi de 3 gündür sc oynayip team liquid fan i olmayin.
Wikipedia dan makale okuyup bilim adamı oldum ben demeye benziyo.

Bu arada DSNYC! tarzı salak bi hata verip autolose veriyo oyun. Dikkat edin.
Mesaj tarihi:
hacı bir de muhattabın ben olduguma göre ve insan olduguna dair bir belirti göstermedigine göre (komünikasyon,konuşmak,mantıklı açıklama yapmak vs) bana gelen salyalarına da cevap vereyim ben 99 da sc oynarken medicte sen muhtemelen donuna işiyormuşsundur.
Mesaj tarihi:
kim olduğumu bilmeden atip tutmayin. "99 da medicte oynadim"da eski geyiktir, herkes denedi onu bi kere.
99 da medicte oynadiysan haklisindir haci. O medic tayfasinin bi ermişliği vardir bilirim.
Mesaj tarihi:
BaaL said:

hacı ayrıca türkiyede iyi oyuncu yok zaten hani kendini ortalama'nın üstünde göstermişsin gibi bir havalar falan. hepimiz kötüyüz. 150 apm ile 30 dakka üstü oyun tamamlayan adam yok, 1700 puan üstü adam yok. hayatını sc den kazanan günde 12-15 saat sc oynayan da yok. anca streamden izleyip maç analizi ile ahkam kesecek durumdayız o bakıma derdini anlatırken 2 kuruşluk sc bilgisiyle artisliğe bir dur demek lazım.


aha ben de onu diyorum. yazmışsın bak
apm kısmında üzebilirim seni, bi de türkiyede ortalamanin üstündeyimdir heralde ya, kırıcı olma o kadar.
Mesaj tarihi:
ben türkiyenin tamamı kötü diyorum sen türkiyede ortalama üstü olduguna seviniyosun ama nasıl olacak o iş. ayrıca azcık insan olsan bişeyler tartışılır, ne gerek var böyle yazdıklarının tek amacı "ben iyiyim siz kötüsünüz" den ibaret. başka bişey yazdığın yok.iyi olsan gam yemiycem hani. "lan biz bi yana eru bi yana" diyip ayırayım diyecem ama öyle sıradan bir oyuncusun ne bu ego ilginç. anoktaqdun konununda ama neyse sabahı ettim ben çıkayım artık bby.
Mesaj tarihi:
Beyler sakin wow forumlarına dönmesin her update'de. Alt tarafı bir oyun, sanal "ırkçılık" gereksiz şuan. Blizzard zerg UP dendikçe zerge çalışmaya devam ediyor burası bir gerçek, ama sıkıntı yaratılacak bir durum gerçekten yok hani. Zaten bir değişimin saçma olduğu düşünülürse blizz bunu geri alacaktır.

Artık hellion yok reaper yok falan biraz abartılı olmuyor mu sizce de? Roachın range 4 olması sıkıntı yaratacaktır illa ki biraz ama, hiç düşünülmüyor mu ki hellion ve reaper niye bu kadar güçlüydü zerge karşı? İşler biraz daha zorlaşacak daha micro intensive olacak diye yapılan tartışma gereksiz biraz.

Ha ben protoss oynarım, zergin bufflanmasından da sıkıntılıyım bu işin sonu nereye gidecek çok merak ediyorum, ama voidin şuanki damage'i açıkçası bence bir bakıma daha iyi olmuş. Şarssız da bir işe yarıyor artık, ha nerf yüzünden zaten kullanmıyordum şimdi hiç kullanmayacağım muhtemelen. Ama massleyen olursa eminim yine yararını görecektir.

Protoss pylon dikmeden gateway yapamıyor ki bu çok doğal, barracksa supply gereği getirilmesi ne kadar saçma olursa olsun yine de aşırı bir nerf değil hani. Gereksiz bir block olmuş sadece. Yine de 13 pool 14 hatch falan giden zerglere karşı yine etkili olacaktır erken reaper.

Neyse diyeceğim bu kadar benim, medivac ve roach dışında öyle oyunu çok etkileyecek bir değişim yok hani. Psi storm damage'i 125ten 112ye mi ne düşürülmüştü bw zamanında, oyunu bırakanlar olmuştu. Şuanki 80 damageiyle bile hala ağlatıyor. Böyle ufak şeyler için tartışmaya değer ama kavga etmeye değmez beyler..
Mesaj tarihi:
bakas doğru söylüyor, bi de egoya gerek yok kimin ne olduğu belli zaten. oturup da bi adam gibi uluslararası turnuvada finale kalmadan ya da ladderın maximum puanını 200-300 puanla takip etmeden böbürlenmemek lazım diye düşünüyorum, hepimiz yakınız birbirimize.
Mesaj tarihi:
bakas said:
Psi storm damage'i 125ten 112ye mi ne düşürülmüştü bw zamanında, oyunu bırakanlar olmuştu. Şuanki 80 damageiyle bile hala ağlatıyor. Böyle ufak şeyler için tartışmaya değer ama kavga etmeye değmez beyler..


Sonunda doğru konuşan birisi geldi.

Kimse kendi ırkı çerçevesinde bakmasın oyuna. Oyunda genel anlamda bir dengesizlik var. Ve bu dengesizlik alt seviye oyuncularda değil, üst seviye oyuncularda kendini fazlasıyla gösteriyor.

IdrA gibi karaktersiz birisinin haksız yere ağlamalarına hak vermiyorum bir zerg oyuncusu olarak. Ama izlediğim bazı zerg maçlarında öyle anlar geliyor ki, Counterlamak imkansız hale geliyor. Rakibinden iki kat apm ile ve kusursuz makro - mikro ile oynayan bir zergin çok zorlandığı maçlar gördüm. Spendings'e girdiğimde rakibinden 2 kat fazla para harcamış ama elindeki army hala daha düşük olan zerg de gördüm.

BW'daki gibi, zerg swarm yapar, çok çabuk para kazanıp rakibinden daha fazla army basar şeklinde olsa idi tamam ama, öyle unitler geldi ki, Zerg hidralisk gibi bir uniti kullanamaz hale geldi. Storm ve collosus karşısında ezilen, 3-4 tankın koruduğu bir bölgeye yaklaşamayan unit durumuna geldi.

Şu an gördüğüm kadarı ile zergin elinde zaten az olan seçenekten az bir kısmı kaldı kullanmaya değecek. Zergling - Baneling - Infestor - Mutalisk haricinde diğer unitler çok az kullanılmaya başlandı.

Benim zerg açısından gördüğüm eksikler böyle, ama şimdi çıkıp bir terran, Baneling'i durdurmak imkansız dese, ona da hak veririm. Bazı unitler gerçekten çok tehlikeli olabiliyor. Infestor - Baneling birleştiğinde çıkan curcunada Terran da çok üzülebiliyor. Bunun dışında Mutalisk'in çok etkili bir unit olduğu konusunda hemfikir olabilir terran ya da toss oyuncuları.

Yani ben zerg oynadığım için zergin eksiklerini ve fazlalarını görebiliyorum. Diğer ırkları seçen kişilerin de ellerini vicdanlarına koyup "Bu unit gerçekten çok güçlü abi" demesi, Blizzardın daha SC2'ye denge getiremediğini kabul etmesi gerekir. Ben böyle düşünüyorum. Biraz uzun oldu yazı zahmet edip okuyanlar kusura bakmasınlar :)
Mesaj tarihi:
binaların genelde çok çabuk yıkıldığı zaten en baştan beri yapılan bir eleştiriydi. düzeltme yapılması tamam doğru da yolu ve yöntemi bu mudur tartışılır. binalara koydukları armor saçma sapan şekilde binaların daha hızlı yıkılmasına neden oluyor. kaldırırsın binalara karşı +dmgı olur biter. bu kadar basit ve oyuna minimum etkiyle amaca ulaş.

balansta saçma sapan bir mantıkla değişikliklere gidiyor adamlar, bu hiç hoş değil kim ne derse desin. blizzard kendi kafasına göre bir şablon oluşturmuş, oyuncuları o oynanışa yönlendiriyor. adamların işi daha fazla taktik geliştirilmeye imkan tanıyan bir oyun yapmak iken, adamlar oyundan taktik eksiltiyorlar. bu kadar sık ve radikal değişikliklere karşıyım. oturup baştan sona gözden geçirsinler eksiklerini, öyle adam gibi bi patch çıkarsınlar. balans için patch çıkartıyorsan o iş aşağıdaki gibi olur blizzard. aşağıdaki değişikliklerin çoğu birbiriyle alakalı, bütünlük içinde yapılmış değişiklikler.

BW 1.04 değişiklikleri

Terran:
Wraith:
Decreased cost to 150 minerals, 100 gas.
Increased cooldown rate of ground attack.
Increased air to air damage to 20.
Dropship:
Increased speed slightly.
Science Vessel:
Decreased cost to 100 minerals, 225 gas.
Increased acceleration
Increased overall damage of Irradiate
Increased sight radius
Battlecruiser:
Increased starting armor to 3
Increased Yamato Cannon damage to 260
Goliath:
Increased ground damage to 12
Increased effectiveness of weapon upgrade on ground to air weapon system
Nuke:
Nuclear Missiles build faster
ComSat:
Decreased energy cost to 50
Starport:
Decrease cost of Starport to 150 minerals, 100 gas
Decreased add-on cost of Control Tower to 50 minerals, 50 gas
Decreased build time
Protoss:
Archon:
Increased acceleration
Dragoon:
Decreased cost to 125 minerals, 50 gas
Decreased build time
Increased range upgrade (Singularity Charge) by 1
High Templar:
Decreased energy cost of Hallucination to 100
Scout:
Increased Air to Air damage to 28
Decreased starting armor to 0
Increased shields to 100 and hit points to 150
Increased cooldown rate of ground attack
Carrier:
Changed build cost to 350 minerals, and 250 gas
Increased hit points of Carrier to 300
Increased starting armor of Carrier to 4
Increased Interceptor shields and hitpoints to 40
Increased Interceptor damage to 6
Decreased Interceptor cost to 25
Arbiter:
Decreased cost to 100 minerals, 350 gas
Shuttle:
Increased build time
Reaver:
Increased build time
Templar Archives:
Increased cost to 150 minerals, 200 gas.
Citadel of Adun:
Decreased cost to 150 minerals, 100 gas.
Stargate:
Decreased cost to 150 minerals, 150 gas
Decreased build time
Robotics Facility:
Increased build time
Robotics Support Bay:
Increased cost to 150 minerals, 100 gas
Observatory:
Decreased cost to 50 minerals, 100 gas
Forge:
Decreased cost to 150 minerals
Photon Cannon:
Decreased build time
Fleet Beacon:
Decreased cost of "Increased Carrier capacity" upgrade to 100 minerals, 100 gas
Decreased research time of "Increased Carrier capacity" upgrade
Shield Battery:
Increased starting energy to 100
Increased effective range of “Recharge Shields” ability
Zerg:
Overlord:
Increased speed bonus for "Pneumatized Carapace" upgrade
Decreased research time of "Ventral Sacs" upgrade
Scourge:
Increase hit points to 25
Hydralisk:
Increased build time
Queen:
Increased range of Broodling by 1
Increase energy cost of Parasite to 75
Decreased Parasite casting range to 12
Defiler:
Increased cost to 50 minerals, 150 gas
Hatchery:
Decreased the speed at which the Hatchery/Lair/Hive spawn new larva
Decreased build cost to 300 minerals
Increased build time
Sunken Colony:
Decreased cost of Sunken Colony upgrade to 50 minerals
Decreased build time
Increased attack rate of Sunken Colony
Increased damage to 40
Spore Colony:
Decreased build time
Changed damage type to normal
Greater Spire:
Increased build time
Mesaj tarihi:
Bir sürü şey yazılmış. Baal vs Eru combatı çıkmış.

Baal; Eru (aka [LombaK]Storm) yu 12 senedir falan tanıyorum sanırım (yanımda büyüdü). Çok iyi oyuncudur. Yani senden (benden) kat be kat iyi oynar. APM'si de 22.3 değil 223 falandır ortalama. Zeki de oynar. İyi de çocuktur. Text ortamında biraz fazla agresiftir bunu da hatırlatmak lazım kendisine.

Yani iyi oynar derken "ALL TIME TURKISH TOP 10 PLAYERS" içinde yer alır benim nacizane fikrime göre.

Bir de ağbi öyle saptamaların var ki durup düşünmek zorunda kalıyorum. Yani oyunu bu kadar iyi mi oynuyorsun, mekaniklerine bu kadar hakimsin de bu kadar keskin eleştiri yapabiliyorsun. Bak dikkat et, nispeten Elder oyuncular genelde ucu açık yorum yapıyor "İşte bu çok kötü oldu ama belki de şununla şöle hede hödü olur".

"Türkiye'de iyi oyuncu mu var ?" demek falan. Bu da saçma ağbi. Türkiye'de çok zeki, öküz gibi potansiyeli olan, yaratıcı bir sürü oyuncu vardı.

Eru, ağbicim sakin. Tamam bir şey tartışıyorsunuz ve sen haklısın (Evet ben de Toss oynuyorum ve Void Ray'e o nerf gerekliydi en basitinden). Ama "Fanaticism" açıp "Zeal" le girişmeyin. Text ortamı bu. Yani herşeyin bir üslubu var. Baaluo da iyi adam. Düşman değil.

SC2 şu an BroodWar'dan çok daha kötü bir oyun. Bunda genelde hemfikiriz. Patch olaylarında da doğru yolda olduklarını düşünmüyorum. Yani oyunu ısrarla tek bir hatta itiyorlar sürekli. En basitinden Toss vs Toss'da Colo basmak zorundaysan ve bunun Hard Counter'ı olması gereken Immortal işe yaramıyorsa bu oyunda çok ciddi bir tasarım hatası var. Oyundan yaratıcılığı kaldırdılar bir şekilde istemeden.

Benim umudum Boxer, Nada falan bu işe iyice girince doğru yola iticek designer ekibi devrimsel oyunlarıyla.
Mesaj tarihi:
Eru said:

beyler 30 apm li oyunlarınızda void ray gizleyerek oo gosu taktik yaptım kazıdım modlarinda takilip şimdi gelip zaten dengeliydi gereksiz nerflediler ayaklarina yatmayin.

Bu ne biçim yorum lan
Mesaj tarihi:
Hızın düşmesi mantıklı çok hızlıydı upgrade ile hala hızlı çoğu üniteye göre dmgin düşmeside mantıklı binaya 25mine vuruş kaç kuruş dedirtiyordu :D
fullcharge 8 dmg kötü 3 marine / 2 queen rahatlatır gibi gözüküyor
Mesaj tarihi:
Void Ray nerflenmedi, rolü değişti. Artık Void Ray armored ünitelere karşı gayet iyi olan, harrasmentta işe yarayan bir destek ünitesi. Haritanın köşesine 2 tane saklayıp size hiçbir yetenek sergilemeden oyun kazandıracak bir ünite değil. Ki bu gayet iyi bir değişiklik benim gözümde.
Mesaj tarihi:
1 hafta önce bu skindirik sistemden bıkıp oyunu silmiştim. blizz akıllanmaya başlayıp bazı değişiklikler yapmış. oyunu tekrar kuruyorum deniycem bakalım nasıl olmuş durum. zerg'lerin eşit oyunlarda free win olmasından kurtulması lazım artık.
Mesaj tarihi:
yani bilemedim aslında ama 1200 küsür replay olmuş, günde 1-2 saat stream izliyorum oynamaya vakit bulamasam da. ve toss çok ama çok az insan pro turnuvalarda void kullanıyor.
naniwa,huk kullanmıyor sSKS desen basmıyor, voidler aktif olarak kullanan zırt bırt rushlıyan tek sockeyi gördüğümden onu örnek vermiştim falan işte. sockeden gördüğüm gibi kullanıyorum çünkü. ve şu haliyle xen basmam vr. masrafını çıkarmaz, çok riskli , unreliable.neyse nerden girdiysem tartışmaya zaten gece canım sıkılıyodu.
bakalım turnuva replayleri çıkar elbet yakında. belki de iyi olur riskli işlere girişmez gate-robo ile oynamaya devam ederiz sonsuza kadar.
2 sayfa önce söylediğim lafın arkasındayım ama ;
BaaL said:

aha buraya yazıyorum vakti gelince quotelarım, uzun zaman sürmeden voidin ya range'ini geri 7 yapıcaklar , ya dmg'ı biraz artıracaklar.
×
×
  • Yeni Oluştur...